با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

7 روش کسب درآمد دلاری در ایران

سحر محمدی
سحر محمدی
11:47، 1400/09/23
7 روش کسب درآمد دلاری در ایران
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

7 روش کسب درآمد دلاری در ایران


بگذارید ماجرا را از این‌جا شروع کنم که دوستم در یکی از سفارتخانه‌های خارجی در ایران کار می‌کرد. حقوق‌اش هم هر ماه سر موعد به دلار واریز می‌شد و کار من خارج از گود نشسته این بود که هر بار که قیمت دلار بالا و پایین می‌شد، حساب کنم عایدی دوستم چقدر می‌شود. فکر می‌کردم موقعیت شغلی او یگانه و بی‌همتاست تا با راه های کسب درآمد دلاری در ایران آشنا شدم. کمی که در گوگل بالا و پایین‌ کردم فهمیدم چندان کار سختی هم به نظر نمی‌رسد؛ البته مثل هر کاری گاو نر می‌خواهد و مرد کهن، همین.

حالا در این نوشتار می‌خواهم یافته‌های پژوهشی خود را با شما به اشتراک بگذارم. پس با من و منتوریکس همراه شوید.

کسب درآمد دلاری در ایران! مگر می‌شود؟

بله، می‌شود. درآمد خوبی هم دارد. البته به شرط کار بلد بودن. اصلا به خاطر نوسانات بازار ارزهای خارجی برای خیلی‌ها روش کسب درآمد مطمئن‌تری است. فقط یک امّای بزرگ دارد که آن هم حل کردنی‌ست. برای کسب درآمد دلاری شما به یک حساب ارزی نیاز دارید که پول‌های‌تان به آن واریز شود، که اصلا نگران نباشید، در ادامه به آن می‌پردازیم.

حالا به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توان درآمد دلاری داشت؟ ادامه‌ی مقاله را بخوانیم تا ذهن‌مان کمی روش شود.

روش‌های کسب درآمد دلاری

اول از هرچیزی بگویم که از ملزومات داشتن درآمد دلاری، اینترنت است. قطعا روش‌هایی که به اینترنت نیاز ندارند هم وجود دارد، اما تمرکز اصلی ما در این مقاله روش‌هایی است که با وجود اینترنت محقق می‌شوند.

برای انواع و اقسام‌ راه‌های درآمد دلاری از اینترنت می‌توان به وجود دسته‌بندی مشخصی قائل شد:

  • وب‌سایت‌های فریلنسری
  • شبکه‌های اجتماعی
  • یوتیوب
  • فروش در سایت‌هایی مانند آمازون
  • هوش اقتصادی خوبی دارید؟ بروید سراغ باینری آپشن
  • درآمد از طریق تبلیغات گوگل ادموب
  • وب‌سایت‌های کلیکی

بیشتر بخوانید: راه‌های کسب درآمد اینترنتی در سال 2022

وب‌سایت‌های فریلنسری خارجی و کسب درآمد دلاری

حتما شما هم با سایت‌هایی که خدمات کاری به فریلنسرها و کارفرماها ارائه می‌کنند، آشنا هستید. در 2 سال اخیر این نوع سایت‌ها بیش از گذشته شناخته شده‌اند. خدماتشان هم دایره وسیعی از توانایی‌ها و مهارت‌ها را پوشش می‌دهد. گرافیست، برنامه‌نویس،‌توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌های موبایلی، سئو سایت، تولید کننده‌ی محتوا و بسیاری دیگر از افراد ماهر می‌توانند در این سایت‌ها پروژه بگیرند.

حالا سایت‌های فریلنسری خارجی هم همین خدمات را به شما ارائه می‌کنند. فرقش این است که دستمزد به دلار یا یورو پرداخت می‌شود و البته شما باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

روال کار هم ساده است. در این سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنید. فرم‌های مربوطه را پر می‌کنید. برای خود دستمزد تعیین می‌کنید. در مرحله‌ی بعد وارد مذاکره با سفارش دهنده می‌شوید.
اگر به این روش کسب درآمد دلاری علاقه‌مند هستید و فکر می‌کنید توانایی کار در این زمینه را دارید، نگاهی به لینک‌های زیر بیندازید:

آنچه یک فریلنسر نیاز داردآنچه که یک فریلسنر نیاز دارد؛ مهارت، لپ‌تاپ یا کامیپوتر، اینترنت و انگیزه

بیشتر بدانیدچطور فریلنسر موفقی شویم؟

شبکه‌های اجتماعی مکانی فراتر از وقت‌گذرانی

یک‌سایت فروشگاهی بزرگ در ایران اخیرا اعلام کرده رقیب جدی‌اش بعد از بازارهای محلی و سنتی،‌ اینستاگرام است. باور کردن‌ این موضوع ابتدا برای من سخت بود. اما واقعیت این است که ارائه‌کنندگان کالا و خدمات، قابلیت‌های این شبکه‌ی اجتماعی را به خوبی شاخته‌اند. حالا اینستاگرام به یک مرکز تجاری بزرگ،‌ در دسترس و 24 ساعته تبدیل شده.

اغلب فعالان اقتصادی، بازار ایران را هدف قرار داده‌اند، اما یک توصیه به شما، بازار جهانی بزرگ‌تر و پول‌سازتر است. تنها کاری که باید بکنید این است:

  • نوع تجارت خود را مشخص کنید
  • گروه هدف‌تان را بشناسید
  • ساز و کارهای تجارت‌تان را تعیین کنید
  • بر اساس گروه هدف شروع به فالوی صفحه‌های مرتبط کنید
  • برای گروه هدف‌تان محتوای خوب تولید کنید
  • صفحه‌تان که به رشد قابل توجهی رسید، دیگر خیال‌تان از بابت فروش خدمات یا کالا جمع می‌شود.

در اشل جهانی استانداردها را بیشتر باید جدی بگیرید. رقبای شما بیشتر و حرفه‌ای‌ترند. شما حتی می‌توانید با رشد صفحه‌تان، از رقبای خارجی‌تان تبلیغ دریافت کنید و هزینه‌اش را به دلار بگیرید.

بیشتر بخوانید:

یوتیوبر شوید تا به دلار کسب درآمد کنید

شبکه‌های اجتماعی یک کار مهم برای کاربران خود انجام داده‌اند؛ رسانه. شما می‌توانید با ایجاد یک کانال در یوتیوب تربیون اختصاصی خود را داشته باشید و بر اساس علایق‌تان شروع به تولید محتوا کنید. حالا هر چقدر در فیلم‌برداری، تدوین، نوشتن متن، پیدا کردن ایده حرفه‌ای‌تر باشید، موفق‌تر خواهید بود.

روش کسب درآمد از یوتیوب به دو صورت است:

  • اسپانسر بگیرید
  • از درآمد تبلیغات یوتیوب استفاده کنید

در روش اول اگر تعداد دنبال‌کننده‌های زیادی دارید،‌ می‌توانید برای جذب اسپانسر اقدام کنید. برای مثال در فیلم‌تان لگوی شرکت مورد نظر را درج کنید. اما آنچه که یوتیوب را از باقی شبکه‌های اجتماعی محبوب متفاوت می‌سازد، تخصیص بخشی از درآمد تبلیغات به کانال‌های فعال است.

پیودی‌پای در صدر لیست یوتیوبرهای جهان

پیودی‌پای در صدر لیست یوتیوبر‌های جهان قرار دارد با یک درآمد دلاری قابل‌توجه

اگر طرفدار یوتیوب هستید، حتما قبل و حین تماشای فیلم‌ها، تبلیغات چند ثانیه‌ای را مشاهده کرده‌اید. کاری که یوتیوب می‌کند این است که بخشی از درآمد تبلیغات را به گردانندگان کانال‌ها پرداخت می‌کند. تنها کاری که شما باید بکنید این است که در تنظیمات کانال‌تان تبلیغات یا Ads را فعال نمائید.

  • نکته‌ی اول: برای فعال‌ کردن گزینه‌ی Ads، حداقل باید 1000 نفر شما را سابسکرایب کرده باشند.
  • نکته‌ی دوم: میزان درآمد شما از یوتیوب بر اساس تعداد لایک‌‌ها و سابسکرایبرها تعیین می‌شود.

فروش محصولات در سایت‌هایی مانند آمازون یا علی‌بابا

روش جذاب کسب درآمد دلاری برای کسانی که محصولی برای فروش دارند. معمولا بهترین کالا در این حوزه، PDF کتاب یا دروه‌های آموزشی است. شما وارد سایت مورد نظر می‌شوید. حساب کاربری یا همان فروشگاه شخصی‌تان را ایجاد می‌کنید. شماره‌ی حساب تعریف می‌کنید و در آخر محصولات‌تان را برای فروش عرضه می‌کنید.

از آنجایی که این سایت‌ها بین‌المللی هستند، لازم نیست دوره‌های آموزشی‌تان حتما به زبان انگلیسی باشد. می‌توانید زبان فارسی یا زبان دیگری که تسلط دارید را انتخاب کنید. ایرانی‌های مقیم کشورهای خارجی مشتریان بالقوه‌ی شما محسوب می‌شوند.
دوره‌های آموزشی هم می‌تواند هر مهارتی را در بر بگیرد، از آموزش زبان گرفته تا آشپزی. تنها لازم است با ساز و کار فروش در این سایت‌ها آشنا باشید.

هوش اقتصادی خوبی دارید؟ بروید سراغ باینری آپشن

برای کسب درآمد دلاری در ایران،‌ باینری آپشن گزینه‌ی خوبی‌ست به شرط آن‌که شم اقتصادی خوبی داشته باشید.
سایت‌های باینری آپشن چیزی شبیه به بورس هستند. معاملات اقتصادی خرد و کلان در آن‌ها صورت می‌گیرد. شما باید بازار خرید و فروش را رصد کنید و دست به پیش‌بینی بزنید. اگر پیش‌بینی‌تان درست بود، فه‌بها درآمد به حساب‌تان سرازیر می‌شود. اگر نه، روی تحلیل‌هایتان بیشتر دقت کنید.

نکته: اگر می‌خواهید وارد کار در این حوزه شوید، بهتر است آموزش‌های لازم را ببنید تا با روند کار آن‌ها آشنا شوید.

کسب درآمد از تبلیغات گوگل ادموب

این روش به کار کسانی می‌آید که دستی در برنامه‌نویسی برای اپلیکیشن‌های موبایل دارند. توسعه دهندگان برنامه‌های موبایلی می‌توانند از طریق ایجاد تبلیغ به ازای هر کلیک درآمد دلاری داشته باشند. اما چگونه؟ بیایید با گوگل ادمبوب آشنا شویم.

گوگل ادمبوب (AdMob) یک شرکت تبلیغاتی وابسته به گوگل است که بر پایه‌ی نمایش تبلیغات در برنامه‌های موبایلی ساخته شده. در نتیجه فرصت خوبی جهت کسب درآمد دلاری برای برنامه‌نویسان محسوب می‌شود.

گوگل ادموب روش کسب درآمد برای برنامه‌نویسان موبایل

 

گوگل ادموب همان تبلیغات درون برنامه‌ای است. معمولا به صورت عکس یا ویدئو‌های کوتاه عرضه می‌شوند. طراحان برنامه‌های موبایل تنها کافی‌ست در سایت ادموب حساب کاربری خود را بسازند و یک شماره‌ی حساب بانکی تعریف کنند. در مرحله‌ی بعد تنها لازم است sdk را روی برنامه‌ی خود پیاده کنند، تا تبلیغات در اپلیکیشن نمایش داده شود. حالا به ازای هر کلیک می‌توانند مبلغی را دریافت کنند.

نکته: به دلیل تحریم‌های بانکی ایران، ثبت حساب بانکی ایرانی یا از ایران میسر نیست. در نتیجه توسعه‌دهندگان ایرانی باید از شرکت‌هایی که خدمات مالی واسط ارائه می‌کنند، کمک بگیرند.

درآمد از سایت‌های کلیکی

سایت‌های زیادی هستند که در ازای کلیک بر روی تبلیغات‌شان به کاربران پول می‌دهند. فقط کافی‌ست در این سایت ها ثبت‌نام کنید. اما به هیچ‌ عنوان استفاده از این روش را برای کسب درآمد دلاری توصیه نمی‌کنم. به چند دلیل:

  1. انجام این کار بسیار وقت‌گیر و کسالت‌آور است. در مقابل درآمد زیادی ندارد.
  2. پیدا کردن یک سایت مطمئن که خوش‌حساب باشد، سخت است.
  3. ورود به این کار به مهارت خاصی نیاز ندارد، در مقابل چیزی هم به شما یاد نمی‌دهد.

چطور درآمد دلاری خود را دریافت کنیم؟

تا به اینجا در مورد روش‌های کسب درآمد دلاری صحبت کردیم. قطعا نگرانی‌ زیادی در مورد روش دریافت دستمزد دلاری‌تان وجود دارد. بالاتر گفتم نگران نباشد. حالا می‌گویم چرا؟

اول اینکه بسیاری از روش‌های کسب درآمد دلاری برای ایرانی‌ها محدود شده‌اند. در برخی مواقع می‌توانید با استفاده از فیلتر شکن و تغییر IP این مشکل را حل کنید. در برخی مواقع هم لازم است فردی خارج از ایران به کمک شما بیاید.
دومین مساله به روش‌های دریافت درآمد باز می‌گردد. با توجه به تحریم‌های بانکی و البته ساز و کارهای بین‌المللی بانکی، افتتاح حساب با اعتبار جهانی برای ایرانی‌ها سخت است. حالا باید چه کار کنیم؟

  1. دریافت کمک از دوستان و اقوام در خارج از ایران
  2. مراجعه به شرکت‌های واسط

روش اول، کمی غیر حرفه‌ای است. اما اگر کسی را در خارج از ایران می‌شناسید که هم مطمئن است و هم مشتاق کمک به شما، گزینه‌ی ساده‌ای به نظر می‌رسد.

روش دوم منطقی‌تر و حرفه‌ای‌تر است. شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات مالی شما را مانند انجام تراکنش‌های مالی‌ بین‌المللی انجام می‌دهند. کافی‌ست که در گوگل نام آن‌ها را جستجو کنید و بین آن‌ها مطمئن‌ترین گزینه‌ی موجود را انتخاب کنید.
حالا تنها کاری که لازم است انجام دهید، مکاتبه با این شرکت‌ها برای تعیین کم و کیف خدمات مورد نیازتان است. باقی‌ کار آسان است. شرکت‌های واسط مالی معمولا از روش‌های زیر برای انتقال درآمد دلاری‌تان استفاده می‌کنند:

  • سایت‌های بانکی بین‌المللی مانند پی‌پال، وب‌مانی
  • استفاده از حواله‌ی ارزی

نکته: این شرکت‌های واسط بسته به مبلغ و روش انتقال، کارمزد متغیری دریافت می‌کنند.

نکات طلایی برای آغاز کار

حالا که به پایان کار می‌رسیم، چند نکته‌ی مهم را هم بررسی کنیم، تا چیزی از قلم نیافتد:

فراگیری زبان

حالا که می‌خواهید وارد فضای کار بین‌المللی بشوید، ضروری‌ست مهارت‌های زبانی خود را افزایش دهید. برای استفاده از خدمات سایت‌ها و شروع کار با کارفرمایان لازم است توانایی خواندن و مکالمه‌ی انگلیسی‌تان در حد قابل قبولی بالا باشد.

صبور باشید

شروع هر کاری نیاز به انگیزه و صبر به صورت توامان دارد. مثلا اگر می‌خواهید یوتیوبر شوید باید در کنار انگیزه و تلاش، صبور باشید، تا به نقطه‌ای برسید که بتوانید از درآمد دلاری بهره ببرید. پس در برخورد با زمان و سختی‌ها شکیبایی خود را از دست ندهید و ادامه دهید.

تاریخی برای پایان پروژه تعریف کنید

درست است که باید صبور باشید، اما نه آنقدر که عمر خود را صرف ایده‌ی شکست خورده‌ای کنید. پس با برنامه‌ریزی ددلاینی برای خود تعریف کنید. مثلا بعد از 6 ماه اگر پیشرفت خوبی حاصل نشد، بروید سراغ کار دیگری.

حواس‌تان باشد، قدم به قدم اهداف‌تان را تعیین کنید، مثلا برای داشتن کانال یوتوب فعال در نظر بگیرد بعد از 6 ماه دنبال‌کننده‌های شما از 500 نفر به 1000 نفر رسیده باشند.

حداقل یک منبع درآمد دیگری داشته باشید

این موضوع از دو جنبه به شما کمک می‌کند. اول اینکه اگر در راه کسب درآمد دلاری موفق نشدید، هنوز هم شاغلید و درآمد ریالی دارید. دوم اینکه مهارت‌های خود را مدام گسترش می‌دهید.

علاقه‌تان را در نظر بگیرید

قطعا شما با ورود به کاری که علاقه‌مند هستید، موفق‌تر خواهید بود.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کلی نگاهی به روش‌ کسب درآمد دلاری از طریق اینترنت انداختیم. هر وقت خواستید به این حیطه ورود کنید، قبلش حسابی تحقیق کنید و همه‌ی جوانب کار را بسنجید. حتما برای هر قدم خود برنامه داشته باشید. در آخر اگر تجربه‌ای در کسب درآمد دلاری در ایران دارید با ما هم در میان بگذارید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «10 شغل اینترنتی پولساز دنیا در سال 2021» را هم مطالعه کنید.

سحر محمدی
سحر محمدی

سحر کارشناس سئوی منتوریکس است و دانش چشمگیری در پیاده‌سازی محتوای سئویی دارد. دقت و ظرافت کار سحر یکی از بارزترین ویژگی‌هایش محسوب می‌شود و تا رسیدن به هدف دست بردار نخواهد بود. 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
معصوم
1401/03/31
عالی بووود
پاسخ...
شیما تیموری
1401/04/05
مرسی از شما
حسام
1400/09/13
ی سایت مطمئن ایرانی برای انتقال ارز میگین؟
پاسخ...
سحر محمدی
1400/09/13
شرکت‌های زیادی هستند که با استفاده از خدمات‌شون می‌تونید درآمد دلاری‌تون رو به حساب بانکی ایران منتقل کنید. در گوگل جستجو کنید «روش‌های انتقال ارز به ایران» سایت‌هایی برای شما نمایش داده می‌شه که راحت با چک کردن اعتبارنامه‌هاشون می‌تونید اطمینان بیشتری برای انتخاب‍شون پیدا کنید. برخی موسسات وابسته به بانک‌ها هم این خدمات را به مشتریانشون می‌دن. این گزینه هم می‌تونید جستجو کنید.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف