با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

5 کانال یوتیوب دیجیتال مارکترهای معروف دنیا

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
16:35، 1401/03/01
5 کانال یوتیوب دیجیتال مارکترهای معروف دنیا
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

5 کانال یوتیوب دیجیتال مارکترهای معروف دنیا


یوتیوب دریایی از دانش را در خود دارد که ماهی‌های رنگی و خوشمزه در آن شنا می‌کنند. برای همین در این اقیانوس بی‌کران باید ساعت‌ها بگردید تا بهترین‌ ماهی‌ها را انتخاب کنید. قطعا این کار بسیار وقت‌گیر است و بیشتر افراد چنین وقتی را ندارند. در کشور ایران جست‌وجو در یوتیوب رایج نیست اما در کشورهای دیگر اگر کسی چیزی را نداند مستقیم به سراغ یوتیوب می‌رود و ویدیوهایش را پلی می‌کند. میلیون‌ها ویدئو در یوتیوب وجود دارد که هر شخصی می‌خواهد به شما دیجیتال مارکتینگ یاد بدهد اما برخی از آن‌ها نه تنها به شما کمکی نمی‌کنند، بلکه از مسیر اصلی هم دور می‌شوید و خود را در ناکجاآباد پیدا می‌کنید؛ از این رو ما 5 کانال یوتیوب دیجیتال مارکترهای معروف را انتخاب کردیم تا اطلاعات درست را از جای درست بگیرید. با منتوریکس همراه باشید تا با 5 کانال یوتیوب دیجیتال مارکترهای معروف آشنا شوید.

1. کانال یوتیوب MeasureSchool

جولیان آمریکایی از سال 2014 عضو یوتیوب شده است. او هر سه‌شنبه ویدئوهای آموزشی دیجیتال مارکتینگ خود را در کانال یوتیوبش آپلود می‌کند و گاهی به صورت لایو در یوتیوب حضور پیدا می‌کند و به سوالات دیجیتال مارکترهای جوان و جویای نام پاسخ می‌دهد. تخصص جولیان در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) است و سعی می‌کند ویدئوهایش برای هر کس که جویای یادگیری دیجیتال مارکتینگ است گویا و قابل فهم باشد.

کانال یوتیوب MeasureSchool

کانال یوتیوب MeasureSchool با شعار آیا می‌خواهید مهارت دیجیتال مارکتینگ خود را به مرحله بعدی ببرید؟ آغاز به کار کرده است. این کانال بر روی اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، پیگیری و بررسی کمپین‌ها و پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ تمرکز دارد و به صورت تخصصی گوگل آنالیتیکس و تگ منیجر را آموزش می‌دهد، پس اگر می‌خواهید در این دو ابزار گوگل حرفه‌ای و استاد شوید و زیر و بم‌های کار با این دو ابزار را یاد بگیرید سری به کانال MeasureSchool و مرد پشت‌پرده کانال یعنی جولیان سر بزنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

2. کانال یوتیوب Loves Data

کانال یوتیوب Loves Data کمی قدیمی‌تر از کانال جولیان است و از سال 2011 توانسته دیجیتال مارکتینگ را در قالب ویدیو آموزش دهد. بنیانگذار کانال Loves Data کسی جز بنجامین منگولد نیست.

کانال یوتیوب loves-data

بنجامین منگولد هدف کانال یوتیوبش را این‌گونه توصیف می‌کند: Loves Data" درباره‌ی استفاده حداکثری از داده‌های شماست. هدف رسیدن به چیزهای خوب و رد کردن سختی‌هاست. کانال ما توسط متخصصان Google Analytics، Google Ads، Google Data Studio و Google Tag Manager  اداره می‌شود. همچنین شرکت Loves Data با برخی از بزرگ‌ترین برندها مشورت و همکاری دارد و هزاران نفر را آموزش داده است تا آن‌ها هم به دیجیتال مارکترهای خوبی تبدیل شوند. به همین دلیل نمی‌توانم صبر کنم تا به شما نشان دهم چگونه می‌توانید از داده‌های خود بیشترین بهره را ببرید!"

همانطور که از صحبت‌های بنجامین فهمیدید، بیشتر ویدئوهای کانال یوتیوبش درباره‌ی داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها در پیشرفت دیجیتال مارکتینگ شرکت‌ها با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل دیتا استودیو و دیگر ابزارهای معروف دیجیتال مارکتینگ است. اگر دوست داشتید بیشترین و مفیدترین استفاده را از داده‌های خود داشته باشید و این ابزارهای گوگل را یاد بگیرید، بنجامین منگولد به شما به صورت رایگان یاد خواهد داد.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

3. کانال یوتیوب نیل پاتل

نیل پاتل در سن 16 سالگی اولین وب‌سایت خود را ساخت و به چند شرکت بازاریابی پول پرداخت کرد تا به او کمک کنند، اما سرش کلاه بزرگی رفت و پولش را خوردند. از آن‌جایی که عاشق این کار بود، چاره‌ای نداشت جز این‌که دوباره از اول دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرد. امروزه نیل پاتل از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است. وال استریت ژورنال از او به عنوان یکی از تأثیرگذاران برتر وب نام می‌برد و فوربس می‌گوید او جزو 10 بازاریاب دیجیتال برتر دنیاست.

کانال یوتیوب neil-patel

نیل پاتلی که در 16 سالگی سرش کلاه رفت و پولش را خوردند، حالا به عنوان 100 کارآفرین برتر زیر 30 سال توسط اوباما و 100 کارآفرین برتر زیر 35 سال توسط سازمان ملل شناخته می‌شود. فکرش را بکنید این آدم به این بزرگی در کانال یوتیوب خود به صورت رایگان تجاربش را درباره دیجیتال مارکتینگ با عاشقان این کار به اشتراک می‌گذارد تا جوانانی که دوست دارند وارد این کار شوند، کلاه بزرگی سرشان نرود و به سرنوشت نیل پاتل دچار نشوند.

او وبینارهای زیادی برگزار می‌کند و به موضوعات مختلفی از جمله بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، تجزیه و تحلیل توسط ابزارهای گوگل و هر مسئله‌ای که به دیجیتال مارکتینگ مرتبط باشد می‌پردازد. در سایت نیل پاتل می‌توانید حتی بهترین نام دامنه را برای خود پیدا کنید، چون او به دیجیتال مارکترهای تازه کار اهمیت زیادی می‌دهد. اگر تازه کار هستید یا می‌خواهید چیزهای بیشتری درباره بازاریابی دیجیتال بدانید، سری به ویدیوهای نیل پاتل بزنید.

4. کانال یوتیوب Google Webmasters

کانال یوتیوب رسمی گوگل وب‌مستر هسته‌ی اصلی یادگیری دیجیتال مارکتینگ است. کانالی که در سال 2009 ایجاد شد و تا به امروز بیش از 40 میلیون بازدید داشته است. در این کانال کارشناسان گوگل با همان لحن شیوا و گویا و ساده گوگلی به شما یاد می‌دهند چگونه سایت خود را برای گرفتن رتبه‌ی 1 صفحه نتایج جست‌وجو گوگل بهینه کنید و کمک‌تان می‌کند تا از اشتباهات فاصله بگیرید. البته از آن‌جا که از اسمش هم پیداست در این کانال می‌توانید آموزش‌های خوبی درباره گوگل وب مستر سابق و سرچ کنسول کنونی در بخش Search Console Training بگیرید. با دیدن ویدئوهای بخش Search Console Training می‌توانید سرچ کنسول خود را قورت دهید یا با یک فن نسخه‌اش را بپیچید!

کانال یوتیوب وبمستران

البته غیر از بخش سرچ کنسول، بخش‌های مفید دیگری هم وجود دارد که دیدن و یادگیری‌ آن خالی از لطف نیست. بخش‌هایی مانند Google Search News، SEO Mythbusting، SEO Snippets و بخش جذاب #AskGoogleWebmasters را به هیچ وجه از دست ندهید، چون جواب تمام سوالات دیجیتال مارکتینگی شما در ویدئوهای این بخش‌ها نهفته است. همچنین در این بخش‌‌ها تصور شما را از باورهای غلط سئو از بین می‌برند و باورهای درست را جایگزین آن می‌کنند تا با کارهای اشتباه باعث پنالتی شدن سایت و جریمه سنگین توسط الگوریتم‌های گوگل مانند الگوریتم پاندا نشوید. کانال یوتیوب Google Webmasters جایی‌ست که می‌توانید به هسته اصلی و سرچشمه‌ی دانش مارکتینگی دست پیدا کنید و خودتان را میان متخصصان حرفه‌ای ببینید.

5. کانال یوتیوب برایان دین

برایان دین را هم می‌توان در دسته‌ی سر تراشیده‌های خوش‌شانس و جذاب قرار داد. برایان از سال 2013 در یوتیوب فعالیت دارد و تعداد سابسکرایبرهایش تقریبا به اندازه‌ی کانال یوتیوب رسمی گوگل وب‌مستر است. برایان دین در بیوگرافی کانالش این‌طور می‌نویسد: "کانال من درباره‌ی آموزش دیوانه وار SEO به شماست. شما می‌توانید از آموزش‌های قابل اجرا مانند ایجاد لینک (Link building)، استراتژی‌های بازاریابی محتوا و.. در پیشرفت کار خود استفاده کنید. "بنابراین اگر یک بازاریاب حرفه‌ای هستید که می‌خواهد با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو، بازدید بیشتری را به سایت خود هدایت کند، حتماً همین الان ویدئوهای من را ببینید. همان‌طور که می‌بینید، در کانالم ویدیوهایی منتشر می‌کنم که بر روی مطالعات سئو کلاه سفید، مثال‌های واقعی، نکات قابل اجرا و گزارش‌هایی از مخاطبانی مانند شما تمرکز دارد".

کانال یوتیوب brian-dean

ویدئوهای کانال یوتیوب برایان دین به 5 بخش تقسیم می‌شود. تکنیک‌ها و راهکارهای لینک‌سازی کلاه سفید، یوتیوب مارکتینگ و سئو در کانال یوتیوب، موردهای مطالعاتی و سئو پیشرفته، ویدئوهای یادگیری سئو برای تازه کارها و ویدئوهای چطور رتبه بهتری در صفحه نتایج جست‌وجو گول بگیریم 5 بخش کانال یوتیوب برایان دین را تشکیل می‌دهد. اگر در میان ویدئوهای برایان گم شدید و ندانستید از کدام ویدئو شروع کنید، سریع به قسمت Playlists بروید و بخش مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس از قدیمی‌ترین ویدئو آن بخش شروع کنید تا به جدیدترین آن‌ها که مطالب جدیدتری درباره آپدیت‌های گوگل و تغییرات در سئو سایت و بازاریابی محتوا دارد، برسید.

جمع‌بندی

شاید ویدئوهای سایت‌هایی مانند مسترکلاس یا یودمی را ترجیح بدهید، اما برای دیدن ویدیوها و گذراندن دوره‌های‌شان باید هزینه‌های سنگین زیادی کنید. یوتیوب و دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای اینجا هستند تا به صورت رایگان اطلاعات و دانش خود را در اختیارتان بگذارند. این 5 کانال یوتیوب دیجیتال مارکترهای معروف را سابسکرایب کنید تا از آخرین ویدئوهای آن‌ها خبردار شوید و از رقابت جا نمانید. چون اگر نتوانید سایت خود را به صفحه‌ی اول صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل برسانید، در صفحه دوم نتایج، در سایت شما جنازه پنهان می‌کنند!

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب پادکست دیجیتال مارکتینگ بزنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ با منتوریکس در تماس باشید.

 

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف