با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

برای دیدن رتبه گوگل دیگر وارد اینکوگونیتو نشوید!

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
16:17، 1399/09/30
برای دیدن رتبه گوگل دیگر وارد اینکوگونیتو نشوید!
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

برای دیدن رتبه گوگل دیگر وارد اینکوگونیتو نشوید!


وقتی از سئو سایت حرف می‌زنیم معمولا صحبت‌ها به این می‌رسد که می‌خواهیم سایتمان به رتبه 1 صفحه نتایج گوگل برسد، اما همیشه سوال پیش می‌آید که چرا یک نفر بخواهد سایتش رتبه 1 گوگل باشد؟ مگر این نیست که در صفحه دوم گوگل جنازه قایم می‌کنند؟ شاید جواب فراتر از این حرف‌ها باشد، چون معمولا پاسخ افراد یکی نیست. برای همین باید بپرسیم اصلا چطور رتبه گوگلتان را پیگیری می‌کنید و بهبود می‌دهید؟ از کجا می‌دانید شما رتبه 1 گوگل هستید یا جنازه در سایتتان مخفی شده است؟ این سوالی است که در این مطلب می‌خواهیم جواب بدهیم، پس از همین شروع کار حواستان باشد که یک جست‌وجوی ساده برای پیگیری رتبه گوگلتان کافی نیست! با منتوریکس همراه باشید.

رنک گوگل چیست؟

اگر کارآموز سئو باشید و تازه با سئو و دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا شده باشید، مانند آلیس در سرزمین عجایب، چیزهای عجیب و غریبی خواهید دید، اما رنک گوگل یا رتبه سایت شاید یکی از آن‌ها نباشد. رتبه سایت شما در واقع جایگاهی‌ست که گوگل براساس فاکتورها و سیگنال‌های مختلف در یک کلمه کلیدی در صفحه نتایج جست‌وجوی خودش به سایت شما می‌دهد. هر چقدر این رتبه بالاتر باشد، افراد بیشتری به سایت شما می‌آیند و از مطالب آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل تمام سئو کاران هدفشان رسیدن به رتبه 1 گوگل است. گذارندن دوره دیجیتال مارکتینگ اصولی به شما کمک می‌کند دید تازه‌ای به این دنیای عجیب‌وغریب پیدا کنید و وقت و انرژی خود را بیهوده هدر ندهید. همچنین اگر زمان کافی برای انجام seo سایت را ندارید، می توانید روی خدمات سئو منتوریکس حساب کنید! 

رنک گوگل چیست؟ادامه مطلب را بخوانید.

چرا یک جست‌وجوی ساده برای پیگیری رتبه گوگلتان کافی نیست؟

بگذارید چند دقیقه دیگر طول بکشد تا به بهترین ابزار برای پیگیری رتبه بندی سایت بپردازیم، چون می‌خواهیم مطالب بیشتری در مورد اینکه چرا انجام یک جستجوی ساده گوگل برای یک کلمه کلیدی روش بدی برای برای پیگیری رتبه گوگل است، یاد بگیریم. می‌دانید که نتایج صفحه جست‌وجو گوگل برای یک فرد ممکن است با فرد دیگر بسیار متفاوت باشد چون گوگل سعی دارد، نتایجش را برای هر شخص، اختصاصی و شخصی‌سازی کند. برخی از عواملی که در این شخصی‌سازی نقش دارند در زیر آمده است::

  1. سابقه جست‌وجوی شما
  2. قبلاً از سایتی بازدید کردید یا نه
  3. ارتباطات اجتماعی (شبکه‌های اجتماعی)
  4. موقعیت مکانی شما
  5. نوع دستگاه شما (موبایل، دسکتاپ و...)
  6. ایمیل‌هایی که در Gmail دریافت کردید

یک مثال ساده می‌توان زد. برای مثال شما در تهران سفارش پیتزا پپرونی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید. گوگل به شما پیتزافروشی‌های نزدیک محلتان را معرفی می‌کند و به راحتی پیتزا سفارش می‌دهید. اگر یک شخص در شیراز همین کوئری را جست‌وجو کند نیز گوگل پیتزافروشی‌های نزدیک شخص در شیراز را به او نشان می‌دهد. حتی در یک مقیاس کوچک اگر در غرب تهران خرید کفش را جست‌وجو کنید، کفش‌فروشی‌های غرب تهران به شما پیشنهاد می‌شود و اگر در شرق تهران همین را جست‌وجو کنید، کفش‌فروشی‌های شرق را خواهید دید.

جایگاه سایت شما باید رتبه اول باشد

بسیاری از افراد برای این‌که عوامل شخصی گوگل در جست‌وجویشان تأثیر نداشته باشد به حالت Incognito روی می‌آورند، اما شاید ندانند که این حالت هم تحت تاثیر عوامل مکانی و IP address است. همچنین شاید نتایج روی دسکتاپ و موبایل با هم متفاوت باشند. به همین دلیل، اگر کلمات کلیدی یکسانی را در چندین دستگاه یا مکان‌های مختلف جست‌وجو کنید، حتی در Incognito، نتایج شما یکسان نخواهد بود. اگر قصد دارید از این روش برای بررسی رتبه بندی خود استفاده کنید، حداقل مطمئن شوید که هنگام بررسی، جست‌وجوی مکانی و دستگاهی شما یکسان است. اما جست‌وجوی ناشناس در Incognito هنوز روش مورد علاقه سئوکاران برای پیگیری رتبه سایت در گوگل نیست. برای همین آن‌ها از ابزارهای رایگان و غیررایگان پیگیری رتبه گوگل استفاده می‌کنند. برخی از این ابزارهای کاربردی را در زیر برایتان معرفی خواهیم کرد تا برای پیگیری رتبه گوگلتان مانند یک قطب نما عمل کند.

قبل از هر چیز بگذارید بگوییم با خواندن مطالب «چک لیست فاکتورهای رتبه بندی سایت‌ها در گوگل در سال 2021» و «گوگل برای رتبه دادن سایت‌ها به چه عواملی توجه می‌کند؟» دید بهتری از نحوه‌ی رتبه‌دهی سایت‌ها توسط گوگل پیدا می‌کنید.

1. Google Search Console

سرچ کنسول گوگل از بهترین روش‌های پیگیری رتبه گوگل و بهبود رتبه ایت. به راحتی می‌توانید جایگاه صفحات خود را در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل ببینید و در بازه‌های زمانی مختلف آن‌ها را مقایسه کنید تا ببینید آیا رتبه صفحه شما مانن یک ترن هوایی که فقط رو به بالا می‌رود افزایش داشته است یا مانند بازار سهام، رتبه‌ی شما رو به سقوط است. همچنین سرچ کنسول گوگل برخی ا هشداها را در رابطه با فاکتورهای رتبه دهی به شما می‌دهد تا اگر مشکلی برای رتبه گیری سایتتان باشد، از آن باخبر شوید و آن مشکل را حل کنید.

صفر تا صد کار با سرچ کنسول را در دوره سئو منتوریکس بیاموزید.

2. SEMrush

تنها کافی‌ست URL سایت یا پست وبلاگ خود را وارد کنید تا SEMrush به شما بگوید در کدام کلمات کلیدی دسته بندی شدید. برای دیدن رقابت در هر کلمه کلیدی نیز کافی‌ست بر روی آن کلیک کنید. SEMrush در میان دیجیتال مارکترها کاملا اثبات شده است و اطلاعات بسیار خوبی شما می‌دهد، ولی تنها چند هفته‌ی کوتاه می‌توانید رایگان از آن استفاده کنید و بعدش باید اشتراک تهیه کنید.

رنک در Semrushبا رفتن به قسمت position tracking رتبه سایتتان را پیدا کنید.

3. Ahrefs

می‌گویند مهره‌های خوب در بازی جایگزین ندارند. درست است که سئوکاران از SEMrush راضی هستند، اما اگر بخواهند مانند بازیگران فیلم جیمزباند آن را عوض کنند، Ahrefs جیمز باند بعدی خواهد بود. این ابزار به صورت خودکار وب سایتتان را برای رتبه‌بندی کلمه کلیدی تشخیص می‌‎دهد و می‌توانید براساس کشور رتبه بندی خود را ببینید و ردیابی کنید.

4. Google Rank Checker

Google Rank Checker یک ابزار آنلاین رایگان برای پیگیری رتبه گوگل است که به کاربران کمک می‌کند موقعیت کلمات کلیدی را در صفحه نتایج موتور جست‌وجوی گوگل ردیابی کنند. برای استفاده از این سرویس، کلمه کلیدی موردنظر خود را به همراه نام دامنه وارد کنید و موقعیت سایت در آن کلمه کلیدی را در گوگل ببینید.

رتبه گوگل خود را چک کنید

چگونه رتبه گوگلتان را بهبود دهید؟

برای شروع بهبود رتبه گوگلتان بهتر است اول هدفی برای خود انتخاب کنید تا به صورت مستقیم به سمت هدف پیشروی کنید، درست مانند یک سرباز در بازی Call of Duty. بهترین هدف‌هایی که می‌توانید برای بهبود رتبه گوگل انتخاب کنید عبارتند از:

  1. می‎‌خواهم تعداد کلیک‌های سایت را نسبت به ماه گذشته از طریق ترافیک ارگانیک افزایش دهم.
  2. می‌خواهم بیشتر در صفحه نتایج جست‌وجو گوگل ظاهر شوم و ایمپرشن بیشتری بگیرم.
  3. می‌خواهم CTR نتایجم را افزایش دهم.
  4. می خواهم هر ماه یک کلمه کلیدی جدید با رقابت زیاد را کشف و بهینه کنم.

این موارد تنها بخشی از هدف‌های یک سئوکار برای سایتش است، اما هدف والا همان رسیدن به رتبه 1 گوگل است که باید مانند جومونگ برایش تلاش‌های روزانه کنید تا امپراطوری خود را تشکیل دهید. حالا برای رسیدن به این هدف‌ها باید روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی را نیز امتحان کنید. روش‌های بهبود رتبه گوگل را در زیر آوردیم تا مانند مایکل فلپس و یوسین بولت تمام مدال‌های شماره 1 گوگل را بگیرید.

سرعت سایت را افزایش دهید

در مطالب دیگر وبلاگ منتوریکس از اهمیت سرعت سایت و سرعت بارگذاری صفحه بسیار گفتیم، هر چقدر سرعت بارگذاری صفحه شما بالاتر باشد و زیر 4 ثانیه صفحه‌تان بالا بیاید رتبه بهتری نسبت به رقیبان خود خواهید گرفت.

سایتتان را دوست‌دار موبایل کنید

اگر کاربران ارگانیک ورودی خود را بررسی کنید، خواهید فهمید که عمده‌ی کاربران شما، با موبایل صفحات را وبگردی کردند. به همین علت اگر سایتتان دوست‎دار موبایل نباشد، بسیاری از این ورودی‌ها را از دست خواهید داد، در نتیجه نرخ تبدیل شما کاهش پیدا خواهد کرد و کم کم با یک شکست کامل مواجه خواهید شد. پس هر چه زودتر تغییرات را انجام دهید تا کاربران موبایلی تجربه بهتری داشته باشند.

سلامتی سایت اولویت باشد

تمام مشکلاتی که ایندکس کردن و نمایش سایت شما را در گوگل به خطر می‌اندازد را بررسی کنید و نگذارید از نظر فنی به سایت شما آسیب وارد شود. به همین علت همیشه مشکلات عمومی سایت، سرورها، دامنه، DNS سایت و بک‌لینک‌ها را چک کنید تا ناخواسته دچار کاهش رتبه در صفحه نتایج جست‌وجو گوگل نشوید.

سئو داخلی خود را بهبود دهید

سئو داخلی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه گیری در گوگل است، چون دقیقا باید طبق دستورالعمل روش‌های سئو داخلی عمل کنیم. تمام مواردی چون داشتن سایت مپ، بهبود محتوا از نظر متن، بهبود عنوان و متا دسکریپشن، لینک‌سازی داخلی و... می‌تواند در رتبه گوگل شما تاثیر داشته باشد. پس از بهبود سئو داخلی خود هیچ‌وقت غافل نشوید.

شبکه اجتماعی را فراموش نکنید

درست است شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم در رتبه شما تاثیر ندارد، اما هر چقدر اینگیجمنت بالاتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، یک سیگنال خوب برای گوگل می‌فرستید که کاربران شما را دوست دارند و در میانشان با اعتبار هستید. همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید ترافیک خوبی را به سمت سایتتان هدایت کنید.

نتیجه گیری

به نظر می‌رسد رقابت برای رتبه اول بودن در المپیک رتبه‌گیری گوگل حتی بیشتر از رشته دو 100 متر سرعتی در المپیک است. به همین علت کسانی که تلاش فراوان و هدف خوب با یک برنامه ریزی طولانی دارند می‌توانند برنده باشند. دقیقا مانند تیم ملی فوتبال آلمان در سال 2014 که پس از شکست و حذف در جام جهانی 2010 و یورو 2012 توانست قهرمان جهان شود. مانند آلمان 2014 شما هم باید رتبه گوگل سایتتان را پیگیری کنید و پس از بررسی‌ها و آنالیز کامل برای بهبود آن عمل کنید.

صاحبان کسب‌وکار معمولا آنقدر سر پر سودایی دارند، که دیگر وقتی برای رسیدگی به جزییات دیجیتال مارکتینگ سایتشان ندارند، در این مواقع بهره‌گیری از مشاوره دیجیتال مارکتینگ معتبر می‌تواند بازدهی کار را چندین مرحله جلو بیندازد. اگر شما هم به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، منتوریکس می‌تواند این خدمت را به شما ارائه دهد.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف