با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

بلاگر اینستاگرام کیست و چگونه بلاگر شویم؟

الیکا گلریز
الیکا گلریز
10:00، 1401/07/08
بلاگر اینستاگرام کیست و چگونه بلاگر شویم؟
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

بلاگر اینستاگرام کیست و چگونه بلاگر شویم؟


باورتان می‌شود بیش از 600 میلیون نفر بلاگر اینستاگرام در دنیا وجود دارند! و این تعداد بلاگر برای جامعه‌ 1 میلیارد و 400 میلیون نفری اینستاگرام، تولید محتوا می‌کنند. بلاگرهای اینستاگرام از این راه به درآمد قابل توجهی رسیده‌اند و روز به روز هم به تعدادشان اضافه می‌شود. اگه شما هم کنجکاو شده‌اید که از این شغل سر دربیاورید، این مطلب منتوریکس را از دست ندهید!

بلاگر چیست یا کیست؟

در معنای کلی، بلاگر (Blogger) به کسی گفته می‌شود که اصلی‌ترین کارش تولید و انتشار محتواست. این محتوا را در جهت آموزش، سرگرمی و... ارائه می‌دهد‌ و در بسترهای آنلاین مثل اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها و... منتشر می‌کند.
حالا ما در این مطلب می‌خواهیم مشخصا درباره‌ی بلاگر اینستاگرام صحبت کنیم؛ زیرشاخه‌ای از بلاگر شبکه‌های اجتماعی که خیلی هم پرطرفدار است، به خصوص در جامعه ایرانی.
پس در جواب بلاگر کیست؟ باید بگویم افرادی هستند که در حوزه‌های متفاوتی اقدام به تولید و انتشار محتوا می‌کنند که با توجه به قدمت، کیفیت، جذابیت و موضوع، طرفداران مخصوص به خود را دارند. بلاگری‌ اینستاگرام در بازار پر رقابت امروز کار خیلی سختی است. تا 3 یا 4 سال پیش، مسیر راحت‌تری برای بلاگر شدن وجود داشت، اما حالا نیاز به تلاش بیشتری دارید.
بلاگر اینستاگرام با درآمد بالا نیاز به پشتکار، تلاش و کار مستمر دارد. در حقیقت آنچه ما از ظاهر صفحه یک بلاگر اینستاگرام می‌بینیم، تنها زرق و برق زندگی بلاگر است، اما در باطن نیاز به تدوین استراتژی محتوا، بالا بردن کیفیت ارتباط با دنبال‌کنندگان و... دارد.
مثلا کافیست که با دنبال‌کننده‌ها به خوبی صحبت نکند، آن‌وقت در کسری از ثانیه، تعداد فالوئرهایش نصف خواهد شد.

تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر

بلاگر با مخاطب‌شناسی و براساس توانمندی‌هایش، محتوا تولید می‌کند. این محتوا می‌تواند سرگرم‌کننده یا آموزنده باشد و در بسترهای آنلاین مثل وبسایت منتشر شود.
بنابراین می‌توانیم بگوییم که بلاگر اینستاگرام کسی است که در زمینه‌ای تخصصی تولید محتوا می‌کند (پست متنی، ویدئویی و استوری).
مثلا صدف بیوتی بلاگری معروف در زمینه زیبایی (beauty blogger) است که در اینستاگرام خود تولید محتوا می‌کند و شما را با انواع لوازم‌های آرایشی، بهداشتی، انواع آرایش‌ها(makeup) و نحوه استفاده از لوازم آرایشی آشنا می‌کند.

صدف بیوتی

صدف بیوتی (بیوتی بلاگر ایرانی)

اما اینفلوئنسر (influencer) کسی است که با محتوایش، تاثیر مستقیم روی گروهی از مخاطبانش می‌گذارد. موضوعاتی که اینفلوئنسرها انتخاب می‌کنند شامل مد و سبک زندگی است تا ورزش و محیط ‌زیست.
امروزه اینفلوئنسر‌های برتر به خاطر کیفیت بالای تولید محتوا در اینستاگرام، فراوانی پست و پرداختن به موضوعات مختلف، معروف هستند و گزینه خوبی برای تبلیغات در اینستاگرام می‌باشند. برای آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ این مطلب را بخوانید.

فرق بلاگر و اینفلوئنسر در این است که یک بلاگر بیشتر با تولید محتوا، یک کسب‌وکار را اداره می‌کند، اما اینفلوئنسر به دلیل تعداد دنبال‌کنندگان خود تأثیرگذاری زیادی در بازاریابی برندهای مختلف دارد.

بلاگرها به دلیل علاقه‌ای که به انتشار محتوای مناسب دارند، به یک وبلاگ‌نویس تبدیل می‌شوند؛ این در حالی است که اینفلوئنسرها معمولاً دست روی نقطه‌ای می‌گذارند که برای مردم جذابیت بیشتری دارد تا از این طریق بتوانند نظر مساعد آن‌ها را به خود جلب کنند.
پس انگیزه‌ی یک بلاگر تمایل به نوشتن در زمینه‌ای خاص است، وقت زیادی برای تولید محتوا می‌گذارد و خود را از این راه به موفقیت می‌رساند و به محبوبیت می‌رسد. اما در مقابل یک اینفلوئنسر از همان ابتدا به دنبال افزایش تعداد مخاطبین و جذب فالوور است. حتی ممکن است یک اینفلوئنسر اول از طریق فیلم، سریال، آهنگ، مدلینگ و... معروف شده و سپس در اینستاگرام فعالیت کرده، که به او اینفلوئنسر گفته می‌شود.

بلاگر اینستاگرام در پیج خود چه می‌کند؟

بلاگر با هدف ارزش‌آفرینی کار می‌کند. او با تولید محتوایی جذاب که به بند بند آن فکر شده، مخاطب جذب می‌کند. ابتدایی‌ترین کار یک بلاگر وبلاگ‌نویسی یا تولید محتوای متنی است. در اصل زمین خاکی یک بلاگر، محتوای متنی است، اما امروزه یک بلاگر فقط وبلاگ‌نویسی نمی‌کند!
بلاگر اینستاگرام به طور کلی با مهارت‌های مختلف خود مثل داستان‌سرایی، کپی رایتینگ، طراحی گرافیک، ویرایش ویدئو، خدمات مشاوره، ایجاد پادکست، عکاسی و بازاریابی شناخته می‌شود. این یعنی معنای بلاگر و روش کار او از گذشته تا کنون بسیار تغییر کرده است.
پس بلاگر اینستاگرام در قدم اول یکی از توانایی‌های حرفه‌ای و مورد علاقه‌ خود را انتخاب می‌کند، در مورد آن تولید محتوا می‌کند، آن توانایی را ارتقا می‌دهد، مخاطب جذب می‌کند، با مخاطبان ارتباط می‌گیرد و پیج خود را ارتقا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام

انواع بلاگر اینستاگرام

انواع بلاگر اینستاگرام در دسته‌های زیر معرفی می‌شوند:

  •  زیبایی (beauty blogger)

در صفحه‌ی یک بلاگر زیبایی، به سمت دنیای آرایشی می‌روید و خودتان را بین انواعی از آرایش‌های جذاب و خلاق پیدا می‌کنید. این نوع بلاگرها، آرایش را آنقدر آسان یاد می‌دهند که برای‌تان مثل آب خوردن می‌شود. در این صفحه با بهترین لوازم‌های آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید و از هر رنج قیمتی‌ به شما معرفی می‌کنند!
هدا کتان (Huda kattan) یا صدف ترابی (shell beauty) دو نمونه خارجی و ایرانی، از افرادی هستند که در این حوزه از بلاگری نقش‌آفرینی می‌کنند.
واینه گوس (wayne goss) و یونیکا (yonikaw) دو نمونه خارجی و ایرانی از بیوتی بلاگرهای مرد هستند.

بیوتی بلاگرهای زن و مرد

بیوتی بلاگرهای زن و مرد 

  • دکوراسیون (design)
    می‌خواهید یک محل کار یا خانه دل‌باز و زیبا داشته باشید حتی اگر کوچک باشد باز هم به نظر بزرگ برسد؟ بلاگر دکوراسیون یا design blogger این کار را برای شما راحت می‌کند. کافیست در پیج او یک دوری بزنید.
  • فشن (fashion blogger)
    اگر علاقه زیادی به دنیای مد و فشن دارید و حتی فکر می‌کنید که در آینده در همین راستا قدم برمی‌دارید پس من این رشته از بلاگری را به شما پیشنهاد می‌کنم که بتوانید این دنیای رنگارنگی که در مغز خود پرورش دادید را با دیگران در اشتراک بگذارید.
  •  غذا (food blogger)
    این بخش از بلاگری، خوراک شکموها است! اگر آماده امتحان کردن غذاهای مختلف هستید و توانایی خوردن مقدار زیادی از غذا را دارید حتی شده در فضاهای مجازی دنبال دیدن غذا خوردن دیگران باشید و با صدای قرچ قرچ آن (ASMR) لذت می‌برید؛ این نوع از بلاگری خوراک شماست.
  • سفر
    این نوع از بلاگرها در جای خود بند نیستند و هرموقع که خبری از آن‌ها نبود، بدانید و آگاه باشید در حال گشت و گذار در شهر و دیاری هستند.
  •  سلامت
    بلاگر سلامت انواع مختلفی دارد که هرکدام شمارا به سوی سلامتی می‌برند. پس اگر عشق ورزش و تندرستی هستید دوست‌دارید دیگران را نیز عاشق سلامتی کنید این نوع از بلاگری منتظر شماست.
  • تناسب اندام
  • ورزش
  •  برنامه غذایی
  • سبک زندگی (lifestyle)
  • زندگی شخصی
  •  (Do It Your Self) DIY blogger
     حتما در اینستاگرام با پست‌هایی مواجه شدید که شمارا ترغیب می‌کند که از جای‌تان بلند شوید، زندگی خود را درست کنید، برنامه‌ریزی کنید و... یا ممکن است که صفحه‌ای را دنبال کنید که از طرز زندگی آن شخص خوش‌تان آمده باشد. این نوع صفحه‌ها در اینستاگرام درمورد سبک زندگی مفید یا شخصی خود صحبت می‌کنند.
  •  هنر
  • عکاسی
    ایده‌های عکاسی و عکس‌های جذابی که می‌تواند شمارا به خود محو کند، ترفندهایی که باید هزینه کنید تا یاد بگیرید و زیبایی‌هایی که به واقعی‌ترین شکل به شما نشان داده شده. همه این‌ها از پس یک عکاس برمی‌آید و حالا اگر آن عکاس بلاگر اینستاگرام هم باشد که همه‌ی این ویژگی‌ها از آن شماست.
     
  • موسیقی
    اگر نظر شخصی من را بخواهید،صفحه بلاگر موسیقی واقعا جذاب است. گوش شما را با آوای انواع آلات موسیقی می‌نوازد و بعضی از آهنگ‌ها و موسیقی‌های معروف و شناخته شده را به شما یاد می‌دهد.
  •  نقاشی
    من که می‌گویم کار نقاش هم مانند بلاگرهای عکاس و مسافر است چرا که هر نقاشی شما را به یک دنیای دیگر می‌برد و رنگ‌های مختلفی از زندگی را به شما نشان می‌دهد.
  • فیلم و سینما
  • طنز(واینر)
  • ادبیات
  •  Gamer
  •  اقتصاد
    در حوزه اقتصاد نیز افراد زیادی در حال فعالیت‌اند و اغلب دنبال‌کننده‌هایشان در این حیطه کار می‌کنند و در این صفحه‌ها به دنبال اطلاعاتی هستند که شغلشان را ارتقا دهد و بتوانند پیشرفت کنند.
  •  کسب‌ وکار
  •  ارز دیجیتال
  •  بورس
  •  تکنولوژی

انواع بلاگر

انواع بلاگر اینستاگرام

معروف ترین بلاگرهای اینستاگرام؟

طبیعتا امروزه ما بیش از صدها بلاگر معروف در اینستاگرام داریم. اما من تعدادی از بلاگر های معروف اینستاگرام را که خودم دنبالشان می‌کنم به شما نیز معرفی می‌کنم که در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند.
البته لازم به ذکر است که بگویم هیچ‌وقت یک بلاگر اینستاگرام را نسبت به معروفیت او در نظر نگیرید، گاهی اوقات ممکن است کار یک بلاگر در زمینه فعالیتش بسیار خوب باشد ولی دنبال‌کنندگانش کم باشند یا زیاد معروف نباشد.
(Zachary King) Zack King بلاگر 32 ساله، ایده پرداز و فیلم ساز آمریکایی است. او بیش از 25 میلیون فالوور، سالانه حدود 450 هزار دلار درآمد دارد. حتما تاکنون خیلی از ویدیوهای جذاب او را دیدید؛ او از ادیتورهای خفن این روزهاست. مطمئن باشید از دیدن ویدیوهایی که درست می‌کند،حیرت‌زده خواهید شد.
Salt Bae (Nusret Gökçe) رستوران‌دار و بلاگر ترکیه‌ای است. او صاحب چندین رستوران و خانه‌های استیک در سراسر دنیاست. افراد مشهور به رستوران‌های او رفت و آمدهای زیادی دارند، به همین دلیل غذاهای لوکس، مانند استیک با روکش طلا را در منوی رستوران‌های او می‌بینید. نصرت در سال 2017 با انتشار یک ویدیو که در آن طعم‌دار کردن استیک را نشان می‌داد، بر سر زبان‌ها افتاد. آن هم به این دلیل که با یک روش ابداعی دست به این کار می‌زد. نصرت 47 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد و حدود 25 میلیون دلار درآمد سالیانه.

Khaby Lameشخصیت برجسته سوشال مدیا است که ویدیوهای او در ابتدا کلیپ های رقص و بازی بود اما خابی از آنجایی مشهور شد که فیلم‌های life hacks (لایف هک):کلیپ‌هایی که ترفند‌های سریع و راحت، یاد می‌دهند را مورد تمسخر قرار داد، با حرکات دستانی که مخصوص خودش است. او حدود 80 میلیون فالوور دارد و درآمدش به 6 میلیون دلار رسیده. همچنین او طرفدار ایرانیان نیز هست و امروزه در پیجش از مردم ایران حمایت می‌کند.
این‌ها چند نمونه از بلاگرهای اینستاگرام هستند که بسیار در کارشان موفق‌اند و حتی از راه بلاگری به شغل‌های دیگری نیز دست پیدا کردند.

شاهین (Blogbysheen) بیوتی بلاگر ایرانی با 114k فالوور که در زمینه آرایش کار و تولید محتوا می‌کند. به دلیل اینکه بیوتی بلاگر در مردها هنوز آنقدر رایج نشده است کاری بسیار پرمخاطب و جذاب است.
لونا (luna.heartmades) بلاگری که از روزمرگی‌هایش می‌گذارد و به گفته خودش در این پیج قرار است خود واقعی‌تان باشید. همچنین به شما هنرهای زیبایی آموزش می‌دهد که از آن‌ها لذت می‌برید.

بلاگرهای معروف

بلاگرهای معروف اینستاگرام 

برای بلاگر شدن به چه چیزهایی نیاز داریم؟

بلاگر اینستاگرام نسبت به فعالیتی که در صفحه‌اش انجام می‌دهد، باید وسایل مربوط به خود را تهیه کند.
برای نمونه بلاگر نقاشی براساس سبک نقاشی‌اش، وسایل مختلفی نیاز دارد. مثلا اگه در زمینه نقاشی آبرنگ کار می‌کند، باید از بهترین آبرنگ ها استفاده کند (دفتر نقاشی مخصوص، مداد رنگی، قلم‌مو، بوم نقاشی، ذغال، پاستیل و...) همانطور که گفتم این موارد بستگی به سبک نقاشی ابزار متفاوت است.
به جز تجهیزات فنی برای انجام کار به یک سری ابزار تولید محتوا و ادیت محتوا هم نیاز داریم. این ابزار شامل موبایل، لپ‌تاپ، لایت باکس (Light box) و... است.
 

  • موبایل هوشمند با کیفیت دوربین مناسب
  •  پس زمینه زیبا و ساده و با سلیقه (غیر شلوغ)
  •  درست کردن یک تقویم برای پست گذاری و تولید محتوا
  •  نگهدارنده گوشی
  •  نور مناسب

درآمد بلاگر اینستاگرام چقدر است؟

درآمد بلاگر اینستاگرام از کجاست؟ این سوالی بود که در ابتدای آشنایی با بلاگر اینستاگرام، در جست‌وجوی آن بودم. همیشه در فکرم این بود که این افراد، صرفا جهت سرگرمی کار می‌کنند، بنابراین شغلی به حساب نمی‌آید. ولی متوجه شدم که از این راه، پول زیادی به دست می‌آورند و حسابی سرگرم هم هستند.
معمولا بلاگرهای اینستاگرام از طریق فروش خدماتشان (تولید محتوا و...) یا تبلیغات در صفحه‌شان درآمدزایی می‌کنند. البته در قدم اول، آن‌ها باید یک سری خدمات رایگان در صفحه داشته باشند تا به فالوورها ثابت کنند که در زمینه تخصصی‌شان حرفی برای گفتن دارند.
برای درآمدزایی از صفحه بلاگری، صفحه اینستاگرام باید به رشد خوبی رسیده باشد و حد قابل قبولی از دنبال‌کننده داشته باشد. برای رسیدن به این مرحله، باید محتوای باکیفیت را به طور مستمر تولید کنند و در ادامه سراغ تبلیغ بروند.
همکارم نهال ظاهری تجربه شخصی خود از تبلیغات در اینستاگرام را نوشته که می‌توانید در این مطلب بخوانید.

در قدم اول لازم است هزینه اندکی برای کارتان انجام دهید تا بعد بتوانید درآمدزایی خوبی از کارتان داشته باشید.

درآمد بلاگر اینستاگرام بسته به تعداد دنبال‌کننده، روش کار، مقدار فروش و تبلیغ می‌تواند از 5 میلیون تا بیش از 100 میلیون تومان باشد. به گفته پیج‌هایی که برای بلاگرهای اینستاگرام کارهای تبلیغاتیشان را انجام می‌دهند اگر فالوورهای بلاگری ده هزار و کمتر از آن باشد درآمد آن‌ها از 60 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می‌باشد.
بلاگر اینستاگرام اگر فالوورهایی بیش از 50 هزار نفر داشته باشد درآمدی بالای 2 میلیون تومان و فردی که بالای 100 هزار نفر دنبال‌کننده دارد، درآمدش بالای 5 میلیون تومان می‌باشد. این درآمدها فقط از طریق تبلیغات و سوای دیگر کارهای بلاگری است.
صفحه‌های اینستاگرامی و بلاگر اینستاگرام ممکن است به طورگروهی اداره شود و چند نفر در آن پیج تولید محتوا کنند. و هرکدام به جز کار تولید محتوای آن پیج توانایی‌های دیگری نیز داشته باشند که هر کدام روش درآمدزایی داشته باشد. از طرفی دیگر ممکن است روش تبلیغاتشان متفاوت باشد، تبلیغاتشان هم نوعی تولید محتوا به حساب بیاید که باعث افزایش قیمت تبلیغ آن صفحه می‌شود و البته افزایش جذب دنبال‌کننده واقعی هم برای تبلیغ‌کننده و هم برای آن پیجی که برایش تبلیغ شده.
بلاگرهای اینستاگرام از روش‌های متفاوتی کسب درآمد می‌کنند اما اگر به موفق‌ترین بلاگر‌های ایران و جهان نگاه کنید، متوجه یک وجه اشتراک بین تمام آن‌ها می‌شوید و آن علایق آن‌ها است! بلاگری موفق است که در زمینه علایقش قدم بردارد و تولید محتوا کند.
پس قبل از شروع به کار، لیستی از علایق و تخصص‌های خود آماده کنید و مناسب‌ترین گزینه را برای فعالیت انتخاب کنید؛ البته از بقیه آن‌ها نیز می‌توانید در کنار فعالیت اصلی استفاده کنید.

ایده‌هایی برای بلاگر شدن

برای بلاگر اینستاگرام شدن باید به توانایی فرد در تولید محتوا توجه کنیم. اگر شما هم وسوسه شدید که وارد دنیای بلاگری اینستاگرام شوید، اول از همه باید درباره مهارت و توانمندی‌‌‌تان دقیق شوید. چه حرفی برای گفتن دارید؟
اگر علاقه به نشان دادن خود در صفحه اینستاگرام‌تان ندارید، اما محتوا و مهارت‌تان در تاثیرگذاری یا روانشناختی‌ست سراغ محتوای متنی بروید.
حالا ممکن است محدودیت بودجه‌ای برای تهیه ابزار بلاگری داشته باشید، ما توصیه می‌کنیم سری به یوتیوب بزنید و درباره ساخت ابزار تولید محتوا در خانه جست‌وجو کنید. کلی ایده پیدا می‌شود که به شما کمک می‌کند.
مثلا برای اوایل کار به جای استفاده از پایه دوربین و گوشی، از کتاب استفاده شود و به جای لایت باکس، از نور خورشید و لایت باکس دست‌ساز استفاده کنید.

جمع بندی

بلاگری شغلی پر از ماجراجویی و دنیای رنگارنگی است و به درد کسانی می‌خورد که از سکون فراری هستند. با اینکه در ظاهر شغل پررنگ و لعابی است اما در باطنش، کلی سعی و تلاش می‌طلبد.
اگر شما هم روحیه ماجراجویی دارید و عاشق آموزش به دیگران هستید، بلاگری در اینستاگرام می‌تواند شغل خوبی برایتان باشد.
هر سوالی درمورد بلاگر اینستاگرام دارید از ما بپرسید.

الیکا گلریز
الیکا گلریز

سراغ ترندهای شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از الیکا گرفت. عاشق موزیک، ورزش، فیلم و به‌ویژه سریال است و در بخش محتوای منتوریکس به ما کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف