با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چگونه بفهمیم اینستاگراممان هک شده؟

سینا یوسفی
سینا یوسفی
10:46، 1401/03/13
چگونه بفهمیم اینستاگراممان هک شده؟
2 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چگونه بفهمیم اینستاگراممان هک شده؟


علائم هک شدن اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان جلوی هک شدن پیج اینستاگرام را گرفت؟ این مهم‌ترین سوالی است که باید هنگام دریافت پیامک‌ها و ایمیل‌های ناشناس از خود پرسید. شاید فکر کنید که مورد حمله بزرگ‌ترین هکرهای سایبری قرار گرفته‌اید اما در واقع اشتباهات شما در تنظیمات امنیت پیج اینستاگرام باعث شده تا هک شوید. در این مطلب از منتوریکس راز و رمز هک اینستاگرام را بررسی کرده‌ایم و راهکارهای بالا بردن امنیت پیج اینستا را به شما معرفی می‌کنیم.

هک اینستاگرام چیست؟

هک اینستاگرام با هک رشد اینستاگرام تفاوت دارد. هک رشد اینستاگرام به معنای راه‌هایی است که باعث رشد پیج شما در در اینستاگرام می‌شود. در طراحی پیج اینستاگرام، هک رشد هم آموزش داده می‌شود اما هک اینستاگرام به معنای نفوذ افراد غریبه و بیگانه به پیج شما است. با هک شدن اینستاگرام کنترل صفحه از دست شما خارج می‌شود و دیگر نمی‌توانید با رمز عبور قبلی وارد اکانت خود شوید.

اینستاگرام  اجازه می‌دهد که چند نفر وارد یک حساب کاربری شوند. در مدیریت پیج اینستاگرام این کار خیلی رایج است. صفحه‌هایی که تعداد پست بالایی دارند از افرادی به عنوان ادمین برای جواب دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها، گذاشتن پست‌های جدید و گذاشتن استوری کمک می‌گیرند. در این صورت باید یک رمز عبور توسط افراد مختلف استفاده شود. اگر تنظیمات خاصی را اعمال نکرده باشید، هر کسی می‌تواند رمز عبور را تغییر داده و به اصطلاح پیج را مال خود کند.

هنگامی که رمز عبور حساب کاربری شما تغییر می‌کند، باقی دستگاه‌ها از اکانت بیرون انداخته می‌شوند. تا زمانی که رمز عبور جدید وارد نشود هم امکان ورود مجدد به حساب وجود ندارد. این ساده‌ترین حالتی است که به عنوان هک اینستا شناخته می‌شود. با اعمال یک سری تغییرات و رایت کردن نکات امنیتی می‌توانید از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنید. اما قبل از آن می‌خواهم راز یک دروغ بزرگ را برای شما افشا کنم.

اینستاگرام از شما می‌خواهد تا حداقل 8 کاراکتر برای رمزعبور بنویسید. اما طبق این جدول بهتر است پسورد 10 کاراکتری شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و علائم نگارشی داشته باشید

اینستاگرام از شما می‌خواهد تا حداقل 8 کاراکتر برای رمزعبور بنویسید. اما طبق این جدول بهتر است پسورد 10 کاراکتری شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و علائم نگارشی داشته باشید

آیا تبلیغات هک اینستاگرام واقعیت دارد؟

به عبارات زیر توجه کنید:

  • هک اینستاگرام بدون نرم افزار
  • هک اینستاگرام با ربات تلگرام
  • هک اینستاگرام تضمینی
  • هک اینستاگرام با پسورد کرکر

با جستجوی گوگل هک اینستاگرام، سایت‌های زیادی با ادعای هک اینستا تضمینی به شما نمایش داده می‌شود. اما آیا واقعاً هک اینستاگرام تا این اندازه ساده و پیش پا افتاده است؟ اینستاگرام از بسته‌های امنیتی و متخصصان هک و نفوذ برای مقابله با ورود غیر مجاز  استفاده می‌کند. اگر قرار بود که هک اینستا با برنامه کامپیوتر یا هک اینستا با موبایل به این راحتی انجام شود، دیگر هیچ کسی به اینستاگرام اعتماد نمی‌کرد. بخشی از وظیفه اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پُرمخاطب، حفظ حریم خصوصی افراد است.

بنابراین تبلیغ هک اینستاگرام چه در سایت‌های ایرانی و چه در سایت‌های خارجی یک دروغ بزرگ است. شما نمی‌توانید با برنامه‌هایی مثل پسورد کرکر، رمز کاربران را پیدا کنید. اتفاقاً استفاده از برنامه‌های هک اینستا ممکن است امنیت خودتان را به خطر بیندازد. با نصب نرم افزار‌های ویروسی روی کامپیوتر یا بد افزار و اپلیکیشن‌های مخرب روی گوشی، امکان هک شدن خودتان وجود دارد. بنابراین بهتر است دوره هک کردن اینستاگرام دیگران را خط بکشید و تنها به استفاده سالم از این شبکه اجتماعی فکر کنید.

از کجا بفهمیم اینستا هک شده؟

اگر اینستاگرام شما هک شده باشد، علائم و نشانه‌های زیادی از خود به جا می‌گذارد. دریافت پیامک ورود به حساب اینستا، ایمیل‌های مشکوک و عوض شدن اطلاعات کاربری و پروفایل اینستا نشان می‌دهد که شخصی به غیر از خودتان، به پیج شما دسترسی دارد. دریافت ایمیل و پیامک از منابع ناشناس که شما را دعوت به ورود به لینک ناامن می‌کند، می‌تواند نشانه تلاش هکر برای گرفتن پیج شما باشد.

اگر از اپلیکیشن‌های فالووریاب و دریافت لایک اینستاگرام استفاده می‌کنید، در معرض هک اینستا قرار دارید. این اپلیکیشن‌ها در 99% به قصد هک و اخاذی طراحی می‌شود. شما نباید نام کاربری و رمز عبور خود را در هیچ برنامه دیگری به جز اپ رسمی اینستاگرام وارد کنید. در مطلب «۱۳ راه افزایش فالوور اینستاگرام {با مثال}» با موثرترین روش‌های جذب فالوور واقعی آشنا می‌شوید که هیچ خطری برای امنیت پیج شما ندارد.

دادن دایرکت و کامنت از طرف شما به دیگران بدون اینکه شما خبری از آن داشته باشید، نشانه دیگر هک شدن است. حتی اگر نمی‌توانید با رمز عبور فعلی وارد حساب اینستاگرام خود شوید، باید احتمال هک شدن را در نظر بگیرید. اضافه شدن یا کم شدن پست‌های حساب اینستاگرام هم می‌تواند نشانه‌ای از هک شدن باشد.

خوشبختانه با اضافه شدن قابلیت‌های جدید اینستاگرام شما می‌توانید بفهمید که چه کسی، با چه دستگاهی و در چه زمان و مکانی وارد حساب کاربری‌تان شده است. اگر شخصی به غیر از خودتان وارد حساب کاربری شده باشد، می‌توانید او را از اکانت بیرون بیاندازید.

چگونه بفهمیم چند نفر در اکانت اینستاگرام ما هستند؟

اینستاگرام راهکارهای مختلفی را برای جلوگیری از هک شدن اکانت معرفی می‌کند. یکی از جدیدترین راهکارهای تشخیص هک شدن اینستاگرام، استفاده از قابلیت login activity است. هر دستگاهی که وارد حساب کاربری اینستاگرام می‌شود، یک نشست یا Session است. این Session با در نظر گرفتن نوع دستگاه ورودی مشخص می‌شود. برای وارد شدن به حساب کاربری اینستاگرام 3 راه وجود دارد:

  • استفاده از اپلیکیشن اندروید یا ios اینستاگرام
  • استفاده از نرم افزار ویندوز اینستاگرام
  • استفاده از نسخه مرورگر اینستاگرام

اگر از هر 3 مسیر برای وارد شدن به حساب خود تلاش کنید، 3 نشست متفاوت در login activity  ذخیره می‌شود. اگر دستگاهی غیر از دستگاه‌های شناخته شده و ایمن شما وارد حساب‌تان شود، به راحتی متوجه خواهید شد. برای دیدن این صفحه باید به مسیر Settings> security> Login Activity بروید. اگر نسخه شما این قابلیت را پشتیبانی نمی‌کند یعنی وقت به روزرسانی اینستاگرام رسیده است.

دقت داشته باشید که موقعیت مکانی هر نشست یا Session هم قابل مشاهده است. البته استفاده از فیلترشکن هنگام کار با اینستاگرام، احتمال تغییر مکان را بالا می‌برد. بعضی از فیلتر شکن‌ها به غیر با تغییر‌ IP، موقعیت مکانی شما را عوض می‌کنند.

برای دیدن قابلیت login activity باید مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید. با زدن دکمه Log out، دسترسی دستگاه ناشناخته حذف می‌شود

برای دیدن قابلیت login activity باید مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید. با زدن دکمه Log out، دسترسی دستگاه ناشناخته حذف می‌شود

ساخت بیو جذاب اینستاگرام بدون به خطر انداختن امنیت پیج

بعضی وقت‌ها در آموزش طراحی پیج اینستاگرام عنوان می‌شود که با گذاشتن ایمیل و شماره تلفن در بیو اینستا ارتباط با کاربران را ساده‌تر کنید. این کار امنیت پیچ شما را به خطر می‌اندازد. ایده بیو اینستاگرام نباید شامل مواردی باشد که مقررات و نکات امنیتی را زیر پا می‌گذارد. در زمان پیدا کردن ایده برای بیو اینستا به مواردی که شماره تلفن یا ایمیل دارد، دقت بیشتری کنید.

شما نباید از همان شماره تلفن یا ایمیلی که برای ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام استفاده کرده‌اید، پل ارتباطی با کاربران بسازید. ساخت حساب اینستاگرام را با ایمیل و شماره تلفن خصوصی انجام دهید. برای ایمیل و تلفن ارتباطی می‌توانید از یک سیم کارت آزاد و ایمیل تازه استفاده کنید.

از طرف دیگر گاهی افراد برای نشان دادن امنیت پیج خود، کسانی را به عنوان مدیر امنیت یا ادمین Security تگ می‌کنند. چنین کاری شاید در نگاه اول ایده بیو اینستا جذابی باشد و قدرت کاری شما را برساند، اما در نگاه یک هکر و نفوذگر باتجربه، مسخره و بیهوده است. در اینستاگرام چیزی به عنوان ادمین امنیتی و… وجود ندارد. شما خودتان به راحتی می‌توانید امنیت پیج اینستاگرام را تامین کنید. قصد توهین و قضاوت این افراد را ندارم اما عمده کسانی که به عنوان مدیر امنیت پیج اینستاگرام فعالیت می‌کنند، فریبکار و شیاد هستند.

این افراد به جای اینکه نکات امنیتی اینستاگرام و راهکارهای تامین امنیت پیج اینستاگرام را به شما معرفی کنند، برای چنین کارهای ساده‌ای پول می‌گیرند. از طرف دیگر حتی ممکن است با اجرای هک فیک اینستاگرام، به شما اینطور القا کنند که امنیت‌تان در خطر است.
در مطلب آموزش اینستاگرام، به طور کامل درباره نوشتن بیو اینستاگرام و نکات جلوگیری از هک شدن اینستاگرام صحبت کرده‌ایم.

هکرها از ایمیل و تلفن شما در بیو اینستاگرام برای ارسال لینک بازیابی رمز عبور استفاده می‌کنند

هکرها از ایمیل و تلفن شما در بیو اینستاگرام برای ارسال لینک بازیابی رمز عبور استفاده می‌کنند

بازگردانی پیج هک شده اینستاگرام

تنها راهی که هکر برای جلوگیری از ورود شما به حساب کاربری اینستاگرام دارد، عوض کردن پسورد است. در این صورت شما و دیگر دستگاه‌های متصل، از اینستاگرام خارج می‌شوید. اگر از ایمیل ناامن و شماره تلفن مجازی استفاده کرده باشید، کارتان برای بازگرداندن پیج اینستاگرام سخت خواهد بود. اما در صورتی که ایمیل و تلفن معتبر در پروفایل اینستا ثبت کرده باشید، می‌توانید از گزینه فراموشی رمز یا Forgot my password استفاده کنید.

در همان صفحه لاگین اینستاگرام، روی گزینه Forgot my password کلیک کنید. حالا با وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل میتوانید فرایند ریکاوری پیج اینستاگرام را شروع کنید. لینک بازیابی پیج به ایمیل یا تلفن شما ارسال می‌شود. در این لینک می‌توانید رمز عبور جدیدی برای اینستاگرام تعریف کنید. هنگام فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام هم به شما کد ریکاوری داده می‌شود. با استفاده از Recovery Code هم می‌توان وارد پیج هک شده اینستا شد.

در غیر این صورت، باید از پشتیبانی یا Help center اینستاگرام برای بازگرداندن پیج کمک بگیرید. البته همیشه تاثیر ندارد و در بسیاری از مواقع پیج شما به طور کامل از بین می‌رود.

روش‌های امن نگه داشتن حساب اینستاگرام (آپدیت 2022)

در طراحی صفحه اینستاگرام همیشه باید نکات امنیتی را در نظر داشته باشید. برای راه اندازی شبکه اجتماعی شخصی یا کاری همیشه نباید به دنبال سایت طراحی پست اینستاگرام رایگان یا ایده برای بیو اینستا باشید. افزایش امنیت پیج اینستاگرام به اندازه طراحی جذاب و مدیریت حرفه‌ای اینستاگرام مهم است. راهکارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، امنیت اکانت اینستاگرام شما را تضمین می‌کند.

  • از ایمیل و شماره تلفن شخصی استفاده کنید
  • رمز عبور شما باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، علائم نگارشی و اعداد باشد. می‌توانید از سایت Password Checker برای سنجش میزان امنیت پسوردتان کمک بگیرید
  • بعد از ایجاد حساب کاربری اینستاگرام، در اولین قدم احراز هویت دو مرحله‌ای اینستا را فعال کنید
  • Login Activity اکانت اینستاگرام‌تان را به طور مرتب بررسی کنید. هر فعالیت مشکوک می‌تواند نشانه‌ای از به خطر افتادن پیج باشد
  • رمز عبورتان را در اختیار هیچکس قرار ندهید. در صورت استفاده از ادمین‌های متفاوت، دسترسی به تایید هویت دو مرحله ای تنها دست خودتان باشد
  • از همان ایمیل شماره تلفنی که برای ساخت اکانت استفاده کرده‌اید، در بیو اینستاگرام استفاده نکنید
  • رمز عبورتان را در بازه‌های زمانی مشخص عوض کنید
هنگام فعال کردن Two Factor Authentication در تنظیمات امنیتی اینستاگرام، باید انتخاب کنید که کد احراز هدیت را از چه روشی دریافت می‌کنید (پیامک، اپلیکیشن یا هر دو)
هنگام فعال کردن Two Factor Authentication در تنظیمات امنیتی اینستاگرام، باید انتخاب کنید که کد احراز هدیت را از چه روشی دریافت می‌کنید (پیامک، اپلیکیشن یا هر دو)

جمع بندی

برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام، راهکارهای زیادی وجود دارد که تمامی آن‌ها را بررسی کردیم. مطمئن باشید تا زمانی که خودتان اشتباهی نکنید، امکان هک کردن شما وجود ندارد. تمام تبلیغاتی که برای کرک کردن رمز اینستاگرام و ورود بدون رمز به حساب اینستاگرام می‌شود، دروغ و فیک است. نیازی هم به مدیر امنیت پیج و چنین اشخاصی ندارید.

تنها کاری که باید انجام دهید، زیر نظر گرفتن تمام اتفاقات مشکوک و خطر آفرین است. هر گونه تغییر در پروفایل پیج یا دریافت پیامک و ایمیل ناشناس را به حساب هک شدن بگذارید. اولین کار شما بعد از این اتفاق، باید عوض کردن رمز اینستاگرام باشد. مطمئن باشید تا زمانی که از رمز عبور قوی و طولانی، احراز هویت دو مرحله ای و بررسی منظم لاگین اکتیویتی استفاده می‌کنید، امکان هک کردن شما وجود ندارد.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف