با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

20 افزونه برتر سئو برای وردپرس در سال 2024
شیوا محمدی
شیوا محمدی
10:52، 1401/05/06
20 افزونه برتر سئو برای وردپرس در سال 2024
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

20 افزونه برتر سئو برای وردپرس در سال 2024


سئو سایت حتی برای وب‌مسترهای باتجربه گیج‌کننده است. پیدا کردن پست‌ها و صفحات باارزش، اصلاح لینک‌های شکسته، سازمان‌دهی مجدد ساختار سایت یا انجام تنظیمات کامل سئو برای اکثر وب‌مسترها آسان نیست. کار افزونه‌ها این است که این کارهای خرده‌ریز را بدون معطلی و صرف وقت زیاد انجام دهید و برود پی کارش! خوشبختانه بازار پر است از افزونه‌های سئو وردپرس که خیلی از آن‌ها هم رایگان هستند. در این مطلب از منتوریکس بهترین افزونه های خدمات سئو وردپرس در سال 2024 را به شما معرفی می‌کنیم و از آخرین به‌روزرسانی‌ها می‌گوییم.

پلاگین چیست؟

پلاگین یا افزونه، نوعی نرم‌افزار است که بر روی یک برنامه نصب شده و قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهد. با اضافه کردن افزونه‌های وردپرسی، می‌توانید عملکرد سایت وردپرسی خود را افزایش داده یا ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کنید. افزونه‌ها به شکلی گسترده استفاده شده و به صاحبان سایت‌ها کمک می‌کنند تا کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارند.

بهترین افزونه سئو وردپرس

وردپرس CMS محبوبی‌ست که کار را برای سئوکاران بسیار راحت می‌کند. افزونه های سئو وردپرس یا همان پلاگین سئو وردپرس کمک می‌کند فرایند سئو بسیار راحت‌تر شود. برای مثال افزونه سئو یوست یا رنک مث از برترین پلاگین‌های سئویی برای انجام کارهای سئو داخلی و بخشی از سئو تکنیکال هستند.

در ادامه بهترین افزونه های سئو وردپرس معرفی شده‌اند:

بهترین پلاگین‌های وردپرسی رایگان برای تولید انواع محتوا

در ادامه لیستی از بهترین پلاگین‌های وردپرسی ارائه شده است:

1. NINJA FORMS

هر وب‌سایت به یک صفحه‌ی ‌تماس یا contact page نیاز دارد، هرگاه بحث به فرم‌های تماس می‌رسد Ninja Forms یکی از بهترین گزینه‌های رایگان است. احتمالا به همین دلیل است که این افزونه روی بیش از یک میلیون سایت فعال است. کار با آن برای مبتدیان بسیار آسان بوده و با روش drag-and-drop به راحتی می‌توان با آن کار کرد.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

2. ELEMENTOR

المنتور یک page builder یا سازنده‌ی صفحه، بر پایه‌ی drag-and-drop است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون دانستن حتی یک خط کد، پیج‌هایی با ظاهر پیچیده طراحی کنید. در واقع کار اصلی این افزونه این است که طراحی وب را برای همه قابل دسترس می‌کند.
با این‌که از عمر المنتر زیاد نمی‌گذرد و در سال 2016 راه‌اندازی شده است اما امروزه بر روی بیش از 5 میلیون وب‌سایت فعال است!

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

3. WOOCOMMERCE

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت فروشگاه آنلاین با وردپرس ایجاد کنید، وو کومرس بهترین گزینه برای شماست. بنا بر گفته‌ی BuiltWith، این افزونه‌ی رایگان تا 28% رشد فروشگاه‌های آنلاین را تأمین کرده و حتی از شاپیفای نیز محبوب‌تر است.

این افزونه در بیش از 5 میلیون سایت فعال بوده و به سادگی کار می‌کند.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

4. Table Press

تیبل‌پرس یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس است که امتیاز 5 ستاره را در WordPress.org کسب کرده و شایسته‌ی آن نیز هست. اگر به نمایش هر نوع جدولی دارید، تیبل‌پرس می‌تواند به شما کمک کند؛ می‌توانید داده‌ها را از گوگل‌شیت یا اکسل وارد کنید و با کمک این افزونه‌ی رایگان تغییر دهید.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

5. ENVIRA GALLERY

اگر قصد دارید که تعداد زیادی عکس را هم‌زمان نمایش دهید، به یک گالری نیاز دارید. وردپرس دارای گالری پایه و ابتدایی بوده که انعطاف‌پذیر نیست. گالری انویرا با یک رابطه‌ی کاربری عالی به شما کمک می‌کند تا گالری‌های بی‌نظیری داشته باشید.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

6. SMART SLIDER 3

درست مثل گالری‌ها، پلاگین‌های اسلایدر راه مفید دیگری برای نمایش محتوای رسانه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. وقتی صحبت از افزونه‌های اسلایدر رایگان به میان می‌آید، اسمارت اسلایدر3 یکی از بهترین‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید. این افزونه، یک ویرایشگر عکس لایو برای مبتدیان است که قالب‌های بسیار زیبایی را فراهم می‌کند.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

بهترین افزونه‌های وردپرس برای مارکتینگ و سئو سایت

در ادامه، بهترین افزونه‌ها برای مارکتینگ و سئو سایت معرفی شده است:

7. YOAST SEO

این افزونه‌ می‌تواند تمام جوانب سئویی محتوای شما را مدیریت کرده و کمک می‌کند محتوای خود را بهینه‌ سازی نرخ تبدیل کنید. این افزونه‌ی محبوب می‌تواند تیترها، توضیحات متا و حتی نقشه سایت XML را بررسی و تحلیل کند.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سئو وردپرس

8. REDIRECTION

برای همه‌ی ما اتفاق افتاده، هنگامی که در حال اجرای سایت هستیم تصمیم می‌گیریم تا URL یک پست یا صفحه را تغییر دهیم. در این زمان، نیاز داریم تا ترافیک پست قدیمی را به پست جدید انتقال دهیم؛ بهترین افزونه‌ای که می‌توانیم این وظیفه را به آن محول کنیم ری دایرکشن است! با کمک این افزونه می‌توانید تمام ری‌دایرکت‌های سایت خود را مدیریت کرده و ری‌دایرکت‌های جدید ایجاد کنید.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

9. PRETTY LINKS

اگر از بازاریابی وابسته یا affiliate marketing استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که این لینک‌ها می‌توانند چه میزان نازیبا باشند. Pretty Links این امکان را به شما می‌دهد تا پنهان کردن لینک‌های وابسته با استفاده از دامین خود، آن‌ها را تغییر دهید. همچنین با یان افزون می‌توانید تعداد کلیک‌هایی که هر لینک دریافت می‌کند دنبال کنید.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

10. BROKEN LINK CHECKER

در حالی‌که از عمر سایت شما می‌گذرد احتمال شکسته شدن لینک‌ها بالاتر می‌رود. در واقع منظور از لینک‌های شکسته، لینک‌های داخلی یا خارجی است که دیگر کاربر را به جایی که باید، هدایت نمی‌کنند. این افزونه می‌تواند در یافتن لینک‌های شکسته به شما کمک کرده و تمام لینک‌های داخلی و خارجی را اسکن کند. بعد از این کار شما می‌توانید این لینک‌ها را به روز کرده و بازدید کاربران خود را بهبود ببخشید.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

11. SHARED COUNTS

تعداد بسیار زیادی افزونه برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و انتخاب یکی از آن‌ها دشوار به نظر می‌آید. Shared Counts یکی از بهترین‌هاست اما علت معرفی آن مزیتی است که نسبت به سایر افزونه‌ها دارد: سبک‌ترین افزونه‌ی شبکه‌های اجتماعی!

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

12. MC4WP (MAILCHIMP FOR WORDPRESS)

اگر قصد ساختن یک لیست ایمیلی داشته باشید، می‌توانید سرویس‌های ایمیل مارکتینگ زیادی را بیابید اما Mailchimp یکی از بهترین‌هاست. برای ساخت لیست Mailchimp خود در وردپرس می‌توانید از پلاگین محبوب MC4WP استفاده کنید که در بیش از دو میلیون سایت فعال است.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

13. MONSTERINSIGHTS

پس از این‌که از افزونه‌های معرفی شده در بالا برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کردید باید به دنبال راهی برای تحلیل نتایج تلاش‌های بازریابی خود باشید. اینجاست که MonsterInsights وارد عمل شده و به شما کمک می‌کند tracking code گوگل آنالیتیکس را در سایت وردپرس خود نصب کرده و نیز داده‌های گوگل آنالیتیکس را بدون نیاز به خروج از داشبورد مشاهده کنید. هم‌چنین می‌توانید اکشن‌های بازدیدکنندگان را ردیابی کرده و لینک‌هایی که بیشتر روی آن‌ها کلیک می‌شود پیدا کنید.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس برای نگه‌داری، عملکرد و امنیت

در ادامه بهترین افزونه‌ها برای تأمین امنیت سایت وردپرسی شما معرفی شده است:

14. REALLY SIMPLE SSL

انتقال سایت وردپرسی خود به HTTPS/SSL یک راه بسیار عالی برای امنیت شما و کاربران‌تان است، ضمن آن‌که کمک می‌کند تا از هشدارهای امنیتی‌ای که گوگل برای کاربران ارسال می‌کند نیز در امان باشید. با در دسترس داشتن free SSL certificates، شما تنها به یک راه امن برای انتقال سایت خود از وردپرس به HTTPS دارید.

این کار را با خیال راحت به Really Simple SSL بسپارید! این افزونه هر کاری که از دستش بربیاید برای انتقال امن فراهم خواهد کرد.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

15. WORDFENCE S

ECURITYاین افزونه‌ی محبوب که بر روی بیش از 4 میلیون سایت فعال است، می‌تواند بساری از سخت‌افزارهای مهم امنیتی وردپرس را به شکلی همه جانبه پیاده کند، از جمله: فایروال، اسکن بدافزارها و سخت شدن لاگین.

معرفی بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس

5 افزونه کاربردی وردپرس برای استراکچر دیتا

در ادامه، با 5 افزونه کاربردی وردپرس برای استراکچر دیتا آشنا می‌شویم که نشانه گذاری اسکیما را به صورت کامل انجام می‌دهند.

16. افزونه وردپرس استراکچر دیتا Schema Pro

Schema Pro یک افزونه استراکچر دیتا همه کاره است، چون تمامی استراکچر دیتا و ریچ اسنیپت‌های مورد نیاز شما را دارد. این افزونه توسط Brainstorm Force ساخته شده است.

در زیر برخی از ویژگی‌های برتر این پلاگین وردپرسی آمده است:

  • پشتیبانی از 13 نوع ریچ اسنیپن
  • به کدنویسی نیاز ندارد
  • پشتیبانی از انواع پست بلاگی
  • قابلیت پشتیبانی از custom fields
  • کد تمیز که مطابق دستورالعمل‌های Google است

نحوه عملکرد این افزونه بسیار ساده است. کافی‌ست ابتدا نوع ریچ اسنیپت موردنظرتان برای افزودن به سایت را انتخاب کنید. پس از آن اطلاعات مورد نظرتان را وارد کنید، یعنی با چند کلیک تایتل، متن، عکس، نام نویسنده را به راحتی درون آن قرار می‌دهید.

افزونه وردپرس استراکچر دیتا Schema pro

این افزونه وردپرس استراکچر دیتا رایگان نیست

افزونه وردپرس Schema Pro از اسکیماهای reviews, recipes, articles, videos و products پشتیبانی می‌کند. همچنین شما می‌توانید برای گوگل بیزینس آدرس کسب و کار، آدرس سایت، شماره تلفن، قیمت محصولات و... را اضافه کنید تا در قسمت Local Bussines نمایش داده شود.

تنها بدی این افزونه وردپرسی این است که امکاناتش رایگان نبیت و باید از 79 دلار در سال یا 249 دلار به صورت مادام العمر پرداخت کنید. البته باید بگوییم ارزشش را دارد.

17. WP Review Pro

WP Review Pro افزونه دیگری است که قطعات غنی را برای تعدادی از انواع اسکیما مختلف ارائه می‌کند. شاید از نامش بگویید تنها برای ریچ اسنیپت Review کاربرد دارد، اما اینگونه نیست و این افزونه از 14 اسکیما پشتیبانی می‌کند، هر چند تخصصش همان اسکیما Review است.

افزونه وردپرس استراکچر دیتا WP review pro

این افزونه استراکچر دیتا بیشتر مخصوص Review است

این محصول توسط MyThemeShop ساخته شده است و ویژگی‌های برتر آن عبارتند از:

  • پشتیبانی از 14 نوع اسکیما
  • نیازی به کد نویسی ندارد
  • قالب‌های از پیش تعریف شده برای Review
  • سیستم‌های امتیازدهی چندگانه
  • نظرات و امتیازدهی کاربران
  • سازگار با هر قالب وردپرس
  • پشتیبانی از Facebook و Yelp
  • ادغام با ووکامرس
  • کد تمیز بهینه شده برای گوگل

همانطور که قبلا اشاره کردیم، این افزونه عمدتا برای Review طراحی شده است و به شما این امکان را می‌دهد که برای پست‌ها کارت Review ایجاد کنید. برای نمایش امتیازدهی و خوشگل کردن سایت شما در صفحه نتایج جست‌وجو تبلیغات در گوگل نیز چندین گزینه جالب وجود دارد؛ از ستاره، امتیاز عددی، درصد یا لایک و دیس‌لایک.

استفاده از این افزونه کاربردی استراکچر دیتا از 77 دلار شروع می‌شود، اما نسخه رایگان وردپرسی هم دارد.

18. Schema App Structured Data

Schema App Structured Data یک ابزار اسکیما رایگان است که کاملا با وردپرس سازگار است.

افزونه وردپرس و نسخه پولی آن دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ایجاد نشانه گذاری اسکیما برای داده‌های اساسی
  • سفارشی سازی نشانه گذاری برای کاربران
  • پشتیبانی از انواع اسکیما
  • ریچ اسنیپت ویدئویی برای YouTube
  • ادغام با ووکامرس
  • ادغام با داده‌های ویکی
  • دارای Review ویجت

شروع به کار با این افزونه شامل نصب و فعال سازی نسخه رایگان است. این نسخه به صورت خودکار محتوای غنی را به پست‌های شما اضافه می‌کند که شامل نشانه گذاری در صفحات پست‌ها، نویسندگان، دسته‌ها، برچسب‌ها و... است. نسخه پولی آن اسکیما مشاغل محلی، سازمان‌ها، کسب و کارهای خدماتی، صفحه تماس و... را در اختیار شما خواهد گذاشت.

افزونه وردپرس ریچ اسنیپت

نسخه رایگان هم کار را به خوبی انجام می‌دهد

متأسفانه، ادغام WooCommerce چیزی نیست که این ابزار به طور کامل ارائه دهد و با عضویت شما ارائه نمی‌شود، چون باید 47 دلار برای برنامه دیگری بپردازید تا این ادغام به وجود آید. همانطور که گفتیم این افزونه وردپرس استراکچر دیتا رایگان است اما نسخه پولی آن 30 دلار قیمت دارد.

19. WPSSO Core

WPSSO Core یک افزونه SEO است که به شما امکان دسترسی به متا تگ‌های پیشرفته و نشانه گذاری اسکیما برای SEO عمومی، Google، Facebook، Twitter، Pinterest و موارد دیگر را می‌دهد.

در زیر بهترین ویژگی‎های آن آمده است:

  • متا تگ‌ها و نشانه گذاری اسکیما را از محتوای موجود ایجاد می‌کند
  • اطلاعات کاملی را در اختیار شبکه‌هخای اجتماعی، موتورهای جستجو و برنامه‌های پیام رسانی قرار می‌دهد
  • پشتیبانی از انواع مختلف اسکیما
  • از افزونه وردپرس amp پشتیبانی می‌کند
  • پشتیبانی از چند سایت وردپرس
  • سفارشی کردن مقادیر پیش فرض
  • ادغام با چندین افزونه شخص ثالث

افزونه استراکچر دیتا WPSSO Core

بهترین افزونه استراکچر دیتا برای وردپرس

به محض فعال کردن افزونه، تمامی اجزای صفحات و پست‌های شما را پیدا می‌کند و برای آن عناوین، توضیحات، اطلاعات محصول و موارد دیگر ایجاد می‌کند. حتی برای دستور العمل‌ها و امتیاز اسکیما و ریچ اسنیپت ایجاد می‌کند. اگرچه برای دسترسی به لیست کامل قطعات غنی برای برخی از انواع اسکیماها، باید به نسخه پولی ارتقا دهید. برای نسخه پولی باید 57 دلار بپردازید.

20. All in One Schema Rich Snippets

All in One Schema Rich Snippets یک افزونه چندبخشی ساده است که توسط سازندگان Schema pro ساخته شده است و این دو افزونه به صورت مستقیم به یکدیگر متصل می‌شوند.

در زیر 3 ویژگی برتر این افزونه استراکچر دیتا نسبت به اسکیما پرو را گفتیم:

  • پشتیبانی از 8 نوع اسکیما
  • نیازی به کد نویسی ندارد
  • راه اندازی و پیکربندی آسان

این افزونه وردپرسی ساده‌ترین افزونه وردپرسی اسنراکچردیتا و ریچ اسنیپت است که در اینجا از آن نام بردیم. هر چند که از تمام اسکیماها پشتیبانی نمی‌کند، اما تمامی نیازهای شما برای اسکیماهای اصلی را برطرف خواهد کرد. متأسفانه، این افزونه به صورت خودکار نشانه گذاری اسکیما را به سایت شما اضافه نمی‌کند و شما باید به صورت دستی آن را وارد کنید.

افزونه کاربردی استراکچر دیتا

یک افزونه کار راه انداز

اگر دوست دارید همه چیز اتوماتیک باید افزونه Schema Pro همین شرکت را خریداری کنید، اما اگر می‌خواهید کار شما راه بیفتد و اسکیماهای مورد قبولی داشته باشید همین افزونه استراکچردیتا رایگان هم مورد قبول واقع می‌شود.

سخن آخر

وقتی که ابزار مناسبی نداشته باشید، سئو بسیار خسته کننده و پیچیده به نظر می رسد. اما زمانی که بهترین افزونه سئو وردپرس را پیدا می‌کنید و برای یادگیری و مسلط شدن به آن زمان صرف می کنید، همه چیز سریع می شود و انجام استراتژی سئو، در لیست شیرین ترین کارهایی قرار می گیرد که برای سایتتان انجام می دهید. در این حالت، می‌توانید با استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ، بهترین راهکارها و تکنیک‌ها را برای بهبود سئو در نظر بگیرید.

شیوا محمدی
شیوا محمدی

شیوا مهندس شیمی‌ست، اما علاقه‌ی شغلی‌اش او را به دنیای کدنویسی و سئو کشانده است. سفر می‌رود، کوهنوردی می‌کند، می‌نویسد و در قسمت محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف