با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

کیورد استافینگ چیست و چطور سئو را نابود می‌کند؟

سپیده برون
سپیده برون
13:10، 1401/01/16
کیورد استافینگ چیست و چطور سئو را نابود می‌کند؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

کیورد استافینگ چیست و چطور سئو را نابود می‌کند؟


اگر بخواهیم چند تکنیک سئو کلاه سیاه را نام ببریم که هم سئو و هم کیفیت محتوای شما را نابود می‌کند، کیورد استافینگ در صدر فهرست قرار می‌گیرد. زمانبر و پیچیده بودن فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر ممکن است، شما را وسوسه کند که راه‌های میانبر را انتخاب کنید. دنبال راه‌هایی بگردید که شما را سریعاً به اهدافتان برساند. اما همانطور که با سرعت بالا رانندگی کردن تضمینی برای به مقصد رسیدن نیست، راه‌های میانبر هم ممکن است شما را به دردسر بیندازند. کیورد استافینگ یکی از این روش‌های خطرناک است. اما کیوورد استافینگ چیست و چطور سئو سایت شما را نابود می‌کند؟ با منتوریکس همراه باشید.

کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ(Keyword Stuffingبه زبان ساده، غرق کردن متن در کلمات کلیدی است. سیاه مشق نوشتن‌های زمان مدرسه را به یاد بیاورید. کیورد استافینگ هم به همان اندازه بی‌معنی و غیرضروری می‌باشد. البته این تکنیک به اندازه چند سال پیش محبوب نیست اما هنوز هم برخی از کسب‌وکارها با هدف دیده‌شدن و رتبه‌گیری در موتورهای جست‌وجوگر از آن استفاده می‌کنند. یعنی فکر می‌کنند که سیاه کردن محتوا با کلمات کلیدی، باعث رشد سئوی آن‌ها می‌شود. اما زهی خیال باطل. چرا؟ در ادامه مفصل بهتان می‌گوییم. فعلاً، انواع کیورد استافینگ قابل مشاهده برای کاربران را بررسی می‌کنیم:

کیورد استافینگ

  • تکرار بی‌مورد کلمات و عبارات
  • افزودن کلماتی که خارج از موضوع هستند
  • درج رشته‌هایی از کلمات کلیدی یکسان
  • استفاده از کلمات کلیدی که مربوط به یک موضوع صفحه نیستند

اجازه بدهید با مثال موضوع را روشن‌تر کنیم. در متن زیر سعی کرده‌ایم با تکنیک کیورد استافینگ، از عبارت «بهترین کیف لپ‌تاپ» استفاده کنیم:

جست‌وجو برای پیداکردن بهترین کیف لپ‌تاپ دیگر کافی است. برند ما بهترین کیف لپ‌تاپی که برای کار یا استفاده روزمره خود نیاز دارید را ارائه می‌دهد. چند لایه بودن آستر کیف و جیب مخصوص شارژر، این کیف را به بهترین کیف لپ‌تاپ برای مدرسه و سفر تبدیل می‌کند.

همانطور که ملاحظه کردید، استفاده از این حجم از کلمات کلیدی در سه جمله پشت سرهم زیاده‌روی و بیش از مقدار توصیه شده توسط متخصصان سئو برای چگالی کلمات کلیدی مناسب است. اگر می‌خواهید بیشتر درباره چگالی کلمات کلیدی بدانید مقاله چگالی و تراکم کلمات کلیدی چطور محاسبه می‌شود منتوریکس را از دست ندهید.

البته نوعی تکنیک کیورد استافینگ هم وجود دارد که برای مخاطبان قابل مشاهده نیست. در این تکنیک عبارت و کلمات، در جاهایی دور از چشم خواننده و کاربر قرار می‌گیرند. در واقع هدف اصلی آن‌ها گول زدن موتورهای جست‌وجوگر است. مثلاً:

  • استفاده از متن هم رنگ با پس‌زمینه (برای مخفی کردن کلمات از خوانندگان، اما نمایش آن‌ها برای خزنده‌های موتور جست‌وجو)
  • تکرار متن در کد صفحه، متا تگ‌ها، تگ آلت (Alt) و برچسب‌های نظرات

در هر دو تکنیک، سئوکارها فکر می‌کنند که با کلاه گذاشتن سر موتورهای جست‌وجوگر، می‌توانند رتبه بهتری بگیرند. غافل از این‌که نه تنها رتبه فعلی خود را از دست می‌دهند، بلکه ممکن است مجازات هم شوند.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

کیورد استافینگ چه تاثیری بر سئو دارد؟

یک بار دیگر مثال «بهترین کیف لپ‌تاپ» را بخوانید. به عنوان کاربر چه حسی به شما دست می‌دهد؟ بدون شک چنین محتوایی برای خواننده، تجربه کاربری بدی را رقم می‌زند. هدف شما از ارائه محتوا باید آموزش، خدمت و تعامل با کاربران باشد. وقتی صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می‌کنید، نمی‌توانید این هدف را برآورده کنید. شما نوشتن برای خوانندگان را بی‌خیال شده و شروع به نوشتن برای موتورهای جست‌وجوگر می‌کنید. با این کار مخاطبانتان را در دامن رقبا می‌اندازید و نرخ پرش خود را افزایش داده و مشتریان بالقوه‌تان را از دست می‌دهید. اما راه درست چیست؟ چطور باید از کلمات کلیدی استفاده کنیم که نه سیخ بسوزد و نه کباب؟

Keyword Stuffing

راه های رفع کیورد استافینگ چیست؟

برای کسب رتبه با کمک کلمات کلیدی، تمرکز خود را به جای پر کردن و سیاه کردن صفحات، به بهینه‌سازی کلمات کلیدی اختصاص دهید. اول از همه، نقاط مناسب را انتخاب کرده و عبارت کلیدی را در آن‌جا به‌کار ببرید. طبق گفته راهنمای کیفیت گوگل، تمرکز خود را روی تولید محتوای آگاهی بخش و مفید که در آن از کلمات کلیدی به طور مناسب و متناسب استفاده شده بگذارید.

۱. به هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی اختصاص دهید

ابتدا یک کلمه کلیدی هدف انتخاب کنید. عبارت اصلی باید با عنوان و موضوع محتوا قرابت داشته باشد. همچنین باید محبوب و کم رقابت باشد تا شانس شما را برای گرفتن رتبه برای صفحه افزایش دهد. وقتی یک کلمه کلیدی هدف را برای صفحه خود انتخاب می‌کنید، آن را به محتوای دیگر اختصاص ندهید. هر صفحه‌ای روی سایت اگر قرار باشد رتبه بگیرد باید کلمه کلیدی منحصربه‌فرد خود را داشته باشد. این کار باعث می‌شود، صفحات شما به جای رقابت با یکدیگر، پیام واضحی درباره چیستی خود به موتورهای جست‌وجوگر بفرستند.

۲. بیشتر از ۳۰۰ کلمه بنویسید

برای تشویق موتورهای جست‌وجوگر برای رتبه‌بندی یک صفحه حاوی کلمات کلیدی خاص، به محتوای طولانی‌تر از ۳۰۰ کلمه نیاز دارید. هدف موتورهای جست‌وجوگر، فراهم کردن اطلاعات مرتبط و مفید برای کاربران است. گوگل برای بسیاری از کلمات کلیدی پررقابت، تنها در صورتی که محتوای شما دقیق، عمیق و کاربردی باشد، رتبه می‌دهد.

۳. از چگالی مناسب برای کلمات کلیدی استفاده کنید

از کلمه کلیدی هدف در تمام طول مطلب استفاده کنید. بیش از حد از آن استفاده نکنید و فقط وقتی احساس طبیعی و مرتبط بودن می‌کنید، به‌کار ببرید. برای رعایت دستورالعمل‌های موتورهای جست‌وجوگر، چگالی کلمات کلیدی را زیر ٪۲ نگهدارید.

۴. کلمات کلیدی ثانویه، مترادف‌ها و کلمات کلیدی دم بلند را فراموش نکنید

روش دیگر برای فهماندن ارتباط بین محتوای صفحه و کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و ثانویه در متن است. خزنده‌های موتورهای جست‌وجوگر از عبارات هم‌معنی و هم‌خانواده برای رتبه‌بندی صفحه استفاده می‌کنند. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مرتبط ثانویه، مترادف و کلمات کلیدی دم بلند، سئوی  سایت شما را تقویت می‌کنند.

استفاده از کلمات کلیدی دم‌بلند همچنین باعث می‌شود تا موتورهای جست‌وجوگر جاهایی از متن که به سوالی پاسخ داده‌اید را شناسایی کند و شانس قرار گرفتن محتوای شما را در فیچر مردم همچنین پرسیده‌اند people also ask بالا می‌برد.

۵. کلمات کلیدی را در جای مناسب خود قرار دهید

بهینه‌سازی متن با کلمات کلیدی فقط به معنای به‌کاربردن صحیح کلمات و عبارات در طول متن نیست. بلکه رتبه‌گیری و ارتقای سئوی شما به چگونگی استفاده از این کلمات در سایر عناصر موجود در صفحه بستگی دارد. برای بهینه‌سازی کامل یک صفحه، یک بار از کلمه کلیدی در مکان‌های زیر استفاده کنید:

  • عنوان صفحه
  • حداقل یک زیرعنوان
  • تگ عنوان
  • توضیحات متا
  • حداقل یک تگ آلت تصویر
  • پاراگراف اول
  • نزدیک نتیجه‌گیری محتوا

برخلاف کیورد استافینگ، این روش بهینه‌سازی کلمات کلیدی، سیگنال‌های مثبتی برای توجه کردن به صفحه شما به موتورهای جست‌وجوگر ارسال می‌کند.

۶. سئو داخلی سایت را بررسی کنید

حتی اگر برای ایجاد محتوای بهینه‌سازی شده از چک لیست استفاده کنید، باز هم ممکن است مواردی را فراموش کنید یا سهواً نادیده بگیرید. بنابراین هنگام انتشار یک محتوا، همیشه گزارشی از عملکرد سئو تهیه کنید و مطمئن شوید که هیچ فرصتی را برای بهینه‌سازی از دست نداده‌اید.

نحوه استفاده صحیح و بهینه از کلمات کلیدی

حرف آخر

درست وقتی فکر می‌کنید کیورد استافینگ مخاطبان بیشتری را به سایت شما می‌کشاند، با عملکرد برعکس بلای جان کسب‌وکارتان می‌شود. چون موتورهای جست‌وجوگر استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه را جرم می‌دانند و در نهایت با کم کردن رتبه‌تان شما را مجازات می‌کنند. حتی بدتر از آن، شاید گوگل تصمیم بگیرد محتوای شما را از نتایج موتور جست‌وجوگر خود حذف کند. بنابراین اگرچه در وهله اول، کیورد استافینگ جذاب و وسوسه‌برانگیز به نظر می‌رسد اما اگر نمی‌خواهید تیشه به ریشه خود بزنید، از آن استفاده نکنید. به جای آن، راهکارهایی که برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی آموزش دادیم را به‌کار بگیرید. همچنین برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ و یا دریافت خدمات سئو سایت،می‌توانید با منتوریکس همراه باشید.

 

مقالات آموزشی سئو داخلی و محتوا که از دید منتوریکس برای شما مرتب شده اند: 

  1. سئو داخلی چیست؟
  2. سئو محتوا چیست؟
  3. تحقیق کلمات کلیدی
  4. تقویم محتوایی
  5. چطور ایده های محتوایی پیدا کنیم؟
  6. انواع محتوا ها و فرمت های تولید محتوا
  7. چگونه محتوا بنویسیم؟
  8. جریان محتوا (Content flow) چیست؟
  9. داستان سرایی در تولید محتوا
  10. محتوای همیشه سبز
  11. بهبود مقالات قدیمی برای بهبود سئو
  12. کلمات کلیدی longtail
  13. کیورد استافینگ

ترتیب مقالات بالا برای تمرکز بیشتر بر روی آموزش و یادگیری مسائل مربوط به سئو است و با دنبال کردن مرتب آن می توانید به یک کارشناس ماهر تبدیل شوید.

 

سپیده برون
سپیده برون

سپیده علائق متنوعی دارد؛ از خبرنگاری و داستان‌نویسی و تولید محتوا گرفته تا رباتیک و طراحی بُرد و برنامه‌نویسی و پشتیبانی IT رو امتحان کرده. از وقتی هم یادش می‌آید در حال نوشتن یک چیزی بوده و اصلاً فقط با رشته‌کردنِ کلمات است که می‌تواند افکارش را سروسامان بدهد. سپیده در بخش محتوا به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف