با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

سحر محمدی
سحر محمدی
13:13، 1401/01/04
آموزش حذف اکانت اینستاگرام
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش حذف اکانت اینستاگرام


زمانی را به خاطر می‌آورم که برای کنکور درس می‌خواندم. یک عامل حواس‌پرتی، مدام تمرکز مرا به هم می‌ریخت. یک صدای وسوسه کننده از گوشیم که می‌گفت: خسته‌ شده‌ای کمی در اینستاگرام گردش کن. میل ناخودآگاه به باز کردن مداوم اپلیکیشن، زمان‌بندی‌هایم را کامل تحت تاثیر قرار داده بود. باید از دست این وسوسه خلاص می‌شدم. روش‌های مختلفی را امتحان کردم، از اعمال محدودیت زمانی گرفته تا حذف اپلیکیشن از گوشی، اما نتیجه نداد. راهی که من انتخاب کردم، غیرفعال کردن اکانتم بود. اما خیلی‌ها ترجیح می‌دهند دست به حذف اکانت اینستاگرام بزنند.
در این مقاله‌ی منتوریکس به دلایل پاک کردن اکانت اینستاگرام توسط کاربران مختلف می‌پردازدم و در آخر راهنمای گام‌به‌گامی برای پاک کردن حساب کاربری در این شبکه‌ی اجتماعی ارائه می‌کنم.

دیلیت اکانت اینستاگرام

خب، همان‌طور که گفتم، برخی مواقع شرایط به‌گونه‌ای پیش‌ می‌رود که شما مجبور به حذف اکانت اینستاگرام خوب می‌شوید. برخی مواقع هم شاید دیگر لزومی به حضور در این فضای اجتماعی حس نکنید. دلیل شما هرچه که باشد، اینستاگرام دو راهکار پیش روی شما گذاشته:

  • حذف موقت اکانت اینستاگرام
  • حذف دائم اکانت اینستاگرام

در ادامه همراه من باشید تا بیشتر در مورد این دو نوع از حذف اکانت برایتان بگویم.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

به‌احتمال خیلی زیاد، شما که در حال خواندن این مقاله هستید تصمیم دارید به‌زودی اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید. اما من قبل از رسیدن به دستور‌العمل حذف اکانت، می‌خواهم یک فرصت دوباره به اینستاگرام بدهید؛ غیر فعال کردن اینستاگرام.
غیرفعال کردن یک فرصت تنفس برای‌ کاربران محسوب می‌شود. موقتی است و امکان بازگشت به اکانت همچنان باقی می‌ماند.
زمانی که حساب کاربری‌تان را غیر فعال می‌کنید، تمامی اطلاعات شما در اینستاگرام از دید سایر کاربران پنهان می‌شود. اطلاعات پنهان می‌شود نه حذف. تمامی لایک‌ها، نظرات، پست‌ها، فالوئرها و فالوئینگ‌های شما تنها از دید دیگران پنهان باقی می‌مانند تا زمانی که مجدد حساب کاربری‌تان را فعال نمایید.
در مقابل، حذف اکانت اینستاگرام غیرقابل‌بازگشت است. هرگز لغو نمی‌شود و بدتر از همه اینکه اطلاعات شما کاملا پاک خواهد شد.
پس قبل از آنکه دستور‌العمل حذف اکانت اینستاگرام برسیم، یک‌بار دیگر به تصمیم خود فکر کنید.

گام‌به‌گام تا پاک کردن اکانت اینستاگرام

خب تصمیم خود را گرفته‌اید؟ پس بیایید مراحل پاک کردن حساب‌ کاربری اینستاگرام را باهم مرور کنیم:
1- اولین قدم ورود به صفحه‌ی پاک کردن اکانت در اینستاگرام است. توجه داشته باشید، حذف اکانت از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست.
2- بعد از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور به صفحه‌ی جدیدی هدایت خواهید شد که با فونت درشت نوشته Delete your account.

صفحه حذف اکانت در اینستاگرامبعد از کلیک بر لینک بالا، باید وارد این صفحه در اینستاگرام شوید. 

3- در مرحله‌ی بعد باید به اینستاگرام توضیح دهید چرا تصمیم به حذف اکانت خود گرفته‌اید؟ پس از منوی کشویی، مناسب‌ترین جواب را انتخاب کنید.
4- بعد از انتخاب دلیل حذف اکانت، اینستاگرام توصیه‌هایی به شما خواهد کرد. خواندن این بخش ممکن است برایتان مفید باشد. اما اگر همچنان بر تصمیم خود پافشاری می‌کنید در کادر پایین متن، مجدد رمز ورود خود را وارد نمایید.

پاک کردن حساب کاربری در اینستاگرامبعد از انتخاب دلیل حذف اکانت در کادر RE-enter password مجدد رمز خود را وارد کنید


5- در مرحله‌ی بعد روی گزینه‌ی « Delete » در انتهای صفحه کلیک کنید. اینستاگرام برای محکم‌کاری از شما خواهد پرسید که از حذف اکانت خود مطمئن هستید؟ در صورت مطمئن بودن تنها کافی است روی کلمه‌ی OK کلیک کنید و تمام.
حالا شما موفق به خداحافظی همیشگی با اکانت اینستاگرام خود شده‌اید.

موفق به حذف اکانت خود شدیدرسیدن به نقطه‌ی غیرقابل بازگشت؛ شما موفق به حذف اکانت خود شده‌اید

نکات کلیدی در حذف اکانت اینستاگرام

  • پس از پاک‌ کردن اکانت اینستاگرام، مجدد می‌توانید برای ساخت اکانت جدید اقدام کنید. اگر در این فاصله نام کاربری‌تان توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد، می‌توانید همان نام قبلی را انتخاب کنید. در غیر این صورت به فکر نام جدیدی برای خود باشید.
  • اگر اطلاعات‌ اکانت اینستاگرام‌تان برایتان مهم است، قبل از حذف یک کپی از آن‌ها تهیه کتید. برای این کار وارد بخش «Setting» شوید. به بخش «Security» وارد شوید. گزینه‌ی «Download Data» را انتخاب کنید. در صفحه‌ی جدید بر روی تب آبی‌رنگ با عنوان «Request Download» ضربه بزیند. حالا باید مجدد رمز عبور خود را وارد نمایید تا بک‌آپ اطلاعات در دسترس شما قرار بگیرد.
  • حساب کاربری‌ اینستاگرام‌تان ظرف مدت 30 روز به‌کلی حذف خواهد شد.

دلایل حذف اکانت اینستاگرام

کاربران اینستاگرام برای حذف اکانت خود دلایل زیادی را عنوان کرده‌اند. اصلا زمانی که اقدام به پاک کردن اکانت خود در این شبکه‌ی اجتماعی می‌کنید، خود اینستاگرام کنجکاوانه از شما چرایی حذفتان را می‌پرسد.
اغلب کسانی که اقدام به حذف اکانت اینستاگرام می‌کنند، یکی از دلایل زیر را به‌عنوان انگیزه‌ی اصلی اقدام خود بیان می‌کنند:

  • اتلاف وقت
  • قرار گرفتن در معرض اطلاعاتی که نمی‌خواهند
  • مشکلات امنیتی
  • نقض حریم خصوصی

حالا بیایید هریک از این دلایل را بررسی کنیم. اما قبلا از آن اگر تمایل به شناخت بیشتری از اینستاگرام دارید، مقاله‌ی «آموزش اینستاگرام» به قلم سینا یوسفی را بخوانید.

اتلاف وقت کاربران در گردش‌های مداوم در اینستاگرام

اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی محبوب ما ایرانی‌ها شده. به‌ویژه از آن زمان که دسترسی‌هایمان به شبکه‌های محبوب جهانی مانند توییتر یا فیس‌بوک محدود شد. خیلی‌ها عادت کرده‌اند صبح خود را با اینستاگرام شروع کنند و شب هم در حال چک کردن آن به خواب روند. در طول روز هم بارها و بارها در فواصل زمانی کوتاه آخرین پست‌های اینستاگرام را چک می‌کنیم.
تا اینجای کار مساله‌ی مهمی‌ به نظر نمی‌رسد. اما کافی است که وارد بخش تنظیمات اپلیکیشن شوید و در بخش اکانت گزینه‌ی Your Activity را ببینید. ممکن است شوکه شوید. برای من که این اتفاقی افتاد. همین سر زدن‌های به‌ظاهر کوتاه، یک ساعت از زمان هرروزم را گرفته است.
چاره‌ی کار آسان است. می‌توانید محدودیت زمانی در نظر بگیرید. پس‌ازآن خود اینستاگرام محدودیت زمانی را به شما گوش زد می‌کند: دیگر بس است. اما ترک عادت، کار چندان آسانی نیست. بنابراین گزینه‌ی همیشه رویِ میز، حذف اکانت اینستاگرام است.

نکته: اینستاگرام دیگر تنها یک ابزار سرگرمی نیست. بسیاری از افراد کسب‌وکارهای مجازی‌شان را در این شبکه‌ی اجتماعی راه انداخته‌اند. اگر شما هم از این دست افراد هستید، خواندن مقاله‌ی «چرا از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟» را به شما توصیه می‌کنم.

مدیریت زمان در اینستاگرامزمان طلاست؛ برای همین اینستاگرام گزینه‌ی Set Daily Reminder را در بخش تنظیمات خود افزوده.

خوشی‌ها و ناخوشی‌های عالم در اینستاگرام

زیاد شنیده‌ام که اطرافیانم به دلیل حجم اخبار بد و استرس‌آور تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود گرفته‌اند. البته خیلی‌ها به حذف موقت اپلیکیشن از روی گوشی‌هایشان رضایت می‌دهند، تا وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، با خیال راحت‌تری به این شبکه اجتماعی بازگردند.
اینستاگرام پلتفرمی ارتباطی مبتنی بر عکس و ویدئو بود، اما حالا چنان فراگیر شده که می‌توان از عنوان رسانه برای آن استفاده کرد. در اکسپلور اینستاگرام همه‌چیز پیدا می‌شود. نحوه‌ی نمایش محتوا در این بخش از الگوریتم پیچیده‌ای پیروی می‌کند که با قطعیت نمی‌توان در مورد آن حرف زد.
هرچه را که ممکن است شما و فالوئرهایتان دوست داشته باشید در اکسپلور نمایش داده می‌شود. بعضی وقت‌ها این محتواها به‌شدت آزاردهنده می‌شود و به نظر می‌رسد هیچ راه فراری از اخبار بد وجود ندارد. بنابراین ممکن است به پرونده‌ی گشوده‌ی حذف اکانت اینستاگرام، که همچنان روی میز است نگاهی بیندازیم.
اگر نحوه‌ی نمایش پست‌ها در اکسپلور آزارتان می‌دهد، گزینه‌ی Not Interested را امتحان کنید. تنها کافی است روی پست هدف ضربه بزنید و از منوی سه‌نقطه‌ی بالای پست این گزینه را انتخاب کنید. در صورت مداومت در موارد مشابه، احتمالا دیگر شاهد این قبیل محتواها نخواهید بود.

مشکلات امنیتی اینستاگرام

نام Meta را شنیده‌اید؟ پیش از معرفی متا، فیس‌بوک مادرخوانده‌ی اینستاگرام محسوب می‌شد. حالا هردو به زیر پرچم متا رفته‌اند. تا پیش از متا هرچند وقت یک‌بار خبرهای عجیب‌وغریبی از رسانه‌های مختلف به گوش می‌رسید. معمولا هم موضوع یکسان بود؛ اینکه فیس‌بوک حریم خصوصی کاربرانش را نقض کرده.
اواخر سال 2018 اتفاق مشابهی برای اینستاگرام افتاد. کارشناسان اهل رسانه خبری منتشر کردند با این مضمون «باگ امنیتی اینستاگرام». بر اساس این خبر نا‌اهلان جهان‌وب به‌راحتی امکان دانلود داده‌های کاربران را پیدا می‌کردند. برای مثال ادعا کردند هر کس کمی به اعمال خرابکارانه و تجسس در زندگی مردم علاقه‌مند باشد به‌راحتی در قالب یک فایل متنی ساده به رمز عبور کاربران اینستاگرام دسترسی خواهد داشت.
تصور کنید بیش از کاربران، خود صاحبان اینستاگرام چقدر از خواندن و شنیدن این اخبار شوکه شدند. آ‌ن‌ها با موج عجیب پاک کردن اکانت اینستاگرام مواجه شدند و بدتر از آن سهام‌هایشان به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفت و به ورطه‌ی سقوط افتاد.
قطع به‌یقین در دفتر اصلی اینستاگرام، جلسه‌ی اضطراری برای مقابله با بحران برگزار شد. چند روز بعد اینستاگرام دو خبر مهم برای کاربران خود داشت.

  • باگ امنیتی مذکور تنها تعداد محدودی از کاربران را در معرض نشت اطلاعات شخصی قرار داده.
  • برنامه‌نویسان اینستاگرام در حال رفع این باگ امنیتی برای همان تعداد محدود از کاربران هستند.

اینستاگرام دست‌به‌کار ارتقای امنیت خود شد. بااین‌حال همچنان روند کوچ و فرار کاربران ادامه داشت. اما انتقادهای کاربران به همین باگ ختم نمی‌شد. خیلی‌ها همچنان منتقد نقض حریم شخصی در این اپلیکیشن هستند.

بیشتر بخوانیدبهترین ترفندهای اینستاگرامی

امنیت اینستاگرامامنیت دغدغه‌ی اصلی کاربران شبکه‌های اجتماعی است، به همین دلیل است که اینستاگرام هر روز تنظیمات امنیتی خود را پیچیده‌تر می‌کند.

پاسداری از حریم خصوصی کاربران

زمانی که اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی‌تان نصب می‌کنید، در پروسه‌ی نصب لیست بلند بالایی از اجازه‌ی دسترسی‌های برنامه به شما نمایش داده می‌شود. این لیست خسته‌کننده‌ همان نقطه‌ای است که به کاربر امکان تعیین حدومرزهای حریم شخصی‌اش را می‌دهد.
به‌صورت پیش‌فرض از همان زمان نصب، اینستاگرام می‌خواهد موقعیت مکانی ما را بداند. بهترین کار این است که اجازه‌ی این دسترسی را به اپلیکیشن ندهید و آن را به‌صورت دستی خاموش کنید.
دسترسی به موقعیت مکانی امکان نمایش تبلیغات بر اساس موقعیت جغرافیایی را فراهم می‌کند. به عبارت ساده‌تر کاربران بدون آنکه بخواهند به‌صورت مداوم در معرض تبلیغات قرار می‌گیرند. این مساله برای خیلی از کاربران ناخوشایند است.
باید یادآوری کنم که ویژگی پروموت اینستاگرام در ایران فعال نیست و کاربران ایرانی با این مشکل مواجه نیستند.
اما موضوع دیگری که باعث انتقادات جدی به اینستاگرام شده؛ نمایش پست‌ها، استوری‌ها، لایک‌ها و کامنت‌های کاربران به دیگران است. خیلی‌ها دوست ندارند دیگران بدانند که چه صفحاتی را دنبال می‌کنند یا حتی چه عکس‌هایی را لایک می‌کنند. اما این موضوع چندان موردتوجه این شبکه‌ی اجتماعی قرار نگرفته.

روشی که اغلب کاربران خجالتی در پیش می‌گیرند آسه رفتن و آسه آمدن است. آن‌ها گردش‌های روزانه‌ی خود را در اینستاگرام انجام می‌دهند اما در سکوت کامل. احتمالا برای همین است که ویو‌ی استوری‌ها از لایک پست‌ها بیشتر شده.

اینستاگرام برای حفظ کاربران خود در آخرین نسخه، تغییرات زیادی اعمال کرده. حالا شما می‌توانید کامنت‌ها را محدود کنید یا افرادی که پست‌هایتان را لایک کرده‌اند از دیگران مخفی نگه‌دارید. پس اگر به این دلیل قصد حذف اکانت اینستاگرام خود را دارید، دست نگه‌دارید و وارد بخش تنظیمات اپلیکیشن شوید. برای مطالعه‌ی بیشتر خواندن مقاله‌ی «چطور امنیت اکانت اینستاگرام خود را تامین کنیم؟» را توصیه می‌کنم.

سخن پایانی

تجربه‌ی شخصی من نشان می‌دهد که غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام روش بهتری برای مدیریت زمانی‌ بود. اگر شما هم به همین دلیل تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام‌تان گرفته‌اید قبل از پاک کردن اکانت خود، مدتی آن را غیرفعال کنید. خدا را چه دیدید، شاید باز هم به اینستاگرام بازگشتید.
در آخر به ما از تجربه‌ی خود از اینستاگرام بگویید و اینکه چرا تصمیم به حذف اکانت خود گرفته‌اید؟

 

سحر محمدی
سحر محمدی

سحر کارشناس سئوی منتوریکس است و دانش چشمگیری در پیاده‌سازی محتوای سئویی دارد. دقت و ظرافت کار سحر یکی از بارزترین ویژگی‌هایش محسوب می‌شود و تا رسیدن به هدف دست بردار نخواهد بود. 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف