با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

خدمات سئو موفق در سایت بینش نوین؛ رقابت جذاب در حوزه روانشناسی

سینا یوسفی
سینا یوسفی
10:00، 1402/05/02
خدمات سئو موفق در سایت بینش نوین؛ رقابت جذاب در حوزه روانشناسی
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

خدمات سئو موفق در سایت بینش نوین؛ رقابت جذاب در حوزه روانشناسی


اگر سری داستان‌های موفقیت خدمات سئو سایت منتوریکس را خوانده باشید، می‌دانید که این نوشته‌ها چقدر می‌تواند به شما برای استفاده از تجربیات منتوریکس و اقدامات سئویی تست‌شده، کمک کند. در این قسمت از بررسی موفقیت سئوی سایت، سری به سایت مرکز مشاوره بینش نوین می‌زنیم. با خواندن این مطلب، با نکات سئو سایت روان شناسی و زیروبم آن، آشنا می‌شوید. 

دردسرهای تکیه زدن بر جای بزرگان

مرکز مشاوره بینش نوین، هرچقدر در دنیای فیزیکی موثر و شناخته شده بود، اما در فضای مجازی و در بین سایت‌های مشاوره‌ای موجود، جایگاهی نداشت. این مرکز با مدیریت خانم دکتر زهرا حیدری از سال 1383 شروع به کار کرد و تا به امروز، به درمان هزاران مراجعه کننده و تربیت صدها درمانگر پرداخته است. با وجود داشتن سایت اینترنتی و امکان دریافت مشاوره آنلاین، اما خبری از کلیک، تماس کاربر و تبدیل کاربر به مراجعه کننده نبود. تا اینکه منتوریکس، دست به کار شد.

حافظ بی‌راه نمی‌گوید که:

«تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف

مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی»

یقیناً برای تکیه زدن بر رتبه‌های 3-1 گوگل، باید اسباب بزرگی که همان انجام اقدامات سئویی مشخص بر اساس چارچوب و چک لیست سئو است را، فراهم کرد. در این مسیر، مشکلاتی وجود داشت که گاهی سخت و گاهی آسان برطرف شدند. اما قبل از بررسی مشکلات و معرفی اقداماتی که برای سئو سایت روانشناسی بینش نوین انجام دادیم، بد نیست قصه شروع همکاری را مرور کنیم. 

قصه بینش نوین از کجا شروع شد؟

شروع پروژه بینش نوین، به مهر 1400 برمی گردد. اما ورود من به پروژه از فروردین 1401 بود. به عنوان یک کارشناس سئو (چگونه سئو کار شویم؟)، نقشی در فرآیندهای آغازین سایت نداشتم اما طبق رودمپ و چک لیست سئوی منتوریکس، برنامه ریزی‌ها برای بهبود ساختار و فرآیندهای سایت، آغاز شد. 

مزیت سایت بینش نوین، در مقایسه با سایت‌های دیگر این است که از cms دوست‌داشتنی وردپرس استفاده می‌کند. با اینکه همورا (خواهرخوانده منتوریکس) پشتیبانی خوبی نسبت به مشکلات فنی دارد و همیشه در سریع‌ترین زمان ممکن، اقدامات فنی خواسته شده را اجرایی می‌کند، اما شرکت‌های پشتیبانی سایت، معمولا در هنگام انجام اقدامات فنی سئو وردپرس، تاخیر زیادی دارند. 

با این حال، به دلیل حضور مسئول فنی سایت و امکان نصب افزونه‌های مختلف روی پنل وردپرس، دست ما برای بهبود ساختار فنی و انجام اصلاحات، باز بود. اما سایت بینش نوین هم مثل همه سایت‌های دیگر، بدون مشکل و ایراد نبود. در ادامه، مشکلاتی را می‌بینید که ما از همان ابتدا، با آن‌ها روبرو شدیم. 

نمودار 16 ماه اخیر بینش نوین در سرچ کنسول

نمودار 16 ماه اخیر بینش نوین در سرچ کنسول

بینش نوین چه بود و چه شد؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس، سایت بینش نوین را از نقطه صفر (تقریباً) تحویل گرفت. سایت مرکز مشاوره بینش نوین، حتی با اینکه صفحات لندینگ متعدد و مطالب بلاگ زیادی داشت، اما تعداد کلیک روزانه آن از 60-50 کلیک فراتر نمی‌رفت. با این حال بعد از گذشت 16 ماه، ما به نقطه‌ای رسیدیم که روزانه حداقل 1200 کلیک داریم و در تمامی کیوردهای هدف‌مان، در رتبه‌های 5-1 هستیم. رسیدن به چنین نقطه‌ای، بدون انجام اقدامات سئویی بر اساس چک لیست سئوی منتوریکس و البته با کمی چاشنی صبر، ممکن نبود. 

آقای ابوالفضل امین زاده، نقش زیادی در برطرف شدن مشکلات فنی و تکنیکال سایت بینش نوین داشتند. قسمتی از کار سئو، به تیم سئو و بهینه سازی سایت در پیدا کردن و شناسایی مشکلات سئو داخلی و سئو تکنیکال برمی‌گردد. اما اگر همکاری تیم فنی و پشتیبانی سایت نباشد، رفع این مشکلات و رسیدن به بهترین نتایج در سئو، مشکل و دشوار است. 

مشکلات پروژه بینش نوین چه بود؟

سایت مرکز مشاوره بینش نوین، یک سایت وردپرسی بدون گواهینامه ssl بود. در 6 ماهه دوم سال 1400، حدود 8.35 هزار کلیک و 98.5  هزار impression نصیب سایت بینش نوین شد. مقایسه این اعداد با 6 ماهه دوم سال 1401 (برای رعایت عدالت در بازه زمانی)، می‌تواند نشان دهد که نتیجه اقدامات سئویی منتوریکس روی سایت، چه شد.

رشد چندصد درصدی تعداد کلیک و بازدید سایت بینش نوین

رشد چندصد درصدی تعداد کلیک و بازدید سایت (تعداد کلیک سایت، حدوداً 17 برابر شد!)، بدون بررسی مشکلات و رفع مشکلات زیر، ممکن نبود:

بررسی مشکلات سئو تکنیکال

در بررسی مشکلات سئو تکنیکال بینش نوین، ایرادات زیر کشف و برطرف شد:

نصب گواهینامه SSL

گواهینامه ssl برای تمامی صفحات سایت نصب و اعمال شد. داشتن این گواهینامه روی دامنه اصلی سایت، می‌تواند به افزایش اعتبار سئویی کمک کند.

بیشتر بخوانید: چرا داشتن گواهی‌نامه‌ی SSL برای سایت مهم است؟

نصب سرچ کنسول جدید برای دامنه SSLدار سایت

موضوع بعدی، انتقال سرچ کنسول سایت، از دامنه بدون ssl به سرچ کنسول جدید بود که این مورد هم بدون هیچ مشکلی، انجام شد.

تهیه فایل robots.txt و Submit آن در سرچ کنسول

نکته مهم بعدی در سایت‌های وردپرسی، داشتن robots.txt بهینه شده است که بودجه خزش ما را به صفحات بلااستفاده در cms آماده محدود نکند. برای حل این موضوع و بهینه کردن فایل robots.txt و رسیدن به بهترین درصد بودجه خزش، ایندکسینگ صفحات سایت بررسی شد و صفحات بلااستفاده، با تگ نوایندکس و بستن از طریق robots، محدود شدند. 

بهینه کردن بودجه خزش به ایندکس شدن سریع‌تر صفحات سالم کد 200 کمک می‌کند

بهینه کردن بودجه خزش به ایندکس شدن سریع‌تر صفحات سالم کد 200 کمک می‌کند

بررسی tagهای سایت

امکان گذاشتن تگ‌ها و برچسب‌های متعدد در وردپرس، با اینکه می‌تواند به کاربر برای رسیدن به نوشته‌ها و صفحات مورد نظرش کمک کند، اما تاثیر منفی زیادی روی سئو تکنیکال سایت می‌گذارد و باعث به وجود آمدن صفحات زیادی می‌شود. همچنین این اتفاق می‌تواند  فیلدهای سایت مپ را به تعداد بسیاری بالایی اضافه کند که کار خزش و ایندکس آن را توسط ربات‌های گوگل، دشوار می‌کند. بسیاری از این صفحات، ارزش و اعتبار سئویی ندارند و حتی در نتایج سرچ گوگل هم نمایش داده نمی‌شوند. برای برطرف کردن این مشکل، آدرس‌های حاوی عبارت tag و feed به کلی در فایل robots، مسدود شدند. 

بررسی مشکلات سئو داخلی

35 برابر شدن تعداد ایمپرشن و افزایش خیره کننده کلیک سایت، بدون داشتن استراتژی محتوایی مشخص و سریع و خشن سئو داخلی، ممکن نبود. ارائه راهکار برای بهینه‌سازی سئو داخلی را از همان ماه‌های اول با بهبود لندینگ‌های سایت و نوشتن محتوای سئویی لندینگ‌های هدف، شروع کردیم. اما موضوع به همینجا ختم نشد و در ادامه، برنامه‌های زیر را برای بهبود محتواهای سایت و تقویت سئویی آن‌ها اجرایی کردیم:

تولید محتوای منظم ماهانه

از همان ماه‌های ابتدایی سال 1401، تولید محتوای ماهانه با در نظر گرفتن کیورد گپ و پرسرچ‌ترین کوئری‌های کاربران، برای رتبه گرفتن در کلمات lsi آغاز شد. لینک سازی داخلی بین مطالب بلاگ و صفحات لندینگ، هم به افزایش ترافیک ورودی تا 35 برابر کمک کرد و هم به رتبه گرفتن در کلمات کلیدی دشوار مانند «مشاوره کودک» و «مشاوره خانواده». 

بیشتر بخوانید: 41 ترفند طلایی برای لینک سازی داخلی محتوای جدید

تهیه و تنظیم FAQ Snippet برای لندینگ‌های هدف

برای تمام صفحات لندینگ، ریچ اسنیپت‌های FAQ، تهیه و آپلود شد تا از این قابلیت سئویی هم برای نمایش بهتر لینک‌های سایت در نتایج سرچ گوگل، کمک گرفته باشیم. 

بهبود مطالب قدیمی سایت

بعد از گذشت چند ماه و انتشار ده‌ها مطلب بلاگ و لندینگی، وقت آن رسیده بود که به مطالب قدیمی سایت، سری بزنیم و آن‌ها را از نظر سئویی بررسی کنیم. هدف ما از این کار، آن بود که اول، از ایندکس شدن و رتبه گرفتن مطالب منتشر شده توسط خودمان مطمئن شویم و حتی آن‌ها را بهبود بدهیم و دوم، مطالب قدیمی روی سایت را از نظر سئویی بهتر کنیم تا ترافیک ورودی سایت، بیشتر از قبل شود. برای این منظور، اقدامات زیر را به ترتیب برای مطالب بلاگ، انجام دادیم:

  • لیست کردن محتواهایی که ایمپرشن خوبی دارند ولی کلیک زیادی کسب نکرده‌اند
  • بهبود متاتایتل و متادیسکریپشن محتواهای مشخص شدن
  • بهبود لینک سازی داخلی بین مطالب بلاگ و لندینگ‌ها
  • بهبود چگالی کلمه کلیدی اصلی و کلمات lsi

مقایسه بازه 170 روزه از ابتدای دی ماه 1401

مقایسه بازه 170 روزه از ابتدای دی ماه 1401 (شروع بهبود مطالب قدیمی سایت) و بازه مشابه قبل از آن، نشان می‌دهد که توانستیم با بهبود مطالب قدیمی بلاگی، تعداد کلیک را بیش از دو برابر کنیم. 

بررسی و ارائه راهکار برای مشکلات ظاهری سایت

حل این مشکل، هم به پرفورمنس سایت کمک می‌کرد و هم نرخ کانورژن را بهبود می‌بخشید. برای همین، جلسات متعددی با تیم پرفورمنس سایت برگزار شد و تمام مشکلات را بررسی و برطرف کردیم. نتیجه بهبود ui و ux سایت را بعداً در افزایش نرخ کانورژن و افزایش زمان بازدید صفحات و تعداد تماس‌های دریافتی، مشاهده کردیم. 

بیشتر بخوانید: نکات طلایی طراحی UX سایت روانشناسی {تجربه شخصی}

بررسی مشکلات سئو خارجی

حتی با اینکه تمام اقدامات سئو تکنیکال و سئو داخلی به درستی و سلامت انجام شدند، باز هم بدون داشتن استراتژی سئو خارجی و انتشار بک لینک و رپورتاژ، رشد رتبه کلمات کلیدی در کیوردهای پررقابت و پرسرچ مرتبط با مرکز مشاوره، ممکن نیست. با وجود رقبایی که ماهانه چندین رپورتاژ و بک لینک واید منتشر می‌کنند، نمی‌توان از خرید بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی، به آسانی عبور کرد. با این حال، استراتژی منتوریکس در برخورد با سئو خارجی، 2 اصل مهم دارد:

  1. بررسی بک لینک اسپم‌های فعلی (دستورالعمل خنثی کردن بک‌لینک های مخرب - راهنمای ویدئویی)
  2. خرید و انتشار بک لینک و رپورتاژهای قوی از رسانه‌های با اعتبار بالا

برای سایت بینش نوین هم هر دو مورد را پیگیری کردیم و انجام دادیم. لیست بک لینک اسپم‌های سایت، به شکل دوره‌ای آپدیت می‌شود و در صورت اضافه شدن سایت اسپم جدید، آن را سریعاً مسدود می‌کنیم. انتشار رپورتاژهای قدیمی هم با در نظر گرفتن بک لینک گپ و قدرت رسانه‌های موجود، انجام شد. نتیجه این اقدامات، رتبه گرفتن سریع سایت در کیوردهای هدف زیر بود:

  • مرکز مشاوره - رتبه 2
  • مشاوره پیش از ازدواج - رتبه 2
  • استعدادیابی کودک و نوجوان - رتبه 1
  • مشاوره کودک - رتبه 3
  • مشاوره خانواده - رتبه 3
  • مشاوره تحصیلی - رتبه 1

دردسرهای سئو سایت مشاوره و روانشناسی

سایت‌های مشاوره و روانشناسی، رقبای زیادی دارند. کاربران هم برای اعتماد به مسیر دریافت مشاوره آنلاین، به نکات زیادی مثل رزومه متخصصان مرکز و میزان تجربه و تحصیلات آن‌ها در حوزه فعالیت‌شان توجه می‌کنند. با این حال، این‌ها تنها مسائل و دردسرهای سئو سایت روانشناسی نیستند. مهم‌ترین نکته در بهینه سازی سئویی سایت‌های مشاوره‌ای، ترغیب کاربران به دریافت مشاوره آنلاین به جای مشاوره حضوری است. 

ما در منتوریکس اقدامات زیادی را برای بهبود Local Seo یا سئو محلی انجام می‌دهیم. حتی سئو گوگل مپ را هم برای مشتریانی که خدمات حضوری هم ارائه می‌دهند، در نظر می‌گیریم. با این حال، تبدیل کاربران سایت به مراجعه کنندگانی مطمئن و راضی، کار سخت و دشواری بود که با همکاری تیم فنی بینش نوین و تیم‌های سئو و پرفورمنس منتوریکس انجام شد. 

بهبود ui و ux بینش نوین در یک بازه یکساله

بهبود ui و ux بینش نوین در یک بازه یکساله

خروجی جلسات پرفورمنس و بهبود ui و ux بین بینش نوین و منتوریکس این بوده که سایت فعلی، برای کار بران قابل‌فهم‌تر، ساده‌تر و جذاب‌تر است.

اقدامات سئویی بعدی منتوریکس و چالش‌هایی که هنوز وجود دارند!

رساندن هر 6 کیورد مشخص شده به رتبه‌های اول گوگل و 35 برابر کردن تعداد ایمپرشن و کلیک سایت، کار سخت و دشواری بود اما انجام شد. با این حال، چالش‌های ما برای سایت بینش نوین، همچنان ادامه دارد. در کنار مراقبت و نظارت بر کیوردهای قبلی، از سال جدید، تلاش برای رتبه گرفتن در 5 کیورد جدید، آغاز شده است. در کنار آن، به جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و بالا بردن تعداد کلیک‌های سایت هم نیم نگاهی داریم. بهبود رابط و تجربه کاربری سایت هم در دستور کار همیشگی ماست. بنابراین چالش‌های ما در سئوی سایت روانشناسی بینش نوین، تمام نشده و همچنان Milestoneهای جدیدی برای پروژه تعریف می‌کنیم.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف