با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش آنالیز سایت با 10 ابزار کاربردی + فوت کوزه گری

سارا ترابی
سارا ترابی
11:07، 1401/09/25
آموزش آنالیز سایت با 10 ابزار کاربردی + فوت کوزه گری
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش آنالیز سایت با 10 ابزار کاربردی + فوت کوزه گری


برای موفقیت در هر کاری علاوه بر برنامه‌ریزی برای آینده، نیاز است مسیری که تا کنون طی کرده‌ایم را نیز بسنجیم. فرض کنید که به طور مداوم محتوای جذاب تولید می‌کنید و یک استراتژی قوی برای آن پیاده سازی کرده‌اید، اکنون باید بدانید که آن محتوا چگونه کار می‌کند، چه کسی از وب سایت شما بازدید می‌کند، و چگونه می‌توانید مخاطبان خود را جذب کنید تا مجددا از سایت شما بازدید کنند. در یک کلام شما به آنالیز سایت خود نیاز دارید.

تجزیه و تحلیل وب سایت شما یک گام مهم است که نباید آن را نادیده بگیرید. اگر به طور منظم وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید می‌فهمید که کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند. فراموش نکنید که بدون تحلیل درست نمی‌توان تشخیص داد مسیری که در آن هستید درست است یا خیر.

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را از نظر ترافیک، نرخ تبدیل، تجربه کاربری و... بهینه کنید. ابزار تحلیل سایت کلید موفقیت بازاریابی امروزی است. در این مقاله از منتورایکس قصد داریم از بین همه گزینه‌های موجود ۱۰ مورد از بهترین ابزارها را به شما معرفی کنیم.

آنالیز سایت

ابزارهای کاربردی آنالیز وب‌سایت

لیست ده ابزار برتر برای تجزیه و تحلیل وب‌سایت

به عنوان صاحب وب سایت، به احتمال زیاد اهداف روشنی در ذهن دارید. هنگامی که به داده‌های بازدیدکنندگان دسترسی پیدا کردید، می‌توانید با تنظیم شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) و معیارها، این اهداف را اندازه‌گیری کنید. نصب یک پلتفرم تجزیه و تحلیل برای آنالیز سایت به شما شانس ممکن را برای دستیابی به اهدافتان می‌دهد. لیست زیر ده مورد از بهترین ابزارهای تحلیل سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • Google Analytics
    اطلاعات را به عمل تبدیل کنید.
  • Similarweb
    دنیای دیجیتال را اندازه گیری کنید.
  • Clicky
    ترافیک را در لحظه تجزیه و تحلیل کنید.
  • Matomo
    کنترل صددرصد داده‌ها در دست شما است.
  • Finteza
    تجزیه و تحلیل و ارزیابی پیشرفته وب‌سایت.
  • Woopra
    درک سفر مشتری.
  • Chartbeat
    مشارکت مشتری را اندازه گیری کنید.
  • Hotjar
    درک ترافیک سایت و داده‌ها.
  • SEMrush
    تجزیه و تحلیل دقیق رقبای وب‌سایت.
  • Crazyegg
  • تجزیه و تحلیل برای بهبود UX.

 

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس قوی‌ترین پلتفرم برای تجزیه و تحلیل وب در جهان است که حدود 30 میلیون وب سایت فعال از آن استفاده می‌کنند.

می‌توان گفت گوگل آنالیتیکس بزرگ‌ترین پلتفرم آنالیز سایت در جهان است. این ابزار تحلیل سایت شگفت‌انگیز با ارائه پلن‌های رایگان و غیررایگان این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا با تحلیل داده‌های سایت خود به درک عمیق‌تری از مشتریان و رفتار آن‌ها دست یابید. مهم نیست که در صنعت گردشگری، سلامت یا فروش فعالیت می‌کنید، در هر حوزه‌ای که مشغول بکار هستید آنالیتیکس توانایی دارد نمای کاملی از نحوه تعامل کاربران با محتوا و وب‌سایت شما را ارائه کند.

خوشبختانه پلن رایگان آنالیتیکس تمام اطلاعاتی که سازمان‌ها به آن نیاز دارند را ارائه می‌دهد. این پلن همه چیز از تجزیه و تحلیل داده‌ها، گزارش‌دهی، جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. با این حال، یک نسخه پریمیوم غیررایگان به نام Google Analytics 360 نیز وجود دارد که برای شرکت‌های بزرگ‌تری که به هر چیزی که پلتفرم بازاریابی گوگل ارائه می‌کند نیاز دارند، مناسب است. همچنین آنالیتیکس با دیگر ابزارهای گوگل کاملا سازگار است.

عملکرد گوگل آنالیتیکس مبتنی بر فرآیندهای پیچیده یادگیری ماشین است. برای مثال آنالیتیکس با پردازش داده‌های وب‌سایت توسط هوش مصنوعی به شما می‌گوید که نرخ تبدیل احتمالی کاربران در Session بعدی چقدر است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آنالیتیکس این است که به شما امکان تعریف "هدف" می‌دهد. با تعریف کردن هدف برای وب‌سایت خود می‌توانید تبلیغات و استراتژی‌های خود را سازمان‌دهی کنید تا حداکثر نرخ تبدیل (Conversion) را بدست‌ آورید. برای یادگیری آسان و کامل این ابزار فوق‌العاده می‌توانید در دوره GA4 (نسخه جدید) و یا دوره آموزش گوگل آنالیتیکس منتورایکس شرکت کنید.

ابزار تحلیل سایت گوگل آنالیتیکسگوگل آنالیتیکس

چرا گوگل آنالیتیکس؟

  • به کمک آنالیتیکس تصویر کاملی از عملکرد کسب و کار خود دریافت ‌کنید و به تمام سوالات خود در مورد داده‌ها پاسخ دهید.
  • گزارش‌های متفاوتی از عملکرد و تعامل کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن خود دریافت کنید.
  • می‌توانید از طریق فیلتر کردن داده‌ها و ابزارهای آنالیتیکس داده‌های خود را به تصویر بکشید، سگمنت‌بندی و سفارشی سازی کنید.
  • Google Analytics با سایر ابزارهای Google کاملاً سازگار است.

Similarweb

SimilarWeb در رویکرد خود از متدولوژی‌های متعددی برای تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده‌ها استفاده می‌کند تا درک بهتری از مشتریان خود به کاربران ارائه دهد.

SimilarWeb یک پلتفرم  رایگان و منحصر به فرد برای تجزیه و تحلیل داده است که اطلاعات مربوط به عملکرد، ترافیک و سایر جنبه‌های یک وب سایت را از صدها منبع مختلف جمع آوری می‌کند و آن را در یک مجموعه داده واحد ترکیب می‌کند. تیم مجرب SimilarWeb داده‌ها را از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشین پردازش می‌کنند تا مدل‌های پیش‌بینی و تخمین جذب مشتری را بدست آورند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین تکنیک های مارکتینگ در سال 2022

پلتفرم SimilarWeb به شما کمک می‌کند تا ترند‌های بازار را بشناسید و استراتژی‌های بهتری برای افزایش فروش و موفقیت پیدا کنید. این پلتفرم جذب مشتری رقبای شما را اندازه‌گیری می‌کند تا بتوانید مقایسه‌های لازم را انجام دهید و ببینید چه اقداماتی را می‌توان در کسب و کار پیاده سازی کرد و در کجا می‌توان بهبودهای بیشتری انجام داد.  SimilarWebبا توجه به هدف مورد نظر شما راه‌حل‌های متفاوتی ارائه می‌کند، چه رشد کسب و کار شما از طریق بازاریابی باشد، چه کسب دانش بیشتر در مورد رقبا و صنعت مورد نظر باشد.

ابزار آنالیز سایت SimilarWeb

SimilarWeb

چرا SimilarWeb؟

  • اندازه‌گیری ترافیک و تعامل کاربران به شما کمک می‌کند ببینید که کسب‌وکار شما در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند و بازدیدکنندگان چقدر زمان صرف می‌کنند، بازدید از صفحه در هر سایت و غیره.
  • اطلاعات کامل ارگانیک سرچ، PPC و ترافیک این دو ایجاد می‌کنند در اختیار شما است.
  • با کمک SimilarWeb مخاطبین و بازدیدکنندگان رقبای خود را شناسایی ‌کنید و نقاط ضعف وب‌سایت خود را در این زمینه برطرف می‌کنید
  • می‌توانید کانال‌های متفاوت فروش و بازاریابی را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • تعریف فانل و قیف فروش که به شما کمک می‌کند بفهمید کدام کانال‌های بازاریابی بالاترین نرخ تبدیل را ارائه می‌دهند.

Clicky

Clicky یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت است که به صاحبان وب سایت اجازه می‌دهد از طریق یک رابط کاربری ساده، فعالیت وب سایت خود را در لحظه (real-time) پیگیری کنند.

Clicky بیش از 13 سال است که به وب‌سایت‌ها و صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا فعالیت‌های آنلاین را در هر لحظه نظارت کنند. این ابزار تحلیل سایت اغلب به عنوان یک جایگزین کاربرپسند برای Google Analytics با بسیاری از ویژگی‌های مشابه، اما با دید بسیار واضح‌تر از داده‌ها معرفی می‌شود.

Clicky ابزاری بسیار ساده برای استفاده است به همین دلیل بیش از 1.2 میلیون سایت برای نظارت بر ترافیک خود از آن استفاده می‌کنند. برای شروع استفاده از Clicky، کاربران ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنند. سپس یک کلید و یک کد رهگیری برای کاربر تولید شود که باید بصورت دستی در سایت نصب شود (همچنین می‌توانید از افزونه Clicky استفاده کنید). پس از طی کردن این فرآیند ساده ردیابی یازدیدهای سایت آغاز می‌شود.

کلیکی هنگام ثبت هر بازدید از سایت شما، علاوه بر لوکیشن هر بازدیدکننده می‌تواند اطلاعات محل ارجاع بازدیدکنندگان، مدت زمانی که در صفحه شما سپری کرده‌اند، نوع اقدامات ثبت شده و حتی نقشه‌های حرارتی هر بازدیدکننده را در اختیار شما قرار دهد. توجه داشته باشید همه این اطلاعات بصورت real-time قابل مشاهده هستند. درواقع قوی‌ترین ویژگی Clicky، ارائه حجم عظیمی از تجزیه و تحلیل‌های موجود در زمان واقعی است.

Clicky هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد و تفاوت بین این دو در دسترسی به برخی فیچرها و تعداد وب سایت‌هایی که می‌توانید بررسی کنید. نکته خوب این که همه کاربران جدید می‌توانند از یک پلن 21 روزه رایگان استفاده کنند و از این پلن برای حداکثر 3 وب سایت بهره ببرند.

آنالیز سایت با Clicky

Clicky

ویژگی‌های مهم Clicky

  • امکان استخراج، تجزیه و تحلیل و ذخیره‌سازی آسان داده‌های وب‌سایت را در چندین فرمت.
  • بانس ریت در clicky به شما می‌گوید بازدیدکننده دقیقاً چه مدت زمانی را در سایت شما صرف کرده است.
  • گزارش‌های دقیقی درباره فعال‌ترین صفحات سایت دریافت می‌کنید.
  • با استفاده از heatmap‌ها می‌فهمید کاربران در حالی که در سایت شما هستند کجا کلیک میکنند.
  • جالب است بدانید این ابزار تجزیه و تحلیل به شما امکان می‌دهد بر توییتر نیز نظارت کنید.

Matomo

با Matomo کنترل و مالکیت صددرصدی داده‌ها با در دست شماست.

Matomo  ابزاری برای اندازه‌گیری ترافیک وب‌سایت و رفتار کاربران است و درحال حاضر بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد. ویژگی‌های برجسته این پلتفرم عبارتند از کانورژن ترکینگ (conversion tracking)، ایونت ترکینگ (event tracking)، و A/B  تست. Matomo به کاربر اجازه می‌دهد تا 100٪ کنترل داده‌ها و مالکیت و حفاظت کامل از تمام داده‌های حساس را در دست داشته باشد. در واقع هیچ شخص ثالثی هرگز به داده‌های حساس شما دسترسی نخواهد داشت زیرا تمام اطلاعات در سرورهای شما ذخیره می‌شود. در حقیقت مالک تمام داده‌ها خود شما هستید.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی ترافیک سایت در 3 سوت 

Matomo با ارائه گزارش‌های پیشرفته دارد به شما امکان می‌دهد اقدامات خاص و منابع ترافیکی که منجر به فروش می‌شوند را شناسایی کنید. همین موضوع باعث شده این ابزار جزو اولین انتخاب‌های فروشگاه‌های آنلاین شود. این ابزار غیر رایگان است اما یک دوره رایگان 21 روزه دارد.

آنالیز سایت با MatomoMatomo

ویژگی‌های کلیدی Matomo

  • دسترسی کامل به کل تاریخچه اقدامات انجام شده توسط بازدیدکنندگان سایت از جمله لوکیشن کاربر، مرورگر،دستگاه، مدت زمانی که در سایت شما سپری کرده و...
  • قابلیت ریکورد سشن‌های کاربران باعث می‌شود وب‌سایت خود را دید مخاطبین درک کنید.
  • می‌توانید داده‌های قدیمی Google Analytics را در Matomo مشاهده کنید.
  • می‌توانید گزارش داده‌های چندین دامین متفاوت را در یک حساب جمع‌آوری کنید.
  • از فیچر heatmap برای بررسی الگوی رفتار کاربران خود می‌توانید بهره بگیرید.

Finteza

Finteza یک پلتفرم تحلیلی مبتنی بر پردازش ابری است که تجزیه و تحلیل پیشرفته ترافیک وب را در لحظه (real-time) ارائه می‌دهد.

Finteza قابلیت تجزیه و تحلیل ترافیک وب همه‌جانبه را ارائه می‌دهد که به کسب و کارها کمک می‌کند تا درک بهتری از رفتار کاربر داشته باشند و کمپین‌های تبلیغاتی را کارآمدتر مدیریت کنند. Finteza به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا با برخی از بزرگ‌ترین مسائل در تحلیل ترافیک وب را حل کنند. این ابزار قابلیت ایجا فانل‌ها و قیف‌های فروش سفارشی را نیز دارد.

همچنین این ابزار ویژگی‌های دقیق مخاطبین را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ از جمله لوکیشن، IP، زبان، مرورگر و دستگاه مورد استفاده کاربر.

ابزار تحلیل سایت fintezaابزار تحلیل سایت finteza

چرا Finteza؟

  • تجزیه و تحلیل دقیق بازدیدکنندگان بصورت real-time در اختیار شما است.
  • ترافیک غیرطبیعی (ترافیک ربات) توسط این ابزار شناسایی می‌شود و منبع آن مشخص می‌شود.
  • قابلیت نظارت بر ترافیک صفحات و مقایسه داده‌ها
  • می‌توانید تمام داده‌ها را در قالب یک فانل مرتب کنید و ببینند که کدام مراحل را می‌توان بهبود داد.

Woopra

Woopra یک پلتفرم تحلیلی است که به کسب و کارها فرصت می‌دهد مشتریان خود را از طریق تعاملات متفاوت بشناسند.

تحلیل و درک سفر مصرف‌کننده از لحظه‌ای که وارد سایت شما می‌شود ویژگی کلیدی Woopra است. این درک به سازمان‌ها کمک می‌کند رفتار مشتریان را تجزیه و تحلیل کنند و ایجاد تعامل موثر کاربران سایت خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

Woopra با استفاده از فناوری خود جزئیات و مشخصات تک تک مشتریان را در اختیار شما قرار می‌هد و اجازه می‌دهد سفر هر مشتری در سایت را از ابتدا تا انتها بررسی کنید. Woopra با بسیاری از ابزارهای سازگار است و می‌توانید برای بهینه سازی بهتر از این سازگاری استفاده کنید.

آنالیز سایت با woopraWoopra

چرا Woopra؟

  • سیستم گزارش‌دهی real-time و پیشرفته Woopraامکان سفارشی‌سازی گزارش‌ها را نیز فراهم می‌کند.
  • هر مشتری یک پروفایل منحصر به فرد با داده‌هایی از جمله ایمیل، چت زنده و مکالمات دارد.
  • سازگاری با ابزارهای گوناگون و قابلیت ادغام برای یکپارچه سازی تمام داده‌ها.

بیشتر بخوانید: سفر مشتری (Customer Journey) چیست؟

Chartbeat

Chartbeat پلتفرمی برای ناشران و رسانه‌ها است تا به کمک آن تعامل خواننده را بررسی کنند.

Chartbeat  با استفاده از تجزیه و تحلیل real-time داده‌ها و همچنین تحلیل داده‌های دریافتی از پلتفرم‌های مختلف به شرکت‌ها کمک می‌کند از مشتریان خود یک شبکه ایجاد کنند. Chartbeat با بیش از 60000 برند رسانه‌ای همکاری دارد و در بیش از 60 کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند. از طریق داشبورد Chartbeat، سیستم‌های گزارش‌دهی، تست‌ها و سایر ابزارهای بهینه‌سازی رسانه‌ها و ناشران موفق شده‌اند ارزش کسب‌وکار خود را بسنجند و بیاموزند که چه نوع محتوای نوشتاری و ویدیویی خوانندگان را بیشتر جذب می‌کند.

آنالیز سایت با Chartbeat Chartbeat

ویژگی‌های جذاب Chartbeat 

  • داشبورد real-time به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد ببینند کاربران چگونه به محتوا واکنش نشان می‌دهند و چه نوع فعالیت‌هایی را حین حضور در سایت انجام می‌دهند.
  • داشبورد historical یک چشم انداز بلندمدت از فعالیت مخاطبان شما، مانند بازدید از صفحه، میانگین دقایق تعامل و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.
  • گزارش‌های خودکار مواردی از جمله خرابی‌ها بصورت روزانه از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.
  • می‌توانید ترافیک سایت و سایر داده‌ها را مستقیماً در صفحه اصلی یا صفحه فرود خود قرار د‌هید.
  • قابلیت تست سرفصل که آزمایش می‌کند چه نوع سرفصل‌هایی بیشتر کلیک گرفته و خوانده شده‌اند.

Hotjar

Hotjar یک ابزار تجزیه و تحلیل نسبتاً جدید است که به بازاریابان و شرکت‌ها کمک می‌کند تصویر واضح‌تری از نحوه رفتار کاربران در وب سایت خود بدست آورند. و در این کار بسیار موفق هم بوده.

Hotjar موفق شده ابزارها و ویژگی‌های تحلیلی مختلف را با ابزارهای خود ترکیب کند. این ابزار از مجموعه‌ای از مکانیسم‌های مختلف برای پیگیری فعالیت کاربر استفاده می‌کند، مانند نقشه‌های حرارتی (heat-map) و ریکورد فعالیت‌های کاربران. هاتجر همچنین از نظرسنجی و روش‌های دیگر نیز برای دریافت بازخورد از کاربران استفاده می‌کند. با چنین مجموعه دقیقی از داده‌ها، تیم‌های بازاریابی، تجزیه و تحلیل،UX و CRO می‌توانید تغییرات لازم را برای بهبود UX و نرخ تبدیل ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه در هاتجر هیت مپ (Heat Map) بسازیم؟

خبر خوب اینکه Hotjar در تعداد افرادی که در تیم شما می‌توانند به پلتفرم دسترسی داشته باشند محدودیت اعمال نمی‌کند. همچنین تمامی ویژگی‌های هاتجر روی دسکتاپ و موبایل کاملاً کار می‌کند. Hotjar برای پروژه‌های شخصی و کسب و کار در هر اندازه‌ای برنامه‌های خاصی دارد. اگر فقط به دنبال تجزیه و تحلیل در یک پروژه شخصی کوچک هستید، طرح رایگان اولیه گزینه عالی است. با این حال، اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید، باید یکی از پلن‌های غیررایگان را انتخاب کنید. برای یادگیری این ابزار فوق‌العاده می‌توانید از آموزش هاتجر در منتورایکس استفاده کنید.

 

ابزار تحلیل سایت هاتجرتحلیل سایت با هاتجر

ویژگی‌های کلیدی Hotjar

  • هاتجر با ارائه heatmap یک نمایش بصری از مسیر حرکت کاربران و جایی که بازدیدکنندگان کلیک می‌کنند ارائه می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید الگوی رفتاری کاربران را مشخص کنید.
  • با ریکورد رفتارهای بازدیدکننده، می‌توانید رفتار واقعی کاربر را بررسی کنید و سایت را از دیدگاه آن‌ها ببینید، درواقع می‌توانید درباره تجربه آن‌ها در سایت و راهکارهای بهبود این رفتار اطلاعات کسب کنید.
  • با ایجاد فانل در هاتجر متوجه می‌شوید با بهبود چه بخش‌هایی می‌توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید.
  • نظرسنجی‌های بازخورد به شما این امکان را می‌دهد که از بازدیدکنندگان در مورد آنچه که می‌خواهند در سایت شما انجام دهند سؤال کنید تا بتوانید تجربه آن‌ها را بهبود بخشید.

SEMrush

SEMrush یک ابزار تحلیل سایت است که تمرکز زیادی بر SEO دارد.

این ابزار تحلیل سایت طیف گسترده‌ای از ابزارها را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای ارزیابی و بهبود سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی وب سایت خود استفاده کنید.

SEMrush همچنین شامل همه معیارهایی است که برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید نیاز دارید و می‌توانید از آن‌ها برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنید. شایان ذکر است که تجزیه و تحلیل SEMrush به وب سایت شما محدود نمی‌شود. داشبورد SEMrush حاوی ابزارهایی است که می توانید از آن‌ها برای بررسی رقبای خود استفاده کنید.

آنالیز سایت رقبا Semrush

آنالیز سایت رقبا Semrush

این ابزارها می‌توانند در مورد استراتژی کلمات کلیدی که رقبای شما در تبلیغات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، جستجوهای ارگانیک و پولی و استراتژی‌های لینک‌سازی خارجی آن‌‌ها به شما اطلاع دهند. این امر SEMrush را به یک راه حل قدرتمند برای سئو و شرکت‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل می‌کند. اشتراک SEMrush از غیر رایگان است و پلن‌های متفاوتی دارد اما یک دوره رایگان هفت روزه نیز در دسترس است.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

Crazyegg

Crazyegg یک پلتفرم برای بهبود UX سایت با توجه به تجزیه و تحلیل کاربران سایت است

از ابزارهای مشهور Crazyegg می‌توان به heatmap و قابلیت ریکورد session‌ها اشاره کرد. می‌توان گفت این دو ابزار سنگ بنای تجزیه و تحلیل وب سایت هستند. قابلیت جالب Crazyegg این است که به کاربران اجازه می‌دهد در A/B تست‌های متفاوت شرکت کنند. این موضوع هم به طراحی بهتر سایت کمک می‌کند هم تجربه مشتری را تا حدی بهبود می‌بخشد.

هدف اصلی Crazyegg این است که به وب‌سایت‌ها کمک کند تا بفهمند بازدیدکنندگانشان چگونه در سایت حرکت می‌کنند و چقدر زمان می‌گذارند. این ابزار همچنین به شناسایی و اصلاح نقاط ضعف کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان بتوانند به مشتریان وفادار تبدیل شوند.

ابزار تحلیل سایت crazyegg

ابزار تحلیل سایت crazyegg

Crazyegg از طریق گزارش‌های بصری، ریکورد sessionها و سایر ابزارها، بینش‌های ارزشمندی را برای شما به ارمغان می‌آورد که به بهینه سازی و آنالیز سایت شما کمک می‌کند. علاوه بر این، Crazyegg با پلتفرم‌های دیگر مانند دروپال، گوگل تگ منیجر، جوملا و... سازگار است.

سخن پایانی

تمامی ابزارهای معرفی شده اگر بدرستی و مطابق با نوع سایت شما انتخاب شوند کاربردی و مفید خواهند بود. می‌توانید برای آنالیز سایت خود از بیش از یک ابزار تحلیل سایت کمک بگیرید. درمورد ابزارهای غیر رایگان نیز نگران نباشید، در ایران امکان خرید پلن‌های اشتراکی این ابزارها توسط برخی شرکت‌‌ها فراهم شده است.

سارا ترابی
سارا ترابی

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف