با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

راه‌های کسب درآمد اینترنتی در سال 2022 {راهنمای شروع}

سینا مسافر
سینا مسافر
10:00، 1401/03/05
راه‌های کسب درآمد اینترنتی در سال 2022 {راهنمای شروع}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راه‌های کسب درآمد اینترنتی در سال 2022 {راهنمای شروع}


کسب‌و‌کارهای آنلاین و کسب درآمد اینترنتی به صورت فزاینده‌ای در حال محبوب شدن در ایران است. با فناوری‌های دیجیتال پیشرفته‌ای که ما در اختیار داریم، نه تنها امکان ایجاد کسب‌و کارهای آنلاین است، بلکه در بسیاری از موارد، این کسب و کارها گزینه دلخواه و مورد ترجیح مردم نیز هستند. برای مثال، همانطور که می‌دانیم طبق گزارش‌ مراکز آماری مختلف، تعداد زیادی کسب و کار در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام در حال فعالیت و کسب درآمد اینترنتی هستند. برای شروع فعالیت در چنین پلتفرم‌هایی نیاز به امکانات زیادی نیست و داشتن یک کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت کفایت می‌کند. همچنین دیگر نیاز به رفت و آمد به محل کار و تحمل ترافیک و آلودگی نیست و شما می‌توانید به راحتی از منزل کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. در ادامه با ما در منتوریکس همراه باشید تا به معرفی راه‌های کسب درآمد اینترنتی در سال 2023 بپردازیم.

روش های کسب درآمد از اینترنت

امروزه بیشتر افرادی که با کامپیوتر و شبکه‌های اجتماعی آشنا هستند به دنبال کسب درآمد اینترنتی و راه اندازی یک کسب و کار هستند، اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند. راه‌های زیادی برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد که نیاز به سرمایه خاصی ندارد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با تعدادی از آنها آشنا کنیم.

  1. ساخت سایت یا بلاگ و استفاده از بازاریابی

هنگامی که به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، معمولاً ساخت بلاگ یکی از پیشنهادهایی است که از همه بیشتر با آن مواجه می‌شوید. اما ایجاد یک بلاگ یا سایت به تنهایی نمی‌تواند درآمد خاصی برای شما ایجاد کند، شما باید با روش درستی اقدام به این کار کنید.

معمولاً برای کسب درآمد اینترنتی به شما می‌گویند که باید سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا ترافیک و تبلیغات بیشتری را جذب کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات سئو سایت در آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس استفاده کنید.

مشکل دیگر این است که کاربران اغلب با مشاهده تبلیغات زیاد در سرتاسر بلاگ شما آزرده می‌شوند و ممکن است برای خلاص شدن از آنها، از برنامه‌های بلاک‌کننده تبلیغات استفاده کنند. به جای تکیه کردن بر تبلیغات بهتر است از برنامه‌های بازاریابی (Affiliate programs) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: افیلیت مارکتینگ چیست؟

برنامه‌های بازاریابی به زبان ساده، برنامه‌هایی هستند که در آن وب‌سایت‌ها برای ارسال ترافیک به وب‌سایت هدف، کمیسیون دریافت می‌کنند. این وب‌سایت‌ها لینک هایی را به سایت هدف ارسال می‌کنند و طبق توافقنامه‌ای پاداش دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال، شخصی که علاقه خاصی به مد دارد، می‌تواند وبلاگی را راه‌اندازی کند و در مورد ترندها، لباس‌ها، مد و تیپ‌های مختلف صحبت کند و آن‌ها را بررسی کند و لینک‌هایی را قرار دهد (که بخشی از این برنامه‌های بازاریابی هستند) و خوانندگان با کلیک بر روی آن لینک‌ها بتوانند لباس‌هایی را که در بلاگ بحث شده است را خریداری کنند. با این روش گزینه‌های زیادی در اختیارتان هست که به قدرت خلاقیت و دامنه علایق شما بستگی دارد.

  1. آموزش در بستر اینترنت

یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی ارائه آموزش آنلاین در حوزه‌های مختلف است. پس از همه‌گیری ویروس کرونا این حوزه با اقبال بیشتری نسبت به گذشته رو‌به‌رو شد و افراد بیشتری رو به آموزش آنلاین آوردند.

برای رسیدن به این هدف، 2 راه در پیش روی شماست:

  1. شما می‌توانید در یک یا چند رسانه‌ اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، صفحه آموزشی شخصی خود را راه‌اندازی و شروع به آموزش مهارت خود کنید. شما باید در این مهارت از تخصص لازم برخوردار باشید. این مهارت می‌تواند آموزش یک زبان خارجی، آشپزی، هنرهای دستی و صدها مهارت دیگر باشد. البته بهتر است که در صفحه خود فقط در یک حوزه خاص شروع به آموزش و فعالیت کنید. اگر خواستید که در سایر حوزه‌ها هم فعالیت داشته باشید بهتر است که صفحه جداگانه‌ای را به این امر اختصاص دهید.  
  2. گزینه دیگر این است که در سایر صفحات و پلتفرم‌های آموزشی موجود با استفاده از امکانات آنها به عنوان مدرس یا آموزش‌دهنده شروع به فعالیت کنید. برای این کار داشتن یک رزومه خوب و سابقه کار می‌تواند کمک بسیار بزرگی به شما کند.

منتوریکس هم در همین راستا دوره‌های آنلاین دیجیتال مارکتینگ تهیه و تدوین کرده که با کلیک بر لینک زیر می‌توانید لیست دوره‌ها را مشاهده کنید:

کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی

آموزش در شبکه های اجتماعی روشی مناسب برای کسب درآمد اینترنتی است

  1. فریلنسری

فریلنسری یا کسب درآمد اینترنتی بدون وابستگی به هیچ نهادی و با استفاده از مهارت‌ها و برند شخصی از قدیم یکی از راه‌های کسب درآمد در منزل، دورکاری یا کار در سفر بوده است. کارهای زیادی است که می‌توان در این حوزه انجام داد که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر است:

  • مترجمی
  • تولید محتوا
  • طراحی سایت
  • ویرایش و طراحی گرافیکی
  • برنامه‌نویسی
  • پشتیبانی سایت
  • تولید ویدیو و انیمیشن
  • تایپ و ویراستاری
  • پیاده سازی صوت و ویدیو

در این روش درآمد شما به حجم کاری که در روز می‌توانید انجام دهید یا به میزان مشتری‌های شما بستگی دارد. شاید درآمد فریلنسری در مقایسه با سایر راه‌های کسب درآمد اینترنتی قابل توجه نباشد، اما میزان راحتی و انعطاف در آن بسیار زیاد است و به آسانی و بدون دردسر تنها با یک لپتاپ می‌توانید کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چطور فریلنسر موفقی شویم؟

  1. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

همیشه فروشندگی چه به صورت فیزیکی و چه به صورت اینترنتی، یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد بوده است. امروزه با توجه به هزینه‌های گزاف و چالش‌های راه‌اندازی فروشگاه به صورت فیزیکی مانند کسب مجوز، اجاره‌های سنگین مغازه، هزینه آب و برق تجاری، پرداخت مالیات و نیاز به حضور دائم در محل فروشگاه، مردم به کسب درآمد اینترنتی و راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند.

فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به هزینه خاصی ندارند و می توان با کمی آگاهی و هزینه‌ای جزئی بستر فروش محصولات و کسب درآمد اینترنتی را مهیا کرد. برای کسب مجوز هم می‌توان در کمتر از یک هفته نماد الکترونیکی یا همان مجوز سایت خود را از سایت e-namad دریافت کنید. علاوه‌بر‌این برخلاف کسب و کارهای سنتی شما می‌توانید به صورت تمام وقت و 24 ساعته به مشتریان خود خدمات بدهید و حتی در زمان خواب نیز سفارش دریافت کنید و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی از صفر تا رسیدن به فروش

  1. ادمین شبکه‌های اجتماعی

با توجه به افزایش کسب و کارهای اینترنتی و فعالیت پیج‌های مختلف در شبکه های اجتماعی نیاز به تخصص ادمین شبکه‌های اجتماعی نیز هر روز بیشتر می‌شود. کسب و کارهایی که در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و... کانال‌ها یا پیج‌های کاری دارند، نمی‌توانند تمام وقت خود را صرف پاسخ دادن به سوالات مخاطبین خود کنند. از این رو بیشتر کسب و کارهای اینترنتی این بخش را برون سپاری می‌کنند، که فرصت خوبی برای کسب درآمد اینترنتی برای شما است.

همچنین نحوه ارتباط با مشتری نیاز به آموزش و گذراندن دوره‌های موردنیاز دارد. علاوه بر این شما باید مهارت‌هایی مانند روابط عمومی بالا، فن‌بیان و نوشتار و ویراستاری در سطح بالا، شناخت کامل ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، روانشناسی، نظم و زمان‌بندی، و شناخت دقیق نیاز مشتری را دارا باشید. شما باید بتوانید به تمامی کامنت‌ها و دایرکت‌ها پاسخ دهید، به صورت منظم محتوای پیج یا کانال را منتشر کنید، با مخاطبین خود تعامل کنید، پیام‌های توهین‌آمیز را حذف کنید، و آن را بروز نگه دارید و امنیتش را حفظ کنید.

  1. تدریس ورزش به صورت آنلاین

اگر مربی تناسب‌اندام یا یکی از رشته‌های ورزشی هستید، خبر خوبی برای شما داریم. شما می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. شما با ایجاد محتوای ویدیوهای آموزشی، تمرین‌های ورزشی، برگزاری کلاس‌های آنلاین، تبلیغ محصولات ورزشی و ارائه برنامه‌های غذایی و ورزشی می‌توانید به درآمد قابل توجهی برسید. برای این کار داشتن یک گوشی هوشمند و کمی اعتماد‌به‌نفس کافی است. برای شروع می‌توانید به چند مورد از صفحات و کانال‌های ورزشی و تناسب‌اندام سر بزنید و با بررسی و الهام از آن‌ها کار خود را آغاز کنید.

  1. خرید و فروش و فعالیت در بازارهای مالی

روش دیگر برای کسب درآمد اینترنتی فعالیت در بازارهای مالی است. برای این کار علاوه بر داشتن سرمایه اولیه، داشتن تخصص و دانش کافی در این زمینه بسیار ضروری است، زیرا بدون دانش و مهارت کافی ممکن است شما تمام سرمایه خود را از دست بدهید. بازارهای مالی مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بورس ایران (خرید و فروش سهام و اوراق قرضه)
  • فارکس (بازار تبادل ارزهای خارجی)
  • بازار کریپتوکارنسی (دنیای رمز ارزها و شبکه بلاک‌چین)
  • خرید و فروش کالا در سایت هایی مانند دیوار و شیپور

کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال

با فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید کسب درآمد اینترنتی را تجربه کنید

بهترین روش کسب درآمد اینترنتی

بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی و شغل های اینترنتی‌، ویژگی‌هایی از جمله قابلیت مقیاس‌پذیری، جامعه هدف بزرگ، و خدمت‌رسانی و رفع نیاز مشتری را در دل خود دارند. چنین مشاغلی باید بتوانند بدون افزایش هزینه‌ها امکان چند برابر کردن درآمد را داشته باشند. در کل می‌توان گفت مشاغلی مناسب هستند که برای آغاز کار نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه زیادی نداشته باشند و جذب مشتری بتواند امکان ایجاد سودی مستمر را متوجه کسب و کار کند.

بیشتر بخوانید: 10 شغل اینترنتی پولساز دنیا در سال 2022

کسب درآمد دلاری سخت یا آسان

کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی معمولاً به خاطر تحریم‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد و شرایط خاص اقتصادی (انزوا و جدایی شبکه بانکی و مالی از شبکه بین‌المللی) با مشکلات زیادی روبه‌رو است و دسترسی به راه های درامد دلاری و کسب درآمد اینترنتی از این طریق کار چندان آسانی نیست. برای کسب درآمد دلاری داشتن یک آدرس و شماره حساب در خارج از کشور به نام خودمان یا یکی از اقوام و آشنایان، یا آشنایی با ارزهای دیجیتال و نحوه پرداخت و دریافت از طریق آن ضروری است.

با افزایش قیمت دلار نسبت به واحد پول ملی، بسیاری تحت فشار اقتصادی قرار گرفتند. اما در این بین برخی از افراد هیچ فشاری متوجه آن‌ها نشد. فکر می‌کنید دلیل آن چیست؟ زیرا این افراد کسب درآمد اینترنتی دلاری داشتند، بله درست متوجه شدید آنها به دلار درآمد داشتند!

کسب درآمد دلاری از اینترنت یکی از روش‌های مناسب درآمد‌زایی در کشور است. افزایش قیمت دلار و تضعیف پول ملی باعث روی آوردن بسیاری از افراد به مشاغل آنلاینی شده که می‌توان از آن‌ها درآمد دلاری داشت.

راه‌های کسب درآمد دلاری

برای داشتن درآمد دلاری شما باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  1. پیش‌نیازهای کسب درآمد دلاری

    • داشتن دانش زبان انگلیسی در حد متوسط اولین و مهم‌ترین پیش‌نیاز کسب درآمد دلاری است. شما بخواهید از هر طریقی کسب درآمد ارزی داشته باشید، از همان ابتدا و برای ارتباط گرفتن نیاز به دانستن زبان انگلیسی دارید. دانستن کمی زبان انگلیسی از واجبات است.
    • دسترسی به اینترنت پر سرعت و همچنین یک فیلترشکن یا پروکسی برای دور زدن فیلترهای داخلی و تحریم‌های خارجی نیز از ضروریات است.
    • داشتن یک لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند از دیگر تجهیزات ضروری برای کسب درآمد اینترنتی است.
    • یکی دیگر از مهم‌ترین پیش‌نیازها که بسیار کمک کننده و مفید است داشتن تخصص در زمینه‌ای است که بتوانید در آن حوزۀ به‌خصوص آموزش دهید یا مشغول به کار شوید.

کسب درآمد دلاری

به راحتی از خانه کسب درآمد دلاری داشته باشید!!!

  1. روش‌های کسب درآمد دلاری:

برای داشتن درآمد دلاری و ارزی، کارهای مختلفی را می‌توان انجام داد، که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کسب درآمد از یوتیوب یا به اصطلاح یوتیوبری (برای آشنایی بیشتر می‌توانید به مطلب راهنمای جامع کسب درآمد دلاری از یوتیوب مراجعه نمایید)
  • برنامه‌نویسی به صورت شغل دورکاری برای کارفرمای خارجی
  • اینفلوئنسری
  • فریلنسری
  • فارکس
  • خرید و فروش ارزهای دیجیتال
  • کسب درآمد از آمازون
  • تبلیغات کلیکی

بیشتر این مشاغل برای شروع به هیچ سرمایه اولیه‌ای نیاز ندارند، اما برای برخی دیگر، باید سرمایه و تخصص‌های لازم داشت.

بیشتر بخوانید: 7 روش کسب درآمد دلاری در ایران

جمع‌بندی

اگر قصد کسب درآمد اینترنتی و درآمد دلاری از طریق روش‌های بالا را دارید موارد عنوان شده در این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. اگر فکر می‌کنید با یکی روش‌های مطرح شده در این مقاله می توانید به کسب درآمد ارزی یا ریالی بپردازید، پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا تجهیزات لازم را تهیه کنید و شروع به کسب درآمد اینترنتی کنید. سعی کنید محتواهایی تولید کنید که از همه نظر جذاب و خلاقانه باشند. موضوع، عنوان، و محتوا برای جذب مخاطبان بسیار مهم است. همیشه به دنبال روش‌ها و ایده‌های جدید برای تولید محتوا، افزایش بازدید گوگل از طریق سئو و کسب درآمد اینترنتی باشید.

سینا مسافر
سینا مسافر

سینا، مدیریت IT خوانده و متخصص سئو به ویژه سئوی Off page است. تسلطش بر منابع انگلیسی باعث شده اولین نفری باشد که سراغ آپدیت‌های سئویی را از او می‌گیریم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
مهدی
1402/11/22
سلام، ممنون از مطلب خوبتون.دوستانی که قصد کسب درآمد روزانه کاملاً قانونی بالای 300 هزار تومان را دارند به ترتیب زیر عمل کنند:1. ابتدا برنامه آبانک بانک آینده را از بازار یا گوگل پلی دانلود کنید2. ثبت نام و احراز هویت کنید 3. کد معرف mtmqg را وارد کنید و کد معرف خودتان را دریافت کنید4. حالا کد
پاسخ...
حارون
1402/08/13
خوب.آلیه.
پاسخ...
ناشناس
1402/11/01
سلام همراه گرامی
ممنون از نظر شما:)
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف