با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در کمتر از ۳۰ دقیقه

سحر محمدی
سحر محمدی
10:00، 1401/08/11
ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در کمتر از ۳۰ دقیقه
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در کمتر از ۳۰ دقیقه


بگذارید داستان را از اولین باری شروع کنم که تصمیم داشتم یک سایت فروشگاهی با وردپرس طراحی کنم. قصد تمرین طراحی سایت با محبوب‌ترین سایت‌ساز جهان یعنی وردپرس بود. در اولین جستجوهایم متوجه شدم در میان افزونه های فروشگاهی وردپرس هیچ پلاگینی به گرد پای ووکامرس نمی‌رسد. حداقل 2.3 میلیون سایت فروشگاهی در جهان از ووکامرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود استفاده می‌کنند؛ پس دست روی دست نگذاشتم و آموزش ووکامرس را شروع کردم. حالا در این مقاله منتوریکس قصد دارم تجربه‌هایم در زمینه‌ی یادگیری ووکامرس را با شما به اشتراک بگذارم.

افزونه‌ی ووکامرس woocommerce چیست؟

اگر بخواهید یک فروشگاه فیزیکی یا در واقع یک مغازه راه‌اندازی کنید، نیاز به فضایی برای نمایش کالاهای خود دارید. در این شرایط سراغ ویترین و قفسه‌هایی می‌روید که به شما امکان می‌دهد کالاهایتان را دسته‌بندی و قیمت‌گذاری کنید. مشتریان شما هم کار سختی در پیش ندارند؛ تنها کافی است وارد فروشگاه شوند و در میان قفسه‌های مختلف سراغ کالای مورد نظر خود بروند.
در مورد سایت‌های فروشگاهی هم وضع بر همین منوال است، ما نیاز به قفسه‌بندی محصولات، درج اتیکت قیمت، تعداد موجودی و تعریف صندوق برای دریافت وجه داریم. اگر سایتمان را با وردپرس طراحی کرده باشیم؛ باید سراغ افزونه های فروشگاه ساز برویم تا بتوانیم فروشگاهمان را افتتاح کنیم. ووکامرس به‌جرئت قدرتمندترین فروشگاه ساز وردپرس است؛ به همین دلیل است که تصمیم به آموزش ووکامرس در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس گرفته‌ایم.

قدم اول در آموزش ووکامرس، شناخت این افزونه است. اگر این سوال را از کسانی که تجربه‌ی کارکردن با فضای وردپرس را دارند، بپرسید بدون معطلی به شما خواهند گفت: ووکامرس بهترین پلتفرم برای تجارت الکترونیکی و ساخت فروشگاه‌ اینترنتی است. بدون اغراق حق با آن‌هاست، چرا که ووکامرس یک بستر مناسب برای ساخت فروشگاه‌های اینترنتی قابل تنظیم و منبع‌باز (open source) است. کار با این افزونه بسیار راحت است و به دلیل گستردگی استفاده از آن با هر زبان و هر واحد مالی سازگار شده.

بیشتر بخوانیدآموزش تاسیس فروشگاه اینترنتی

آموزش نصب ووکامرسووکامرس محبوب‌ترین افزونه فروشگاه ساز در جهان است که 28.24 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

آموزش دانلود و نصب ووکامرس

راهنمای راه‌اندازی ووکامرس از نصب افزونه روی سایت وردپرسی شروع می‌کنیم. نقطه شروع آموزش ووکامرس اصلا سخت نیست. اگر با نصب افزونه در وردپرس آشنایی داشته باشید، شروع راه کاری بی‌دردسر برای شما است.
برای نصب افزونه WooCommerce ابتدا باید وارد پنل کاربری سایت شوید و بعد گام‌به‌گام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش plugin یا افزونه در منوی کناری پنل شوید.
  • روی گزینه‌ی افزودن (Add) کلیک کنید تا وارد مخزن وردپرس شوید.
  • صفحه‌ی تازه‌ای برای شما باز می‌شود، در باکس جستجو WooCommerce را وارد کنید.
  • اولین گزینه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود، افزونه‌ی ووکامرس است، اطلاعات درج شده در کادر را به‌دقت بررسی کنید تا اشتباهی رخ ندهد. حتما به سازگاری نسخه‌ی ووکامرس با نسخه‌‌ی وردپرس توجه کنید.
  • بعد از اطمینان از ویژگی‌های نسخه، روی دکمه‌ی نصب (Install Now) کلیک کنید.
  • نصب پلاگین کمی زمان‌بر است، با پایان نصب روی عبارت فعال‌سازی (Activate) کلیک کنید.

برای استفاده از ووکامرس نصب و فعال‌سازی انتهای راه نیست، شما هنوز قدم‌های زیادی پیش‌رو دارید و باید وارد مرحله‌ی پیکربندی افزونه شوید.

نصب ووکامرس از مخزن وردپرسنصب ووکامرس از مخزن وردپرس

پیکربندی ووکامرس

سخت‌ترین و طولانی‌ترین بخش آموزش ووکامرس، بحث پیکربندی و ساخت فروشگاه است. زمانی که موفق به نصب و فعال‌سازی افزونه شدید، در منوی کناری پنل کاربری بر روی گزینه‌ی WooCommerce کلیک کنید تا پیکربندی برایتان آغاز شود. پیکربندی ووکامرس 5 مرحله دارد که به‌صورت گام‌به‌گام مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.


گام اول: Store Details

در بخش Store Details یا همان جزئیات فروشگاه باید اطلاعاتی که از شما خواسته شده است را تکمیل نمایید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • آدرس
  • کشور
  • شهر
    کد پستی

بعد از اینکه اطلاعات خواسته شده را در فیلدها وارد کردید روی دکمه‌ی ادامه Continue کلیک کنید تا وارد مرحله‌ی بعدی شوید.

وارد کردن اطلاعات در ووکامرسدر مرحله اول، اطلاعات اساسی کسب‌وکارتان را وارد کنید.

گام دوم: Industry

در بخش Industry یا همان صنعت شما باید نوع کسب‌وکارتان را مشخص کنید. در این بخش می‌توانید چند گزینه‌ را به‌صورت هم‌زمان انتخاب نمایید. اگر کسب‌وکار شما در لیست پیشنهادی نبودی نزدیک‌ترین گزینه به کسب‌وکارتان را انتخاب نمایید یا از گزینه‌ی Other (سایر) استفاده کنید.
حالا روی دکمه Continue کلیک کنید تا به بخش بعد برسیم.

انتخاب نوع کسب و کاردر گام دوم باید نوع کسب‌وکارتان را مشخص نمایید.

گام سوم: Product Types

در Product Type باید نوع محصولاتتان را انتخاب کنید. در اینجا هم چند گزینه برای انتخاب به شما پیشنهاد داده می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • محصول فیزیکی
  • دانلود
  • حق اشتراک
  • حق‌ عضویت
  • رزرو
  • بسته (پکیج)
  • محصولات سفارشی

محصولات شما در هر دسته‌بندی که قرار می‌گیرند، آن گزینه را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در این بخش به‌صورت هم‌زمان می‌توانید چند گزینه‌ را برای نوع محصولاتتان انتخاب کنید.

انتخاب نوع محصول در ووکامرسدر این مرحله باید نوع محصولی که قصد فروشش را دارید مشخص کنید.

گام چهارم: Business Details

در بخش Business Details باید جزئیات مربوط به کسب‌وکارتان را انتخاب کنید. در این بخش شما باید به 2 سوال مهم جواب بدهید:

  • میزان محصولاتی که برای فروش دارید.
  • فروش محصولات در جایی دیگر

در قسمت Free features می‌توانید به امکانات رایگان بیشتری که ووکامرس برای کسب‌وکارها در نظر گرفته دسترسی پیدا کنید و مناسب با نیازهای وب‌سایتتان از گزینه‌های پیشنهادی استفاده کنید.

وارد کردن جزئیات بیزینسآیا اکنون محصولی برای فروش دارید؟

گام پنجم: Theme

علاوه بر Theme وب‌سایت‌ وردپرسی‌تان، ووکامرس نیز قالب‌هایی برای نمایش فروشگاه در نظر گرفته. شما می‌توانید از قالب‌های پیش‌فرض برای طراحی وب‌سایتتان استفاده کنید یا بر اساس نیاز و سلیقه‌تان نسبت به طراحی قالبی جدید اقدام کنید. در این بخش به این نکته توجه داشته باشید که قالبتان باید با نسخه‌‌ی ووکامرس سازگار باشد.

بیشتر بخوانیدچک لیست UX سایت‌های فروشگاهی در سال 2022

نصب فارسی ساز ووکامرس

اگر آموزش ووکامرس از دانلود تا پیکربندی را مطابق سطور پیشین دنبال کرده باشید؛ یک سوال مهم در ذهنتان شکل می‌گیرید: چگونه ووکامرس را فارسی کنیم؟
زبان اصلی وردپرس انگلیسی است و اغلب افزونه‌هایی که برای وردپرس ارائه می‌شود (به‌غیراز افزونه‌های بومی) به زبان انگلیسی در دسترس هستند. کارکردن مخصوصا با افزونه‌ی فروشگاه سازی که از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند کار سختی است؛ به همین دلیل در کنار آموزش ووکامرس لازم است درباره‌ی فارسی سازی این افزونه نیز صحبت کنیم.
برای فارسی کردن زبان ووکامرس 3 راه پیش روی شما وجود دارد:

  • فارسی‌سازی زبان وردپرس
  • نصب افزونه Loco Translate
  • خرید نسخه فارسی ووکامرس

فارسی‌سازی زبان وردپرس

قبلا گفتیم زبان وردپرس انگلیسی است، کار کردن با زبان انگلیسی این سایت‌ساز می‌تواند دردسرساز یا دست‌کم کند کننده باشد. اما این موضوع اصلا جایی برای نگرانی ندارد، شما به‌راحتی می‌توانید از زبان فارسی وردپرس برای سایت‌تان استفاده کنید.
حالا چطور زبان وردپرس را تغییر دهیم؟ کار ساده‌ای است تنها لازم است وارد بخش تنظیمات پنل کاربری یا همان داشبورد وب‌سایت خود شوید. در منوی کناری (نوار ابزار) به بخش عمومی (General) وارد شوید و سپس روی زبان (language) کلیک کنید. منوی کشویی در مقابلتان باز خواهد شد که زبان‌های مختلف را نمایش می‌دهد. در این بخش می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید تا داشبورد و سایت شما تغییر زبان دهد.

دانلود پکیج زبان موردنظر

برخی موارد تغییر زبان از بخش داشبورد سایت در دسترس نیست؛ در این شرایط باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا در سایت وردپرس وارد بخش Translate WordPress و زبان موردنظر خود را انتخاب کنید.
  2. در مرحله‌ی بعد روی گزینه‌ای که درصد را نمایش می‌دهد کلیک کنید تا به صفحه‌ی بعدی هدایت شوید.
  3. در صفحه‌ی جدید، جدولی به شما نمایش داده خواهد شد که حاوی اطلاعات مختلفی است، از ستون Set / Sub Project نسخه‌‌ی وردپرس سایت‌تان را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.
  4. صفحه‌ی جدید که به شما نمایش داده می‌شود را اسکرول کنید و در انتهای صفحه روی گزینه‌ی اسکپورت Export کلیک کنید تا پکیج زبان موردنظرتان دانلود شود. حتما توجه داشته باشید، فایلی که قرار است دانلود کنید Machine Object Message Catalog باشد.
  5. حالا فایل دانلود شده را باید در پنل هاست خود آپلود کنید. برای این کار وارد پنل هاست شوید.
  6. وارد بخش File Manager شوید.
  7. حالا باید فولدر wp-content را باز کنید و وارد بخش languages شوید. اگر فولدری برای languages نبود، نگران نباشید یک فولدر جدید برای زبان بسازید.
  8. بعد از ورود به پوشه‌ی languages، پکیج زبانی را که دانلود کرده بودید را آپلود کنید.
  9. آپلود فایل که تمام شد باید به داشبورد سایت برگردید و مراحلی که در بخش قبلی توضیح دادیم را انجام دهید.

نصب افزونه Loco Translate

با کمک افزونه Loco Translate می‌توانید زبان ووکامرس را به فارسی تغییر دهید. برای این کار ابتدا وارد مخزن وردپرس سایت شوید و در بخش جستجو نام Loco Translate را وارد کنید. سپس افزونه‌ی موردنظر را نصب و فعال سازی کنید. Loco Translate یک افزونه‌ی رایگان است و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هزینه نیست.
حالا چطور از افزونه‌ی Loco Translate استفاده کنیم؟
برای استفاده از Loco Translate نیاز داریم فایل محتوای متنی انگلیسی ووکامرس را دانلود کنیم و در ادامه مراحل زیر را باید طی کنیم:

  1. وارد داشبورد سایت شوید.
  2. در نوار ابزار سایت روی افزونه Loco Translate کلیک کنید.
  3. حالا باید در بخش افزونه‌ها، WooCommerce را انتخاب کنید.
  4. روی افزودن زبان جدید (Add New Language) کلیک کنید.
  5. در قسمت Choose a language، زبان فارسی را انتخاب نمایید.
  6. در بخش Choose a location مسیر فایل متن انگلیسی ووکامرس را قبلا دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید.
  7. حالا باید روی Start Translating کلیک کرده تا فرایند ترجمه ووکامرس شروع شود.
  8. در آخر هم روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا تغییرات حفظ شود.

Loco TranslateLoco Translate افزونه‌ی کمکی برای ترجمه‌ی ووکامرس

خرید نسخه فارسی ووکامرس

اگر می‌خواهید که بدون دردسر ووکامرس شما، از زبان فارسی پشتیبانی کند، راه راحت‌تری هم پیش‌روی شما قرار دارد. بسیاری از سایت‌های فروش افزونه‌های وردپرسی در ایران، نسخه‌های ترجمه شده و سازگار ووکامرس را ارائه می‌کنند.
طبیعتا زمانی که قرار است از افزونه‌ فارسی ووکامرس را از فروشگاه‌های افزونه‌های فارسی تهیه کنید باید هزینه‌‌ای پرداخت کنید. با این وجود این بهترین روش برای افرادی است که با فضای وردپرس آشنایی کمی دارند. ضمن آنکه خرید افزونه فارسی ووکامرس، امکان پشتیبانی در نسخه‌های جدید را برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانیدسئو سایت فروشگاهی چه فوت‌و‌فن‌هایی دارد؟ 

قابلیت های افزونه ووکامرس

فلسفه‌ی وجودی ووکامرس ساده کردن مدیریت فروشگاه‌های اینترنتی است به همین دلیل است ما هم بر آموزش ووکامرس دست گذاشته‌ایم. ووکامرس با فضای کاربرپسند و کاربری آسان ویژگی‌ها و قابلیت‌های مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده. بیایید نگاهی به این قابلیت‌ها بیندازیم.

شخصی‌سازی فروشگاه‌های اینترنتی

امکانات سفارشی سازی فروشگاه در ووکامرس به کاربران اجازه می‌دهد بر اساس نیاز وب‌سایت یا سلیقه‌ی خود طراحی شخصی‌سازی‌شده‌ای داشته باشند.

تنوع در نوع محصول

همان‌طور که در بخش پیکربندی توضیح دادیم، ووکامرس به شما امکان فروش هر نوع محصولی را می‌دهد؛ از فروش حق‌ اشتراک گرفته تا دانلود و فروش محصول فیزیکی.

امکان درج بی‌شمار محصول در فروشگاه

مهم نیست تعداد و تنوع محصولات شما چقدر است. در ووکامرس بی‌نهایت محصول می‌توانید اضافه کنید.

امکان ایجاد دسته‌بندی‌های متنوع

ممکن است سایت فروشگاهی شما، یک سایت جامع باشد که تنوع محصولی بالایی داشته باشد. زمانی که از ووکامرس استفاده می‌کنید خیالتان از بابت ایجاد هر تعداد دسته‌بندی محصول راحت است. در واقع مانند خود محصول شما قادر خواهید بود بی‌نهایت دسته‌بندی جدید در ووکامرس تعریف کنید.

قابلیت استفاده از برچسب محصولات

گرچه برچسب‌های بی‌شمار ممکن است دردسرساز باشند، اما ووکامرس امکان ایجاد هر تعداد برچسب محصولی را که بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانیددسته و برچسب در وردپرس چه فرقی با هم دارند؟

امکان درج ویژگی محصول

ویژگی محصول همان نقطه‌ای است که کاربر را مجاب به انتخاب و خرید می‌کند. در ووکامرس باتوجه‌به نوع محصول می‌توانید ویژگی‌های خاص آن را نظیر رنگ‌بندی، اندازه و... اضافه کنید.

امکان ایجاد محصولات مرتبط

محصولات مرتبط، به افزایش فروش سایت‌های فروشگاهی کمک زیادی می‌کند. در ووکامرس شما به‌راحتی می‌توانید باتوجه‌به ویژگی‌های محصول، دسته‌بندی یا برچسب‌ها، از امکان ایجاد محصولات مرتبط استفاده کنید.

امکان ساخت گالری برای محصولات

در ووکامرس می‌توانید گالری عکس محصولات ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از امکاناتی نظیر بزرگ‌نمایی عکس محصول برای کمک به انتخاب کاربران خود بهره بگیرید.

امکان تعریف محصول ویژه یا محصول جدید

خب اگر با فرایند فروش به‌خوبی آشنا باشید، می‌دانید که برجسته‌کردن برخی محصولات کمک بزرگی به افزایش فروش می‌کند. در ووکامرس این امکان برای سایت‌های فروشگاهی در نظر گرفته شده که لیستی تحت عنوان محصولات ویژه یا محصولات جدید ایجاد کنند.

امکان تجزیه‌وتحلیل فروش

ووکامرس علاوه بر ایجاد فروشگاه و ارائه محصول به صاحب سایت امکان تجزیه‌وتحلیل و ردیابی فروش را می‌دهد. برای آشنایی با این ویژگی تنها لازم است از منوی کناری پنل کاربری وارد افزونه ووکامرس شوید تا اطلاعات فروش محصولات به شما نمایش داده شود.

انعطاف‌پذیری در بخش پرداخت

در ووکامرس به‌راحتی می‌توانید به درگاه‌های پرداخت آنلاین متصل شوید. با این افزونه به‌راحتی می‌توانید امکان انتخاب نوع پرداخت را برای کاربران خود ایجاد کنید.

گزینه‌های متنوع برای حمل‌ونقل

اگر محصول شما فیزیکی است و نیاز به حمل‌ونقل دارد در ووکامرس می‌توانید روش‌های متنوعی را برای این موضوع تعریف کنید.

محاسبه خودکار مالیات

در زمان پیکربندی ووکامرس می‌توانید تعرفه‌ی مالیات را وارد نمایید. با این کار زمانی که کاربری محصولی را به سبد خرید خود اضافه می‌کند، مبلغ مالیات به‌صورت خودکار محاسبه می‌شود.

مدیریت سفارش و موجودی

یکی از دغدغه‌های مهم فروشندگان آگاهی از میزان موجود محصول است. با ووکامرس خیلی راحت می‌توان موجودی، میزان فروش و حتی سفارش‌ها را ردیابی کرد.

امکان تعریف هم‌زمان چند مدیر

این قابلیت ووکامرس برای سایت‌هایی مناسب است که محصولات یا دسته‌بندی‌های زیادی دارند، در نتیجه به دلیل حجم بالای کار لازم است تعداد مدیر بیشتری در نظر گرفته شود تا امور مربوط به فروش را پیگیری نمایند.

مزایای ووکامرسامنیت، افزایش فروش، صرفه‌جویی در زمان با تنوع بی‌نهایت با ووکامرس

مزایای woocommerce

چطور می‌شود که در جهان گسترده‌ی وردپرس ووکامرس به بهترین افزونه فروشگاه ساز در سراسر وب تبدیل می‌شود. در این بخش از آموزش ووکامرس سعی داریم، مزایای ووکامرس را برشماریم و این به سوال پاسخ دهیم که چرا باید ووکامرس را برای سایتمان انتخاب کنیم.

ووکامرس رایگان است

نسخه رایگان ووکامرس به‌راحتی در دسترس کاربران وردپرس قرار دارد و شما می‌توانید بدون صرف هزینه صاحب بهترین فروشگاه ساز وردپرس شوید.

ووکامرس منبع‌باز است

برای آموزش ووکامرس باید به این نکته ویژه توجه داشته باشید که این افزونه منبع‌باز یا همان متن‌باز است. منبع‌باز بودن به چه معنا است؟ یعنی توسعه‌دهندگان وردپرس در سراسر جهان قادر خواهند بود که در برنامه‌نویسی ووکامرس مشارکت کنند. بر اساس این ویژگی یک دولوپر کاربلد به‌راحتی می‌تواند بر اساس نیازهای وب‌سایت کد منبع ووکامرس را ویرایش کند و بهبود ببخشد.

قابلیت توسعه ووکامرس توسط کاربران

ووکامرس در کنار افزونه‌ی جامع خود، پشتیبانی قدرتمندی دارد. این بخش پشتیبانی سعی دارد به‌صورت مداوم و موثر ارتباطش را با کاربران خود حفظ کند. نظرات آن‌ها را می‌شنود و بر اساس داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند مسیر توسعه‌ی افزونه ووکامرس را پویا نگه می‌دارد.

دسترسی آسان به افزونه های ووکامرس

علاوه بر افزونه ووکامرس که کار اصلی‌اش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است، حداقل 50 هزار افزونه کمکی و پشتیبان برای ووکامرس وجود دارد که عملکردهای آن را شخصی‌سازی می‌کند یا بهبود می‌بخشد. زمانی که شما آموزش ووکامرس را به‌صورت کامل دریافت کرده باشید، با شناخت بیشتری می‌توانید از این افزونه‌های کمکی برای توسعه و بهبود فروشگاه خود استفاده کنید.

ووکامرس امن است

یک مغازه و فروشگاه فیزیکی همواره با تهدیدهای امنیتی مانند دزدی یا حوادث مترقبه مواجه است. با این‌که تجارت در بستر اینترنت امن‌تر و کم‌دردسرتر به نظر می‌رسد؛ اما تهدیدهای امنیتی خاص خود را دارد. همین‌جا به شما بگویم که ووکامرس از جمله امن‌ترین افزونه های وردپرس است.
البته به شما توصیه می‌کنیم در کنار استفاده از افزونه‌های امن‌، سراغ افزونه های امنیتی هم بروید تا خیالتان ازهرجهت راحت باشد.

رابط کاربری آسان

برای یادگیری کار در فضای ووکامرس، راه دشواری پیش رویتان نیست. رابط کاربری ووکامرس نیاز به یادگیری مهارت خاصی ندارد. افراد با کمترین دانش نیز می‌توانند محصول جدید تعریف کنند، قیمت محصولات را وارد کنند و به‌صورت کلی فروشگاه خود را مدیریت کنند.

ووکامرس با نسخه‌ی موبایلی وب‌سایت سازگار است

در زمانه‌ای که موبایل‌های کوچک جای کامپیوتر و لپ‌تاپ را گرفته‌اند؛ کاربران زیادی از تلفن‌های همراه خود برای گشت در جهان وب استفاده می‌کنند. اهمیت این موضوع تا به آنجا است که موبایل فرندلی بودن سایت‌های تاثیر زیادی در وضعیت سئو سایت دارد.
ووکامرس به‌عنوان بهترین افزونه فروشگاه ساز جهان از این مهم غافل نشده و کاملا با نسخه‌ی موبایلی وب‌سایت سازگار است.

امکان شخصی‌سازی فروشگاه

دوست دارید فروشگاه اینترنتی‌تان چه شکلی باشد؟ فرقی ندارد چه سلیقه‌ای داشته باشید. ووکامرس امکانات بی‌نهایتی در اختیارتان قرار می‌دهد تا بر اساس نیازهای خود، فروشگاهی خاص و کاربردی طراحی کنید. برای این کار تنها لازم است آموزش ووکامرس را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید تا قابلیت‌های یونیک این افزونه را کامل بشناسید.

معایب ووکامرس

خب، تا اینجای کار فقط از افزونه محبوب فروشگاه سازم، تعریف و تمجید کرده‌ام. صحبت‌کردن از معایب ووکامرس کمی سخت به نظر می‌رسد، اما اگر بخواهم آموزش ووکامرس را صادقانه پیش ببرم باید سراغ معایب و محدودیت‌های آن نیز بروم.

ووکامرس تنها برای وردپرس در دسترس است

ووکامرس تنها برای سایت‌هایی که با وردپرس طراحی شده‌اند در دسترس است. طراحان این افزونه گویا علاقه‌ی چندانی به ساخت نسخه‌های مناسب برای سایر پلتفرم‌های سایت ساز ندارند. این موضوع استفاده از ووکامرس در جهان وب را محدود کرده.

ووکامرس برای همه فروشگاه‌ها مناسب نیست

با اینکه اغلب فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از قابلیت‌های ووکامرس قادر به مدیریت و فروش محصولات خود هستند، اما این افزونه جواب‌گوی نیاز تمامی سایت‌ها نیست؛ بنابراین اگر نیاز ویژه‌ای برای فروش محصولات خود دارید شاید لازم باشد سراغ فروشگاه سازهای دیگر بروید.

ووکامرس به‌تنهایی برای ساخت فروشگاه کافی نیست

با کمک ووکامرس شما به‌راحتی قادر خواهید بود که فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید، اما این تمام ماجرا نیست. در بخش‌های مختلف فرایند خرید، ممکنه است به افزونه‌های دیگری نیاز پیدا کنید تا مراحل مختلف فروش محصول مانند انبارگردانی، پرداخت یا مدیریت محصول را به عهده دارند. اغلب این افزونه‌ها رایگان نیستند.

صفحه پیشنهادی: هزینه و شرایط خدمات سئو در منتوریکس

عدم سازگاری با برخی از نسخه‌های وردپرس

قبل از نصب ووکامرس به سازگاری این افزونه با نسخه‌‌ی وردپرس وب‌سایت و همچنین نسخه‌ی قالب سایت توجه کنید. برخی از تم‌های مورداستفاده در وردپرس از امکانات و قابلیت‌های ووکامرس پشتیبانی نمی‌کنند، در نتیجه ممکن فروشگاه شما به‌درستی نمایش داده نشود.
برای حل این مشکل ضمن توجه به نسخه‌های سازگار ووکامرس با وردپرس و قالب سایت، قبل از نهایی کردن فروشگاه اینترنتی خود، یکبار ووکامرس را تست کنید تا اگر مشکلی وجود داشت، قبل از به‌هم‌ریختگی کامل وب‌سایت برایش فکر بکنید.

سخن پایانی

آموزش ووکامرس منتوریکس را دنبال کردید؟ حالا وقت آن است که فروشگاه اینترنتی خودتان را در کمتر از 45 دقیقه راه‌اندازی کنید و دست‌به‌کار تعریف محصول و دسته‌بندی شوید. محیط کاربرپسند ووکامرس هیچ جای نگرانی‌ای برای شما نمی‌گذارد. ووکامرس یک افزونه کامل، سریع و آسان برای سایت‌های فروشگاهی است که فروش شما را به شکل معناداری افزایش می‌دهد.

 

سحر محمدی
سحر محمدی

سحر کارشناس سئوی منتوریکس است و دانش چشمگیری در پیاده‌سازی محتوای سئویی دارد. دقت و ظرافت کار سحر یکی از بارزترین ویژگی‌هایش محسوب می‌شود و تا رسیدن به هدف دست بردار نخواهد بود. 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف