با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

۵ ابزار رایگان برای چک‌کردن بک‌لینک‌ها

سپیده برون
سپیده برون
12:49، 1400/03/25
۵ ابزار رایگان برای چک‌کردن بک‌لینک‌ها
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

۵ ابزار رایگان برای چک‌کردن بک‌لینک‌ها


چطور با کمترین هزینه ممکن بک‌لینک‌ها را چک کنیم؟ اصلاً می‌شود بدون پرداخت یک ریال بفهمیم از کدام سایت‌ها می‌توانیم بک‌لینک بگیریم؟ رقبای ما با کدام سایت‌ها لینک‌سازی می‌کنند؟ آیا می‌شود با صرف حداقل بودجه، یک تحلیل جامع از بک‌لینک‌ها داشته باشیم؟ ابزار رایگانی برای چک‌کردن بک‌لینک‌ها وجود دارد؟ این‌ سوالات را سئوکارها و وبمسترهایی می‌پرسند که می‌دانند اعتبار صفحه و وبسایت تا حد به تعداد و کیفیت بک‌لینک بستگی دارد.

با وجود این‌که در لینک‌سازی به اندازه سئو تکنیکال و داخلی، کیوورد ریسرچ و بهینه‌سازی محتوا دستتان باز نیست اما می‌توانید به نحو احسن از آب‌باریکه‌ای که ابزارهای رایگان چک‌کردن بک‌لینک‌ها، برایتان فراهم کرده‌اند استفاده کنید. در این مقاله به معرفی ۵ ابزار رایگان برای چک‌کردن بک‌لینک‌ها می‌پردازیم. با منتوریکس همراه باشید.

ابزار چک بک لینک

۱. SEO SpyGlass

اگر دنبال یک تحلیلگر همه‌فن حریف برای آنالیز بک لینک می‌گردید، SEO SpyGlass را مد نظر داشته باشید. این ابزار، داشبوردی کاملاً استاندارد و مشخص، برای تحلیل و مدیریت بک‌لینک‌ها فراهم می‌کند. برخلاف سایر ابزارهای رایگان، SpyGlass به شما امکان می‌دهد بر مبنای پارامترهای زیر، بک‌لینک‌ها را مرتب و فیلتر کنید:

  • لینک‌سازی و صفحات لینک‌شده
  • انکر تکست و URL
  • فالو و نوفالو بودن لینک
  • دامنه و اعتبار صفحه منبع لینک
  • خطر پنالتی شدن. یعنی؛ احتمال اسپم‌بودن منبع لینک چقدر است؟

تعداد بک‌لینک‌هایی که SpyGlass به رایگان به شما ارائه می‌دهد، محدود و ۱۱۰۰ عدد به ازای هر دامنه است. در عوض، تعداد دامنه‌هایی که می‌توانید چک‌کنید نامحدود می‌باشد. پس می‌توانید وبسایت خود و رقبایتان را زیرورو کنید و با تحلیل داده‌ها، استراتژی بک‌لینک خود را بهینه یا متحول کنید. خبر خوب اینکه، اگر داده‌های بیشتری می‌خواهید، گزینه‌ای برای اتصال SpyGlass به سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس وجود دارد. همین که ابزارها را به هم متصل کردید، می‌توانید اطلاعات را استخراج کنید و داده‌ها را به کمک داشبورد SpyGlass، پردازش کنید.

SpyGlass در کشف بک‌لینک‌های جدید هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. کافی‌ست، آدرس دامنه رقبای خود را در داشبورد وارد کنید و سپس وبسایت‌هایی که از آن‌ها بک‌لینک می‌گیرند را پیدا کنید. دیگر چه می‌خواهید؟ تجربه نشان می‌دهد که اگر یکی از این وبسایت‌ها به ۲ تا چند تا از رقبای شما لینک داده‌اند، احتمالاً شما هم می‌توانید نظر آن‌ها را برای بک‌لینک گرفتن جلب کنید.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

ابزار چک بک لینک seospyglassbacklink

۲. Google Search Console

کنسول جست‌وجوی گوگل که معرف حضورتان هست. اگر دنبال یک ابزار بک‌لینک کاملاً رایگان می‌گردید که داده‌های بزرگ را تجزیه و تحلیل کند، کنسول جست‌وجوی گوگل در خدمت شماست. کنسول جست‌وجوی گوگل، در وهله اول ابزاری است که وبمسترها با کمک آن وبسایت خود را ارتقا می‌دهند.

همه کاربران به خاطر قابلیت‌های رایگان، عاشقش هستند. اما حواستان باشد که فقط برای آنالیز وبسایت خود، می‌توانید از آن استفاده کنید. همین که مالکیت شما تأیید شد، به داشبوردهای مختلف دسترسی پیدا می‌کنید. یکی از آن‌ها فهرست بک‌لینک‌هایی است که از گوگل ایندکس، استخراج می‌شود. هر چقدر هم که این فهرست طولانی باشد، تنها می‌توانید ۱۰۰۰ نتیجه منتخب را مشاهده کنید. هیچ معیار اضافه و هیچ تجزیه و تحلیلی در سایت ارائه نمی‌شود. اما می‌توانید داده‌ها را استخراج کرده و در ابزارهای دیگر آنالیز کنید.

یک نکته جالب درباره کنسول جست‌وجوی گوگل همین است که فهرست بک‌لینک‌های آن معمولاً بسیار کوتاه‌تر از سایر ابزارهای بک‌لینک است. به این خاطر که کنسول، لینک‌های بی‌کیفیت را حذف کرده و فقط موارد باارزش را نگه‌می‌دارد. یعنی نمی‌توانید بک‌لینک‌ها اسپمی را ببینید و خودتان آن‌ها را حذف کنید. اینکه کنسول جست‌وجوی گوگل مجموعه‌ای از بک‌لینک‌ها را به‌ شیوه‌ای متفاوت در اختیارتان قرار می‌دهد، نشانه ارزشی است که برای کاربر قائل هستند.

با شرکت در دوره سئو از مجموعه دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بر اصول سئو و نحوه کار بر سرچ کنسول مسلط شوید.

۳. Seobility

دنبال ابزاری سریع، برای بررسی بک‌لینک‌های خود و رقبایتان می‌گردید؟ Seobility به شما امکان این را می‌دهد که هر روز ۳ چکاپ بک‌لینک داشته باشید و هر بار ۴۰۰ بک‌لینک را بررسی کنید. فهرست بک‌لینک‌ها از برترین به بدترین مرتب می‌شوند. بنابراین، با وجود اینکه تعداد لینک‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید، محدودتر است، در عوض بهترین‌ها را می‌توانید ببینید. لینک‌ها با چند پارامتر اضافی مثل انکر تکست، نوفالو یا فالو بودن و نوع لینک و صفحات لینک شده همراه هستند. در بالای صفحه، خلاصه‌ای از شِمای کلی بک‌لینک دریافت می‌کنید که تعداد بک‌لینک، رتبه‌بندی دامنه و تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده را نشان می‌دهد.

ابزار چک بک لینک seobilitydataseo

۴. Ahrefs

ابزاری محبوب، برای چک‌کردن بک‌لینک‌هایی که داده‌ها را از یکی از بزرگترین شاخص‌های بک‌لینک استخراج می‌کنند. Ahrefs، روزانه، امکان چک‌کردن تعداد نامحدودی لینک را می‌دهد اما تعداد بک‌لینک‌هایی که می‌توانید هر روز ببینید تا ۱۰۰ مورد برتر محدود می‌شود. گزارش بک‌لینک‌ها با برخی از پارامتر اضافه، مانند دامنه و اعتبار صفحه، ترافیک و انکر تکست و نوع لینک ارائه می‌شود. همچنین یک خلاصه از مشخصات کلی بک‌لینک، شامل رتبه دامنه، تعداد کلی بک‌لینک‌ها و تعداد کل دامنه‌های ارجاع‌دهنده به شما داده می‌شود.

برای جست‌وجوی سریع بک‌لینک‌های وبسایت خود یا رقبا، می‌توانید از Ahrefs به جای Seobility استفاده کنید. یک توصیه منتوریکسی می‌خواهید؟ ابتدا بررسی را با Ahrefs شروع کنید. چون برخلاف Seobility محدودیت روزانه ندارد. اگر به چکاپ بیش از ۱۰۰ بک‌لینک در یک روز نیاز داشتید، بروید سروقت Seobility و چند صد بک‌لینک دیگر را هم آن‌جا بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: چطور از سرچ کنسول Ahrefs به صورت رایگان استفاده کنم؟

۵. SEMrush

خلاصه دامنه و گزارشات بک‌لینک‌های باکیفیت را می‌خواهید؟ SEMrush آخرین ابزار فهرست ماست. اما آخر بودن آن به معنای این نیست که از سایر ابزارهای رایگان چیزی کم دارد. اتفاقاً، اکثر ابزارها (حتی رایگان) یک سری امکانات، مثل مشاهده تعداد محدودی جداول بک‌لینک را برای مدت کوتاهی به رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند و وقتی نظرتان جلب شد از شما درخواست پول می‌کنند. اما SEMrush رویکرد کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته است.

ابزار چک بک لینک semrush

این ابزار به جای ارائه فهرست بک‌لینک، تعداد بسیار زیادی از گزارش‌ها و آنالیز بک‌لینک را به اشتراک می‌گذارد. بنابراین، می‌توانید آزادانه در گزارش‌ها بچرخید و بک‌لینک‌های باکیفیت را پیدا کنید. اما اگر ویژگی‌های بیشتر می‌خواهید می‌توانید پول بدهید. از آن‌جایی که تجزیه‌وتحلیل لینک‌های باکیفت و تاپ، حلقه مفقوده بسیاری از ابزارهای بررسی بک‌لینک است، SEMrush از این فرصت برای متمایز کردن خود نسبت به رقبایش استفاده کرده.

SEMrush بیش از ۱۲ جدول و نمودار را به‌طور خلاصه همراه با مشخصات بک‌لینک مانند بک‌لینک‌ها بر اساس حوزه کاری و صنعت، کشور، دامنه‌های برتر، خصوصیات، نوع، انکر، امتیاز اعتبار و همچنین سوابق لینک‌دهی در بیش از ۵ سال گذشته در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید به ازای هر چند تا دامنه که می‌خواهید، ۵ تا ۱۰ بک‌لینک واقعی را با جزئیات کامل بررسی کنید. چه چیزی بهتر از این؟

توصیه‌های منتوریکسی برای چک‌کردن رایگان بک‌لینک‌ها

یکی از معضلات ابزارهای رایگان سئو سایت این است که گاهی مجبورید، بخشی از تسهیلات را بیخیال شوید. اما اگر کمی حوصله کنید و با داشبوردهای مختلف ابزارها آشنا شوید، می‌توانید از ترکیبی از ابزارهای مختلف برای برآوردن نیازهای خود استفاده کنید. از میان ابزارهایی که در این فهرست معرفی کردیم، اکثر نیازهای شما با ترکیبی از Spy Glass و کنسول جست‌وجوی گوگل رفع خواهد شد. امکانات اسپای‌گلس، جبران کمبودهای کنسول جست‌وجوی گوگل را می‌کند و برعکس.

استفاده از هر دوی آن‌ها با هم، به شما امکان نظارت و مدیریت بک‌لینک‌های رقبا را می‌دهد. از طرف دیگر، برای استخراج سریع گزارش‌ها می‌توانید روی Seobility و Ahrefs حساب باز کنید. اما چون محدودیت دارند، می توانید اطلاعات را روی SEMrush تجزیه‌وتحلیل کنید. با کمک این ۵ ابزار می‌توانید رقبا و استراتژی‌های لینک‌سازی آن‌ها را تمام وقت بپایید.

سپیده برون
سپیده برون

سپیده علائق متنوعی دارد؛ از خبرنگاری و داستان‌نویسی و تولید محتوا گرفته تا رباتیک و طراحی بُرد و برنامه‌نویسی و پشتیبانی IT رو امتحان کرده. از وقتی هم یادش می‌آید در حال نوشتن یک چیزی بوده و اصلاً فقط با رشته‌کردنِ کلمات است که می‌تواند افکارش را سروسامان بدهد. سپیده در بخش محتوا به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف