با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چطور از توییتر برای تقویت سئو کمک بگیریم؟

سینا یوسفی
سینا یوسفی
14:44، 1401/09/19
چطور از توییتر برای تقویت سئو کمک بگیریم؟
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چطور از توییتر برای تقویت سئو کمک بگیریم؟


راه استفاده از توییتر در سئو چیست؟ چطور باید از توییتر برای سئو کمک گرفت؟ سئو توییتر و بک لینک دادن در توییتر چقدر می‌تواند روی سئو سایت تاثیر بگذارد؟ تعداد کاربران ایرانی توییتر چقدر است؟ آیا می‌توان از توییتر برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت استفاده کرد؟ در این مطلب از بلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، پاسخ تمام این سوالات را می‌خوانید. 

توییتر چیست و چه کاربردی دارد؟

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که اتفاقاً کاربران زیادی هم دارد. هم در بین کاربران ایرانی و هم در بین کاربران خارجی، میلیون‌ها نفر عضو توییتر هستند و به طور روزانه، آن را چک می‌کنند. مهم‌ترین کاربرد توییتر در پیدا کردن ترندهای روز و به اصطلاح آخرین اخبار است. هر توییت، 280 کاراکتر متنی است که می‌تواند همراه با عکس، ویدئو و لینک هم باشد. موضوعات اجتماعی، جنجالی، فرهنگی، سیاسی و خبری، بیشترین بازدید را در توییتر دارد. 

اگر در استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تقویت سئو سایت تردید دارید، بهتر است مطلب انواع شبکه اجتماعی» را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید. 

سئو شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر می‌تواند به سایت یا برند شخصی شما کمک کند. استفاده از توییتر در سئو می‌تواند در اشکال مختلف انجام شود؛ هم برای تقویت سایت و گرفتن بک لینک و هم برای فرستادن کاربران توییتری به لندینگ‌های سایت. در ادامه شما را با دلایل استفاده از توییتر، راه‌های سئو توییتر و نحوه بک لینک گرفتن در توییتر آشنا می‌کنیم. 

توییتر، شبکه خوبی برای انتشار مطالب تازه بلاگ و معرفی خدمات و محصولات است

توییتر، شبکه خوبی برای انتشار مطالب تازه بلاگ و معرفی خدمات و محصولات است

دلیل محبوبیت توییتر چیست؟

توییتر تقریبا در تمامی کشورهای جهان؛ حتی ایران، محبوب و است و این محبوبیت را نمی‌توان نادیده گرفت. با وجود فیلتر شدن توییتر از سال 1388 (یعنی حدود 2 سال پس از لانچ نهایی)، امروزه توییتر فارسی مرجعی برای معرفی کسب و کار، برندسازی، لینک سازی داخلی، پیدا کردن مشتری، تفریح و سرگرمی و چک کردن اخبار روز است. تا سال 1400، حدود 3.2 میلیون کاربر ایرانی در توییتر عضو بوده‌اند. طبق آمار منتشر شده در مرداد 1401، بیش از 73% جمعیت بالای 18 سال ایران، عضو شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر هستند. اما دلیل اینهمه محبوبیت و رشد کاربر در توییتر چیست؟ چرا کاربران ایرانی انقدر به توییتر علاقه پیدا کرده‌اند؟

  • پیام‌های کوتاه با خوانایی و فهم بالا

شاید فکر کنید که محدودیت کاراکتر در توییتر، اتفاق بدی است. اما همین محدودیت باعث می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به مفهوم و مقصود نویسنده پی ببرید و از نوشته آگاه شوید. شاید توییتر به اندازه پینترست برای ایده یابی یا اینستاگرام برای محتوای بصری مناسب نباشد اما در محتوای متنی، بی رقیب است. با چند تکنیک ساده می‌توانید از این پیام‌های کوتاه، برای تقویت سئو سایت خودتان یا برندسازی هم استفاده کنید. 

  • کمک به رشد کسب و کارهای مختلف

برندسازی، گسترش و توسعه کسب و کارهای مجازی و افزایش آگاهی کاربران، در توییتر ممکن است. افزایش فالوورهای توییتر می‌تواند به رشد مخاطبان هدف شما کمک کند. استفاده از هشتگ و لینک دادن به لندینگ‌های سایت هم می‌تواند به افزایش کاربران و رشد ترافیک سایت کمک کند. خواندن مطلب «راهنمای جامع و کامل هشتگ {آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام}» می‌تواند به شما برای پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط پُربازدید کمک کند.

  • امکان ارتباط نزدیک با مخاطبان

به کمک توییتر می‌توانید صدای کاربران، استفاده کنندگان و مخاطبان‌تان را به راحتی بشنوید. توییتر فضایی برای نظردهی، نظرسنجی، گفتگو و ارتباط ایجاد می‌کند و می‌توانید قبل از تولید محصول یا ارائه خدمت و بعد از آن، با کاربران‌تان در ارتباط باشید.

آمار کاربران توییتر

آمار کاربران توییتر

  • شبکه سازی و ایجاد تعامل

به کمک توییتر می‌توانید مشتریان بالقوه‌تان را شناسایی کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید. با معرفی محصولات و خدمات در توییتر، کاربران بیشتری شما را میبینند و با آن‌ها آشنا می‌شوند. این فرآیند بخشی از برندسازی و معرفی شرکت هم می‌شود. 

سئو توییتر چیست؟

سئو توییتر با استفاده از توییتر در سئو و برای سئو متفاوت است. نقش توییتر در تقویت سئو سایت را نمی‌توان نادیده گرفت و توییتر می‌توان در تقویت سئو و رشد جایگاه کیوردها در سرچ مهم باشد. همچنین توییتر می‌تواند در افزایش ترافیک ارگانیک سایت نقش داشته باشد. اما برای سئو توییتر چه باید کرد؟ چه راهکارهایی برای بیشتر دیده شدن در توییتر وجود دارد؟ در ادامه به شما می‌گویم:

  1. از نام حقیقی خودتان یا نام حقوقی شرکت استفاده کنید
  2. یک یورزنیم مناسب برای خودتان انتخاب کنید 
  3. متن بایو پروفایل توییتر را غنی از کلمات کلیدی و جذاب بنویسید. می‌توانید با خواندن مطلب «17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام» از تکنیک‌های نوشتن بایو اینستاگرام برای اینکار کمک بگیرید
  4. لینک دادن به اشخاص، صفحات و سایت‌های مختلف را جدی بگیرید

ترفندهای سئو شبکه اجتماعی را می‌توانید در مطلب «8 ترفند شبکه اجتماعی برای رشد هر استارتاپ» بخوانید. 

آمار بالا به خوبی نشان می‌دهد که چرا باید از هشتگ در توییت‌های خود استفاده کنیم

آمار بالا به خوبی نشان می‌دهد که چرا باید از هشتگ در توییت‌های خود استفاده کنیم

آیا توییتر بر سئوی سایت تأثیرگذار است؟

ارتقا سئو سایت با استفاده از توییتر ممکن و شدنی است. توییتر هم مثل خیلی از شبکه‌های اجتماعی و community رایج، امکان لینک سازی و لینک دهی به مطالب، محتواها، سایت‌ها و منابع مختلف را می‌دهد. کار روی شبکه‌های اجتماعی، بخشی از استراتژی بازاریابی است که می‌تواند سئوی شما را بهبود ببخشد. این مدل بهینه سازی‌ها و لینک دهی‌ها، الگوریتم گوگل را برای دادن امتیاز بیشتر به صفحات شما و جایگاه بهتر، مجاب می‌کند. شرکت در بحث‌های توییتری و گذاشتن لینک صفحات سایت یا ساختن شبکه ارتباطی کسب و کار خودتان، می‌تواند باعث رشد سئوی سایت شما هم شود. حتی می‌توانید با گذاشتن منشن‌های مختلف و هشتگ‌های مرتبط، توجه دیگران را به برند خودتان جلب کنید. اما سوال مهم این است که چرا و چگونه از توییتر بک لینک بگیریم؟

چرا باید از توییتر بک لینک بگیریم؟

گرفتن بک لینک از توییتر به تقویت سئو سایت کمک می‌کند و این غیرقابل انکار است. یک عامل مهم در رتبه سایت، بک لینک‌هایی است که در طول زمان دریافت می‌کنید. شبکه سازی و لینک دهی در توییتر به سایت و لندینگ‌های آن، راه خوبی برای تقویت صفحه اصلی و صفحات داخلی سایت است. بک لینک از توییتر، می‌تواند هم به شکل مستقیم و هم غیر مستقیم روی رتبه سایت تاثیر داشته باشد. دلیل آن هم مشخص است. با ساخت اکانت رسمی کاری و تجاری در توییتر و اضافه کردن سایت در آن، یک سیگنال جدید برای گوگل می‌فرستید تا شبکه فضای دیجیتال کسب و کار شما را کامل‌تر کند. 

از طرف دیگر، توییت اکانت‌های پابلیک و عمومی توییتر، ایندکس می‌شود و ممکن است در نتایج سرچ گوگل هم ظاهر شود. بنابراین به کمک آن می‌توانید کیوردهای lsi و صفحات داخلی سایت را تقویت کنید. حتی می‌توانید از روش اینفلوئنس مارکتینگ (توییت از طرف اکانت‌های با فالوور بالا) برای تقویت سئو سایت کمک بگیرید. بک لینک سازی در توییتر، از جمله فعایت‌هایی است که باعث رتبه گرفتن سریع و کاهش زمان نتیجه گرفتن در سئو می‌شود. البته اگر به درستی اجرا شود.

گوگل، تنها 10-5% توییت‌های روزانه توییتر را ایندکس می‌کند.

به طور خلاصه، دلایل کمک گرفتن از توییتر برای تقویت سئو، به خاطر مزیت‌های زیر است:

  • تعداد کاربران روزانه و ماهانه بالای توییتر
  • امکان دریافت بک لینک رایگان و قوی (اما نوفالو!) {تفاوت لینک فالو و نوفالو}
  • امکان پروموت کردن و پابلیش کردن لینک محتواهای جدید بلاگ یا صفحات لندینگ سایت

در ادامه، راهنمای لینک سازی در توییتر و سئو توییتر را بررسی می‌کنیم.

راهنمای لینک سازی در توییتر

از روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، می‌توانید برای سئو توییتر و استفاده از توییتر در سئو و تقویت سئو صفحات داخلی کمک بگیرید. اما نباید سئو داخلی و سئو تکنیکال را هم نادیده بگیرید. سئو شبکه‌های اجتماعی، تنها بخشی از فرآیند سئو است که تاثیر مثبتی روی رنک صفحات در نتایج جستجوی گوگل می‌گذارد. بنابراین، روش و تکنیک‌های سئو توییتر را به عنوان مکمل استراتژی سئو، استفاده کنید:

  • اکانت‌تان را به حالت بیزینس یا Professional درآورید

اکانت رسمی شرکتی داشته باشید. حالت اکانت را به Professional عوض کنید. آن وقت می‌توانید خیلی راحت، اطلاعاتی مانند دسته بندی خدمات شرکت، اطلاعات دسترسی مانند آدرس و لینک سایت و… را به اکانت اضافه کنید. این کار را می‌توانید در قسمت Edit Profile انجام دهید.

نحوه تبدیل اکانت عادی توییتر به حساب حرفه‌ای 

نحوه تبدیل اکانت عادی توییتر به حساب حرفه‌ای 

  • صفحه اصلی سایت یا مهم‌ترین لندینگ‌تان را به پروفایل توییتر اضافه کنید

اگر قصد بیزینسی کردن پروفایل را ندارید و می‌خواهید از اکانت توییتر برای گرفتن بک لینک رایگان ساده استفاده کنید، باز هم امکان ثبت دامنه در اکانت وجود دارد. در همان عکس بالا، از فضایی که با رنگ سبز مشخص شده، برای ثبت آدرس لینک سایت استفاده کنید.

  • در توییت‌ها از لینک استفاده کنید

ساده‌ترین راه برای ایجاد بک لینک رایگان توییتر این است که در هنگام زدن توییت جدید، یک لینک هم به آن اضافه کنید. این لینک می‌تواند به صفحه اصلی سایت، صفحات داخلی یا حتی رپورتاژهای منتشر شده سایت باشد.

  • اضافه کردن لینک در ریپلای توییت

درست مثل حالت بالا، می‌توانید لینک‌های مورد نظر را در زیر توییت‌های پربازدید و به عنوان ریپلای اضافه کنید. بهتر است برای جلوگیری از اسپم شدن توییت، چند کاراکتر هم در توییت‌تان باشد.

  • کمک گرفتن از شبکه مخاطبان و دوستان در توییتر

می توانید در کنار لینک سازی توسط خودتان، از دوستان و کاربران صفحه‌تان هم بخواهید تا به صفحات سایت شما لینک بدهند. هرچند باید این را هم در نظر بگیرید که ممکن است با افزایش ناگهانی تعداد بک لینک از سمت توییتر، دچار پنالتی و جریمه سئو کلاه سیاه گوگل شوید. 

توییتر 450 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که این عدد به خوبی می‌تواند اهمیت شبکه سازی و تعامل با کاربران دیگر را به شما نشان دهد.

  • نوشتن رشته توییت برای معرفی برند و برندسازی

لازم نیست حتما لینک‌ها را قالب یک توییت کوتاه و خلاصه بگذارید. به جای این کار، می‌توانید از قابلیت‌های توییتر برای برندسازی استفاده کنید. یک رشته توییت درباره برند بنویسید و به جذب مخاطبان هم فکر کنید. در میان توییت‌ها هم می‌توانید اکانت‌های دیگر مرتبط با سازمان را منشن کنید یا لینک صفحات مختلف سایت را در توییت قرار دهید. 

  • الگو گرفتن از تکنیک‌های دیگران

ترکیب «کیورد + roundup» را در سرچ توییتر وارد کنید. اینتر را بزنید تا نتایج جستجو به شما نمایش داده شود. در اینجا، می‌توانید پربازدیدترین و بهترین توییت‌های مرتبط با همان کیورد را ببینید. این روش برای بررسی رقبای انگلیسی جواب می‌دهد ولی می‌توانید الگوبرداری خوبی از روش لینک گذاری، عکس گذاری، هشتگ زدن و متن نوشتن دیگران بکنید. 

استفاده از توییتر برای برندسازی شخصی و تجاری، معرفی خدمات و لینک سازی 

استفاده از توییتر برای برندسازی شخصی و تجاری، معرفی خدمات و لینک سازی 

آیا گوگل لینک‌های توییتر را ایندکس می‌کند؟

در بالاتر گفتم که گوگل، متن توییت‌های توییتر را ایندکس و خزش می‌کند. یعنی ممکن است در نتایج گوگل، برخی از توییت‌های پربازدید را هم ببینید. اما این مسئله برای لینک‌ها چطور است؟ لینک‌ها در توییتر چطور ایندکس می‌شود؟

تا قبل از سال 2015 و گرفتن دسترسی کامل دیتابیس توییتر، ربات‌های گوگل مجبور بودند کل توییتر را برای پیدا کردن توییت‌های مرتبط با کیوردهای سرچ شده توسط کاربران، crawl کنند. اما در حال حاضر، گوگل دسترسی کامل و real time به دیتابیس توییتر دارد و می‌تواند توییت‌ها را از همان لحظه انتشار، ایندکس کنند. این قابلیت یعنی هم متن و هم لینک موجود در توییت، ایندکس می‌شود و می‌تواند به نتایج سرچ گوگل هم وارد شود. 

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که گوگل تنها 10-5% توییت‌های روزانه توییتر را ایندکس می‌کند و عملاً امکان ایندکس تمام توییت‌ها وجود ندارد. اما هر چقدر توییت شما بازخورد بهتری داشته باشد و engagement (لایک، شیر، ریپلای، بوک‌مارک) بیشتری دریافت کند، می‌تواند به ایندکس شدن، نزدیک‌تر شود. 

برای دریافت خدمات سئو سایت، روی منتوریکس حساب کنید.

سخن آخر

همانطور که گفتیم، لینک سازی داخلی و خارجی می‌تواند تاثیر زیادی روی رتبه گرفتن کیوردهای آسان، متوسط و دشوار داشته باشد. به کمک سئو توییتر و بک لینک سازی در آن می‌توانید به تقویت سئوی صفحات داخلی سایت‌تان کمک کنید. دریافت لینک‌های فالو از شبکه اجتماعی معتبری مانند توییتر می‌تواند باعث بالا رفتن Page Authority شود. با این حال در بک لینک گرفتن از توییتر نباید به دام تکنیک‌های سئو کلاه سیاه بیفتید و افراط به خرج دهید. همینکه روزانه 5-3 توییت از توییتر دریافت کنید، کافی و مناسب است. 

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف