با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

سئو در سال 2024 چگونه خواهد بود؟
تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
19:14، 1402/04/15
سئو در سال 2024 چگونه خواهد بود؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

سئو در سال 2024 چگونه خواهد بود؟


در سال 2024، موضوع سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) با توجه به تحولات روزافزون در فناوری و الگوریتم‌های موتورهای جستجو، تحت تأثیر قرار گرفته تغییراتی شده است. این تأثیرات می‌توانند شامل تغییرات در روش‌ها و استراتژی‌های سئو، نحوه‌ی رتبه‌بندی صفحات و تجربه کاربری وبسایت‌ها باشند. سئو 2024 همه چیز در مورد نمایش تخصص و ارزش در محتوای ما و ارائه صفحات وب با کارایی بالا برای کاربران است. پیش از بررسی موارد، لازم است بدانید جهت انجام خدمات سئو سایت، می‌توانید روی منتوریکس حساب کنید.

از طرفی، توصیه می‌شود که که خبرنگاران و وبمستران و علاقه‌مند به سئو در تحقیق و پیگیری آخرین روند الگوریتم‌ موتورهای جستجو بروز باشند، زیرا تغییراتی که ممکن است در آینده رخ دهد، تأثیری چشم‌گیری بر بهینه‌سازی سئو 2024 خواهد داشت. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا با هم به بررسی سئو در سال 2024 بپردازیم.

تجربه محتوای دست اول (E جدید در EAT)

از دسامبر 2022 (آذر 1401)، E جدیدی به EAT گوگل که مخفف تخصص، اعتبار و اعتماد است اضافه شده که به معنی تجربه است. حالا Google در ارزیابی کیفیت محتوا، تجربه نویسنده یا سازنده را مدنظر قرار می‌دهد.

از حالا دیگر داشتن تجربه در تولید محتوای تخصصی برای گوگل از اهمیت خاصی برخوردار است. به عنوان مثال، یک بنیانگذار آژانس سئو، تجربه واقعی در دنیای سئو را دارد و می‌توان با اطمینان درباره تجربه و روند سئو 2024 صحبت کند.

سئو در 2024

سئو در 2024

اما اگر بخواهم در یک وب سایت سلامت محتوا ایجاد کند و در مورد علل شایع بیماری قلب صحبت کند، از نظر تخصص، سطح محتوا را پایین می‌آورد، زیرا یک متخصص پزشکی نیست و تجربه‌ای در زمینه مراقبت‌های بهداشتی ندارد. این بدان معناست که وب‌سایت‌ بیشتر باید به دقت بیشتری بپردازند، نه تنها به اینکه تولیدکنندگان محتوایشان چه کسانی هستند، بلکه به تمرکز محتوایی که درباره آن تولید می‌کنند نیز باید دقت داشته باشند. تا همگام با استانداردهای سئو 2024 سایت خود را بهینه کنند.

برای مخاطب بنویسید نه برای ترافیک

دلیل دیگری که گوگل در سئو 2024 به تجربه اهمیت می‌دهد این است که تولید محتوای سئو شده در حال افزایش است. به این شکل که، یک وب‌سایت که نرم‌افزارهای مالی را به فروش می‌رساند، پست‌های وبلاگی مرتبط با غذا تولید کند، و این خزنده‌های گوگل به شک می‌اندازد. آیا این محتوا واقعاً به نفع مخاطبان هدف، یعنی مشتریان نرم‌افزارهای مالی، است؟ یا اینکه این تنها به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت برای افزایش بازدید گوگل است.

محتوای مناسب

محتوای مناسب

واقعیت این است که کسب‌وکارهایی که به سادگی ترافیک جستجو را به عنوان هدف استراتژی محتوا انتخاب می‌کنند و بدون در نظر گرفتن نیازهای کاربران عمل می‌کنند، احتمال ضعیفی دارد که در سئو 2024 موفقیت قابل توجهی در رتبه‌بندی ببینند. رعایت موضوع کلی و حوزه‌های تخصصی برای ایجاد محتوای ارزشمند ضروری است.

نویسنده را با مخاطب آشنا کنید

همانطور که گفته شده نویسنده محتوا در سئو 2024 از اهمیت فراوانی دارد در ادامه چند راه برای آشنایی مخاطب و گوگل با نویسنده محتوا را معرفی خواهیم کرد:

  • نوشتن بیوگرافی نویسنده محتوا طوری که تخصص و حرفه نویسنده مشخص شود
  • درست کردن صفحه نویسنده‌ها و قرار دادن رزومه، مقاله‌ها و بیوگرافی کامل نویسنده‌ها
  • لینک کردن شبکه اجتماعی نویسنده سایت به انتهای مطلب جهت ارتباط و اعتماد بیشتر مخاطب به نویسنده وبلاگ شما

با توجه به این نکته‌ها می‌توان گفت که گوگل در سئو 2024 به وبسایت شما نگاه ویژه‌تری خواهد داشت.

تغییر در نرخ کلیک توسط جایگاه‌های SERP

آماده باشید برای تغییر در دیدگاهتان نسبت به نرخ کلیک CTR و موقعیت‌های رتبه‌بندی. با فراهم شدن اسکرول بی‌پایان در دسکتاپ و دستگاه‌های موبایل، گوگل امکان جستجو در صفحات مختلف نتایج SERP را برای کاربران ساده‌تر کرده است تا به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

در طول سال‌ها، ارتباط بین موقعیت رتبه‌بندی و نرخ کلیک نسبتاً ثابت باقی مانده است و بیشترین کلیک‌ها به سه نتیجه اول ارجاع می‌شوند. اما در سئو 2024، احتمالاً نرخ کلیک تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، زیرا کاربران جستجوگر به راحتی می‌توانند در چندین صفحه نتایج جستجو حرکت کنند. یک مطالعه اخیر از SEMrush نشان داد که تنها حدود 25.8٪ از جستجوها منجر به عدم کلیک شده‌اند.

تغییر در نرخ کلیک

تغییر در نرخ کلیک

با ادامه اضافه کردن گوگل به بخش‌های برجسته و ویژگی‌های جستجو مانند "People Also Ask"، ممکن است نرخ کلیک‌ها (CTR) نه تنها به اندازه انتظارات ما کاهش یابد، بلکه به هیچ کلیکی نیز نرسد.

اگرچه رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو همچنان ایده‌آل است، اما به لطف امکان پیمایش بی‌پایان، حضور در صفحه دو یا سه مزیت‌های بیشتری نسبت به گذشته دارد. بنابراین، حتماً مطمئن شوید که عنوان‌ها و توضیحات متا را بهینه کرده و از ویژگی‌هایی مانند مارک آپ اسکیما (Schema Markup) استفاده کنید تا محتوای خود را در نتایج جستجو جذاب و قابل کلیک تر نمایید.

بهینه سازی صفحه محصول در سئو 2024

از آنجایی که گوگل به محتواهای بلند و با جزییات زیاد علاقه‌مند است. این مشکل را برای صفحات محصولی ایجاد می‌کند که محتواهای کمی برای ارائه دارند. پس راهکار چیست؟ باید چگونه از پس این چالش برآمد؟
جواب ساده است:

  • دراپ دان (drop down menu)
  • سوالات پرتکرار (FAQ)
  • نظرات مشتریان و کاربران وبسایت درباره محصول
  • اضافه کردن کلمه کلیدی به توضیحات محصول مورد نظر

با استفاده از دیگر سوالاتی که احتمالا کاربران برای آنها پیش خواهد آمد می‌تواند به رتبه گرفتن محصول شما در سئو 2024 کمک کند.

کرال کردن کمتر محیط زیستی پاک‌تر

بله درست متوجه شدید گوگل به تازگی اهداف زیست محیطی بزرگی را تعیین کرده است، که مهمترین آن تلاش برای استفاده از انرژی بدون کربن است که در سئو 2024 تاثیر گذار است.

به منظور دستیابی به این هدف، گوگل قصد دارد تعداد مرتبه‌های کرال کردن در صفحات وب را کاهش دهد. کاهش خزیدن یا همان کرال کردن به حفظ منابع محاسباتی کمک می‌کند و یکی از تغییرات ساده‌ترین قابل اجرا توسط گوگل در راستای طرح‌های پایدار است.

اما کاهش بودجه خزش، که باعث کشف محتوای جدید می‌شود، احتمالاً بر فرآیند به‌روزرسانی تأثیر خواهد گذاشت. این به این معناست که گوگل ممکن است بیشتر زمانی را برای توجه به تغییرات جدیدی که ما در وبسایت خود ایجاد می‌کنیم، نیاز داشته باشد.

به همین دلیل، بهینه‌سازی محتوای خود از ابتدا با تمام عناصر موجود در صفحه که برای رتبه‌بندی ضروری است، بهترین استراتژیک انتخابی در سئو 2024 است.

جستجوی صوتی در سئو 2024

به نظر می‌رسد من تنها کسی نیستم که از جستجوی صوتی استفاده می‌کنم. تا سال 2026، بیش از نیمی از کاربران اینترنت در ایالات متحده از دستیار صوتی استفاده خواهند کرد. نمی‌توان انکار کرد که جستجوی صوتی در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما شده است.

اما چگونه می‌توانیم محتوای خود را برای افرادی که با گوش‌هایشان جستجو می‌کنند نه با چشمانشان بهینه کنیم؟ اهمیت تولید محتوای صوتی چیست؟ پاسخ واضح است: سایت خود را برای موبایل بهینه کنید. از آنجایی که اکثر جستجوهای صوتی در تلفن همراه و دستگاه‌های هوشمند انجام می‌شود، منطقی است که گوگل سایت‌های سازگار با موبایل را با سرعت بالا ترجیح می‌دهد.

جستجوی صوتی

جستجوی صوتی

استراتژی دیگر در سئو 2024 این است که محتوای خود را مجدداً بررسی کنید تا سوالات متداولی که کاربران ممکن است بپرسند را دربرگیرد. به عنوان مثال، کلمات کلیدی سوال طولانی را شناسایی کنید و آنها را در هدرهای H2 یا H3 خود قرار دهید.

استفاده از تگ‌های معنی‌دار

هرچه محتوای شما سازماندهی‌تر شده باشد، خواندن و ارزیابی آن برای موتورهای جستجو آسان‌تر است. به همین دلیل، در سئو 2024، نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته (Structerd data markup) همچنان اهمیت دارد.

خواندن مطلب 20 افزونه برتر سئو برای وردپرس در سال 2024 به شما کمک می‌کند تا از ابزارهای سئویی هم در کارتان استفاده کنید. 

با اضافه کردن تگ‌های سمانتیک به داده‌های صفحات وب، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره محتوای صفحه ارائه دهید. این تگ‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحه را بهتر درک کنند و آن را برای جستجوهای مناسب نمایش داده و اطلاعات مفیدتر را به کاربران ارائه دهند.

همچنین، داده‌های ساختاریافته یا STRUCTERED DATAبه تولید نتایج بهتر در سئو 2024 کمک می‌کنند که از نتایج جستجوی معمولی متمایز ‌شوند و می‌توانند به شما در دریافت کلیک‌های بیشتر و ترافیک موثر‌تر کمک کنند. استفاده از موارد زیر به شما در استفاده از این کدها کمک می‌کنند:

  • استفاده از سایت SCHEMA.ORG می‌تواند به شما در استفاده از این تگ کمک کند.
  • داده‌های ساختار یافته (STRUCTERD DATA) را با استفاده از Rich Results test گوگل می‌توانید تست کنید.
  • خطاها و ارورها را به کمک سرچ کنسول گوگل می‌توانید بررسی کنید و راهکارهای رفع آن را دریافت کنید.

سخن آخر

با توجه به موارد گفته شده درباره سئو 2024 اهمیت دادن به الگوریتم EAT، توجه به نویسنده‌های محتوا، نوشتن محتوا با کیفیت و استفاده از مارکاپ اسکیما از مهمترین مسائل در سئو 2024 است که گوگل به آن اهمیت می‌دهد.

بنابراین، در دنیای مدرن ارتباطات و تولید محتوا، اهمیت دادن به نویسندگان محتوا اساسی است. ارزش‌گذاری و تشویق نویسندگان برای خلق محتوای منحصربه‌فرد، اصالت‌بخشی به اطلاعات و ایجاد ارتباط بین نویسندگان و مخاطبان را فراهم می‌کند و به تحقق هدف اصلی تولید محتوا، یعنی انتقال دانش و اطلاعات مفید، کمک می‌کند.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف