با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

معرفی 5 مدل Rich Snippet پرکاربرد

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی
17:07، 1399/04/07
معرفی 5 مدل Rich Snippet پرکاربرد
2 رای    میانگین 4.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

معرفی 5 مدل Rich Snippet پرکاربرد


حتما برای شما هم پیش آمده که مطلبی را در گوگل سرچ کنید و با قسمت سوالات متداول در زیر URL اصلی آن مواجه بشوید. این سوالات متداول نوعی Rich Snippet است که از غمزه‌های سئوکاران برای گوگل محسوب می‌شود. در ادامه همراه ما در این مطلب از منتوریکس باشید تا با 5 تا از معروف‌ترین این ریچ اسنیپت‌ها آشنا شویم.

اسنیپت چیست؟

اسنیپت در لغت به معنای چکیده‌ای از یک چیز است. برای مثال فرض کنید قصد خرید کتابی را دارید. برای خرید کتاب مورد علاقه‌تان به کتابفروشی یا سایت آنلاین فروش کتاب می‌روید. برای این‌که کتاب مدنظرتان را پیدا کنید، چشمتان به چند کتاب دیگر هم می‌افتد و برای دانستن موضوع آن‌ها خلاصه‌ی پشت جلد کتاب را می‌خوانید (اکثر کتاب‌ها چنین خلاصه‌ای دارند).
یا مثلا زمانی را تصور کنید که برای خرید پارچه یا کاغذ دیواری به فروشگاه مورد نظر رفته‌اید. آنچه که فروشنده در کاتالوگ فروشگاه خود به شما نشان می‌دهد، اسنیپت آن پارچه یا کاغذدیواری به حساب می‌آید. در واقع اسنیپت‌ها، نماینده‌ای از کل موضوعی هستند که درباره آن صحبت می‌کنند.

ریچ اسنیپت چیست؟

ریچ اسنیپت‌ها برای گوگل، حکم اسنیپت‌های غنی شده‌ای را دارند که اطلاعات بیشتری از محتوای داخل صفحه به آن می‌دهند. برای مثال متای دیسکریپشن هم نوعی اسنیپت است، اما غنی شده نیست.

ریچ اسنیپت چه کمکی به سئو می‌کند؟

ریچ اسنیپت‌ها هم به گوگل و هم به کاربران کمک می‌کنند بفهمند صفحه‌ی ما در مورد چه چیزی است. این اطلاعات اضافی قابلیت جلب نظر کاربر برای کلیک کردن را دارند، اگر بدانیم چه موقع و کجا از آن‌ها استفاده کنیم. پس بزرگ‌ترین کمک ریچ اسنیپت‌ها، افزایش ترافیک ورودی و همچنین نرخ CTR است.

ریچ اسنیپت‌ها چه مدل‌هایی دارند؟

ریچ اسنپیت‌ها انواع مختلفی دارند که در این دوره به طور کامل معرفی شده‌اند. در ادامه 5 تا از معروف‌ترین آن‌ها را توضیح می‌دهیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس همراه باشید:

  • Rating

این اسنیپت، قسمتی از اسنیپت Article و یا Product محسوب می‌شود. برای صفحاتی که به معرفی محصول می‌پردازند، این اسنیپت می‌تواند حسابی کارایی داشته باشد. اسنیپت Rating دو مزیت دارد:

  1. فضای بیشتری از صفحه را به خود اختصاص می‌دهد و این یعنی کاربران بیشتری را می‌تواند متوجه خود کند.
  2. اکثر کاربران تصور می‌کنند این امتیاز را گوگل به آن سایت داده و تأثیر مثبتی در ذهن آن‌ها می‌گذارد.
  • Local Bussiness

با این اسنیپت می‌توانید اطلاعات بیزینس خود را به کاربران نشان دهید، از جمله ساعت کاری و آدرس خود را.

  • FAQ Snippet

این اسنیپت حدودا یک سالی می‌شود که در ایران هم رایج شده و در واقع از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. مزیت این اسنیپت، اختصاص دادن فضای زیادی در صفحه نتایج جست‌وجو است. به این شکل شما فرصت بیشتری برای کنار زدن رقبای‌تان در صفحه اول گوگل دارید.

  • Recipe

این اسنیپت برای شکموها بسیار جذاب است  مثلا عبارت «دستور پخت فلافل» را در گوگل سرچ کنید تا با این اسنیپت که در واقع مواد اولیه غذا را در کنار عکس آن نشان می‌دهد، آشنا شوید.

  • Course

این اسنیپت برای وب‌سایت‌هایی مناسب است که دوره آموزشی دارند. مثلا اگر دوره حسابداری را سرچ کنید، وب‌سایت حسابداران خبره را می‌بینید که از ریچ اسنیپت دوره استفاده کرده است. مدرک، مدت زمان و نحوه پرداخت در این ریچ اسنیپت در نظر گرفته شده است.

چطور ریچ اسنیپت بسازیم؟

برای ساخت ریچ اسنیپت‌ها نیازی به دانستن برنامه نویسی نیست، کافی‌ست به وب‌سایت‌هایی که کدهای آماده‌ی این نوع اسنیپت‌ها را دارند مراجعه کنید و آن‌ها را براساس اطلاعات سایت خود، شخصی سازی نمایید.

  1. اولین بار سایت schema.org این امکان را ایجاد کرد تا به الگویی ثابت برای شناسایی شدن توسط موتورهای جست‌وجو برسد. بنابراین تعجب نکنید اگر اسم اسکیما را برای این مدل از اسنیپت‌ها می‌شنوید.
  2. وب‌سایت دیگری که می‌توانید این کدها را از آن دریافت کنید، وب‌سایت https://developers.google.com/ است که این نوع اسنیپت‌ها را درقالب کدهای J-son و Micro data در دسترس دولوپرها قرار داده است.
  3. پلاگین‌ها: برای CMSهای آماده مانند وردپرس و جوملا، می‌توانید از پلاگین‌های آماده استفاده کنید. اما همانطور که می‌دانید در نصب پلاگین‌ها باید دقت زیادی داشته باشید تا سایت را دچار بار اضافی و یا در هم ریختگی اطلاعات نکنید.

چطور ریچ اسنیپت‌مان را تست کنیم؟

برای این کار کافی‌ست در گوگل عبارت Rich Results testing tools را سرچ کنید. خود گوگل ابزاری دارد که توصیه می‌کنیم از همین ابزار به این آدرس استفاده کنید. برای این کار کافی‌ست آدرس صفحه‌ای که برای آن Rich Snippet ساخته‌اید را وارد کنید و منتظر بمانید تا گوگل آن را بررسی کنید، اگر همه چیز درست باشد تیک سبز را دریافت خواهید کرد. اگر درست اجرا نشده باشد، به شما دلایل اجرا نشدن را می‌گوید که باید آن‌ها را بررسی و رفع کنید.

برای آشنایی کامل با نتایج غنی مقاله زیر را حتما بخوانید:

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم چیستی و چرایی ریچ اسنیپت‌ها را به زبان خودمانی برای‌تان توضیح دهیم. توصیه می‌کنیم حتما ویدئوی ساسان را ببینید تا همه چیز برای‌تان شفاف و گویا شود. اما اگر هنوز سوال دارید و قسمتی برای‌تان مبهم مانده، حتما در قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید.

 

مقالات آموزشی سئو تکنیکال را به ترتیب زیر بخوانید:

  1. سایت مپ چیست
  2. robot.txt چیست
  3. ریدایرکت لینک ها و انواع ریدایرکت ها
  4. اسکیما چیست و انواع ریچ اسنیپت ها
  5. انواع اسکیما های کاربردی
  6. تگ hreflang
  7. محتوای duplicate
  8. مفاهیم درک تصاویر و ویدیو توسط موتور جستجو
  9. AMP چیست؟
  10. سرعت سایت
  11. سئو جاوا اسکریپت

ترتیب مقالات بالا برای تمرکز بیشتر بر روی آموزش و یادگیری مسائل مربوط به سئو است و با دنبال کردن مرتب آن می توانید به یک کارشناس ماهر تبدیل شوید.

 

 

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی

ایدئولوژی اصلی ساسان اینه تا اونجایی که می‌تونه به کنجکاوی‌هاش پاسخ مثبت بده. برای همین، کارها و علایق جورواجوری رو دنبال می‌کنه؛ مثلاً: غواصی، دوچرخه‌سواری، یوگا، گیاه‌شناسی، عکاسی ماکرو و... تو کار هم همین طور بوده: از مدیر فروش بازاریابی تا منابع انسانی، دیجیتال مارکتینگ و تدریس...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف