با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

13 تکنیک دیجیتال مارکتینگ در سال 2023
علیرضا مشرقی
علیرضا مشرقی
13:10، 1400/12/14
13 تکنیک دیجیتال مارکتینگ در سال 2023
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

13 تکنیک دیجیتال مارکتینگ در سال 2023


«چه خبر از تکنیک‌ های مارکتینگ در سال 2022؟» اگر شما هم چنین سوالی در ذهن‌تان دارید و کنجکاو هستید که بدانید در سال 2022 کدام تکنیک‌های بازاریابی یا مارکتینگ روی بورس هستند، این مطلب را بخوانید. در این مقاله از منتوریکس قصد داریم تا بهترین تکنیک‌های مارکتینگ در سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

بهترین تکنیک‌های مارکتینگ در سال 2021 چیست؟

در ادامه بهترین تکنیک‌های مارکتینگ در سال 2021 را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. روی محتوای خود تا حد امکان سرمایه‌گذاری کنید

شاید شما نیز این موضوع را شنیده باشید که محتوا پادشاه است. همیشه هم پادشاه باقی می‌ماند و هیچ رقیبی نخواهد داشت. در اصل پیش از آنکه بخواهیم درباره انواع روش های بازاریابی صحبت کنیم، باید بگوییم که همیشه محتوای عالی داشته باشید و روی محتوای خود سرمایه‌گذاری کنید. می‌توان گفت که پایه و اساس سئو سایت در سال 2021 تولید محتوا است و محتوا باقی می‌ماند.

جالب است بدانید که منابع مختلف در زمینه‌ی تکنیک‌‌های مارکتینگ، پیشنهاد می‌کنند که فقط نباید محتوای خود را در قالب محتوای وب‌سایت منتشر کنید، بلکه می‌توانید از انواع فرمت‌های محتوا استفاده کنید و متناسب با نوع پرسونا یا مخاطب آن و مدیوم‌های مختلف مثل سایت، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و ایمیل مارکتینگ آن‌ها را منتشر کنید.

  1. از یک محتوا در قالب‌های مختلف استفاده کنید

گاهی موضوع یک محتوا بسیار جذاب است؛ اما امکان دارد که مثلاً مخاطب شما حوصله خواندن آن را در قالب متنی نداشته باشد. پس می‌توانید همین موضوع جذاب را در قالب ویدئو یا پادکست صوتی تهیه کنید. اگر سری به سایت‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ خارجی بزنید، متوجه خواهید شد که سهم ویدئوهای آموزشی در کانال‌های یوتیوبشان روز به روز بیشتر می‌شود. در حال حاضر، استراتژیست‌های محتوا دنبال تدوین برنامه‌هایی هستند که سهم محتوای ویدئویی در آن‌ها بیشتر باشد. از طرف دیگر، محتوای مالتی مدیا هم می‌تواند بسیار جذاب باشد و توجه مخاطب را به خود جلب کند. مثلا ترکیب محتوا از چند فرمت محتوایی مثل اینفوگرافیک، ویدئو و متن یا پادکست.هر شکل از محتوا، توجه افراد خاصی را به خود جلب می‌کند. پس بهتر است به فکر تولید محتوا حول یک موضوع در بسترهای مختلف باشید. برای آشنایی با اشکال محتوا، پیشنهاد می‌کنم مطلب «انواع مختلف محتوا چه هستند؟» را مطالعه کنید.

  1. محتوای خود را به‌روزرسانی کنید

محتوا همیشه نمی‌تواند همیشه‌سبز باشد. برخی انواع محتوا هستند که به‌صورت دوره‌ای باید به‌روزرسانی شوند. برای مثال اگر قصد داریم تا درباره بهترین روش های بازاریابی اینترنتی صحبت کنیم، باید این مقاله را در هر دوره زمانی آپدیت کنیم. همان‌طور که می‌دانید، انواع روش‌های بازاریابی در طول زمان تغییر می‌کنند. یا مثلا اگر یک محتوا درباره 10 برنامه برتر ساخت محتوا، محتوا تولید می‌کنید، ممکن است چند ماه دیگر برنامه‌های جدید به بازار عرضه شوند و قبلی‌ها را کنار بزنند. پس بهتر است محتوای خود را همیشه به‌روز نگه‌دارید. در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هم همیشه به مشتریان توصیه می‌شود که محتوای خود را آپدیت کنند. بهتر است در موضوع یا همان سئو تایتل تاریخ یا سال بزنید که مخاطبان متوجه تازگی محتوا شوند.

بیشتر بخوانید: محتوای همیشه سبز چیست؟

  1. محتوای سئو شده تولید کنید

بهتر است قواعد و قوانین گوگل را به‌خوبی بررسی کنید یا اینکه کلاً تولید محتوای وب‌سایت خود را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر بسپارید که به‌خوبی با الگوریتم گوگل آشنایی دارند. زمانی که درباره الگوریتم‌های گوگل اطلاعات کامل داشته باشید، می‌توانید محتوایی مناسب با همان الگوریتم‌ها تولید کنید. در بخش اول اشاره کردیم که محتوا ارزشمند است. پس چه‌بهتر که با رعایت نکات تولید محتوا بر اساس الگوریتم گوگل، به بهتر دیده شدن این محتوا کمک کنید. در ضمن همیشه در نظر داشته باشید که برخی کاربران، کاربران موبایل هستند و بهتر است محتوای Mobile Friendly نیز تولید کنید. از تصاویر منحصر‌به‌فرد و یکتا استفاده نمایید و همیشه روی سئو مطالب کار کنید.

بیشتر بخوانید: چطور محتوای سئویی بنویسیم؟

  1. همچنان کلمات کلیدی مهم‌ترین نقش را دارند 

ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک

این موضوع یک نسخه کلی است که برای هر کس می‌تواند متفاوت باشد. به‌صورت کلی باید شما در مرحله اول کلمات کلیدی حیاتی و مهم را در خصوص وب‌سایت خود پیدا کنید. جالب است بدانید که سئو این کلمات کلیدی، بهترین روش برای افزایش فروش محسوب می‌شود. بهتر است همواره روی جذب ترافیک ارگانیک از کلمات کلیدی اصلی وب‌سایت خود تمرکز داشته باشید و این موضوع را همواره در گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارهای آماری بررسی کنید. توجه داشته باشید وقتی‌که روی دریافت ترافیک ارگانیک از کلمات کلیدی مهم تمرکز داشته باشید، این کاربران می‌توانند مشتریان بالقوه شما باشند. پس بهتر است همواره روی جذب این نوع ترافیک تمرکز داشته باشید و محتوایی سئو شده مطابق با سلیقه مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

  1. از استراکچرد دیتا استفاده کید

آیا تاکنون درباره موضوعی خاص در گوگل جستجو کرده‌اید و یک باکس به‌عنوان پیش‌نمایش از یک محتوا به شما در بخش ابتدایی گوگل نشان داده شود؟ این قابلیت را با نام فیچر اسنیپت گوگل نیز می‌شناسند. وقتی‌که محتوایی عالی و مفید برای مخاطب تولید کنید، به‌این‌ترتیب گوگل آن را در ابتدا نشان می‌دهد و حتی از قوی‌ترین وب‌سایت‌های رقیب نیز پیشی می‌گیرید.

برای آنکه بتوانید برنده این باکس شوید، بهتر است به دنبال کلمات کلیدی ارگانیک بگردید. با استفاده از کلمات کلیدی ارگانیک، احتمال نمایش باکس استراکچرد دیتا (Structured data) بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که بسیاری از مخاطبان بعد از تماشای باکس، وارد وب‌سایت شما می‌شوند تا محتوا را به‌صورت کامل بررسی کنند. فیچر اسنیپت یکی از برترین تکنیک‌ های سئویی و افزایش بازدید در سال 2022 هم محسوب می‌شود، پس آن را دست‌کم نگیرید.

بیشتر بخوانید: 5 پلاگین کاربردی وردپرس برای استراکچرد دیتا

  1. لینک‌های داخلی خود را آپدیت کنید

در چند پاراگراف قبل، درباره اهمیت آپدیت محتوا صحبت کردیم. حال باید بدانید که بهتر است لینک‌های داخلی خود را نیز به‌صورت دوره‌ای آپدیت کنید تا به رتبه‌بندی وب‌سایت خود کمک کنید. این کار بسیار ساده است. می‌توانید یک تقویم محتوایی عالی داشته باشید. به‌این‌ترتیب پس از چند هفته وقتی‌که محتوایی جدید تولید کردید که با محتوای چند هفته قبل ارتباط دارد، می‌توانید با قرار‌دادن یک انکر تکست، آن را به مطلب جدید خود لینک داخلی بدهید. به‌این‌ترتیب می‌توانید اعتبار وب‌سایت خود را در نظر گوگل افزایش دهید و ارتباط داخلی بهتری را ایجاد کنید. با این کار ساده، کمک بسیاری به رتبه‌بندی سایت خود خواهید کرد.

  1. از روش میدل‌من استفاده کنید

روش میدل‌من (Middleman method) ازجمله بهترین راه های افزایش فروش به‌حساب می‌آید. این روش، یکی از تکنیک های مارکتینگ به‌حساب می‌آید. به‌صورت کلی می‌توان گفت موفقیت سئو در گرو بک لینک و محتوا است. محتوا باعث جذب می‌شود و بک لینک به گوگل نشان می‌دهد که سایت معتبری دارید. محتوا نیز به دو بخش محتوای ارزشمند و محتوای تجاری تقسیم می‌شود. محتوای ارزشمند محتوایی است که فقط به مخاطب اطلاعات می‌دهد و محتوای تجاری محتوایی است که منجر به فروش می‌شود. روش میدل‌من روشی است که مخاطب را از محتوای ارزشمند به سمت محتوای تجاری می‌کشاند و باعث افزایش فروش و بهینه سازی نرخ تبدیل می‌شود. بهتر است برای افزایش فروش و افزایش نرخ تبدیل، حتماً به‌صورت کامل این استراتژی را بیاموزید.

  1. از ایمیل مارکتینگ هدفمند استفاده کنید

ایمیل مارکتینگ همواره یکی از شیوه های بازاریابی و جذب مشتری به‌حساب می‌آید. در این روش شما باید طی یک رویداد ساده همانند ثبت‌نام، ایمیل مخاطب خود را به دست بیاورید. سپس باید در بازه‌های زمانی مشخص و طی رویدادهای مختلف همانند تخفیف‌های فصلی و...، به مخاطب خود ایمیل دهید. فقط باید توجه داشته باشید که ایمیل‌های شما حالت اسپم نداشته باشد تا مخاطب را کلافه کند. لازم به ذکر است که در روش ایمیل مارکتینگ باید در نظر داشته باشید که اکثر مخاطبان شما به‌صورت مستقیم روی مانی پیج یا همان پیج تجاری شما که مستقیم منجر به فروش می‌شود کلیک نمی‌کنند. پس باید از استراتژی میدل‌من که در بخش قبلی معرفی کردیم استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید ابتدا مخاطب را ترغیب کنید که روی محتوای مفید کلیک کند و ازآنجا با روش میدل‌من او را به مشتری تبدیل کنید.

  1. از روش‌های ارزان برای بازاریابی استفاده کنید

روش های بازاریابی

روش های بازاریابی

بهترین روش های بازاریابی مدرن همیشه گران‌ترین روش‌ها نیستند. لازم نیست که همیشه از کانال‌های بسیار معتبر برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید. گاهی می‌توانید به دنبال کانال‌های کمتر شناخته‌شده همانند Brave Ads یا Quora باشید که هزینه کمتری را برای بازاریابی دریافت می‌کنند. پس همواره به دنبال روش‌هایی باشید که می‌توانید با کمترین هزینه بهترین نتیجه را به دست بیاورید. تلاش در جهت دریافت ترافیک ارگانیک در کنار تبلیغات می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

  1. به دنبال اسپانسر و حامی مالی بگردید

گاهی تبلیغات در گوگل و بازاریابی می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. این هزینه‌ها ممکن است به جایگاهی برسد که از عهده شما خارج باشد. در چنین شرایطی بهتر است به دنبال یک اسپانسر و حامی مالی بگردید. برای مثال می‌توانید در انتهای یک پادکست، نام برندی که از شما حمایت مالی کرده است را ببرید و از او تشکر کنید. برای این کار می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از روش‌های متفاوت برای معرفی اسپانسر استفاده کنید. با کمک اسپانسر می‌توانید در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف شرکت کنید و به ساخت اعتبار برند خود کمک کنید. به یاد داشته باشید که ساخت اعتبار برند مهم‌ترین وظیفه شما خواهد بود. این کار نیاز به سرمایه دارد و می‌توانید سرمایه خود را از طریق اسپانسرینگ به دست بیاورید.

  1. از برنامه‌های مشارکت در فروش استفاده کنید

روش مشارکت در فروش ازجمله جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی به‌حساب می‌آید. با کمک روش افلیلیت مارکتینگ یا همان مشارکت در فروش، می‌توانید صدها بازاریاب داشته باشید. بسیاری از وب‌سایت‌ها هستند که به‌عنوان یک وب‌سایت افیلیت فعالیت می‌کنند و آماده همکاری با وب‌سایت‌های مختلف ارائه‌دهنده محصولات و خدمات هستند. پیش از آنکه برنامه مشارکت در فروش خودتان را داشته باشید، ابتدا برنامه مشارکت در فروش سایر رقبا را بررسی کنید و بر همان اساس برنامه بریزید. باید محصولاتی عالی ارائه دهید و توجه داشته باشید که با توجه به کمسیونی که به افراد پرداخت می‌کنید، چقدر برای شما سود باقی می‌ماند.

  1. به دنبال نقطه تمایز باشید

نام برند، طرح، رنگ‌بندی یا حتی جملات تبلیغاتی یک برند ممکن است متفاوت باشد؛ اما باید به دنبال نقطه تمایز خاصی باشید که باعث جلب مشتری شود. بهتر است با بررسی دقیق رقبا، نقاط تمایز خاصی را به دست بیاورید و از آن‌ها در ارتباط با مشتریان و مخاطبان خود استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید همیشه این تمایز را در ذهن مخاطب باقی بگذارید و شما را همیشه به‌عنوان یک برند متمایز بشناسد.

برای پیشرفت در زمینه دیجیتال مارکتینگ، استفاده از خدمات سئوسایت منتوریکس، پیشنهاد ما به شماست! 

کلام آخر

درنهایت باید گفت که انواع روش های بازاریابی در سال 2021 بسیار متنوع هستند. شما می‌توانید از انواع راه های افزایش فروش استفاده کنید؛ اما این روش‌ها باید به‌صورت دوره‌ای تغییر کنند و بر اساس ترند سال باشند.  یادگیری این نکات و کاربرد آن‌ها بسیار مهم است. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید وقت کافی برای یافتن روش های بازاریابی اینترنتی صرف کنید، بهتر است این وظیفه را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر بسپارید تا کسب‌وکار شما را بررسی کنند و در صورت لزوم مشاوره دیجیتال مارکتینگ و دوره دیجیتال مارکتینگ بدهند. 

علیرضا مشرقی
علیرضا مشرقی

علیرضا به قهوه، نوشتن و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد و معتقد است نوشتن برایش به تفریح تبدیل شده تا کار :) 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف