با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

همه آنچه باید درباره طراحی سایت بدانید

سینا یوسفی
سینا یوسفی
10:09، 1401/10/12
همه آنچه باید درباره طراحی سایت بدانید
3 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه آنچه باید درباره طراحی سایت بدانید


طراحی سایت چیست و چه مراحلی دارد؟ اگر به‌دنبال آموزش طراحی سایت یا برون سپاری طراحی وبسایت هستید، دانستن پاسخ این سوال می‌تواند مسیر شما را در یادگیری برنامه نویسی سایت یا استخدام برنامه نویس مشخص کند. در این مطلب، 0 تا 100 مراحل طراحی و راه اندازی سایت را یاد می‌گیرید و با نقش‌ها و مشاغل مرتبط با طراحی وبسایت آشنا می‌شوید.

طراحی سایت چیست و چه مراحلی دارد؟

قبل از اینکه بگویم طراحی سایت چیست، ابتدا باید سایت را بشناسید. سایت، یک پایگاه اینترنتی‌ست که برای اهداف مشخصی ایجاد و راه اندازی شده است. سایت می‌تواند جایی برای معرفی خدمات و محصولات شما باشد؛ درست مثل یک ویترین فروشگاهی یا بیلبورد تبلیغاتی. اما این تنها کارکرد راه اندازی سایت نیست. 

سایت مجموعه‌ای از صفحات به هم پیوسته است که توسط طراح سایت یا برنامه نویس سایت، راه اندازی می‌شود. پروژه طراحی سایت، مراحل مختلفی دارد که باید توسط برنامه نویس بک اند و فرانت اند، انجام شود. قبل از معرفی مراحل طراحی سایت، باید با تعریف بک اند کار و فرانت اند کار آشنا شوید:

فرانت اند کار کیست؟

برنامه نویس Front-end، کسی است که به طراحی گرافیک سایت و ظاهر قالب آن، تسلط دارد. فرانت اند کار باید اطلاعات کافی درباره رفتار کاربران و طراحی رابط کاربری ui و تجربه کاربری ux هم داشته باشد.

بک اند کار کیست؟

توسعه دهنده بک اند، کسی است که به زبان‌های برنامه نویسی وب مسلط است و می‌تواند اقدامات فنی برای بهبود تعامل کاربر با سایت را انجام دهد. بک اند کار، بخش‌های غیرقابل مشاهده را بهبود می‌دهد و به نوعی در پشت صحنه سایت، فعالیت می‌کند.

در کنار این دو نقش، برنامه نویس فول استک هم وجود دارد. فول استک دولوپر، کسی است که هم در بخش فرانت و هم در بخش بک تبحر دارد و می‌تواند به تنهایی یک سایت را با تمام اجزای آن، راه اندازی کند. کسانی که به طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت با جوملا مسلط باشند، می‌توانند به عنوان فول استک دولوپر فریلنسر، کار کنند. 

مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز فرانت اند و بک اند

مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز فرانت اند و بک اند

مراحل طراحی سایت چیست؟

حالا وقت آن است که به سوال دوم برگردیم. مراحل طراحی سایت چیست؟

برای اینکه پروژه طراحی سایت را از صفر تا 100 اجرا کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- نیازسنجی و چیدن استراتژی

قطعاً اولین مرحله برای طراحی سایت، این است که بفهمیم به چه سایتی و با چه امکاناتی نیاز داریم. هر کسب و کار، هدف خود را از راه اندازی سایت دنبال می‌کند. پس، طراح سایت باید مشخص کند که خواسته‌ها و نیازهای مشتری از سفارش طراحی سایت چیست.

در همین رابطه بخوانید: ۱۰ نکته سئویی که در طراحی سایت باید رعایت کنید

2- تحلیل و طراحی سیستم‌ها

درسی با همین عنوان در چارت آموزشی رشته مهندسی کامپیوتر وجود دارد. طراحی وبسایت، فقط چیدن صفحات مختلف کنار هم، ثبت نام کاربران یا فروش محصولات و خدمات نیست. طراح باید بداند که چه چیزی را با چه فرمت و فرآیندی، پیاده سازی کند. آموزش طراحی سایت در 99% پکیج‌ها و دوره‌ها، بدون در نظر گرفتن سرفصل‌های تحلیل و طراحی سیستم است. با انجام این کار، مشخص می‌شود که سایت چه بخش‌هایی دارد و این بخش‌ها چه کاری برای کاربران و بازار هدف، انجام می‌دهند. 

3- طراحی وایرفریم

نرم افزار‌های مختلفی برای پیاده سازی گرافیکی ظاهر سایت وجود دارد. با داشتن وایرفریم، کار برنامه نویس فرانت اند، بسیار راحت می‌شود و امکان بررسی بخش‌های مختلف سایت و ui قبل از پیاده سازی، وجود دارد. هدف طراحی سایت با figma و فتوشاپ، به دست آوردن یک وایرفریم کاربردی برای مراحل بعدی است. 

هدف از طراحی وایرفریم، مشخص کردن جای المان‌ها و عناصر محتوایی در هر صفحه سایت است

هدف از طراحی وایرفریم، مشخص کردن جای المان‌ها و عناصر محتوایی در هر صفحه سایت است

4- کدنویسی تایم!

از مرحله 4، کار برنامه نویسی فرانت اند و بک اند آغاز می‌شود. این مرحله می‌تواند به دو زیردسته هم تقسیم شود و هر برنامه نویس، کار خود را انجام دهد. می‌توانید کل فرآیند طراحی سایت را هم به فول استک دولوپر بسپارید. اما نتیجه این مرحله یکسان است. در پایان مرحله 4، باید یک سایت کامل اما منتشر نشده داشته باشید. 

برنامه‌هایی مانند xampp و wamp وجود دارد که امکان راه اندازی هاست مجازی را به شما می‌دهد. با این حساب می‌توانید قبل از خرید هاست و دامنه، امکانات، قابلیت‌ها، فراِیندها، بخش‌های مختلف و نحوه عملکرد سایت را تست و ارزیابی کنید. در همین مرحله، باید ایرادات و اشکالات موجود را برطرف کرد تا سایت بدون کمترین خطا، روی هاست اصلی، بارگذاری شود. 

5- راه اندازی سایت

حالا که تمام کارها برای کدنویسی سایت و تحویل آن از برنامه نویس انجام شده، می‌تواند به خرید دامنه و هاست اقدام کرد. قدم آخر هم ریختن فایل‌های سایت روی هاست است تا بعد از آن، دامنه و هاست متصل شوند. معمولاً به 24 تا 48 ساعت برای راه اندازی کامل و نشستن اطلاعات سایت روی دامنه زمان نیاز است. پس از پایان این تایم، می‌توان دامنه را به سرویس‌های گوگل یعنی گوگل سرچ کنسول Google Search Console و گوگل آنالیتیکس Google Analytics برای ارزیابی کاربران و ترافیک سایت، متصل کرد. 

در همین رابطه بخوانید: تاثیر هاست و دامین به روی سئو

هدف از طراحی سایت چیست؟

یک سوال مهم دیگر در طراحی سایت این است که چرا کسب و کارها به سایت نیاز دارند؟ شبکه‌های اجتماعی، نقش زیادی در به دست آوردن بازار و ارتباط با مشتریان و مخاطبان دارند. در آموزش اینستاگرام و کسب درآمد دلاری از یوتیوب، به مفصل درباره سئو این دو شبکه و ترفندهای رشد در آن‌ها صحبت کردیم. اما تا زمانی که شبکه‌های اجتماعی رایگان هستند و امکان سئو شبکه‌های اجتماعی هم وجود دارد، چه نیازی به داشتن سایت است؟ با ادامه این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس همراه ما باشید!

  • فروش بیشتر و کسب درآمد

سایت در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی، اعتبار بیشتری دارد. امکان ثبت نام آن هم در سامانه‌های تایید کسب و کار وجود دارد. یعنی با داشتن سایت می‌توانید به کاربر اطمینان دهید که از سایت معتبری خرید می‌کند. با گرفتن درگاه‌های پرداخت اینترنتی هم می‌توانید به فروش محصولات و خدمات خود، بپردازید. 

  • ایجاد مزیت رقابتی در مقایسه با رقبا

لزوماً نباید تنها از یک کانال ارتباطی برای به دست آوردن بازار هدف استفاده کنید. مشتریان و مخاطبانی که در شبکه‌های اجتماعی یا به شکل حضوری دارید، تمام بازار شما نیست. برای بازاریابی بیشتر و بهتر، می‌توانید روی استراتژِی طراحی سایت و راه اندازی پایگاه اینترنتی، برنامه ریزی کنید. 

  • داشتن کانال ارتباطی جایگرین

کسی نمی‌داند اینترنت آزاد در ایران تا چه زمانی پایدار می‌ماند و چه زمانی قطعی اینترنت بین الملل رخ می‌دهد. علاوه بر آن، بسته شدن شبکه‌های اجتماعی هم ممکن است کار شما را در فروش محصولات و خدمات دچار اختلال کند. بنابراین داشتن یک شبکه و کانال جدید مانند سایت می‌تواند مانند یک پلن جایگزین و نسخه پشتیبان برای شما عمل کند. در این صورت، امکان شیفت (Shift) دادن و انتقال کاربران از شبکه اجتماعی به لندینگ‌های هدف و سایت اصلی، وجود دارد. 

  • تولید محتوای راحت‌تر و آسان‌تر

تولید محتوا و انتشار آن در سایت، بسیار راحت‌تر از شبکه‌های اجتماعی است. شاید برای پیدا کردن کاربران و مخاطبان نیاز به هزینه برای سئو سایت و… داشته باشید، اما دستتان برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا، کاملا باز است. 

شما از کدام انواع محتوا برای انتشار در سایت، استفاده می‌کنید؟

شما از کدام انواع محتوا برای انتشار در سایت، استفاده می‌کنید؟

چه مشاغلی به طراحی سایت نیاز دارند؟

ما در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که اینترنت، مانند آب و هوا در زندگی‌مان جریان دارد. کسب و کارهای مختلف، نسبت به دهه‌های گذشته رشد زیادی داشته‌اند و لازم است تا تمامی بیزینس‌ها، نسبت به تغییرات جدید، به روز شوند. داشتن آگاهی در مورد اینکه کدام کسب و کار‌ها به طراحی سایت نیاز دارند، می‌تواند به شما برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و سایت‌های برندینگ، کمک کند.

با وجود اهداف و مزیت‌هایی که در بالاتر برای سایت گفتیم، هیچ فعالیتی را نمی‌توان پیدا کرد که نتوان در فضای وب آن را پیاده سازی کرد؛ از فروش لوازم سنگین و سبک گرفته تا ارائه خدمات مختلف. با این حال، مشاغل زیر بیشترین سود را از طراحی و راه اندازی سایت می‌برند:

  • مشاغل آموزش محور
  • مشاغل مرتبط با فروش محصولات و خدمات
  • مشاغل مرتبط با خدمات چاپ و تبلیغات
  • مشاغل مرتبط با خدمات حمل و نقل و ترابری مانند سایت آژانس هواپیمایی
  • مشاغل مرتبط با خدمات هتلینگ و اقامتی
  • مشاغل مرتبط با فروش محصولات غذایی و رستورانی

بازار هدف و کاربران هر کدام از دسته بندی‌ها بالا، متفاوت است و درصد موفقیت کسب و کارها در این مشاغل هم با هم متفاوت است. بررسی این موضوع، در مطلب ما نمی‌گنجد اما یقیناً قبل از ثبت سفارش طراحی سایت، باید بدانید که انواع سایت از نظر فنی و عملکرد چیست. 

انواع سایت از نظر فنی

سایت‌ها از نظر فنی، به دو دسته سایت استاتیک (Static site) و سایت داینامیک (Dynamic site) یا پویا تقسیم بندی می‌شوند. 

سایت استاتیک Static 

سایت استاتیک به سایتی گفته می‌شود که امکان تغییر یا توسعه آن توسط کارفرما وجود ندارد. برای اضافه کردن صفحات یا بارگذاری محتوا در سایت‌های استاتیک، باید از تیم فنی یا برنامه نویس سایت کمک گرفت. هزینه طراحی سایت استاتیک، بسیار کمتر از سایت‌های پویا است.

سایت داینامیک یا Dynamic 

سایت داینامیک یا پویا، سایتی است که یک cms (Content Management System سیستم مدیریت محتوا) هم در کنار سایت اصلی، داشته باشد. با این حساب، کارفرما می‌تواند تغییرات لازم در محتوا یا صفحات سایت را بدون کمک برنامه نویس، انجام دهد. طراحی سایت با جوملا یا طراحی سایت با وردپرس، دست شما را برای استفاده از شناخته شده‌ترین و بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا باز می‌گذارد. اما لزوماً نیازی به استفاده از همین دو cms نیست و cms می‌تواند به شکل اختصاصی برای کار شما، طراحی و تولید شود. 

معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای سایت‌های داینامیک

معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای سایت‌های داینامیک

در کنار این دو نوع، یک ویژگی هم وجود دارد و آن هم طراحی سایت واکنش گرا است. سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو Responsive، سایتی است که در تمامی دستگاه‌ها و صفحه‌های نمایش قابل مشاهده باشد. یعنی اجرای المان‌ها و عناصر سایت برای کاربران دسکتاپی، موبایلی و تبلت، بدون مشکل و ایراد باشد.

این موضوع برای گوگل هم اهمیت زیادی دارد و اگر سایت شما موبایل فرندلی نباشد، عملاً هیچ رتبه‌ای در نتایج سرچ گوگل کاربران موبایل نخواهید گرفت. 

انواع سایت از نظر عملکرد

عملکرد سایت هم می‌تواند مشخصه خوبی برای دسته بندی سایت‌ها باشد. در همه سایت‌ها لینک، عکس، متن، منوی هدر و فوتر و… وجود دارد، اما کارکرد سایت‌ها با یکدیگر متفاوت است. گاهی سایت تنها برای معرفی خدمات (مانند سایت شرکتی) و برندینگ (مانند سایت شخصی) طراحی می‌شود. این سایت‌ها معمولاً نیازی به ثبت نام کاربران و لاگین ندارند. اما ممکن است به push notification و pop upها برای گرفتن شماره تماس کاربر و ساخت دیتابیس از کاربران هدف، نیاز باشد. 

در مقابل سایت‌های فروشگاهی، حتما به صفحه لاگین و ثبت نام نیاز دارند. برای این سایت‌ها باید نحوه ارائه خدمات یا ارسال کالاها به کاربر، کاملاً مشخص باشد و امنیت کاربران هم در طول خرید، تامین شود. طراحی سایت رایگان برای این دسته از سایت‌ها ناممکن است و نباید کیفیت و امنیت را فدای هزینه‌ها و مخارج کرد. با این حال کسی که به دنبال آموزش طراحی سایت باشد، باید بتواند انواع سایت‌های زیر را پیاده سازی و راه اندازی کند:

  • طراحی سایت فروشگاهی 
  • طراحی سایت شرکتی 
  • طراحی سایت هتل 
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت آموزشی
  • طراحی سایت دایرکتوری
  • طراحی سایت انجمن و فروم

نکات طراحی ux انواع سایت را در مطالب زیر بخوانید:

در طول فرایند طراحی سایت، ممکن است از تکنولوژی‌ها و زبان‌های خاصی در برنامه نویسی و کدنویسی سایت استفاده شود. در ادامه رایج‌ترین زبان‌های برنامه نویسی سایت و سیستم‌های مدیریت محتوا را به شما معرفی می‌کنم. 

انواع تکنولوژی‌های طراحی سایت

طراحی وبسایت امروزی، تفاوت زیادی به گذشته کرده است. دیگر طراحی سایت با html نمی‌تواند خواسته کارفرما، کاربر و حتی گوگل را برطرف کند. سایت‌های امروزی باید گرافیکی، جذاب و کاربرپسند باشند. به همین دلیل باید از تکنولوژی‌های روز برای طراحی آن کمک گرفت. 

طراحی سایت با html css

قدم اول، طراحی یک سایت اصولی بر پایه html و css است که عملکرد صحیح داشته باشد. طراحی سایت با html css، باعث کاهش حجم فایل‌های سایت می‌شود و بهینه‌ترین حالت ممکن است. البته به همان نسبت، کار طراحی را زمان‌بر و سخت می‌کند. 

طراحی سایت با فریمورک‌های مختلف

احتمالا طراحی سایت angularjs و طراحی سایت با react js را زیاد شنیده و خوانده باشید. این دو کتابخانه توسعه داده شده از سمت گوگل و فیسبوک، در کنار فریمورک پرطرفداری مانند بوت استرپ، رایج‌ترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپتی هستند که زمان طراحی سایت را کاهش می‌دهند.

اما باید توجه داشته باشید که هر کتابخانه، کدهای بلااستفاده زیادی را هم به هاست تحمیل می‌کند و می‌تواند باعث کاهش سرعت لود سایت شود. البته در این بین می‌توانید کدهای css را کم حجم و کوچک کنید. 

بهترین فریمورک‌های جاوااسکریپت برای طراحی سایت

بهترین فریمورک‌های جاوااسکریپت برای طراحی سایت

طراحی سایت با dreamweaver و ادوبی muse

یکی از ابزارهای خوب و ساده برای طراحی سایت با کمترین کدنویسی، dreamweaver است. نرم افزار Dreamweaver، در کنار ادوبی muse، دو ابزار ساده برای افرادی است که می‌خواهند با کمترین دانش کدنویسی، طراحی سایت کنند. 

در کنار موارد گفته شده، دو سیستم مدیریت محتوا پرطرفدار هم وجود دارد که کار محتواگذاری و تغییرات و بهینه سازی سایت را برای شما آسان می‌کند.

  • طراحی وب سایت joomla
  • طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس، به دلیل وجود پلاگین‌ها و افزونه‌های رایگان و غیررایگان زیاد، رایج‌تر و ساده‌تر است. علاوه بر آن، بهینه سازی و سئو سایت‌های وردپرسی هم معمولا ساده‌تر از سایت‌هایی است که به شکل اختصاصی طراحی شده‌اند اما تیم فنی خوبی ندارند. مطالب زیر به شما برای آشنایی بیشتر با سایت‌های وردپرسی و سئوی آن‌ها کمک می‌کند:

همچنین مطالب زیر را هم برای دیدن بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های وردپرس ببینید:

آموزش طراحی سایت

دیگر پیدا کردن فیلم‌های آموزش طراحی سایت به زبان فارسی و انگلیسی کار سختی نیست. بسیاری از دوره‌های طراحی سایت هم به شکل رایگان در اختیار کاربران گذاشته می‌شود و تنها برای دوره‌های تخصصی‌تر مانند زبان‌های جدید یا فریمورک‌های تازه باید پول پرداخت کنید. برای شروع باید کدهای html5 و css3 را یاد بگیرید و با طراحی صفحات ساده و متوسط، تمرین کنید. قدم‌های بعدی را می‌توانید با یادگیری ajax و جاوا اسکریپت بردارید.

به طور کلی، رودمپ و مسیر آموزش طراحی سایت در فرانت اند و بک اند، باید شامل سرفصل‌های زیر باشد:

  1. آموزش HTML و CSS
  2. آموزش جاوا اسکریپت و jquery
  3. آموزش زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP و ASP
  4. آموزش فریمورک‌های جدید مانند انگولار و ری‌اکت

درآمد طراحی سایت

درآمد طراحی سایت در ایران و خارج از ایران، به این بستگی دارد که شما کدنویس هستید یا برنامه نویس. کدنویسی سایت، بخشی از فرآیند برنامه نویسی است. یعنی در پایان کار، شما قطعه کد تحویل می‌دهید و کارتان، قسمتی از یک عملیات کلی است. حقوق کدنویس هم از 6-5 میلیون تومان در ماه شروع می‌شود و با بیشتر شدن سابقه و تجربه فرد، افزایش پیدا می‌کند.

اما برای برنامه نویسان داستان متفاوت است. شما اگر برنامه نویس بک اند باشید (یعنی آموزش طراحی سایت با c# یا php را دیده باشید)، حقوقتان از 8-7 میلیون تومان در ماه شروع می‌شود. برنامه نویسان جونیور در همین حدود حقوق می‌گیرند. برای برنامه نویسان فرانت هم همین حقوق در نظر گرفته می‌شود. اگر به سطح یک برنامه نویس سنیور و ارشد برسید، حقوقتان رشد قابل توجهی خواهد داشت و ممکن است حتی تا 15 میلیون تومان در ماه حقوق بگیرید. مدیران تیم برنامه نویسی هم معمولا 20 میلیون تومان به بالا حقوق می‌گیرند. 

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

قبل از شروع باید از خود دو سوال بپرسید:

  1. خودم می‌توانم برنامه نویس سایت شوم؟
  2. شرایط برون سپاری کار طراحی وبسایت چیست؟

در قدم اول، می‌توانید آستین‌ها را بالا زده و خودتان کار طراحی سایت را به عهده بگیرید. یقیناً کار شما از مراحل اولیه آموزش طراحی سایت با وردپرس یا cmsهای دیگر آغاز می‌شود. زمان‌بر بودن این مرحله، یک مزیت هم دارد و آن، کاهش هزینه طراحی سایت است. شما باید به نرم افزار طراحی سایت، back end در طراحی سایت، طراحی سایت با css و html مسلط باشید. اما در مقابل، نیازی به استخدام طراح و برنامه نویس ندارید و می‌توانید از همین کار، درآمد هم داشته باشید (به عنوان طراحی سایت freelancer و پروژه‌ای). 

قدم دوم، برون سپاری کار طراحی وبسایت است. در این صورت، باید با اصول برون سپاری کار آشنا باشید و کارتان را تنها به شرکت‌های معتبر این حوزه، بسپارید. سپردن کار به شرکت‌های نامعتبر یا افراد ناشناخته، می‌تواند باعث ضرر مادی و معنوی برای شما شود. با یک جستجوی ساده می‌توانید بهترین شرکت‌های طراحی سایت تهرانو دیگر شهرهای ایران را پیدا کنید. اینجا دیگر دست خودتان است که به شرکت‌های راه دور اعتماد کنید یا تنها به شکل حضوری قرارداد طراحی سایت ببندید. 

عملکرد سایت‌ها و نحوه کار با آن، باید تا حد امکان ساده و بدون ابهام باشد

عملکرد سایت‌ها و نحوه کار با آن، باید تا حد امکان ساده و بدون ابهام باشد

مشاغل مرتبط با طراحی سایت

تنها برنامه نویسان و کدنویسان برای طراحی سایت بسیج نمی‌شوند. بسته به اندازه پروژه و خواست کارفرما، تیم طراحی سایت می‌تواند بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شود. بسته به توانایی و مهارتتان هم می‌توانید وارد هر یک از حوزه‌های مرتبط با طراحی وبسایت شوید.

توسعه دهنده سایت

برای نصب افزونه‌ها یا بهبود قسمت‌های مختلف سایت، حتما نباید از برنامه نویس ارشد سایت استفاده کرد. این کارها را توسعه دهنده سایت هم می‌تواند انجام دهد. توسعه دهنده سایت باید توانایی‌های مورد نیاز یک فول استک دولوپر را داشته باشد و هم در سمت سرور و هم در سمت کلاینت، خواسته‌های مشتری را انجام دهد.

دیجیتال مارکتر و سئو کار

از همان ابتدای شروع طراحی وبسایت، حضور دیجیتال مارکتر، سئو کار و طراح ui ux می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش دوباره کاری‌ها داشته باشد. هنگامی که از همان ابتدا سایت را مطابق را فاکتورهای رتبه بندی گوگل طراحی کنید، نیازی به تغییر آن در آینده نخواهید داشت. علاوه بر آن، رعایت ریزه کاری‌های سئویی و فاکتورهای موثر در رتبه گرفتن سایت، می‌تواند زمان نتیجه گرفتن سئو و رسیدن به رتبه 1 گوگل را کاهش دهد. 

برای آشنایی بیشتر با شغل سئو و نحوه سئوکار شدن، مطالب زیر را بخوانید:

دپارتمان تولید محتوا

سایت بدون محتوا به چه ماند؟ به زنبور بی عسل…

سایت شما باید به نیاز مخاطب پاسخ بدهد و سوالاتش را بدون پاسخ نگذارد. محتوا گذاری در سایت، از چند جهت به شما کمک می‌کند:

  1. افزایش ترافیک ورودی سایت از طریق سرچ گوگل
  2. افزایش زمان ماندن کاربر در سایت برای خواندن مطالب
  3. معرفی محصولات و خدمات
  4. افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  5. افزایش نرخ فروش و کسب درآمد

بنابراین یک دسته از مشاغل مرتبط با طراحی وبسایت، حوزه تولید محتوا را شامل می‌شود. از استراتژیست محتوا گرفته تا برنامه ریز تقویم محتوایی، متخصص بازاریابی محتوایی و مسئول تولید محتوا را می‌توانید در این دسته قرار دهید. هر کدام از این افراد، وظایف و مسئولیت‌های خاص خود را دارند. متناسب با همین وظایف هم حقوق و درآمد آن‌ها تغییر می‌کند. بسته به نیاز، می‌توانید تولید محتوا را برون سپاری کنید یا تیم داخلی برای آن، تشکیل بدهید. 

سخن آخر

طراحی سایت، فرآیندی تخصصی و نیازمند دانش مهندسی کامپیوتر است. هر کسی نمی‌تواند به خودش طراح سایت بگوید. کسی می‌تواند یک طراح سایت موفق باشد که حداقل دوره‌های مورد نیاز برای طراحی اصولی سایت را گذرانده باشد. منظور من، تنها آموزش‌های دانشگاهی و آکادمیک نیست.

برای برنامه نویس سایت شدن، لزوماً نباید 4 سال را در دانشگاه گذرانده باشید. ثبت نام در دوره‌های آموزشگاهی هم می‌تواند کارگشا و مفید باشد. مهم‌ترین چیز، یادگیری مستمر و همیشگی است. اگر بتوانید دانش‌تان را در حوزه سایت و طراحی آن همیشه به روز نگه دارید، یقیناً در کارتان موفق خواهید بود. 

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف