با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

سیر تا پیاز سئوکار شدن {براساس تجربه شخصی}

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
23:17، 1401/03/23
سیر تا پیاز سئوکار شدن {براساس تجربه شخصی}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

سیر تا پیاز سئوکار شدن {براساس تجربه شخصی}


هر کجای دنیا که بروید، زبان موسیقی یکسان است. تفاوتی ندارد نت سیاه را در ژاپن به صدا درآورید یا در بلوک شرق اروپا، چون یک معنا دارد. اما نحوه استفاده از نت‌ها و خلاقیت هر انسانی با یکدیگر متفاوت است، به همین دلیل یکی رامین جوادی و هانس زیمر می‌شود و دیگری خواننده مارکتی! زبان سئو نیز مانند زبان موسیقی در هر کجای دنیا یکسان است، اما خلاقیت سئوکاران و استفاده از روش های سئو سایت با هم فرق دارند. من امیرحسین از تیم منتوریکس هستم و می‌خواهم بگویم چگونه سئوکار شدم، پس تا اخر این مطلب همراه من باشید تا سیر تا پیاز سئو کار شدن را بگویم.

چگونه سئوکار شدم؟

در یک عصر بهاری در اردیبهشت سال 95 بود که با دنیای دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا آشنا شدم. قبل از آن فقط در مجلات چاپی و کاغذی تولید محتوا می‌کردم، اما وقت آن بود که پای خودم را از گلیمم درازتر کنم و با دنیای آنلاین آشنا شوم. با گشت و گذار در سایت‌های مختلف به یک آگهی استخدام نویسنده محتوا در یک سایت ناآشنا و تازه‌کار آشنا شدم و رزومه خودم را فرستادم. از آن‌جا که این سایت تازه‌کار بود، به راحتی قبول شدم، اما این تازه آغاز کار و دشواری‌های من بود.

سیر تا پیاز سئو کار شدن

آشنایی با وردپرس و دیگر CMS‌ها در سئو بسیار مهم است

با وردپرس آشنایی داری؟ سئو بلدی؟ از بهینه سازی محتوا برای موتور جست‌وجو چه چیزهایی می‌دانی؟ تحقیق کلمات کلیدی چی؟ این‌ها سوالاتی بود که مدیر سایت بعد از قبول کردن من به عنوان نویسنده پرسید، من که به افق‌های دوردست خیره شده بودم، به خودم آمدم و گفتم: نه، اصلا هیچکدام از این مواردی که شما می‌گویید برای من آشنا نیست! ناامیدی را در چشمان مدیر سایت مربوط دیدم که می‌گفت اصلا برای چی رزومه دادی؟ اما او با صبوری خاصی گفت اشکالی ندارد، همه این‌ها را یاد می‌گیری، بعد یک ویدیو آموزشی سئو وردپرس برایم فرستاد و این شد سرآغاز من در سئو سایت! از سال 1395 تا 1400 چگونه گذشت را در ادامه بخوانید، چون اصل سیر تا پیاز سئو کار شدن در این 5 سال برایم اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

قدم اول: سئو وردپرس و دیگر هیچ!

در بالا گفتم که از مدیر سایت یک ویدیو آموزش سئو وردپرس گرفتم و این شد قدم اول من! آشنایی با وردپرس و سئو وردپرس قدم اول برای سئوکار شدن است. برای شروع کار باید بدانید تایتل و متا دسکریپسن چیست؟ متا و تایتل دسکریپشن چند کلمه باشد؟ چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام بدم؟ تگ H3، تگ H2 و تگ H1 چیست؟ انکر تکست چیست و چرا باید لینک سازی داخلی را جدی بگیرم. در داخل وبلاگ منتوریکس آموزش‌های کاملی در مورد مسائل بالا وجود دارد، از آن‌جا که در این مطلب می‌خواهم بگویم چگونه سئوکار شوید، درباره این موارد صحبت نخواهم کرد، چون برای ئوکار شدن باید صبر و حوصله را چاشنی کار کنید و دانش سئو را از زیر سنگ هم شده، پیدا کنید و بخوانید، مانند یک تهیه کننده موسیقی که با گوش کردن موسیقی‌های مختلف می‌تواند موسیقی جدیدی را خلق کند.

صفر تا صد سئو کار شدن

سئوکار باید خلاق باشد

قدم دوم: آشنایی با الگوریتم و مبانی اولیه!

الان که کاملا می‌دانید متا و تایتل دسکریپشن و تگ‌ها و لینک سازی چیست، بهتر است بدانید اصلا برای چی ما این کارها را انجام می‌دهیم و چرا باید بدانیم؟ شاید نام باغ وحش گوگل را شنیده باشید. پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، کبوتر و... الگوریتم‌های گوگل هستند که هر کدام با کنجکاوی به دنبال سایت‌های خلافکار یا سایت‌های بسیا موفق و شهروند مطیع قانون هستند. با دانستن الگوریتم‌ها و این‌که هر کدام از آن‌ها برای چه به وجود آمدند، به سادگی می‌توانید تشخیص دهید که چرا سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال داریم.

قدم سوم: درک کاربر از جست‌وجو

2 قدم را پشت سر گذاشتید و حالا می‌توانید بگویید که در سئو دستی بر آتش دارید، اما اگر فکر کنید که سئو فقط جنگ بر سر تصاحب رتبه 1 صفحه نتایج جست‌وجو گوگل است، قافیه را باختید! چون واقعا اینگونه نیست. آره سئو برای گوگل خوبه، اما تا حالا برای کاربر سئو کردید؟ شما باید بدانید قصد کاربر از جست‌وجو کلمه‌ای مانند خرید دوچرخه کوهستان یا کدام دوچرخه کوهستان خوب است؟ را بدانید.

دقت کرده باشید هر دو قصد خرید دوچرخه کوهستان را دارند، اما فردی که عبارت خرید دوچرخه کوهستان را جست‌وجو می‌کند، تحقیقات کاملی کرده است و می‌خواهد دوچرخه کوهستان را بخرد، اما فردی که کدام دوچرخه کوهستان خوب است؟ را جست‌وجو می‌کند، به احتمال می‌خواهد اطلاعاتش را درباره مدل‌های مختلف و برندهای دوچرخه کوهستان تکمیل کند. پس بهتر است به فرد اول مدل‌هایی برای خرید پیشنهاد کنیم و برای فرد دوم یک محتوای بلندبالای وبلاگی!

متخصص سئو

باید هفت‌خان رستم را برای سئوکار شدن رد کنید

قدم چهارم: گذراندن دوره بین‌المللی یا دوره آموزشگاه

با مبانی اولیه سئو و تاریخچه سئو در بالا آشنا شدید، منم دقیقا همین قدم‌ها را طی کردم تا توانستم سئوکار شوم. بعد از آموزش‌های زیاد توانستم مبانی اولیه را به خوبی یاد بگیرم، اما دانستن دانش از سرچشمه آن و گرفتن مدرک سئو چیزی بود که همیشه در ذهن من نقش می‌بست، به همین دلیل با آکادمی گوگل آشنا شدم و برخی از دوره‌های مرتبط با بازاریابی محتوا، سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و... را گذراندم و مدرک خودم را از آکادمی گوگل دریافت کردم.

اگر انگلیسی شما قوی نیست، اصلا نگران نباشید، چون منتوریکس دوره سئو بسیار خوبی دارد که کاملا همگام با دوره‌های بین‌المللی گوگل است، کافیست در این دوره ثبت نام کنید تا صفر تا صد سئوکار شدن را یاد بگیرید. از سئو داخلی و خارجی گرفته تا سئو تکنیکال یا فنی!

قدم پنجم: سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس برای خودش دریایی‌ست. دریایی از اطلاعات و ابزارهای مختلف که وقتی واردش می‌شوید، حس می‌کنید وارد شکم نهنگ شدید. البته نترسید! یاد گرفتن این دو ابزار آنقدرها هم سخت نیست، فقط نیاز به کار کردن و تمرین زیاد دارد. در قدم قبلی اگر در آکادمی گوگل یا دوره آموزشگاه‌ها شرکت کرده باشید، این دو ابزار بزرگ گوگل برای شما به راحتی آب خوردن است. 

سئو کار شدن

سئوکار با داده‌ها دوست است

قدم ششم: لینک سازی یعنی همه چیز!

در ابتدا من هم به قدرت لینک سازی ایمان نداشتم و فکر می‌کردم نوشتن یک محتوای سیر تا پیاز یا صفر تا صد با رعایت چگالی کلمات کلیدی و تایتل و متا دسکریپشن، کافیست، اما کاملا در اشتباه بودم! لینک سازی یعنی همه چیز! اساس به وجود آمدن صفحه نتایج جست‌وجو و تاریخچه سئو را اگر بخوانید، می‌فهمید که برای دسته بندی و اهمیت کتاب‌های یک کتابخانه بوده است. یعنی کتاب‌های زیادی به یک کتاب مرجع ارجاع می‌دادند، اما گوگل گفت اگر آن کتاب مرجع به کتاب دیگری ارجاع دهد، قطعا آن کتاب اهمیت دارد. سایت‌ها را نیز بر همین روال طبقه بندی کرد و گفت ارجاع دادن همان لینک دادن است و اگر یک سایت مرجع به سایت‌های دیگر لینک فالو داد، یعنی آن سایت با اهمیت است. پس چه لینک سازی داخلی و چه لینک سازی خارجی را بسیار جدی بگیرید! آموزش‌های کاملی در وبلاگ منتوریکس در این رابطه وجود دارد.

قدم هفتم: سئو تکنیکال

سئو تکنیکال مانند ریاضی می‌ماند، برخی می‌گویند شیرین است و برخی می‌گویند بسیار سخت است! صبر و حوصله در سئو تکنیکال شما را یاری خواهد کرد. این نوع از سئو که با نام سئو فنی آن را می‌شناسیم، پدیده‌های زیادی دارد. از انواع ارورهای سایت بگیرید تا کنیبالیزاسیون و کوروب وایتال! در سئو فنی شما باید بتوانید مشکل‌ها و ارورهای موجود در سایت را از طریق دستورالعمل‌های گوگل حل کنید. 

سئو فنی چیست

سئو فنی نهایت سئو است

ساخت نقشه سایت، فایل Robots.txt، کار با نرم افزار اسکریمینگ فراگ و Ahref، ریدایرکت 301، استفاده از تگ کنونیکال، تگ Hreflang و... مواردی است که یک سئو کار فنی باید بلد باشد. گاهی این تسک‌ها برای سئوکاران سینیور یا مدیران سئو است، اما اگر تازه‌کار هستید و می‌خواهید پیشرفت کنید، حتما با این واژه‌ها آشنا شوید.

به منظور دریافت خدمات سئو، با منتوریکس تماس بگیرید.

جمع بندی

کشتی شکسته من در سئو، به سر منزل مقصود نرسیده است! چون هر سال گوگل الگوریتم‌های خود را به روزرسانی می‌کند و هر سال باید کمی بیشتر پارو بزنم. کسانی که تازه به فکر سئو کار شدن افتادند، بدانند که باید قایقی بسازند و در آب‌های خروشان گوگل بیاندازند، چون پشت دریاها شهری‌ست که سایت‌های خوب با تجربه کاربری فوق‌العاده، در آن نمی‌میرند. این بود سیر تا پیاز سئو کار شدن یا همان صفر تا صد سئو کار شدن!

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم دو مطلب زیر را هم از اعضای تیم منتوریکس بخوانید:

مقالات آموزشی سئو سایت که از دید منتوریکس برای شما مرتب شده اند: 

  1. سئو چیست
  2. تاریخچه سئو
  3. الگوریتم رنک بِرِین
  4. الگوریتم برت BERT
  5. الگوریتم های گوگل
  6. سئو کلاه سفید
  7. سئو کلاه سیاه
  8. سئو کلاه خاکستری
  9. سئو داخلی
  10. سئو خارجی
  11. سئو تکنیکال
  12. چگونه سئو کار شویم

ترتیب مقالات بالا برای تمرکز بیشتر بر روی آموزش و یادگیری مسائل مربوط به سئو است و با دنبال کردن مرتب آن می توانید به یک کارشناس ماهر تبدیل شوید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف