با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

10 افزونه‌ی کاربردی گوگل کروم برای دیجیتال مارکترها

نهال ظاهری
نهال ظاهری
12:41، 1399/07/22
10 افزونه‌ی کاربردی گوگل کروم برای دیجیتال مارکترها
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

10 افزونه‌ی کاربردی گوگل کروم برای دیجیتال مارکترها


شما هم با دیدن مرورگرهای دیجیتال مارکترها سرسام می‌گیرید؟ حق دارید. مسئولیت مستقیم این سرسام برمی‌گردد به افزونه‌های دوست‌داشتنی یا همان Extensionهای گوگل! دنیای افزونه‌های گوگل به قدری جذاب است که مطمئنیم به این راحتی‌ها نمی‌توانید از آن‌ها دل بِکَنید. البته که دل بستن در گرو این افزونه‌ها کار خودتان را راحت می‌کند، چرا که این افزونه‌ها قابلیت تحلیل و کسب اطلاعات را آسان‌تر از چیزی می‌کند که فکرش را می‌کنید. خود من هم از این قاعده مستثنی نیستم و از سر کنجکاوی تعداد زیادی از این افزونه‌ها را آزموده‌ام. در این مطلب 10 مورد از بهترین افزونه‌هایی که برای دیجیتال‌مارکترها بسیار پرکاربرد است را به شما معرفی خواهیم کرد. پس همراه منتوریکس باشید.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

1. افزونه Moz Bar

اکستنشن ماز

همانطور که از نامش برمی‌آید، این افزونه محصول شرکت Moz است. Moz Bar خیال‌تان را از هر نوع اطلاعات سئویی راحت می‌کند. منظورمان از اطلاعات سئویی عنوان، متا توضیحات، تگ‌های H1, H2 و... سایت خودتان و رقباست. البته اطلاعات دیگری مانند ساختار Markup را هم فراهم کرده. این افزونه کمک می‌کند بدون بررسی page source رقبا، به سرعت اطلاعاتی که نیاز است را بررسی کنید و از صحت و سقم اطلاعات سایت خودتان هم اطمینان حاصل کنید.

2. افزونه Page Analytics

گوگل آنالیتیکس هم پیش از این، ابزاری به همین نام در اختیار دیجیتال مارکترها قرار می‌داد که اطلاعات لازم در قالب سایت‌شان را ببینند. این نحوه نمایش، تصویر بهتری به تحلیل‌گر ارائه می‌داد. اما این ابزار کاربردی در سال‌های اخیر از آنالیتیکس حذف و در قالب افزونه Page Analytics ارائه شد. این افزونه اطلاعاتی مانند click, page view, bounce rate و... ارائه می‌کند.
یادتان باشد که این افزونه گاهی به درستی کار نمی‌کند (طبق تجربه شخصی) که احتمالا علت آن به مشکلات اینترنت ایران و تحریم‌ها برمی‌گردد.

3. افزونه Wapplayzer

افزونه wappalyzer

این افزونه حسابی به درد دیجیتال مارکترهای کنجکاو می‌خورد. منظورمان از کنجکاوی چیست؟ حتما برای شما هم پیش آمده که به وقت جستجوهای اینترنتی و بررسی رقبا، امکانات یک سایت دل‌تان را برده باشد و دوست داشته باشید از زبان برنامه‌نویسی و امکانات آن‌ها سردربیاورید. 

مشابه این ابزار Library Sniffer است که بو می‌کشد و همه چیز را پیدا می‌کند، اما بنابر تجربه شخصی Wapplayzer قدرت بیشتری دارد.

 
افزونه Wapplayzer این امکان را به راحتی آبِ خوردن برای‌تان فراهم می‌کند. البته لزوماً تمامی ابزارها را نشان نمی‌دهد، چرا که ممکن است رقبا از ابزارهایی استفاده کرده باشند که پیدا کردن اطلاعات را غیر ممکن کند. به طور مثال بسیاری از ابزارها را می‌توان از طریق گوگل تگ منیجر راه‌اندازی کرد. در این صورت Wapplayzer از نمایش آن‌ها عاجز است. مثلا سایت علی بابا از ابزارهای گوگل تگ منیجر، گوگل آنالیتکس، هاتجر و heap استفاده می‌کند.
  • آموزش ویدئویی استفاده از ابزار wappalyzer را در این مطلب ببینید.

4. افزونه Scan WP

احتمالا شما هم در وب‌گردی‌های‌تان به سایت‌های وردپرسی برخورده‌اید که امکانات یا Theme آن برای شما جذاب بوده یا این‌که دوست داشتید وبلاگ رقبا را تحلیل کنید. این افزونه برای این کار بهترین است. با افزونه Scan WP می‌توانید بفهمید رقبای‌تان از چه Pluginها و Themeهایی استفاده کرده‌اند و به راحتی آن‌ها را تحلیل کنید.

5. افزونه Tag Assistant

اکستنشن تگ اسیستنت

افزونه Tag Assistant محصولی‌ست جذاب از شرکت جذاب‌تری به نام گوگل! این افزونه طراحی شده تا وبمسترها بدانند تگ‌هایی مانند تگ گوگل آنالیتیکس یا وبمستر در صفحات مختلف سایت‌شان به درستی اجرا می‌شوند یا نه. کار کردن با این ابزار هم بسیار ساده است. دکمه رکورد را بزنید و یک‌بار رفرش کنید تا وضعیت تگ‌ها تحلیل شوند.

اگر دوست دارید با کارایی این ابزار آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «گوگل تگ اسیستنت چیست؟» را مطالعه کنید.

6. افزونه ColorZilla

تا به حال برای‌تان پیش آمده که در پرسه‌زنی‌های اینترنتی‌تان و در مواجهه با یک رنگ به خصوص میخکوب شوید؟ این حالِ مشترک اکثر دیجیتال مارکترهاست. اینجاست که پیدا کردن آن کد رنگی دلربا می‌شود دغدغه! دیجیتال مارکترها معمولا به CSS تسلطی ندارند، از طرفی این حالت شیدایی زیاد برای‌شان اتفاق میفتد و دوست دارند از آن کد رنگی در سایت خودشان (مثلا برای دکمه‌های CTA) استفاده کنند. در چنین مخمصه‌ای، افزونه ColorZilla کلید حل معماست. فقط کافی‌ست این افزونه را به مرورگر خود اضافه کنید، نشانگرش را روی رنگ مورد نظر بگیرید و کلیک کنید. تادا! کد رنگ شما آماده‌ست! به همین سادگی، به همین خوشمزگی.

  • آموزش ویدئویی استفاده از این اکستنشن را در این مطلب ببینید.

7. افزونه Seoquake

به جرأت می‌توان گفت، افزونه Seoquake، جزء پرطرفدارترین افزونه‌های تحلیل سئو به شمار می‌رود. با نصب این افزونه، هم می‌توانید اطلاعات سئویی وب‌سایت‌ها را تحلیل کنید و هم اطلاعات مفیدی در صفحات نتایج گوگل ببینید.

8. افزونه Serpstat

این افزونه هم اطلاعات سئویی فراوانی از وب سایت‌ها ارائه می‌دهد. البته برای استفاده از افزونه Serpstat، ابتدا باید در سایت آن لاگین کرده باشید و از طریق token به آن وصل شوید.

9. افزونه SimilarWeb

اکستنشن similarweb

افزونه SimilarWeb حکم همان بچه‌های مردمی را دارد که همیشه مترومعیار والدین ایرانی برای مقایسه بوده‌اند! همانقدر کامل، باادب و سرشار از توانایی! این افزونه‌ی کاربردی به شما کمک می‌کند در تحلیل سایت‌ها کم نیاورید. این افزونه درست مانند الکسا به ترافیک سایت‌ها رنک می‌دهد. یکی از تحلیل‌های بسیار جذابش هم اطلاعاتی‌ست که از sourceهای ورودی در اختیار ما قرار می‌دهد. راستی اطلاعات Simillarweb بسیار قابل اتکاست و به‌راحتی می‌توانید به آن اعتماد کنید.

10. افزونه Mobile/Responsive Web Design Tester

موبایل فرندلی هستید یا نه؟ اگر نیستید، قید درصد زیادی از کاربران‌تان را بزنید، چرا که این روزها همه گوشی به دست هستند و اکثر ورودی‌ها از دستگاه‌های موبایلی‌ست. بنابراین به عنوان یک دیجیتال مارکتر، نیاز دارید از ریسپانسیو بودن وب‌سایت‌تان در تمامی دستگاه‌ها اطمینان حاصل کنید. افزونه Mobile/Responsive Web Design Tester پیچیدگی این بررسی را کمتر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که کار را شبیه سازی کنید.

خب، به پایان این لیست ده‌گانه‌ی افزونه‌های محبوب و کاربردی google chrome رسیدیم. شما هم تجربه‌ی استفاده از این افزونه‌ها را داشته‌اید؟ چه افزونه‌ی کاربردی دیگری را می‌شناسید که نامش در این لیست نیامده؟ همچنین می‌توانید برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ و خدمات سئو سایت با منتوریکس در تماس باشید.

نهال ظاهری
نهال ظاهری

نهال کارشناس ارشد سئو و مدیر پروژه‌های منتوریکس است. تخصص‌اش در برنامه‌ریزی، حل کردن چالش‌های پروژه‌ها و ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم است. تجربه نهال در حوزه دیجیتال مارکتینگ منبع الهام همه اعضای تیم محسوب می‌شود.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف