با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

عملیات رفع Broken Link

آموزش کشف و اصلاح لینک‌های خراب در 10 دقیقه

سینا مسافر
سینا مسافر
18:39، 1401/07/08
آموزش کشف و اصلاح لینک‌های خراب در 10 دقیقه
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
عملیات رفع Broken Link

آموزش کشف و اصلاح لینک‌های خراب در 10 دقیقه


فرض کنید وارد هتلی شده‌اید و می‌خواهید در رستوران هتل غذایی بخورید، طبیعتا تابلوهای راهنما را دنبال می‌کنید یا از کارکنان هتل سوال می‌پرسید، اما از هر مسیری می‌روید به بن‌بست می‌خورید و رستوران را پیدا نمی‌کنید؛ چه حالی خواهید داشت؟ داستانِ لینک های خراب یا شکسته (Broken Link) در سایت هم همین است و کاربر را ناامید و مستاصل می‌کند. این تجربه کاربری منفی قطعا سیگنالی منفی برای بهبود سئو سایت شما محسوب می‌شوند. اگر مدیر یک وب سایت هستید، مهم است که لینک‌های خراب یا شکسته را به طور مرتب بررسی کنید. 

این کار کمی‌زمان بر است، اما در دراز مدت به نفع کاربران و همچنین وب سایت شماست. در این مقاله از منتوریکس با ما همراه باشید، تا روش شناسایی لینک های شکسته و اصلاح آن‌ها را با هم مرور کنیم.

چرا لینک‌های داخلی مهم هستند؟

لینک‌های داخلی بخش مهمی‌ از سئو هستند، زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کنند ساختار وب سایت شما را درک کنند. آن‌ها همچنین به کاربران کمک می‌کنند تا مسیر و اطلاعات مورد نظر خود را در وب سایت شما پیدا کنند. علاوه بر این، گوگل گفته است که ساختار لینک داخلی یک عامل رتبه بندی مهم و حیاتی است. بنابراین اگر به لینک‌های داخلی وب سایت خود توجه نمی‌کنید، ممکن است ترافیک ارزشمند موتورهای جستجو را از دست بدهید.

لینک‌های داخلی خراب چیست؟

لینک داخلی خراب یا شکسته لینکی است که به صفحه ای در وب سایت شما اشاره می‌کند که وجود ندارد.

این اتفاق ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد:

  • صفحه حذف شده است
  • صفحه منتقل شده است و لینک به روز نشده است
  • در URL اشتباه تایپی وجود دارد
  • لینک به صفحه اشتباهی اشاره می‌کند

لینک‌های داخلی خراب می‌توانند عواقب منفی برای وب سایت شما داشته باشند، از جمله:

  • بازدیدکنندگان ناامید: اگر کاربر روی لینک خراب کلیک کند، به صفحه خطای 404 می‌رود. این می‌تواند باعث شود که آنها وب سایت شما را ترک کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را در جای دیگری جستجو کنند.
  • تاثیر منفی بر سئو: لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا ساختار وب سایت شما را درک کنند. اگر تعداد زیادی لینک داخلی خراب داشته باشید، می‌تواند بر سئوی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد.
  • از دست دادن ترافیک وب سایت: اگر موتورهای جستجو به دلیل لینک‌های خراب نتوانند وب سایت شما را به درستی بررسی کنند، ترافیک ارزشمند خود را از دست می‌دهید. اگر ترافیک سایت خود را از دست داده اید، آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس با ارائه خدمات سئو در کنار شماست.

علت به‌وجود آمدن لینک‌های خراب چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند علت به وجود آمدن لینک‌های داخلی خراب در وب سایت شما باشد. در برخی موارد، این لینک‌ها از اول خراب بوده‌اند و شما هرگز متوجه آن نشده‌اید.

در موارد دیگر، این لینک‌ها ممکن است در مقطعی سالم بوده اند اما به دلیل تغییری که شما یا شخص دیگری در وب سایت خود ایجاد کرده است، از کار افتاده‌اند.

آدرس یک صفحه را تغییر داده‌اید

اگر قبلاً آدرس یا URL صفحه ای را در وب سایت خود تغییر داده باشید، الان هر لینک داخلی که به آن URL قدیمی‌اشاره می‌کند، خراب شده است.

برای مثال، فرض کنید صفحه‌ای با URL https://example.com/services دارید.

اما پس از آن تصمیم گرفتید URL را به https://example.com/our-services تغییر دهید.

هر لینک داخلی که به URL قدیمی‌اشاره می‌کند خراب می‌شود زیرا هنوز به آدرس قدیمی‌صفحه اشاره می‌کند.

هر لینکی که به https://example.com/services اشاره می‌کند باید برای اشاره به URL جدید، https://example.com/our-services، آپدیت شود.

هنگام ایجاد یک لینک، URL نادرست را وارد کرده‌اید

هنگام ایجاد لینک‌های داخلی، به راحتی می‌توانید به صورت تصادفی URL اشتباه را وارد کنید.

این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، مانند:

  • در URL صفحه ای را که به آن لینک می‌دهید، اشتباه املایی کرده‌اید.
  • فراموش کرده‌اید که بخشhttps:// یا http:// آدرس را وارد کنید.
  • یک حرف اضافی (مانند Space) در URL گنجانده اید.

همه این اشتباهات کوچک می‌توانند باعث خرابی لینک شوند. هنگام ایجاد لینک، همیشه دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که از URL صحیح استفاده می‌کنید.

اشتباهات ناشی از بی دقتی یکی از دلایل رایج خراب شدن لینک‌های داخلی است. شخصی که مسئول انجام کاری است ممکن است از ایجاد لینک‌های خراب توسط خودش اطلاع نداشته باشد یا به کارش توجه کافی نکند. در هر صورت، اگر سایت شما دارای تعداد زیادی لینک داخلی خراب است، باید در اسرع وقت آنها را اصلاح کنید.

صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید حذف شده است

اگر به صفحه‌ای لینک می‌دهید که دیگر وجود ندارد، لینک خراب خواهد شد.

این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، مانند:

  • صفحه از ابتدا ایجاد نشده است.
  • صفحه به طور تصادفی حذف شده است.
  • صفحه به عمد حذف شده اما با صفحه جدید جایگزین نشده است.

ممکن است وقتی که حواستان نیست و تغییرات کلی در لینک‌های داخلی سایت ایجاد می‌کنید، باعث بوجود آمدن مشکلاتی شوید. این مشکلات را نادیده نگیرید.

لینک‌ها به انواع خاصی از محتوا که حذف شده یا به جای دیگری منتقل داده شده است

برخی از انواع محتوا اغلب حذف می‌شوند یا به مکان‌هایی دیگر در وب سایت منتقل می‌شوند.

این موارد می‌تواند شامل گزینه‌های زیر باشد:

  • فایل‌های PDF
  • تصاویر
  • فیلم‌ها
  • فایل‌های صوتی

اگر به هر یک از این نوع محتواها لینک می‌دهید و فایل منتقل یا حذف شده است، لینک خراب خواهد شد. لینک‌های به PDF، تصاویر و ویدیوهای وب سایت شما داده شده است را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز کار می‌کنند.

اخیراً ساختار URL سایت خود را به روز کرده‌اید و URL‌های قدیمی‌ را تغییر مسیر نداده‌اید

اگر اخیراً ساختار URL وب سایت خود را به روز کرده‌اید، URL‌های قدیمی‌دیگر کار نمی‌کنند.

این موضوع می‌تواند باعث خرابی لینک‌ها شود، زیرا URL‌های جدید با آدرس‌های قبلی متفاوت هستند. به عنوان مثال، فرض کنید وب سایت شما دارای ساختار URL زیر است:

  • https://example.com/services/service-1
  • https://example.com/services/service-2
  • https://example.com/services/service-3

اما پس از مدتی تصمیم گرفتید ساختار URL را به این شکل تغییر دهید:

  • https://example.com/our-services/service-1
  • https://example.com/our-services/service-2
  • https://example.com/our-services/service-3

هر لینک قدیمی‌که به URL‌های قدیمی‌اشاره می‌کند دیگر کار نخواهد کرد. این به این دلیل است که ساختار URL جدید با ساختار قبلی متفاوت است. برای رفع این مشکل باید ریدایرکت‌هایی را از URL‌های قدیمی‌ به آدرس‌های جدید تنظیم کنید.

در حالت ایده آل، باید از ری‌دایرکت 301 به جای ری‌دایرکت 302 استفاده کنید. ری‌دایرکت 301 دائمی‌است و به موتورهای جستجو می‌گوید که صفحه به مکان جدیدی منتقل شده است، اما ری‌دایرکت 302 موقتی است.

صرف نظر از اینکه چقدر در حوزه سئو کار کرده‌ام، همچنان با دولوپرهایی مواجه می‌شوم که از تغییر مسیرهای 302 به عنوان راه حل ترجیحی خود استفاده می‌کنند. متأسفانه این کار درست و ایده آل نیست.

برای هرگونه تغییر ساختار دائمی‌ وب سایت، همیشه اطمینان حاصل کنید که از نسبت 1:1 ری‌دایرکت 301 در هر لینکی که ممکن است پس از تغییر خراب شود، استفاده می‌کنید.

عناصر خراب در یک صفحه به دلیل خرابی پلاگین‌ها و سایر مشکلات

از دیگر دلایل رایجی که باعث خراب شدن لینک‌ها می‌شود، خرابی پلاگین‌ها و سایر عناصر داخل یک صفحه است.

این خرابی‌ها می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • خرابی پلاگین‌های رسانه‌های اجتماعی
  • اشکال و خرابی در فرم‌های تماس
  • فایل‌های جاوا اسکریپت یا CSS خراب

هنگامی‌که این عناصر خراب شوند، می‌توانند باعث خراب شدن لینک‌ها نیز شوند. به عنوان مثال، اگر یک پلاگین رسانه اجتماعی دارید که کار نمی‌کند، ممکن است افراد نتوانند محتوای شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این موضوع می‌تواند منجر به لینک شدن افراد کمتری به سایت شما شود.

مثال دیگر فرم تماسی است که شما دارید و به درستی کار نمی‌کند. اگر افراد نتوانند با شما در تماس باشند، ممکن است سعی کنند آدرس ایمیل شما را در جای دیگری از سایت پیدا کنند. اگر نتوانند ایمیل شما را پیدا کنند، ممکن است منصرف شوند و به وب سایت دیگری بروند. این موضوع نیز می‌تواند منجر به لینک شدن افراد کمتری به سایت شما شود.

  • اگر پخش‌کننده ویدیویی دارید که کار نمی‌کند، می‌تواند مانع از تماشای ویدیوهای شما شود.
  • اگر گالری تصاویری دارید که درست کار نمی‌کند، می‌تواند مانع از دیدن تصاویر شما توسط افراد شود.

همه این‌ها می‌تواند منجر به لینک شدن افراد کمتری به سایت شما شود. برای رفع این مشکل، باید عنصر خراب را پیدا کرده و آن را برطرف کنید.

به عنوان مثال، اگر یک افزونه رسانه اجتماعی دارید که کار نمی‌کند، ممکن است لازم باشد افزونه را به‌روز‌رسانی کنید یا از افزونه دیگری استفاده کنید.

اگر فرم تماسی دارید که کار نمی‌کند، ممکن است لازم باشد فرم را اصلاح کنید یا افزونه فرم تماس دیگری را پیدا کنید.

وب سایت شما از کار افتاده است

اگر کل وب سایت شما آفلاین باشد، مشکل بزرگی است.

در این صورت هر لینکی که به وب سایت شما اشاره می‌کند خراب می‌شود، زیرا افراد نمی‌توانند از وب سایت شما بازدید کنند. این موضوع، می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه ترافیک در کل سایت شما شود. در حالی که این موضوع معمولاً بر لینک‌های خارجی تأثیر می‌گذارد، می‌تواند پیوندهای داخلی را نیز تحت تأثیر قرار دهد زیرا اکنون تعداد آن‌ها صفر شده است.

این امر به ویژه در صورتی مشکل ساز است که سایت برای مدت طولانی قبل از اینکه مشکل را کشف کنید، از کار افتاده باشد. شما باید دلیل خرابی وب سایت خود را بیابید و مشکل را برطرف کنید. ممکن است مشکل از‌ هاست، نام دامنه یا چیز دیگری باشد.

هنگامی‌که مشکل را پیدا کردید و آن را برطرف کردید، باید دوباره وب‌سایتتان را راه اندازی شود، اما مواقعی وجود دارد که کل یک وب سایت «ناپدید می‌شود» و فقط یک صفحه خالی باقی می‌ماند. اگر وب سایت شما یک صفحه خالی را نشان می‌دهد، به احتمال زیاد به دلیل مشکل سرور یا‌ هاست شما است.

چگونه لینک‌های داخلی خراب را پیدا کنیم؟

چند راه مختلف برای یافتن لینک‌های داخلی خراب در وب سایت شما وجود دارد. این روش‌ها شامل بررسی دستی هر لینک تا استفاده از ابزارهای خودکار می‌شود. ما با روش دستی شروع می‌کنیم زیرا ساده ترین روش است.

روش دستی

برای این روش، هر صفحه در وب سایت خود را بررسی کنید و همه لینک‌ها، از جمله لینک‌های موجود در منوی راهنما، نوار کناری، فوتر و هر جای دیگری را در صفحه بررسی کنید. روی هر لینک کلیک کنید و ببینید به کجا می‌رود.

اگر لینک به صفحه دیگری در وب سایت شما برود، عالی است!

اگر نه، یک لینک خراب پیدا کرده اید.

روش Inspect Google Chrome

همچنین می‌توانید از ابزار Inspect Google Chrome برای بررسی لینک‌های خراب استفاده کنید. روی هر صفحه در وب سایت خود کلیک راست کرده و Inspect را انتخاب کنید.

با این کار پنل "Inspect" باز می‌شود.

روی تب «کنسول» کلیک کنید و سپس صفحه را رفرش کنید.

هر گونه خطای 404 در اینجا لیست خواهد شد. خطای 404 به این معنی است که صفحه پیدا نشده است. به عبارت دیگر، این یک لینک خراب است.

روش‌های خودکار

اگر می‌خواهید فرآیند یافتن لینک‌های خراب را خودکار کنید، از چند ابزار مختلف می‌توانید استفاده کنید. این ابزارها وب سایت شما را می‌خزند و تمامی‌لینک‌های شما را بررسی می‌کنند.

Google Search Console

Google Search Console ابزاری رایگان است که به شما امکان می‌دهد عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ردیابی کنید.

یکی از کارهایی که که می‌توانید با سرچ کنسول انجام دهید این است که هر گونه خطای 404 را که در وب سایت شما وجود دارد، ببینید.

وارد سرچ کنسول شوید و به Crawl > Crawl Errors بروید. از اینجا می‌توانید هر خطای 404 را که وب سایت شما ایجاد کرده است، مشاهده کنید.

Screaming Frog

Screaming Frog یک برنامه دسکتاپ است که می‌تواند وب سایت‌ها را بخزد و لینک‌های خراب را پیدا کند. این ابزار هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترس است.

پس از دانلود و نصب برنامه، آدرس وب سایت خود را وارد کرده و روی Start کلیک کنید.

سپس برنامه وب سایت شما را می‌خزند و لیستی شانل تمام لینک‌های داخلی را ایجاد می‌کند.

سپس می‌توانید از این لیست به صورت یک فایل CSV خروجی بگیرید.

Google Analytics

Google Analytics ابزاری رایگان برای ردیابی ترافیک وب سایت شما است. می‌توانید از آن برای پیدا کردن خطای 404 در صفحات مختلف وب سایت خود استفاده کنید.

وارد گوگل آنالیتیکس شوید و به Acquisition > All Traffic > Channels > Organic Search بروید. می‌توانید در این قسمت از لیست صفحات خروجی بگیرید و با Screaming Frog آنها را بخزید.

پس از افزودن فایل به Screaming Frog و خزیدن آن، می‌توانید فهرست خطاهای صفحات را به صورت مستقیم از گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید.

مزیت انجام این کار در مقابل خزیدن تمام صفحات در Screaming Frog این است که می‌توانید تلاش‌های خود برای اصلاح لینک‌های داخلی را بر اساس میزان ترافیک دریافتی این صفحات اولویت بندی کنید.

با شرکت در دوره سئو از مجموعه دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، بر تمامی مباحث سئو مسلط شوید.

چگونه لینک‌های داخلی خراب را اصلاح کنیم؟

هنگامی‌که لینک‌های داخلی خراب را در وب سایت خود پیدا کردید، وقت آن است که آنها را اصلاح کنید.

در اینجا چند روش وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • ری‌دایرکت کردن لینک: اگر صفحه ای که لینک به آن اشاره دارد منتقل شده است، می‌توانید لینک را به صفحه جدید هدایت کنید. با این کار اطمینان حاصل می‌کنید که کاربران به صفحه مناسب می‌روند و این کار به سئوی وب سایت شما آسیب نمی‌رساند.
  • به‌روزرسانی لینک: اگر در URL اشتباه تایپی وجود دارد، یا اگر لینک به صفحه اشتباهی اشاره می‌کند، می‌توانید آن را به‌روزرسانی کنید تا به صفحه درست اشاره کند. این مورد نیز به بهبود سئوی وب سایت شما کمک می‌کند.
  • حذف لینک: در برخی موارد، بهتر است لینک خراب را از وب سایت خود حذف کنید. این کار معمولاً در صورتی انجام می‌شود که صفحه لینک شده حذف شده باشد و دیگر در دسترس نباشد.

همچنین ممکن است بخواهید گزارش گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام صفحات ترافیک دریافت می‌کنند و حذف لینک‌های خود را اولویت بندی کنید. با اولویت بندی این وظایف، می‌توانید حجم کاری خود را به حداقل برسانید. انجام این کار برای سایت‌هایی که چندین صفحه با بازدیدکنندگان زیادی دارند در مقایسه با سایت‌هایی که هزاران صفحه با بازدید زیاد دارند، مناسب است.

با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید لینک‌های داخلی خراب را در وب سایت خود پیدا و اصلاح کنید. انجام این کار به بهبود سئوی وب سایت شما کمک می‌کند و بازدیدکنندگان را راضی نگه می‌دارد.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی پیدا کردن و اصلاح لینک‌های داخلی خراب وجود دارد:

از Link Checker استفاده کنید

لینک چکرهای زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند. برخی رایگان و برخی پولی هستند. یک جستجوی سریع در گوگل گزینه‌های زیادی را به شما نشان می‌دهد.

نقشه سایت XML خود را بررسی کنید

اگر نقشه سایت XML برای وب سایت خود دارید، این یک راه عالی برای یافتن لینک‌های خراب است.

نقشه سایت را دانلود کنید، در Screaming Frog باز و بررسی کنید. به این صورت می‌توانید تمام لینک‌های موجود در وب‌سایت خود را ببینید و بررسی کنید که آیا لینک در میان آن‌ها خراب است یا خیر.

ری‌دایرکت‌ها را بررسی کنید

اگر به تازگی صفحاتی را در وب سایت خود منتقل کرده‌اید، برخی از لینک‌های قدیمی‌ ممکن است همچنان به صفحه قدیمی‌ اشاره کنند.

با ابزاری مانند Screaming Frog بررسی کنید.

فقط آدرس وب سایت خود را وارد کنید و روی Start کلیک کنید.

سپس برنامه وب سایت شما را می‌خزد و لیستی را از تمام لینک‌های داخلی موجود ایجاد می‌کند. سپس می‌توانید از این لیست به صورت یک فایل CSV خروجی بگیرید.

از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

گوگل آنالیتیکس ابزاری رایگان است که به شما امکان می‌دهد ترافیک وب سایت خود را ردیابی کنید.

می‌توانید از آن برای پیدا کردن اینکه کدام صفحات در وب سایت شما خطای 404 ایجاد می‌کنند، استفاده کنید. وارد Google Analytics شوید و به Behavior > Site Content > All Pages بروید.

سپس شما لیستی از تمام صفحات وب سایت خود و تعداد خطاهای 404 توسط آن‌ها را می‌بینید.

لینک‌های خراب چگونه بر سئوی شما تأثیر منفی می‌گذارند؟

لینک‌های خراب می‌توانند به طرق مختلف بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارند، از کرال شدن صفحات گرفته تا ایندکس شدن آن‌ها، و همچنین بر افرادی که قادر به یافتن صفحه‌ای در سایت شما نیستند نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

اگر لینک‌های خراب شما با در هر یک از این فرآیندها تداخل ایجاد کنند، شما باید این مشکل را حل کنید. ابتدا گوگل از لینک‌ها برای خزش در وب استفاده می‌کند. هنگامی‌که گوگل یک وب سایت را می‌خزد، تمام لینک‌های موجود در سایت را دنبال می‌کند. اگر لینک‌های خراب در سایت وجود داشته باشد، ممکن است گوگل نتواند به درستی سایت را بخزد.

این موضوع می‌تواند منجر به این شود که گوگل تمام صفحات وب سایت شما را ایندکس نکند. هر چه گوگل تعداد صفحات کمتری از سایت شما را ایندکس کند، کاربران شما صفحات محتوای کمتری را خواهند دید.

اگر صفحات زیادی از محتوا دارید که قابل خزش یا ایندکس شدن نیستند، این موضوع می‌تواند به طور کلی کیفیت وب سایت شما را کاهش دهد.

دوم، لینک‌ها معیاری هستند که گوگل می‌تواند برای تعیین کیفیت یک وب سایت از آن استفاده کند.

اگر یک وب سایت دارای تعداد زیادی لینک خراب باشد که خطاهای زیادی ایجاد می‌کنند، ممکن است گوگل این موضوع را به عنوان کیفیت پایین تفسیر کند که در نتیجه منجر به کاهش رتبه سایت در موتور جستجو می‌شود.

در نهایت، مردم از لینک‌ها برای مسیریابی در وب استفاده می‌کنند. کلیک کردن روی لینکی که کار نمی‌کند ناامید کننده است.

این موضوع می‌تواند منجر به خروج بازدیدکنندگان از سایت شما شود.

جمع‌بندی

لینک‌های خراب یا شکسته دردسر آفرین هستند اما اغلب در سئو نادیده گرفته می‌شوند. لینک‌های داخلی خراب می‌تواند به سئوی وب سایت شما آسیب برسانند و بازدیدکنندگان را ناامید کنند، اما با استفاده از یک لینک چکر و بررسی نقشه سایت XML خود، به راحتی می‌توانید لینک‌های خراب را در وب سایت خود پیدا کرده و اصلاح کنید.

این موضوع به بهبود سئوی شما کمک می‌کند، بازدیدکنندگان را راضی نگه می‌دارد و به جلوگیری از مشکلات احتمالی در خزش ربات‌های گوگل و ایندکس شدن وب سایت شما کمک می‌کند، بنابراین برای اصلاح لینک‌های داخلی خراب وقت بگذارید و با این کار وضعیت وب سایت خود را بهبود دهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «چک لیست سئو» را هم بخوانید. همچنین اگر صاحب کسب‌وکار هستید و به تحول سایت‌تان فکر می‌کنید، می‌توانید به صفحه مشاوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس سر بزنید.

سینا مسافر
سینا مسافر

سینا، مدیریت IT خوانده و متخصص سئو به ویژه سئوی Off page است. تسلطش بر منابع انگلیسی باعث شده اولین نفری باشد که سراغ آپدیت‌های سئویی را از او می‌گیریم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
Dorsa
1401/07/19
ابزار اسکریمینگ فراگ واقعا عالی بود باهاش تمام لینکهای سایتم رو خزیدم خیلی ابزار خوبیه مرسی
پاسخ...
ناشناس
1401/07/23
سلام
ممنون از اینکه نظرتون رو با ما اشتراک گذاشتید.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف