با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

5 معیار مهم برای انتخاب شرکت خدمات سئو در ایران

سینا یوسفی
سینا یوسفی
09:09، 1401/03/07
5 معیار مهم برای انتخاب شرکت خدمات سئو در ایران
2 رای    میانگین 4.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

5 معیار مهم برای انتخاب شرکت خدمات سئو در ایران


«چه شرکتی را برای انجام خدمات سئو انتخاب کنم؟»، «ویژگی‌های شرکت ارائه دهنده سئو چیست؟»، «کدام شرکت بهترین خدمات سئو را ارائه می‌دهد؟» و «شرکت خدمات سئو» از سری سوال‌ها و عباراتی است که خیلی‌ها در گوگل جستجو می‌کنند تا به بهترین جواب برسند. اگر شما هم چنین سوالی دارید و دنبال انتخاب شرکتی برای انجام خدمات سئو هستید، این مطلب مخصوص شماست. در این مطلب از وبلاگ منتوریکس می‌خواهیم 5 معیار مهم و تاثیرگذار در انتخاب شرکت سئو را برای شما بازگو کنیم. 

در اواخر دهه 70، سریالی به نام «ویروس 2000» از تلویزیون پخش می‌شد که تلاش یک مهندس جوان کامپیوتر را برای انتخاب همسر آینده‌اش با کمک رایانه نشان می‌داد. در هر قسمت، نرم افزار کامپیوتری یک فرد را به دانیال حکیمی نشان می‌داد و در ادامه آن اپیزود، می‌دیدیم که زندگی این دو به کجا می‌رسد. به جز در قسمت پایانی، باقی گزینه‌های کامپیوتر به طلاق و جدایی ختم شد. اما آیا همیشه فرصت انتخاب و آزمون و خطا به این شکل وجود دارد؟ آیا برای همه کارها؛ مثلا انتخاب بهترین شرکت خدمات سئو سایت، می‌توان روی داده‌های کامپیوتری و اینترنتی حساب باز کرد؟

شرکت سئو خوب باید تمام خدمات سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را ارائه بدهد

شرکت سئو خوب باید تمام خدمات سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را ارائه بدهد

شرکت سئو چیست؟ چطور بهترین شرکت خدمات سئو را پیدا کنیم؟

ماهیت شرکت خدمات سئو این است که معمولا یک یا چند سئوکار ماهر دارد و به کمک آن‌ها کار سئو حرفه ای سایت و شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهد. شرکت سئو می‌تواند کارهای زیر را انجام دهد:

  • سئو سایت وردپرسی
  • سئو سایت فروشگاهی
  • سئو سایت شرکتی
  • سئو سایت شخصی
  • سئو شبکه های اجتماعی

اما آیا همه شرکت‌ها می‌توانند از پس سئو حرفه ای سایت ما بربیایند؟

پاسخ به این سوال قطعاً «نه» است. بعضی از شرکت‌های سئو تنها کار سئو آف پیج یا خارجی (off-page Seo) یا تنها کار سئو آن پیج یا داخلی (on-page Seo) را انجام می‌دهند. اما منتوریکس یک آژانس دیجیتال مارکتینگ 360 درجه است. یعنی می‌تواند صفر تا 100 سئو را انجام دهد و شما را به جایگاه واقعی‌تان برساند. دنیای وب، جای آزمون و خطا برای پیدا کردن بهترین شرکت خدمات سئو نیست. شما نباید زمان و پول خود را در شرکت‌های کم‌تجربه، بی‌مسئولیت و ناتوان در انجام بهینه سازی سایت، هدر بدهید.

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که چگونه بهترین شرکت سئو را انتخاب کنیم؟ بعد از آن، سوالات زیادی در مسیر انتخاب شرکت برایتان به وجود می‌آید. شرکت سئو سایت حرفه ای چه ویژگی‌هایی دارد؟ برترین شرکت SEO را از کجا پیدا کنیم؟ هنگام کار با یک شرکت سئو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ مسئولیت‌های شرکت سئو چیست؟ انواع خدمات شرکت سئو چیست؟ چه چیزهایی را قبل از بستن قرارداد از شرکت سئو بخواهیم؟ هزینه سئو سایت در بهترین شرکت‌های خدمات سئو چقدر می‌شود؟ از کجا بفهمیم قیمت سئو سایت داده شده به ما، منصفانه و خوب است؟

رزومه شرکت سئو باید بیانگر توانایی آن شرکت باشد. تعداد کلمه‌های کلیدی رتبه‌دار می‌تواند معیار خوبی برای مقایسه شرکت‌ها باشد

رزومه شرکت سئو باید بیانگر توانایی آن شرکت باشد. تعداد کلمه‌های کلیدی رتبه‌دار می‌تواند معیار خوبی برای مقایسه شرکت‌ها باشد

5 معیار یک شرکت خدمات سئو حرفه ای

شرکت سئو، شرکتی است که به کسب و کارهای مختلف اینترنتی، برای بیشتر دیدن شدن در صفحه اول گوگل کمک می‌کند. اهداف و برنامه ریزی شرکت سئو را نیاز شما مشخص می‌کند. در منتوریکس که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ 360 درجه است، خدماتی مانند بررسی وضعیت فعلی سایت، آنالیز محتوا، تولید محتوا، سئو داخلی و خارجی، سئو تکنیکال، کیورد مپینگ و کیورد پلنینگ و… انجام می‌شود. اما قبلی از اینکه بخواهید تصمیمی برای بستن قرارداد بگیرید، 5 معیار زیر را در نظر داشته باشید.

1- رزومه و فیدبک‌های مشتریان قبلی

مشتریان شرکت سئو، درباره نحوه همکاری با آن‌ها چه می‌گویند؟ آیا واقعا کار سئو را خودشان انجام می‌دهند؟ چه تعداد سئوکار دارند؟ چند ساعت در هفته برای سئو سایت وقت می‌گذارند؟ از همکاری با شرکت رضایت داشتند؟ بررسی رزومه شرکت خدمات سئو، قبل از بستن قرارداد و دادن سفارش اهمیت زیادی دارد. شما نباید تنها به نوشته‌های داخل سایت‌های مختلف اعتماد کنید. با یک جستجوی ساده، لیست بلند بالایی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بهینه سازی سایت برایتان باز می‌شود. هر کدام از آن‌ها هم ادعای بهترین بودن دارد. اما شما باید از بین لیست این شرکت ها، شرکت‌های دارای رزومه قوی و بیشترین مشتریان راضی را پیدا کنید. با مشتریان قبلی تماس بگیرید و با آن‌ها حرف بزنید. با این کار، خیال‌تان از بابت واقعی بودن خدمات راحت می‌شود.

2- توانایی مدیریت پروژه

اینکه حافظ می‌گوید «دائماً یکسان نباشد حال دوران»، درست است. تعداد پروژه‌های شرکت سئو همیشه کم نیست. روزهای بحرانی و شلوغ هم از راه می‌رسد. مهم است که بدانید اگر تعداد پروژه زیاد بشود، از پس کارها بر می‌آیند؟ بهتر است از آن‌ها بپرسید که فرایندهای مدیریت پروژه‌شان چگونه است. ابزارهای مدیریتی دارند؟ چطور تسک‌ها رو رصد می‌کنند؟ چک لیست سئو دارند؟ نحوه برخوردشان با مشکلات به وجود آمده چگونه است؟ می‌توانند تعداد و حجم بالای پروژه‌ها را مدیریت کنند؟ امکان اضافه کردن نیرو و استخدام سئوکار را دارند؟ هنگام انتخاب شرکت سئو، باید با مذاکره و جلسه، پاسخ این سوالات را پیدا کنید.

3- گزارش دهی

برنامه ریزی و ایجاد پلن سئو در همه شرکت‌های بزرگ و خوب سئو وجود دارد. اما یک نکته را می‌توانید تنها در حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های سئو پیدا کنید. گزارش دهی خوب و منظم. ازشان بپرسید بازه گزارش دهی از کارهای انجام شده و دستاوردهای فعلی سایت چقدر است؟ در پایان هر ماه گزارش می‌دهند یا پایان هر فصل؟ گزارش مکتوب و مستند وجود دارد؟ امکان بررسی داده‌ها و گزارش‌های آنلاین وجود دارد؟ در منتوریکس، گزارش دهی سئو منظم به ما فرصتی برای جدی‌تر شدن و بهتر شدن کارها می‌دهد. در پایان هر ماه، گزارشی از کارهای انجام شده در قالب PDF و گوگل دیتا استودیو برای مشتریان ارسال می‌شود. شما می‌توانید از این گزارش برای دیدن نتایج به دست آمده از سئو، طبق پلن و برنامه‌ریزی انجام شده استفاده کنید.

4- توانایی مذاکره و ارتباط با تیم فنی

انجام بخشی از کار سئو به عهده تیم سئو است. اما برخی از مشکلات سایت را باید از طریق تیم فنی و پشتیبان سایت پیگیری کرد. در این بین، گاهی تیم فنی ممکن است به هر دلیلی زیر بار مشکلات سایت نرود. مشکلاتی که از سمت بک اند (Back-End) روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد، در فایل‌های مجزا و مشخص به شما داده می‌شود. اما شما چقدر توانایی و امکان اقناع طراح سایت را برای حل مشکلات دارید؟ منتوریکس کار شما را راحت می‌کند. منتوریکس هم تولید کننده نرم افزار در سطوح مختلف است و هم ادبیات و شیوه گفتگو با تیم فنی سایت را می‌داند. منتوریکس به شما کمک می‌کند تا مذاکرات باخت-باخت با تیم فنی را به معادله‌های برد-برد تبدیل کنید و نهایتاً به خواسته‌های خود در سئو سایت برسید.

مسیری که منتوریکس برای رسیدن سایت شما به صفحه اول گوگل تعریف می‌کند، یک استراتژی سئو قوی و به‌روز است

مسیری که منتوریکس برای رسیدن سایت شما به صفحه اول گوگل تعریف می‌کند، یک استراتژی سئو قوی و به‌روز است

5- توانایی و تسلط به محتوا و بهبود صفحات فرود

سئو فقط با خرید بک لینک اتفاق نمی‌افتد. سئو خوب، مبتنی بر بهبود محتوا و تجربه کاربری است. تنها داشنن پلن بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی نمی‌تواند سایت شما را به جایگاه مورد نظرتان در صفحه اول گوگل برساند. حتی اگر بتوانید این کار را با خرید بک لینک انجام دهید، ماندگاری نخواهد داشت و به سرعت از دست خواهد رفت. شرکت خدمات سئو خوب، در کنار پلن بک لینک به شما می‌گوید که چه محتوایی تولید کنیم؛ با چه معیارهایی محتوا بنویسید؛ با چه کلمات کلیدی و چه ساختاری تولید محتوا را انجام دهید. تسلط تیم سئو بر تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. منتوریکس هم تیم تولید محتوا دارد و هم می‌تواند به شما پلن تولید محتوا و تقویم انتشار محتوا بدهد. هدف منتوریکس، بهبود صفحات فرود از نظر رابط و تجربه کاربری برای بالا بردن user experince است؛ اتفاقی که می‌تواند به بیشتر شدن تعداد کاربران ورودی سایت از طریق ترافیک ارگانیک و سرعت بخشیدن به سئو سایت منجر شود.

چه کنم؟ چیکار کنم؟ تو منو نشناختی!

قبل از بستن قرارداد سئو و بهینه سازی وب سایت، همه نکات و جزییاتی را که می‌دانید در نظر بگیرید. بستن قرارداد برای سئو، تعهداتی را برای هر دو طرف ایجاد می‌کند و چه شما و چه شرکت سئوکار، ملزم به رعایت آن هستید. طوری نشود که پس از چند ماه نتیجه نگرفتن و از دست رفتن پول و زمان، مجبور به عقب‌گرد و دوباره‌کاری شوید. شرکت خدمات سئو را به طور کامل بشناسید و با آن‌ها گفتگو کنید. از آن‌ها مستندات و داده‌های معتبر تحویل بگیرید و نیازتان را دقیق، شفاف و مکتوب شده بیان کنید. بنابراین قبل از بستن قرارداد و ثبت سفارش سئو، از شرکت بخواهید تا استراتژی سئو، نحوه بهینه سازی محتوا، روش ایجاد بک لینک، رتبه مورد انتظار و بازه زمانی رسیدن به آن را مشخص کند. رسیدن به رتبه 1 گوگل چیزی نیست که بتوانید در عرض چند روز و چند هفته به آن برسید. الگوریتم‌های امتیازدهی گوگل و شدت رقابت کلمات کلیدی مدام در حال تغییر است و هیچ تضمین 100 درصدی برای رسیدن به رتبه 1 تا 3 گوگل در انتهای بازه وجود ندارد. اما چیزی که باید برای شما مهم باشد، مسیر رسیدن به رتبه 1 و نحوه انجام سئو است.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف