با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

هک سئو چیست؟ {10 ترفند کاربردی برای بهبود رتبه}

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
22:36، 1402/01/02
هک سئو چیست؟ {10 ترفند کاربردی برای بهبود رتبه}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

هک سئو چیست؟ {10 ترفند کاربردی برای بهبود رتبه}


بر کسی پوشیده نیست که سئو به طور مداوم در حال تغییر و تحول است و برای جلوتر ماندن از این منحنی، لازم است با آخرین روندها و تغییرات همراه باشید. با این حال، از آنجا که گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به روزرسانی می‌‎کند، پیگیری همه تغییرات غیرممکن است. از این رو، به جای اتلاف وقت برای شکست دادن این به روز رسانی‌ها، خوب است از بهترین تکنیک‌های سئو برای مدیریت موثر این تغییرات استفاده کنید و در عین حال وبسایت خود را در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو نگه دارید. آیا می‌خواهید کسب و کار خود را به صورت آنلاین گسترش دهید؟ با این مقاله از بلاگ منتوریکس همراه باشید تا با 10 ترفند کاربردی هک سئو، آشنا شوید.

10 ترفند کاربردی هک سئو که باید دنبال کنید

بدون اتلاف حتی یک ثانیه، به سراغ 10 تکنیک موثر هک سئو برای کسب رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو و رشد کسب‌و‌کار می رویم. آن‌ها را بررسی کنید و استراتژی خود را مطابق با آن‌ها بچینید.

  • حذف صفحات زامبی (Zombie Pages) از وبسایت خود 

اولین اصل موثر در هک سئو، حذف zombie pages از صفحات وبسایت‌تان است. پیش از اینکه به سراغ تکنیک‌های پیشرفته‌تر بروید باید تمامی صفحات زامبی را از وبسایت خود حذف کنید تا قادر باشید رتبه‌های بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید.
احتمالا از خود خواهید پرسید «صفحات زامبی» دقیقا چه هستند؟ صفحات زامبی، صفحاتی‌اند که هیچ ترافیکی به وبسایت شما وارد نمی‌کنند. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که وجود این صفحات در وبسایت شما بیشتر از آنکه مفید باشند، آسیب‌رسان‌اند. ازاین‌رو، حذف تمامی آن‌ها را به عنوان اولین اصل موثر در هک سئو، توصیه می‌کنیم.

  • بهینه‌سازی معیارهای Core Web Vitals

دومین نکته موثر در هک سئو، شناسایی و درک عناصر حیاتی وبسایت‌تان است. این عناصر مجموعه‌ای از معیارهایی‌اند که گوگل براساس آن‌ها، عملکرد وبسایت‌تان را اندازه می‌گیرد. حال ممکن است از خود بپرسید که این معیارها چه هستند:

  •  First Contentful Paint (FCP): FCP در هک سئو مدت زمانی است که طول می‌کشد تا اولین محتوا روی صفحه ظاهر شود.
  •  Largest Contentful Paint (LCP): LCP در هک سئو مدت زمانی است که طول می‌کشد تا طولانی‌ترین محتوای شما روی صفحه ظاهر شود.
  •  Cumulative layout Shift (CLS): CLS در هک سئو میزان تغییر چیدمان محتوای صفحات بصری وبسایت‌تان را محاسبه می‌کند.

بیشتر بخوانید: core web vitals چیست؟

  • بهینه کردن وبسایت‌تان برای رتبه‌بندی Google Passage

بی‌هیچ شک‌وتردیدی، یکی از بهترین استراتژی‌های هک سئو در سال 2023 (که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید)، بهینه‌سازی وبسایت‌تان برای رتبه‌بندی Google Passage است. گوگل مفهوم رتبه‌بندی صفحات را در اکتبر 2020 معرفی کرد که در آن Passage-های منفرد در صفحات وب را می‌توان به همراه کل صفحه، رتبه‌بندی کرد.

حال ممکن است از خود بپرسید چگونه می‌توان محتوای صفحات وبسایت را براساس رتبه‌بندی google passage بهینه ساخت. در جواب باید گفت این بهینه‌سازی کاملا ساده است، تنها کاری که باید انجام بدهید، تمرکز بر روی نوشتن بخش‌های واضح و دقیق در پست‌هاست. برای این منظور، نیاز دارید تا کلمات کلیدی را به درستی انتخاب و ترکیب کنید.

  •  استفاده از Questions (پرسش‌ها) برای دستیابی به فیچر اسنیپت (featured snippets)

چهارمین تکنیک باارزش در هک سئو توجه به این نکته است که گوگل بیش از هر زمان دیگری، کاربر-محور شده است. از این‌رو، صفحاتی را اختصاصا برای کاربر نوشته است، باارزش دانسته و آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند. به همین دلیل، ما همیشه در منتوریکس به مشتریان خود توصیه می‌کنیم که قالب و موضوعیت محتواهای صفحات وب‌شان باید براساس درخواست‌های کاربران باشد. به عبارت بهتر، محتوایی تولید کنید تا بتواند نیاز کاربر را برآورده سازد.

اگر دقیق‌تر بخواهیم توضیح بدهیم فیچر اسنیپت، اطلاعات و داده‌های کوتاه و خلاصه شده‌ای هستند که در قسمت سرچ‌بار گوگل (متناسب با درخواست و پرسش کاربران) ظاهر می‌شود. این قابلیت به کاربر کمک می‌کند تا بدون هیچ اتلاف وقت و سردرگمی، پاسخ پرسش خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بیابد.

  • انتخاب و تنظیم هوشمندانه فرمت محتوا

قدم مهم بعدی در هک سئو، تنظیم هوشمندانه فرمت محتوای وبسایت‌تان است. برای تنظیم این قالب می‌توانید از چهار فرمت مختلف، پاراگراف، لیست، تبلت و ویدئو استفاده کنید.
بنابراین، زمانی‌که می‌خواهید محتوای وبسایت خود را بنویسید، این 4 فرمت را همواره در نظر داشته باشید. همیشه این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که گوگل دوست دارد در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون تلاش زیاد، پاسخ پرسش کاربران را بیابد. از این رو، مراقب فرمت و قالبی که می‌نویسید، باشید. توصیه ما همیشه این است سعی کنید محتوایی تولید کنید که کوتاه، واضح و آموزنده باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تولید محتوا

  •  بهینه‌سازی تصویر

یکی از مهم‌ترین نکات در هک سئو، بهینه‌سازی تصویر است که به وبسایت شما کمک می‌کند تا در رتبه‌بندی بهتری در موتورهای جستجو ظاهر شود. مهم نیست چه اندازه وقت صرف کردید که قالب‌بندی و محتوای فوق‌العاده خوب بنویسید، اگر تصاویر موجود در صفحه، به درستی بهینه نشده باشند، قطعا رتبه‌ای که خواهانش هستید، به دست نخواهید آورد.
در هک سئو منظور از بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از تصویرهایی با کیفیت بالاست. فراموش نکنید که تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید. این‌کار باعث می‌شود دستیابی به آن‌ها برای موتورهای جستجوگر و ربات‌ها آسان‌تر باشد. همچنین مراقب Alt Tages باشید زیرا موتورها و ربات‌های جستجو از آن‌ها برای طبقه‌بندی تصاویر موجود در وبسایت‌تان استفاده می‌کنند.

  • ساخت لینک با ارزش

مهم نیست که گوگل هرچند وقت یکبار الگوریتم‌های خود را به روزرسانی می‌کند، وبسایت شما همچنان رتبه خوبی خواهد داشت به شرط آنکه بک‌لینک‌های خوبی ایجاد کرده باشید. باید بدانید در هک سئو، بک‌لینک‌ها یکی از بهترین سیگنال‌ها جهت رتبه‌بندی وبسایت شما هستند. این مهم درسال 2016 توسط گوگل اعلام شد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم‌های گوگل چه بود و چه شد؟

اگر بتوانید از صفحات وب معتبر و مرتبط با محتوای وبسایت خود، بک‌لینک بگیرید، اعتبار خود را به گوگل ثابت خواهید کرد. یکی از بهترین روش‌ها جهت بک‌لینک گرفتن، تبلیغ محتواهایتان در رسانه‌های اجتماعی است. حتی می‌توانید از اینفلوئنسرها و وبلاگ‌نویس‌های مطرح نیز جهت شناسایی و معرفی وبسایت خود کمک بگیرید.

بهترین راه‌ها برای ساخت بک‌لینک

همانطور که گفتیم بک‌لینک یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در هک سئو است. در ادامه با چند روش موثر و ساده جهت ساخت لینک‌های باکیفیت آشنا خواهید شد:

  •  تولید محتوای باکیفیت
  •  تولید محتوای اورجینال
  •  استفاده از تصاویر و ویدئوها
  •  محتوا با تاریخ انقضای طولانی
  •  تولید محتوای آموزشی
  •  استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  •  ایجاد پست مهمان
  •  ارتباط با شرکت‌های همکار
  •  نمایش نمونه کار
  •  آسان کردن لینک دادن به محتوای خود
  •  پاسخ به نظرات و پرسش‌های دیگران
  •  عضویت در انجمن‌های مختلف

 

  • استفاده از schema markup

schema markup یکی از راهکارهای مهم در استراتژی هک سئو است. schema markup همچنین به عنوان داده‌های ساختاریافته (structured data) نیز شناخته می‌شود و در حقیقت زبانی است که موتورهای جستجو برای خواندن و درک محتوای صفحات شما از آن استفاده می کنند. منظور ما از زبان، واژگان معنایی (کدهایی) است که به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای صفحات وب را مشخص و دسته‌بندی کنند.
حال پرسش اینجاست که schema markup چگونه می‌تواند در هک سئو موثر باشد و به رنکینگ وبسایت ما کمک کند. در پاسخ باید گفت schema markup یک ریزداده است که هر فردی می‌تواند به وبسایت خود اضافه کند. هدف از اضافه کردن آن، دادن توضیحات جامع و کامل به کاربران در صفحه نتایج موتورهای جستجو است. به طور خلاصه، از schema markup در هک سئو به عنوان ابزاری جهت تعریف محتوای یک وب‌سایت استفاده می‌شود که در افزایش رتبه‌بندی وبسایت‌تان کمک شایانی می‌کند.
عکس‌های شاخص، رتبه‌بندی، ریویوها، کامنت‌ها و نظرات و لینک‌های سایت از جمله مثال‌های مطرح schema markup است.


چگونه از Schema markup (نشانه‌گذاری اسکیما) استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم نشانه‌گذاری اسکیما در هک سئو بسیار موثر است. اسکیماها همانند کدهای نشانه‌گذاری دیگر در محتوای صفحات وبسایت قرار می‌گیرند. به عبارت دقیق‌تر، به منظور جلوگیری از گردش موتورهای جستجو در اطلاعات زیادی (یا حتی بی‌ربط) صفحه، عناصر اسکیما و صفت‌های مرتبط مستقیما در کد HTML قرار می‌گیرند.
مثلا اگر وبسایت شما در زمینه معرفی فیلم و سریال است، با نشانه‌گذاری اسکیما شما می‌توانید به ربات‌های گوگل بفهمانید که در این صفحه، درمورد چه فیلم یا سریالی صحبت می‌کنید. تنها کافی است از استاندارهای مشخص مربوط به فیلم در سایت schema.org استفاده کنید. در مورد وبسایت شما، این استانداردها شامل نام فیلم، ژانر آن، آدرس آنونس فیلم یا حتی نام کارگردان آن است.

  • یادگیری اصل EAT: گامی مهم در هک سئو

EAT در هک سئو مخفف (Expertise, Authority, and Trustworthiness) است که در درجه اول اعتبار برند شما را در نت می‌سنجد. وقتی صحبت از هک سئو می‌شود، اصل EAT بسیار کمک‌کننده است زیرا به شما کمک می‌کند تا در دراز-مدت به نتایج چشم‌گیری دست پیدا کنید و برندتان را به برندی معتبرتر، تثبیت شده‌تر و قابل‌‌اعتمادتر تبدیل کنید.
برای استفاده بهینه از این استراتژی هک سئو، باید از اصول اولیه شروع کنید. یعنی آن‌که از مشتریانتان بخواهید که بازخوردهای مثبت‌شان را در رسانه‌های اجتماعی و دیگر وبسایت‌های معتبر انتشار دهند. همچنین، به یک عضو فعال در انجمن‌های وابسته به موضوع وبسایتتان تبدیل شوید.

  • Keywords Long-Tail (کلیدواژه‌های طولانی) را فراموش نکنید

همیشه به یاد داشته باشید Long-tail Keywords نقش مهمی در هک سئو بازی می‌کنند، سعی کنید از آن‌ها در محتوای خود استفاده کنید. برکسی پوشیده نیست که رقابت بر کلیدواژگان کوتاه بسیار زیاد است و شما برای آنکه رتبه بالاتری در این کلیدواژگان به دست بیاورید، باید تلاش زیادی بکنید و البته زمان زیادی نیز صرف کنید. با این‌حال، اگر از عبارات و کلیدواژگان طولانی‌تر استفاده کنید، شانس اینکه در آن‌ها رتبه بالاتری در موتور جستجو (در زمان نسبتا کمتری) کسب کنید، بسیار زیاد است.

جمع‌بندی

در این مطلب از بلاگ منتوریکس سعی کردیم تا راهنمای جامعی درباره 10 نکته برتر در هک سئو (SEO) به شما معرفی کنیم. پیروی از این استراتژی‌ها به شما کمک خواهد کرد تا از رقبای خود جلو بزنید. شما از چه روشی برای بهبود سایت خود استفاده می‌کنید؟

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف