با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آشنایی با تکنیک‌های زیرزمینی سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری چیست؟ تکنیک‌‌های Gray Hat SEO
سپیده برون
سپیده برون
13:16، 1399/09/04
سئو کلاه خاکستری چیست؟ تکنیک‌‌های Gray Hat SEO
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
آشنایی با تکنیک‌های زیرزمینی سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟ تکنیک‌‌های Gray Hat SEO


سئو کلاه خاکستری چیست و چه کاربردی دارد؟ چه مانعی برای سئوی کلاه سفید وجود دارد که ما را به سمت Gray Hat SEO و تکنیک‌های آن سوق می‌دهد؟ در این مطلب از بلاگ منتوریکس، به بررسی دقیق روش های کلاه خاکستری و آشنایی کامل با این مفهوم در مسیر سئوی سایت، می‌پردازیم. 

شیطنت در دنیای سئو و راه و روش آن

درباره مینی تقلب چه می‌دانید؟ درس خواندن برای شب امتحان کار خیلی سختی است. حتی اگر موفق شویم تمام مباحث را یک دور شمسی قمری بزنیم، باز هم احساس مسلط بودن نمی‌کنیم. برای اطمینان هم که شده یک روشی برای مواقع اضطراری پیدا می‌کنیم. از نوشتن فرمول‌ها به‌صورت کد گرفته تا چند کلمه اول سوالات تعریفی، معمولاً یک راهی وجود دارد که نه سیخ بسوزد و نه کباب! به شیطنت‌های کوچک و کم‌خطر در دنیای بهینه سازی سایت و در سرفصل‌های آشنایی با سئو سایت، Gray Hat SEO گفته می‌شود. حالا ببینیم از نظر فنی، خدمات سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سفید، خاکستری و سیاه، 3 رنگ کلاهی هستند که متخصصان سئو، هنگام بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر می‌پوشند. کلاه، استعاره‌ای است از این‌که فعالیت‌های سئوکاران چقدر با دستورالعمل‌های گوگل وبمستر، سازگاری دارد. در واقع هر رنگ نماد روش قانونی، نیمه‌قانونی یا غیرقانونی است. بیایید بررسی کنیم، کسی که هر کدام از این کلاه‌ها را سر می‌کند، چه رفتاری دارد؟

  • سئو کلاه سفید

متخصص سئو کلاه سفید، در 100% تکنیک‌ها و ترفندهای مورد استفاده برای ارتقای سئو، از قوانین گوگل وبمستر پیروی می‌کند. در سئو کلاه سفید، زمان سئوکار صرف برنامه‌ریزی برای تولید محتوای باکیفیت، بررسی سلامت فنی وبسایت و بهبود سئو داخلی می‌شود. خلاصه که متخصص سئو کلاه سفید، شب‌ها با وجدان آسوده، سر بر بالش می‌گذارد. تمرکز متخصصان سئو کلاه سفید تماماً بر کار قانونی و دستورالعمل‌ الگوریتم‌های گوگل است، در حالی‌که برخی از رقبای آن‌ها اعتقاد چندانی به صراط مستقیم ندارند!

  • سئو کلاه سیاه

خرید لینک، راه‌اندازی مزرعه لینک، پنهان‌کردن متن زیر تصویر، یک رنگ‌کردن متن و پس‌زمینه و مخفی‌سازی لینک در یک کاراکتر، تنها چند نمونه از کارهایی‌ست که متخصص سئو کلاه سیاه برای بهینه‌سازی وبسایت انجام می‌دهد. این تکنیک‌ها علی‌رغم نتایج سریع، کوتاه‌مدت و غیرارگانیک هستند. در سئو کلاه سیاه، تمرکز متخصص بر این است که نتایج جست‌وجو را دستکاری کرده و قوانین گوگل وبسمتر را نقض کند.

استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه، به منزله قدم زدن بر لبه پرتگاه گوگل است. بنابراین باید تبعاتی مانند کاهش رتبه یا حذف از ایندکس گوگل را بپذیرید.

 
در یک دوره دیجیتال مارکتینگ جامع که شامل دوره سئو هم می‌شود، یاد می‌گیرید چطور با استفاده از روش‌های گوگل‌پسند سئوسایت خود را بهینه کنید و به قلب صفحات برتر تبلیغ در گوگل نفوذ پیدا کنید.

استراتژی های کاربردی بهینه سازی کلاه خاکستری

در دنیای دیجیتال امروز، پوشیدن کلاه سفید به‌معنای این است که برای بهینه‌ سازی نرخ تبدیل موتور‌های جست‌وجو کار خاصی انجام ندهید. از آن طرف استفاده از سئو کلاه سیاه، چیزی جز دردسر ندارد. چون هر لحظه ممکن است توسط گوگل جریمه شوید. اما یک حد وسطی وجود دارد.

سئو کلاه خاکستری

شما جزء کدام دسته هستید؟ سفید، سیاه یا خاکستری؟

هنگامی‌ که تکنیک‌های شما، در راستای الگوریتم‌های گوگل نیست، اما به اندازه سئو کلاه سیاه، دستورالعمل‌ها را نقض نمی‌کند، از سئو کلاه خاکستری استفاده می‌کنید. در یک کلام، Gray Hat SEO یعنی؛ کج‌دار و مریز پیش‌رفتن.

سئو خاکستری، فرصتی طلایی برای گرفتن رتبه بالاتر، پدید می‌آورد. اکثر تکنیک‌های سئوی کلاه خاکستری اگر به‌درستی انجام شوند، تاثیر خوبی در ارتقای سئوی سایت می‌گذارند. البته مانند سئو کلاه سیاه با خطراتی نیز روبرو هستید. خط قرمزهایی وجود دارد که با نقض کردن آن‌ها به‌راحتی امکان دارد، سقوط کنید.

دیگر وقتی خربزه می‌خورید باید پای لرزش هم بنشینید. تلاش کردیم در ادامه مجموعه‌ای از روش‌های کم‌خطر سئو Gray Hat را جمع‌آوری کنیم. نکات مثبت و منفی هر تکنیک را در ذهن داشته باشید و با محاسبه میزان ریسک از عواقب جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

سئو کلاه خاکستریسئوی کلاه خاکستری چه تفاوتی بقیه کلاه‌های سئو دارد؟

سئو کار کلاه خاکستری کیست؟

سئوکار کلاه خاکستری، سئوکاری است که هم از راهکارها و تکنیک‌های کلاه سفید استفاده می‌کند و هم تکنیک‌های رایجی که می‌تواند به سئو خاکستری سایت کمک کند را، اجرا می‌کند. اگرچه ممکن است استفاده از راهکارهای Gray Hat SEO کمی ریسکی و به نحوی حرکت روی لبه تیغ باشد، اما تجربه و دانش سئویی او، کمک می‌کند تا این حرکت، در مسیر مثبت و رسیدن به رتبه مورد نظر باشد.

معیارهایی که سئوکار کلاه خاکستری در طول بهینه سازی سایت استفاده می‌کند، در طول زمان تغییر زیادی کرده است اما تکنیک های سئو کلاه خاکستری، راه‌ها و روش‌هایی است که در طول زمان و بسته به تغییرات الگوریتم های گوگل، چیده شده است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

خب، برویم سراغ معرفی مشهورترین تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری!!!

تکنیک‌های سئو Gray Hat

برای انجام خدمات سئو کلاه خاکستری، می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

  • تکرار کلمات کلیدی 

در این روش یک سری عبارت کلیدی یا کلیدواژه اصلی در سراسر محتوا تکرار می‌شود. هدف این است که در هر پاراگراف، حداقل 3 بار از کلمه کلیدی استفاده شود. معمولاً این تکنیک، در تولید محتوای متنی کاربرد دارد. تکرار کلمات کلیدی و عبارات پر جست‌وجو در بدنه، عنوان و توضیحات متا، ترافیک را به وبسایت شما هدایت می‌کند. بنابراین به جای صرف هزینه برای تولید محتوای منحصربه‌فرد، یک محتوای معمولی را با تکرار کلمات کلیدی در صفحه نتایج گوگل بالا می‌آورید.

  • ثبت سایت در وب دایرکتوری (web directories)

به وبسایت‌های بزرگ و مرجعی که سایت‌ها را براساس موضوع فعالیت، بررسی و دسته‌بندی می‌کنند، وب دایرکتوری گفته می‌شود. این روش به شما امکان می‌دهد، بک لینک‌هایی با کیفیت بالا به دست آورید که رتبه دامنه شما را افزایش می‌دهند. فقط کافی‌ست لینک سایت خود را در یکی از وب دایرکتوری‌های موجود، ثبت کنید. در انتخاب وب‌ دایرکتوری باید فاکتورهایی مانند ظاهر مناسب سایت، اسپم نبودن، به‌روزرسانی و ارتباط موضوعی را مدنظر داشته باشید.

مراقب باشید که به هوای وب دایرکتوری در دام مزرعه لینک نیفتید. مزرعه لینک به مجموعه وبسایت‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت شبکه‌ای به ‌یکدیگر لینک می‌دهند و هدف آن‌ها تنها تبلیغ سایت اصلی است. بارزترین تفاوت وب دایرکتوری و مزرعه لینک این است که وبسایت‌های مزرعه لینک از نظر محتوایی هیچ ربطی بهم ندارند.

  • لینک‌سازی با استفاده از وب 2.0 (Web 2.0)

ورژن قدیمی ویکی‌پدیا، کوئرا و مدیوم را به خاطر دارید؟ اگر سنتان قد نمی‌دهد یا یادتان نیست حتما به سایت آرشیو گوگل بروید و تفاوت نسخه قدیمی و جدید را بررسی کنید. این 3 سایت، جز اولین سایت‌هایی بودند که از امکانات وب 2.0 استفاده می‌کردند. وب 2.0 به سایت‌هایی گفته می‌شود که عمدتاً توسط کاربران اداره و به‌روزرسانی می‌شوند.

یک تکنیک سئو کلاه خاکستری این است که مطالب را در وب 2.0 منتشر کنید و در انتها به سایت خود لینک دهید. این روش سئو خاکستری به شما کمک می‌کند تا نرخ تبدیل را افزایش داده و تعامل کاربر را به ترافیک ارگانیک بیشتری در وبسایت خود، تبدیل کنید.

  • نشانه‌گذاری اسکیما (schema markup)

فراموش نکنید که گوگل یک ربات است و زبان حرف‌زدن با ربات چیزی جز کد نیست. علاوه‌بر این، الگوریتم ایندکس کردن گوگل هنوز آنچنان پیشرفته نیست. نشانه‌گذاری اسکیما یکی از راه‌هایی است که با کمک علائم، به موتورهای جست‌وجوگر می‌گویید چه محتوایی برای ارائه دارید. بنابراین موتور جست‌وجوگر راحت‌تر می‌تواند وبسایت شما را پیدا کند. در سئوی کلاه خاکستری، بااستفاده از کد HTML به گوگل اعلام می‌کنید که نوع خاصی از داده مانند تصویر، ویدئو، گیف و... را منتشر کرده‌اید تا بازدید بیشتری داشته باشید.

  • ساخت میکروبلاگ

در دنیای کپشن‌های اینستاگرام و توییت‌های ۱۴۰ کلمه‌ای، کمتر کسی حوصله خواندن مقاله‌های طولانی را دارد. اکثر مردم دنبال کپسول اطلاعات می‌گردند. اما گوگل همچنان از تولید محتوای منحصربه‌فرد و پرجزئیات حمایت می‌کند. اینجاست که متخصص Gray Hat SEO دست‌به‌کار می‌شود و یک میکروبلاگ راه‌اندازی می‌کند.

هدف از تاسیس میکروبلاگ یا بلاگ کوچک، ایجاد فضایی است که بتوانید، خلاصه‌ای از مقالات خود را بنویسید و به بلاگ اصلی لینک دهید. اینطور خیالتان راحت است، مطالبی که این همه برای آن‌ها زحمت می‌کشید هم خوانده می‌شوند. این تکنیک سئو Gray Hat، دستورالعمل‌های گوگل وبمستر را نقض نمی‌کند و کاملاً ایمن است. علاوه‌بر این، شما می‌توانید فقط لینک باکیفیت، ایجاد ‌کنید.

  • اسپین محتوا

یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری که امروزه هم کاربرد دارد، اسپین محتواست. اسپین محتوا یا چرخش محتوا، به‌معنای بازنویسی مطالب و مقالات دیگران است. انتخاب این روش ممکن است هزینه بیشتری را به شما تحمیل کند، چرا که گوگل به‌راحتی کپی‌کاران را تشخیص داده و مجازات می‌کند. بنابراین از یک کارشناس تولید محتوا کمک بگیرید یا اصول بازنویسی را یاد بگیرید. باید مطمئن شوید که بیش از ۶۵% محتوا بازنویسی می‌شود و گوگل آن را دزدی ادبی تلقی نمی‌کند.

تکنیک های سئو کلاه خاکستریتکنیک‌های سئو Gray Hat

نکته‌های کنکوری سئو خاکستری

بسیاری از تکنیک‌های کلاه سیاه را با کمی اغماض، می‌توان زیرمجموعه سئو کلاه خاکستری دانست. خطر مجازات شدن توسط گوگل همواره وجود دارد. اما مهم‌ترین ویژگی سئو خاکستری این است که با راه‌حل‌هایش احتمال دیده شدن شما را افزایش می‌دهد. در ادامه، ۸ تکنیک ریز کنکوری ایمن‌تر برای سئوی کلاه خاکستری را فهرست می‌کنیم.

  1. محتوای طولانی بنویسید، هر چند که بسیاری از مخاطبان مطالب را سطحی می‌خوانند (Skim) اما به معنای این نیست که جزئیات اهمیتی ندارد. زیرا ممکن است مباحثی که مخاطبان دنبال آن هستند در همان بخشی باشد که برای جلوگیری از طولانی‌ شدن محتوا، از نوشتن آن صرف نظر می‌کنید. اهمیت محتوای طولانی در تولید محتوا برای Gray Hat SEO این است که ترافیک بیشتری را به خود جذب می‌کند.
  2. چندین حساب کاربری با موضوعات مختلف در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. هر چند وقت یکبار محتوای وبسایت و کسب‌وکار خود را در آن‌ها تبلیغ کنید.
  3. فعال‌کردن بخش نظرات یکی از شاه‌کلیدهای خدمات سئو کلاه خاکستری است. زیرا بدون این که لازم باشد کار خاصی انجام دهید، محتوای شما همیشه به‌ روز و تازه است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سایت از نظر کاربران، نظرات وبسایت می‌باشد. زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان دنبال تجربه سایر کاربران از اطلاعات، محصولات و خدمات شما هستند. هر چقدر تعداد نظرات دریافتی بالاتر باشد، اعتبار بیشتری از گوگل دریافت می‌کنید.
  4. دامنه های منقضی شده را بخرید و برای سایت خود بک‌لینک پشتیبان ایجاد کنید.
  5. به کاربران انگیزه دهید تا نظرات مثبتی درباره شرکت شما بنویسند. یکی دیگر از ترفندهای سئو Gray Hat نظرات جعلی است. این روش چندان توصیه نمی‌شود، زیرا اگر کاربران بفهمند اعتماد خود را به شما از دست می‌دهند.
  6. مقالات منتشر شده در وبلاگ خود را با اندکی تغییر، مجدداً منتشر کنید. بنابراین گوگل تصور می‌کند که شما مطالب تازه‌ای منتشر کردید و ترافیک بیشتری را سمت شما روانه می‌کند. (مطمئن شوید که در دام مطالب تکراری نیفتید).
  7. از قراردادن دکمه‌های اشتراک‌گذاری محتوا در فیسبوک، توییتر و... غافل نشوید.
  8. هنگام نظر گذاشتن در وبلاگ‌های مختلف، بهانه‌ای برای اشتراک‌گذاری لینک محتوای خود پیدا کنید.

تفاوت سئو کلاه خاکستری با سئو کلاه سیاهتفاوت سئوی کلاه خاکستری با سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

مهم‌ترین مسئله در استفاده کردن یا نکردن از سئوی کلاه خاکستری، این است که می‌تواند زمان رسیدن به رتبه را کاهش بدهد یا نه. بعد از آن، اصولی بودن این راهکارها بر اساس چارچوبی که الگوریتم گوگل تعریف می‌کند، بررسی می‌شود. موضوع بر این اساس است که سئوی کلاه سفید، ممکن است تا مدت‌ها به نتیجه نرسد که این اتفاق می‌تواند باعث ضربه‌های مادی و معنوی کسب‌وکارها شود. 

در مسیر کلاه سفید، خرید بک لینک و رپورتاژ در سئوی خارجی معنایی ندارد. زمانی که شما پولی برای بک لینک و انتشار آگهی پرداخت کنید، یعنی دارید از تکنیک‌های سئو Gray Hat استفاده می‌کند. در این بین مهم است که بتوانید با انتخاب رسانه‌های خوب و قوی و چیدن پلن بک لینک طبیعی، لینک سازی خود را برای گوگل طبیعی جلوه کنید.

آیا می‌توانیم از متدهای سئوی کلاه خاکستری استفاده کنیم؟

همانطور که در بالاتر گفتیم، سئوکار کلاه خاکستری، هم دانش سئویی و هم تجربه کافی را برای استفاده از این تکنیک‌ها دارد. عدم اطلاع کافی از این مباحث، می‌تواند شما را به سمت سئوی کلاه سیاه و پنالتی شدن تمامی تکنیک‌های خود پیش ببرد. بنابراین مهم است که قبل از استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های کلاه خاکستری، از ثمربخش بودن مسیر خود و اصولی بودن آن‌ها، اطمینان پیدا کنید.

در صورتی که دانش و تجربه کافی را ندارید، بهتر است از خدمات سئو کلاه خاکستری استفاده کنید که توسط آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌شود. 

سخن آخر

شما به‌ عنوان یک متخصص سئو در انتخاب رنگ کلاهی که می‌پوشید، آزاد هستید. اما باید هر لحظه با چشمان باز و با آگاهی کلاه خود را انتخاب کنید. نه این‌که فکر کنید در حال بازی با کبریت بی‌خطر هستید و به یک باره خودتان را در میان آتش پیدا کنید. روش‌های سئو خاکستری غالباً مزایای کوتاه مدت دارند و سریعاً شما را به نتیجه می‌رسانند. اما گاهی مرز بین سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه بسیار باریک است.

با تغییرات کوچک در الگوریتم‌های گوگل، ممکن است همه محاسبات شما به هم‌ بریزد. بنابراین دانش خود را پیوسته به‌روز نگه دارید و از تکنیک‌های سئو کلاه سفید هم غافل نشوید. اگر خودتان نمی‌توانید کارهای سئو سایت را انجام دهید، توصیه می‌کنیم مشاوره دیجیتال مارکتینگ و پیگیری خدمات سئو سایت را دریافت کرده و ریش و قیچی را به دست متخصصان این کار بسپارید تا دیگر نگران کلاه‌های سفید و سیاه و خاکستری سئو و پیامدهای بعضا جبران ناپذیرش نباشید.

اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «استراتژی سئو چیست؟» را هم مطالعه کنید.

سپیده برون
سپیده برون

سپیده علائق متنوعی دارد؛ از خبرنگاری و داستان‌نویسی و تولید محتوا گرفته تا رباتیک و طراحی بُرد و برنامه‌نویسی و پشتیبانی IT رو امتحان کرده. از وقتی هم یادش می‌آید در حال نوشتن یک چیزی بوده و اصلاً فقط با رشته‌کردنِ کلمات است که می‌تواند افکارش را سروسامان بدهد. سپیده در بخش محتوا به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف