با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

۱۳ راه افزایش فالوور اینستاگرام {با مثال}

شیوا محمدی
شیوا محمدی
11:23، 1400/09/24
۱۳ راه افزایش فالوور اینستاگرام {با مثال}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

۱۳ راه افزایش فالوور اینستاگرام {با مثال}


چه کسی فکرش را می‌کرد اپلیکیشنی که از سال ۲۰۱۰ فقط برای ویرایش و انتشار عکس بود، بعد از ۱۰ سال بیشتر از ۹۰۰ میلیون کاربر پیدا کند و سری میان سرها در بیاورد؟ باید بگویم متاسفانه یا خوشبختانه دنیای دیجیتال دنیای تغییرات شگرف و برق آساست! حالا اینستاگرام به جایی رسیده که در دنیای دیجیتال مارکتینگ حرف‌ها دارد و وزنه سنگینی محسوب می‌شود، پروتکل‌های عجیب و غریبی دارد و برای خودش ادا و اصولی! همین افزایش فالوور یکی از آن‌هاست. سوال تازه واردها، قدیمی‌ها و حتی طرفداران و منزجران این است که راه های افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟ 

در ادامه مقاله قدم به قدم به شما می‌گوییم که چه کارهایی انجام دهید تا فالوئرهای بیشتری داشته باشید. 

قدم اول: برای اکانت اینستاگرامتان یک هدف کلی مشخص کنید

هدف گذاری یک مسئله اساسی است. اگر صرفاً برای جنبه اجتماعی در اینستاگرام هستید، مسئله فرق می‌کند. اما اگر می‌خواهید تلاش‌های خود را به یک هدف تجاری یا بازاریابی گره بزنید، باید تعیین کنید که هدف کلی حساب شما چیست. با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام برندهای مورد علاقه‌شان را دنبال می‌کنند، تعیین هدف برای جذب دوست‌داران برندتان منطقی است.

بیش از ۵۰ درصد کاربران اینستاگرام برندهای مورد علاقه‌شان را دنبال می‌کنند

در واقع باید خودتان را متعهد کنید که یک نتیجه خاص بگیرید. تعهد باعث می‌شود که تغییرات را اندازه‌گیری کنید و میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید. کارآیی تمام قدم‌هایی را که در حرکت رو به جلو برمیدارید، بهبود بدهید. این نکته را در نظر داشته باشید که استراتژی محتوای شما و هر کار دیگری که برای افزایش فالوئر اینستاگرام انجام می‌دهید به اهدافی که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنید بستگی دارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که هدف با توجه به تنوع کاربران این پلتفرم متفاوت باشد. اما به طور کلی هدف:

  • هر چه خاص‌تر باشد، بهتر است
  • هر چه بیشتر قابل اندازه‌گیری باشد، بهتر است

مثلا:

  • داستان‌سرایی برند خود را بیشتر کنید
  • تعامل با مخاطب را بهبود دهید
  • یک درآمد بازاریابی وابسته ثابت ایجاد کنید
  • فروش محصول خود را افزایش دهید
  • ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید
  • افراد بیشتری را به لیست ایمیل خود تبدیل کنید
  • با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید
  • فرهنگ سازمانی شرکتتان را نشان دهید تا بتوانید اعضای قوی جذب کنید
  • برای راه اندازی محصول آینده، سر و صدا راه بیندازید

بهتر این است با مشخص کردن اعداد و ارقام مشخص، اهدافتان را دقیق تر کنید. به عنوان مثال؛ از ۳۰ آذر شروع به گذاشتن قرعه‌کشی کنید تا به سقف ۵۰ هزار دنبال کننده برسید.

فراموش نکنید که اهداف شما وحی منزل نیستند! با رشد کسب و کارتان آن‌ها هم تکامل پیدا می‌کنند و منطقی تر می‌شوند. پس انعطاف به خرج بدهید.

قدم دوم: یک استراتژی محتوای حسابی بچینید

 حالا که می‌دانید برای چه هدفی تلاش می‌کنید، زمان فکر کردن به محتواست. تولید محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت در اینستاگرام است. نکته مهم این است که بدانید اگر محتوای تصادفی ایجاد کنید، مخاطب تصادفی جذب می‌کنید. این نوع مخاطب‌ها همان تماشاگرها هستند که هیچ اثر مثبتی در رشد اینستاگرام شما نخواهند داشت!

مهم است که محتوای استراتژیک و هدفمند داشته باشید و همان مخاطب‌هایی که منتظر شما هستند را جذب کنید. همان‌هایی که لایک می‌کنند و در کمپین‌های شما مشارکت فعال دارند. 

در قدم اول هدف‌گذاری کردید. حالا هدف‌ها مشخص می‌کنند که چه نوع محتوایی استفاده کنید. ولی قبل از آن باید انواع محتوا را بشناسید: 

۱. محتوای کاربر پسند

برای اثرگذاری بیشتر، باید برندتان را انسانی‌تر کنید. محتوایی که فرهنگ سازمانی شرکت شما مثل پشت صحنه کارها، نحوه انجام شدن فعالیت‌های شرکت، نوع ارتباط پرسنل شرکتتان و... را منعکس کند، طلای ناب است. این کار احساسات مخاطب شما را هدف می‌گیرد و باعث می‌شود حس کنند که شخصا با شما تعامل می‌کنند. 

چند پیشنهاد برای این نوع محتوا:

  • عکس‌هایی از کارکنان شرکت در حال کار کردن 
  • عکس‌ها یا ویدیوهایی از اعضای تیم در خارج از محل کار، شاید در یک خلوتگاه شرکتی یا دورهمی‌های خودمانی
  • عکس‌هایی از تیم شما که با هم از یک هدف اجتماعی حمایت می‌کنند
  • عکس یا ویدیو از چیز جالبی در محل شرکت دارید مثل یک گیاه خاص یا یک وسیله خاص که همه آن را دوست دارند و معنای خاصی برایتان دارد
  • محتواهایی که هرکدام از اعضای تیم خودشان تولید کرده‌اند

 

پست هاب اسپات از جلسات کاری

یک پیشنهاد خلاقانه: به اعضای تیم اجازه دهید در روزهای مختلف اکانت اینستاگرام شما را مدیریت کنند و هر پستی که دوست دارند منتشر کنند. HubSpot یک مثال عالی برای این مورد است. آن‌ها حتی هشتگ #hubspotemployeetakeover را هم برای خودشان ساخته‌اند. 

هرکدام از اعضای تیم هاب اسپات خودشان در اکانت اینستاگرامشان پست می‌گذارند

۲. محتوای محصول یا خدمات محور

اگر به دنبال فروش محصولات بیشتر باشید محتوای خاص برای هر محصول منتشر کنید. از افرادی که در مورد خدمات شما هیجان‌زده هستند در ساخت محتواها استفاده کنید. اما مواظب باشید که بیش از حد تبلیغاتی نشوید!

چند پیشنهاد برای محتوای محصول یا خدمات محور:

پشت صحنه تولید یک محصول جدید را به نمایش بگذارید

عکس‌هایی از افرادی معمولی که لباس‌های تولید شما را می‌پوشند منتشر کنید

اگر یک کسب و کار خدمت محور هستید، جعبه ابزار کارتان را به نمایش بگذارید. مثلا ابزار یک عکاس دوربین است یا ابزار یک سئوکار انواع اکستنشن‌ها و برنامه‌هایی است که استفاده می‌کند و...

۳. محتوای متن محور:

اگر زمان زیادی ندارید یا اینستاگرام شما تازه نفس است، می‌توانید از جملات معروف یا علمی استفاده کنید. برای اینکه عکس و استوری‌های جذاب‌تری داشته باشید می‌توانید از برنامه‌های زیر استفاده کنید: 

این برنامه‌ها نسخه اندروید، آی او اس و وب اپ دارند و تجربه استفاده لذت بخشی به شما هدیه می‌کنند. در محتواهایی که می‌سازید سعی کنید از نقل قول‌های رهبران بزرگ و تاثیرگذار، حقایق علمی و اثبات شده که عموم مردم از آن بی‌اطلاعند، اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان یا مطالب آموزشی استفاده کنید. 

استفاده خلاقانه نایک از جملات معروف و آگاه سازی برند

۴. محتوای کاربر محور

برای پشت سر گذاشتن رقبایتان از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:  

  • انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

جالب است بدانید که ۲۵ درصد از محتوای حدود ۲۰ درصد از برندهای برتر دنیا محتوای UGC یا تولید شده توسط کاربر دارند. در کسب و کار شرکت‌هایی مثل Moz در حدود ۶۷ درصد از خریدهای مشتریان بعد از مراجعه به محتواهای UGC بوده است. 

اگر از این تکنیک استفاده می‌کنید، کمپین راه بیندازید. از مخاطبانتان بخواهید که محتوای متنی یا تصویری تولید کنند و برای آن‌ها چهارچوب تعیین کنید. مسلما محتواهای آشفته و از هر دری سخنی فقط وقت شما را می‌گیرد. و مهم تر از همه اینکه، در ازای تولید محتوا به مخاطبان اعتبار بدهید. مثل برنده شدن در یک مسابقه، کد تخفیف محصولات یا خدماتتان و... با این کار حسن نیت شما به مخاطبان ثابت می‌شود و رابطه با مخاطبانتان صمیمانه‌تر خواهد شد! 

  • کمپین های عملیات کاربر راه بیندازید 

اگر به دنبال افزایش تعامل و در نتیجه افزایش فالوئر اینستاگرام هستید، کمپین‌هایی که کاربران را تشویق می‌کنند تا فعال باشند، راه حل خوبی است. یک مثال ساده استفاده از باکس سوال در استوری اینستاگرام است. با این کار از آن‌ها می‌خواهید که یک عمل انجام دهند. 

قدم سوم: یک اکانت پر زرق و برق بسازید

عکس، اسم، اسم پروفایل و توضیحات بیو، مثل بیلبورد دیجیتالی شما در اینستاگرام هستند. شک نکنید که تمام افرادی که شما را دنبال می‌کنند یا در آینده خواهند کرد حتما به آن نگاه می‌کنند. چه اکانت شخصی داشته یا اکانت بیزینسی، حتما یک عکس جذاب انتخاب کنید. 

از تمام ۱۵۰ کاراکتر ممکن استفاده کنید. بیوی اینستاگرام شما به فالوئرهای بالقوه شما می‌گوید کی هستید؟ چه حال و هوایی دارید و امیدوار هستید کسانی که صفحه شما را دنبال می‌کنند چه کاری انجام دهند. یک بیوی خوب اینستاگرام باید شامل موارد زیر باشد:

  • یک توضیح واضح از اینکه چه می‌کنید
  • چشمه‌هایی از شخصیت شما 
  • راهی برای یک کنش از جانب مخاطب (خرید، اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید و غیره)
  • یک لینک که می‌تواند لینک سایت شما یا اکانت دیگر شبکه‌های اجتماعی شما باشد

اکانت اینستاگرام منتوریکس

فراموش نکنید که لینک داخل بیوی اکانت اینستاگرام تنها لینک قابل کلیک است. پس عاقلانه از آن استفاده کنید. بهترین راه حل برای استفاده راحت تر از لینک در بیو این است که، از ابزار shop grid استفاده کنید که به شما اجازه میدهد یک لینک را به کاتالوگی از لینک‌ها تبدیل کنید. 

فضای shop grid که buffer ارائه می‌کند

همچنین از هشتگ برندتان هم استفاده کنید. مثلا «وقتی در مورد خدمات دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کنید» از #منتوریکس استفاده کنید. اضافه کردن هشتگ برند به بیو باعث می‌شود به مردم بگویید که چه هشتگی مورد توجه ماست. تازه وقتی مردم روی هشتگ کلیک کنند م‌یتوانند پست های طرفداران مربوط به هشتگ محصولات را هم دنبال کنند. که این امر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر افزایش فالوئر اینستاگرام شما اثر مثبت دارد. 

بیشتر بخوانید: آموزش اینستاگرام

قدم چهارم: بهترین زمان برای پست کردن را پیدا کنید

در حقیقت پاسخی برای این سوال که، بهترین زمان پست کردن برای برخورداری از بیشترین بازدید در اینستاگرام چه زمانی است، وجود ندارد. اما راه‌هایی برای فهمیدن زمان ایده آل برای فالوئرهای شما وجود دارد. 

اولا از قسمت insight اینستاگرام استفاده کنید برای اینکه بفهمید چه زمانی مخاطبین شما آنلاین هستند. باید در نظر داشته باشید که چه زمانی به کدامیک از مطالب شما مرتبط است. مثلا یک پست قدم به قدم آشپزی، بهتر است بعد از ساعت کاری آپلود شود چون در آن زمان می‌تواند در خانه برای پختن غذا استفاده شود. یک پست کافی شاپ باید حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر آپلود شود؛ وقتی که مردم برای پیاده روی بعد از ظهر بیرون می‌روند. آنقدر زمان‌های متفاوت را برای پست کردن امتحان کنید تا بهترین ساعت را پیدا کنید. 

روزانه ۱ یا ۲ عکس پست کنید

محبوب ترین اینستاگرامرها تصاویر زیادی منتشر می‌کنند.بین تعداد دفعاتی که پستی را منتشر می‌کنید و افزایش فالوئر اینستاگرام شما ارتباط وجود دارد. تنها هم به عکس بسنده نکنید، ویدیو، اینفوگرافی و یا موشن گرافیک را هم امتحان کنید. 

روزانه ۵ تا ۳۰ استوری اینستاگرام اضافه کنید 

شاید زیاد بنظر برسد، اما انجام دادنش خیلی هم سخت نیست. برای نتیجه بهتر از ترکیب عکس و ویدیو استفاده کنید چون عکس تنها، حوصله مخاطبان را سر می‌برد. و خیلی بهتر می‌شود اگر یک ویدیوی طولانی و جذاب را در قالب استوری‌های ادامه‌دار منتشر کنید. این کار مخاطبان را به دیدن ادامه استوری‌ها تشویق می‌کند. 

هر چند روز در یک ساعت مشخص از لایو استفاده کنید

برای افزایش فالوئر اینستاگرام و تبدیل آن‌ها به مخاطب پروپاقرص، به وقت و برنامه آن‌ها اهمیت بدهید. هیچ‌وقت تصادفی از لایو استفاده نکنید. این کار بسیاری از مخاطبان شما را سردرگم می‌کند و در بهترین حالت تبدیل به مخاطب منفعل می‌شوند. حتی بهتر است که زمان‌بندی لایوهای خود را در یک استوری یا پست جداگانه اعلام کنید. بعد از برگزاری لایو، میزان مشارکت را بررسی کنید تا بهترین ساعت را پیدا کنید. 

قدم پنجم: با برنامه پست بگذارید!

در سال ۲۰۲۱ در حدود ۱۴ صنعت بزرگ فعال در اینستاگرام حداقل هفته ای ۴ پست می‌گذارند. اما ما توصیه می‌کنیم حداقل روزی یک پست بگذارید. برندهایی که بیشترین فعالیتشان از طریق اینستاگرام جریان پیدا می‌کنند با فعالیت بیشتر نتیجه بهتر می‌گیرند. در نتیجه در افزایش فالوئر اینستاگرام موفق‌تر عمل می‌کنند. البته که کیفیت مهم‌تر از کمیت است. فعالیت زیاد معمولا به معنی جذب کردن مخاطب نیست، پس باید حتما پست‌هایی که مخاطب‌های شما می‌پسندند منتشر کنید.

محتواهای تصادفی، افراد تصادفی و ناپایدار را جذب می‌کنند و رشد چندانی نخواهید داشت. 

پیشنهاد: 

۱. برای آنکه اکانت شما به یاد ماندنی‌تر و خاص‌تر باشد، نیاز دارید که یک تم کلی برای تمام پست‌ها و استوری‌هایتان داشته باشید. می‌توانید از ابزارهای آنلاین و یا اپلیکیشن‌ها هم کمک بگیرید. این روزها در فضای اینترنت آنقدر ابزارهای متنوع ساخته شده‌اند که گستره انتخاب شما انتهایی ندارد. با این وجود بعضی از ابزارهایی که این روزها پرطرفدارتر هستند را حتما امتحان کنید. مثل:

۲. از عکس‌های اوریجینال و تولید شده توسط خودتان استفاده کنید. البته گاهی هم می‌توانید از این قانون پیروی نکنید، اما به تم کلی اکانت شما خدشه وارد می‌کند.

۳. حتما از لوکیشن استفاده کنید. هنگام انتشار مطالبتان، مکان‌های پرطرفدار و پربازدیدتر اطرافتان یا مرتبط با حال و هوای پست‌هایتان را به آن‌ها اضافه کنید. از این طریق افرادی که براساس مکان سرج می‌کنند هم راحت تر شما را پیدا می‌کنند. 

۴. تقویم محتوایی درست کنید و برنامه انتشار پست‌هایتان را از مدت‌ها قبل آماده کنید. برای مدیریت انتشار پست و استوری‌های اینستاگرام می‌توانید از ابزراهای زیر استفاده کنید:

قدم ششم: از الگوریتم‌های اینستاگرام سردربیاورید

خیلی از کاربران اینستاگرام در ابتدا از تغییر نمایش زمانی به خط زمانی رتبه بندی شده می‌ترسیدند. با این حال از زمان تغییر این حالت، متوسط دیده شدن پستها ۵۰ درصد بیشتر شده است. شش فاکتور وجود دارد که نشان می‌دهد چه چیزهایی در تایم لاین یک فرد باید وجود داشته باشد:

  • علاقه: چقدر ممکن است فکر کند یک فرد بر اساس فعالیت‌های قبلی‌اش از یک پست خوشش بیاید
  • خط زمانی: چقدر یک پست جدید است
  • ارتباط: اکانت‌هایی که یک فرد با آن به طور معمول درگیر است
  • تکرار: چقدر یک فرد از اینستاگرام استفاده می‌کند
  • دنبال کردن: پست‌هایی از اکانت‌هایی که یک فرد دنبال می‌کند
  • میزان استفاده: هر فرد چه مفدار زمان را در اینستاگرام می‌گذراند 

الگوریتم های اینستاگرام بهترین محتوا را برای هر فرد هدف‌گذاری می‌کنند. پس این شش فاکتور مجزا ممکن است خیلی نگران کننده به نظر بیایند. تنها چیزی که باید نگرانش باشید تولید محتوای با کیفیت و مداوم است.

قدم هفتم: همه انواع محتواها را امتحان کنید

اینستاگرام چیزی خیلی بیشتر از انتشار عکس است. در طول سالیان، این اپلیکیشن راه‌های زیادی را برای به اشتراک گذاشتن محتوا معرفی کرده است. ترکیب کردن این با انواع محتواها بهترین راه برای افزایش فالوئر اینستاگرام است، چون به شما این امکان را می‌دهد که با بازه بیشتری از مردم در ارتباط شوید.

استوری‌های اینستاگرام با اینکه بعد از ۲۴ ساعت از بین می‌روند اما می‌توانند خیلی موثر باشند. ۵۷ درصد برندها معتقدند که استوری‌ها در استراتژی فروش و تبلیغات مجازی‌شان خیلی موثر هستند. اگر اکانت با تیک آبی دارید یا اکانتی که بیشتر از 10 هزار فالوور دارد، می‌توانید انتقال از استوری به لینک (swipe up) را هم اضافه کنید. پس بهتر است بجنبید و هرچه زودتر به این رقم برسید!

قدم هشتم: کپشن خیلی مهم است

عکس‌های زیبا توجه مخاطب را جلب می‌کند اما کپشن‌های تاثیرگذار باعث می‌شوند آن‌ها پست‌های شما را به خاطر بسپارند. کپشن به شما این شانس را می‌دهد که در نهایت یک پست بهتری را آماده کنید یا جزئیات بیشتری را از عکس یا ویدیویی که منتشر کرده‌اید در اختیار مخاطبین‌تان قرار دهید. همچنین از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در کپشن خود استفاده کنید، به خصوص هشتگ‌هایی که نمایانگر محصولات یا خدمات برند شما هستند. کپشن اینستاگرام می‌تواند تا ۲۲۰۰ کاراکتر را پر کند. پس شما وقت و حجم کافی برای این کار دارید. البته که هر پستی نیازی ندارد که کپشن طولانی داشته باشد. مثلا عکسی ممکن است با یک جمله کوتاه به عنوان کپشن یک پست کامل وبی نقص باشد، یا حتی چند ایموجی و چند هشتگ کافی باشد. تعداد کاراکترهای کپشن اینستاگرام رو به افزایش است اما تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر برندها از تمام ظرفیت کاراکترهای کپشن استفاده نمی‌کنند. در سال ۲۰۲۰ متوسط استفاده از ظرفیت کپشن در اینستاگرام ۴۵۰ کاراکتر بود، اما در سال ۲۰۱۶، این رقم فقط ۱۴۲ کاراکتر بوده است. روندی منطقی است، اینطور نیست؟  

قدم نهم: هشتگ ها را دست کم نگیرید

ما در مورد هشتگ‌ها تحقیقات زیادی انجام دادیم و نتیجه این است که هشتگ‌ها در هیچ پلتفرم و شبکه اجتماعی‌ای به اندازه اینستاگرام کاربردی نیستند. هشتگ های درست پست‌هایتان را به مخاطبان درست نشان می‌دهند.

کار را با پیدا کردن هشتگ هایی که مخاطبین شما دنبال می‌کنند شروع کنید. ابزارهای رایگان اینستاگرام مثل Display purposes و Autohash به شما کمک می‌کنند تا هشتگ‌های مرتبط با پست‌های خود را پیدا کنید. اگر به دنبال افزایش فالوئر اینستاگرام هستید، هشتگ برای شما بسیار حیاتی است. استفاده از هشتگ امکان دیده شدن محتوای شما را افزایش می‌دهد. این امکان با کمک ابزار جستجو یا فیلترهای جستجوی اینستاگرام فراهم می‌شود؛ به خصوص وقتی که مخاطب شما می‌تواند با یک کلیک بر روی هشتگی از یک پست دیگر پست شما را پیدا کند. اینستاگرام نیز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که حداکثر تا ۳۰ هشتگ در یک پست استفاده کنید. 

اثر هشتگ از نظر کاربران در پیدا کردن محصولات جدید، پیدا کردن یک محصول خاص و خرید

هشتگ‌ها معمولا به چند دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند:

  • مکان
  • سبک زندگی
  • برند
  • محصول
  • گروه‌های جمعیتی 
  • چالش یا مسابقه
  • مختص کمپین
  • رویداد خاص
  • موضوع خاص

برای آنکه استراتژی هشتگ گذاری شما درست نتیجه بدهد، چند مساله را در نظر بگیرید:

  • کاملا اختصاصی هشتگ انتخاب کنید. هشتگ‌های کلی استفاده نکنید. مثلا به جای گل از گل رز استفاده کنید
  • یک پایگاه داده از هشتگ‌های احتمالی مرتبط داشته باشید
  • هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار استفاده کنید
  • رقبایتان را چک کنید و از هشتگ‌های آن‌ها هم استفاده کنید
  • تا ۳۰ هشتگ در کپشن پست‌هایتان استفاده کنید

قدم دهم: با همسایه‌ها همکاری کنید

یکی دیگر از راه‌های عالی برای افزایش فالوئر اینستاگرام ایجاد همکاری با دیگران از طریق روش partnership و یا کمپین‌های اینفلوئنسری است. با این روش، می‌توانید فالوئرهای آن‌ها را به سمت خودتان بکشانید. اما در انتخاب این اکانت‌ها دقت کنید. ارتباط مفهومی و ماهیتی را در اولویت قرار دهید.

چقدر همکاری کردن با افراد دیگر در اینستاگرام در شناخته شدن شما موثر است

زمان کافی برای این کار سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید شرکای مناسب را انتخاب کنید. شما می‌خواهید شخصی را انتخاب کنید که رقیب مستقیم نیست، اما فالوئرهایی دارد که با مخاطب هدف شما مطابقت دارد.

به این ترتیب، این رابطه می‌تواند برای تبادل، با ارزش باشد. زمانی را صرف بررسی صدها اکانت برای یافتن بهترین موارد مشابه کنید. کار وقت گیری است، اما بهترین کار را می‌کنید، به خصوص اگر بودجه کمی دارید، یا اصلاً نمی‌خواهید پولی خرج کنید. همجنین می‌توانید از پایگاه‌های داده اینفلوئنسرها استفاده کنید:

هشتگ برند که در قسمت بهینه سازی بیو به آن اشاره کردیم را به خاطر دارید؟ با همکاری با اینفلوئنسرها، آن هشتگ مرتبا و مرتبا کلیک می‌شود. همچنین برای استفاده بهینه از این روش، حتما محتوایی که تبادل کرده‌اید را به صورت گسترده در اینستاگرام و سایر پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید منتشر کنید. 

همکاری برند H&M با کسب‌وکارهای دیگر

قدم یازدهم: چالش و مسابقه بگذارید

این تاکتیک جدید نیست، اما هنوز هم موثر است. حتما انواع مسابقه‌ها را دیده‌اید: 

  • کامنت بگذارید و برنده شوید
  • لایک کنید و برنده شوید 
  • انتشار دهید و برنده شوید
  • ایمیل خودتان را بنویسید و برنده شوید
  • تگ کنید و برنده شوید

با این وجود، استراتژی درست برای چالش و مسابقه در افزایش فالوئر اینستاگرام شما تاثیر زیادی دارد. 

پیشنهاد: 

ترکیبی از روش‌ها را استفاده کنید که در آن شرکت‌کنندگان باید چندین اقدام را برای ورود به مسابقه انجام دهند. اما نه آنقدر سخت که از شرکت در مسابقه منصرف شوند و نه آنقدر ساده که فقط یک کار انجام دهند. مثلا از آن‌ها بخواهید که پست شما را لایک و استوری کنند یا هر ترکیب خلاقانه دیگری که به ذهنتان ممکن است برسد. فراموش نکنید که زمان و جایزه مسابقه و نحوه انتخاب برنده را هم تعیین کنید. بدون این‌ها، مخاطب انگیزه خاصی برای شرکت در مسابقه نخواهد داشت. 

در انتخاب جایزه به مخاطبان نگاه کنید. کدام خدمات یا محصولات بیشتر مورد توجه بوده‌اند؟ در جشنواره‌های تخفیفی که داشتید چه محصولات و خدماتی بیشتر فروش داشته‌اند؟ جواب این سوالات همان جازه مسابقه شماست. 

قدم دوازدهم: از تبلیغات پولی اینستاگرام استفاده کنید

گاهی اوقات مؤثرترین راه، پرداخت هزینه است. اینجاست که تبلیغات پولی وارد می‌شود. همانطور که می‌دانید فیس بوک اینستاگرام را در سال ۲۰۱۲ خریداری کرد.

اجرای تبلیغات در اینستاگرام مانند اجرای تبلیغات فیس بوک است. آن‌ها از طریق همان مدیر تبلیغات کنترل می‌شوند. اگر قبلاً تبلیغات فیس بوک را اجرا کرده‌اید، احتمالاً با این روش آشنا هستید. حساب اینستاگرام خود را به صفحه فیس بوک خود متصل کنید. اگر قبلاً یک بار این کار را انجام داده‌اید، لازم نیست هر بار که تبلیغی را اجرا می‌کنید این کار را انجام دهید. اگر قبلاً انجام نداده‌اید، در صفحه فیس بوک خود به قسمت «تنظیمات» بروید و روی «تبلیغات اینستاگرام» کلیک کنید. و حساب کاربری اینستاگرام را فعال کنید. 

برای ایجاد کمپین اینستاگرام خود به Power Editor یا Adverts Manager بروید. حالا که اکانت‌های شما متصل شده‌اند، می توانید تبلیغات اینستاگرام خود را از حساب فیس بوک خود اجرا کنید.

 

می‌توانید برای بررسی و تحلیل همزمان روند کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام از Facebook pixel استفاده کنید که در قسمت adverts manager و منوی assets قابل استفاده است. و یا افزونه وردپرس pixelyoursite را هم استفاده کنید

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز تبلیغات در اینستاگرام

قدم سیزدهم: تحلیل، یار و یاور همیشگی

بهترین راه حل برای فهمیدن اینکه کدام یک از راه‌های بالا برای شما بهتر عمل خواهد کرد این است که تلاش‌های خود در جهت افزایش فالوئر اینستاگرام را آنالیز کنید. 

اینستاگرام  به طور مداوم در حال توسعه است. ویژگی‌های جدید به سرعت معرفی می‌شوند و قدیمی‌ها را از دور خارج می‌کنند. بهترین معیار سنجش موفقیت در اینستاگرام این است که بدانید چه تعداد فالوئرهای پیگیر و وفاداری دارید؟ داشتن صدها هزار دنبال کننده که برای تعامل با محتوای شما وقت نمی گذارند بی‌معنی است.

اگرچه خود اینستاگرام امکاناتی دارد که اطلاعات خوبی به شما می‌دهد، اما استفاده از ابزارها هم خالی از لطف نیست. معمولا ابزارهای چندین امکان در اختیار شما قرار می‌دهد و اصطلاحا یک تیر و چند نشان هستند:

بافر Buffer از ابرارهای محبوب برای مدیریت اکانت‌های اینستاگرام است

شما باید نتایج هر تکنیک را بررسی کنید تا بتوانید آن‌ها را بهینه سازی کنید. معیارهای قابل اندازه‌گیری که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • میزان کلیک: تعداد افرادی که روی لینک‌های شما کلیک می‌کنند. لینک‌های وب سایتتان را که در اینستاگرام منتشر می‌کنید را با استفاده از برنامه Bitly کوتاه کنید. همچنین می‌توانید با این برنامه، میزان کلیک‌های آن‌ها را هم بررسی کنید.
  • ترافیک: چند بازدیدکننده منحصر به فرد از اینستاگرام به وب سایت خود می‌آورید؟
  • رشد فالوئر: چند فالوئر به دست آورده‌اید؟ کدام تاکتیک بیشترین نقش را داشت؟ آیا فالوئری را از دست داده‌اید؟
  • تعاملات در هر پست: کل سرمایه اجتماعی هر پست چقدر است. سرمایه‌ها شامل نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها می‌شوند.
  • رشد هشتگ‌های برند یا محصول خاص: اگر هشتگی ایجاد کرده‌اید، محبوبیت و دسترسی شما افزایش داشته است؟ 

حرف آخر

در مسیر افزایش فالوئر اینستاگرام، نتایج همیشه دلگرم کننده نیستند. اما صرف زمان بیشتر و بهینه‌سازی مرتب محتواهایتان شما را دیر یا زود به هدف می‌رساند. اینستاگرام علاوه بر امکانات خوبی که دارد، کاربران زیادی هم دارد که به همین دلیل می‌توان گفت: «برای همه جا هست». مخاطب خاص خودتان را پیدا کنید و دست به کار شوید. آنقدر بهینه کنید که مخاطبان دلشان نیاید بدون دیدن استوری و پست‌های شما از اینستاگرام خارج شوند! 

شیوا محمدی
شیوا محمدی

شیوا مهندس شیمی‌ست، اما علاقه‌ی شغلی‌اش او را به دنیای کدنویسی و سئو کشانده است. سفر می‌رود، کوهنوردی می‌کند، می‌نویسد و در قسمت محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف