با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

پیدا کنید ایده‌های محتوایی را!

اپول اسدی
اپول اسدی
04:42، 1401/01/28
پیدا کنید ایده‌های محتوایی را!
1 رای    میانگین 3.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

پیدا کنید ایده‌های محتوایی را!


فرض کنیم قواعد نگارشی و اصول اولیه تولید محتوا را آموخته‌ایم، حالا می‌ماند یک خان قوی هیکل که برای رد کردنش نیاز به کمک حرفه‌ای دارید. خانی به نام: پیدا کردن ایده‌های محتوایی. اپول عزیز در این مطلب به ما می‌گوید که چطور و با چه روش‌های این ایده‌ها را پیدا کنیم. توصیه می‌کنیم حتما ویدئوی این مطلب را هم ببینید.

5 فرمول ناب برای پیدا کردن ایده‌های محتوایی

پیدا کردن ایده مگر فرمول دارد؟ اگر با محتوا سروکار داشته باشید، حتما می‌دانید که پیدا کردن ایده مرحله چندان راحتی نیست. گاهی هم وسط کار هستید و ایده کم آورده‌اید، هر چه هم فکر و جست‌وجو می‌کنید راه به جایی نمی‌برید. در ادامه 5 فرمول ناب معرفی می‌کنیم که دیگر پیدا کردن ایده‌های محتوایی برای‌تان سخت نباشید.

1. طوفان ذهنی (Brain Storm)

اعضای تیمتان را دور هم جمع کنید. از تیم فروش و کال سنتر گرفته تا بروبچه‌های مارکتینگ و حتی مدیران سازمان. این افراد که دور هم جمع شدند، مطمئن شوید که یک تخته بزرگ هم در اتاق جلسه وجود داشته باشد، چرا که قرار است ایده‌ها را روی آن بنویسیم. ممکن است در ابتدای جلسه (Warm Up) ایده‌های عجیب و یا حتی نامرتبطی مطرح شود. اما نکته‌ی مهم، قصاوت نکردن و اجازه دادن به افراد برای بلند فکر کردن است.
هدایت‌گر جلسه باید حواسش باشد که همه ایده بدهند و هیچکس ساکت نماند. حتی بعضی افراد تکنیک روی کاغذ نوشتن را انتخاب می‌کنند و کاغذهایی را جلوی اعضای تیم می‌گذارند تا ایده‌های‌شان را بدون ترس از قضاوت جمع بنویسند. اما روش اول، روش بهتری‌ست چرا که افراد ممکن است با شنیدن ایده‌ی دیگران، ایده‌های جدیدی به ذهنشان برسد.

2. Content Gap

در این روش شما باید ببینید رقبای‌تان چه چیزی تولید کرده‌اند که شما از آن غافل مانده‌اید. چطور متوجه شویم؟ برای این کار باید از ابزارهای خاصی استفاده کنیم. در ادامه دو ابزار به شما معرفی می‌کنیم:

اگر نسخه‌ی پولی این ابزار را تهیه کنید، بخش MOZ Pro برای‌تان فعال می‌شود. با ورود به این قسمت، روی Link Explorer کلیک کنید. آدرس Url رقبای‌تان را وارد کنید و روی گزینه‌ی Top Pages کلیک کنید. به این شکل لیستی از صفحات برتر سایت‌های رقیب را به دست می‌آوریم.

در سایت محبوب Ahrefs روی گزینه Site Explore کلیک کنید. سپس نام دامینتان را وارد کنید. حالا از منوی سمت چپ، گزینه Content Gap را انتخاب کنید. راه دیگر رفتن به قسمت Pages در همین منو و انتخاب گزینه Top Content است.

با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، یک قدم به بازار کار نزدیک شوید.

3. تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research)

تحقیق کلمات کلیدی بحث مفصلی دارد که به کمال در دوره سئو و دوره بازاریابی محتوا منتوریکس آموزش داده شده است. اما به طور کلی، تحقیق کلمات کلیدی یعنی با یک سری ابزار خاص، بتوانیم عبارات و کلماتی پر سرچ را پیدا کنیم و از این طریق محتواهایی تولید کنیم که مخاطب بیشتری را به سمت ما می‌کشاند.

4. ترندها (Trends)

موضوعات روز و پرکاربرد را پیدا کنید و در مورد آن‌ها محتوا بنویسید. این روش شگفت‌انگیز است، به‌خصوص اگر سایت محتوایی دارید. دقت کنید که این موضوعات باید به کسب‌وکار شما مرتبط باشند، یا به‌نحوی بتوانید بین آن‌ها ربط ایجاد کنید.
حواس‌تان باشد که بعضی از این موضوعات ترندی بسیار بحرانی هستند و رقابت زیادی بر سر آن‌ها وجود دارد. بنابراین اگر در همان ساعات اولیه‌ی منتشر شدن خبر آن را کار نکنید، تقریبا ارزشش را از دست می‌دهد. برای این کار بهتر است یک کارشناس یا مسئول مستقیم تعیین کنید که چست و چابک باشد و بتواند اخبار ترند مرتبط با حوزه کاری شما را به‌موقع پیدا و برای آن تولید محتوا کند.
برای مثال خبر زدن 50 نقطه فرهنگی ایران توسط ترامپ یا چگونگی فعال کردن رمز پویا (خودتان حساب کنید که چه جنگی بر سر این موضوعات در وب‌سایت‌های مختلف برای آوردن سیل ترافیک ارگانیگ به پا شده است).

دو نکته در مورد موضوعات ترند به یاد داشته باشید:

  1. این موضوعات را جدی بگیرید، چون گاهی تا 70% ترافیک سایت شما را تأمین می‌کنند.
  2. حواستان باشد که زرد و بی‌کیفیت نشوید.

5. نقشه سفر مشتری (Customer Journey)

دغدغه‌ها، نیازها، خواسته‌ها و سوالات ذهنی کاربران در مرحله پیش از خرید، حین خرید و بعد خرید به ما کمک می‌کنند به ایده‌های بسیار خوبی برای تولید محتوا دست پیدا کنیم.

نکته: مفهوم نقشه سفر مشتری به طور کامل در دوره بازاریابی محتوا منتوریکس آموزش داده شده است.

وظیفه‌ی یک کانتنت مارکتر در نقشه سفر مشتری چیست؟

  • در مرحله پیش از خرید

در این مرحله وظیفه ما این است که Assisting to choose باشد و به مشتری کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشد. حواستان را جمع کنید که این محتواها به هیچ وجه تبلیغی نیست و شما باید نظر خود را بدون سوگیری و با تکیه بر منابع جامع بنویسید. تنها در این صورت است که می‌توانید نظر مخاطب خود را جلب کنید. نوشتن مطالب مقایسه‌ای بین محصولات و یا راهنمای خرید از این نوع مطالب به شمار می‌روند.

  • در مرحله حین خرید

در این مرحله وظیفه ما این است که Assisting to buy باشیم. در این مرحله باید برای محصولاتمان محتوا تولید کنیم. تولید محتوا برای محصول، ظرافت‌هایی دارد که اگر به آن‌ها دقت نکنیم، باختیم. اما اگر آن‌ها را رعایت کنیم، می‌توانیم نرخ کانورژن را تا چند برابر افزایش دهیم.

  • در مرحله بعد از خرید

همانطور که بهنام عزیز در دوره بازاریابی محتوا منتوریکس به ما می‌گوید، مشتری را بعد از خرید رها نمی‌کنیم. وظیفه‌ی ما در این مرحله این است که Assisting to use باشیم. یعنی به کاربر بگوییم چطور از خریدی که داشته به بهترین شکل استفاده کنید یا این‌که اگر با مشکلی حین استفاده مواجه شد، چطور آن را برطرف کند.

جمع‌بندی

پیدا کردن ایده‌های محتوایی همیشه کار آسانی نیست و یک جاهایی آدم کم می‌آورد. ما در این مطلب 5 فرمول طلایی برای پیدا کردن ایده‌های محتوایی را به شما معرفی کردیم که با استفاده کردن از آن‌ها می‌توانید غوغا کنید. اگر به غوغا برپا کردن علاقه دارید، این گوی و این میدان.

 

مقالات آموزشی سئو داخلی و محتوا که از دید منتوریکس برای شما مرتب شده اند: 

  1. سئو داخلی چیست؟
  2. سئو محتوا چیست؟
  3. تحقیق کلمات کلیدی
  4. تقویم محتوایی
  5. چطور ایده های محتوایی پیدا کنیم؟
  6. انواع محتوا ها و فرمت های تولید محتوا
  7. چگونه محتوا بنویسیم؟
  8. جریان محتوا (Content flow) چیست؟
  9. داستان سرایی در تولید محتوا
  10. محتوای همیشه سبز
  11. بهبود مقالات قدیمی برای بهبود سئو
  12. کلمات کلیدی longtail
  13. کیورد استافینگ

ترتیب مقالات بالا برای تمرکز بیشتر بر روی آموزش و یادگیری مسائل مربوط به سئو است و با دنبال کردن مرتب آن می توانید به یک کارشناس ماهر تبدیل شوید.

 

اپول اسدی
اپول اسدی

اپول از اون مَلغمه‌های عجیب و غریبه. اسمِ عجیب و علایق عجیبی که به راحتی رویش نمی‌شه به دیگران بگه. ضمنا اپول مبتلا به سندروم "دل بی‌قرار داریم ما" هم هست. یعنی چند زبان بلده، چند تا ساز می‌زنه و چند تا رشته هم خونده. با این حال وقتی درباره معماری و رقصِ معاصر حرف می‌زنه، مثل طرفداران دو آتیشه ملوان انزلی رگ غیرتش به جوش می‌آد...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف