با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

همه چیز درباره سئو گوگل مپ

سینا یوسفی
سینا یوسفی
12:16، 1401/11/01
همه چیز درباره سئو گوگل مپ
3 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه چیز درباره سئو گوگل مپ


من همیشه از گوگل مپ برای مسیریابی و پیدا کردن آدرس استفاده می‌کنم. اما در کنارش می‌دانم که تنها استفاده نقشه گوگل، در مسیریابی و استفاده از GPS نیست. سئو گوگل مپ می‌تواند روی سئو داخلی و سئو خارجی سایت هم تاثیر بگذارد و آن را تقویت کند. برای اینکه بدانید سئو Google Map چیست و چطور باید آن را بهبود داد و بهینه کرد، ادامه این مطلب از بلاگ منتوریکس را بخوانید. 

گوگل مپ چیست؟

هر کسی به یک اسمی صدایش می‌کند؛ گوگل مپز، گوگل مپس، گوگل مپ. این محصول، همان نقشه‌های گوگل است که از طریق اپلیکیشن و سایت در دسترس کاربران قرار دارد. به طور خلاصه، گوگل مپ یک نقشه آنلاین، به روز و دقیق است که می‌توان از آن برای دیدن ترافیک مسیر، مسیریابی با GPS، پیدا کردن نزدیک‌ترین اماکن و… استفاده کرد. مثلا زمانی که به دنبال یک بیمارستان یا فروشگاه در نزدیکی خودتان باشید، می‌توانید از داده‌های موجود در نقشه گوگل استفاده کنید.

اما ترتیب نشان داده شدن داده‌ها و موقعیت‌ها در گوگل مپ بر چه اساسی تغییر می‌کند؟ بالا بردن رتبه در گوگل مپ به چه معنایی است؟ سئو گوگل مپ چیست؟ تبلیغ در گوگل مپ چطور انجام می‌شود؟ و مهم‌تر از همه، تاثیر گوگل مپ در سئو سایت چقدر است؟

سئو گوگل مپ چیست؟

سئو Google Map، مجموعه اقداماتی است که منجر به ارتقا رتبه در گوگل مپ می‌شود و جایگاه کسب و کار شما را در گوگل مپ بالاتر می‌برد. در مطلب «راهنمای ثبت کسب و کار در گوگل مپ در 3 سوت {ویدئویی}» گفتیم که می‌توانید کسب و کار خودتان را به نقشه گوگل اضافه کنید و آن را بهبود بدهید. انجام این کار، به کاربران اینترنتی کمک می‌کند تا شما در نقشه گوگل پیدا کنند و خدمات‌تان را بیشتر بشناسند. از طرف دیگر قضیه، مسیریابی برای دریافت خدمات و محصولات حضوری را راحت‌تر می‌کند. این را هم در نظر داشته باشید که نتایج گوگل مپ، در سرچ گوگل هم نمایش داده می‌شود. 

یعنی ممکن است رتبه بندی جستجوهای گوگل یک لیست از سایت‌ها و شرکت‌های سئو شده را نشان بدهد. اما لیستی که در نتایج گوگل مپ می‌بینید، چیز دیگری باشد. عکس زیر را ببینید:

نتایج جستجوی عبارت «مرکز مشاوره» ترکیبی از نتایج گوگل مپ و سرچ عادی گوگل است

نتایج جستجوی عبارت «مرکز مشاوره» ترکیبی از نتایج گوگل مپ و سرچ عادی گوگل است

با جستجوی عبارت «مرکز مشاوره»، من لیستی از بهترین سایت‌های ارائه دهنده خدمات مشاوره و روانشناسی را می‌بینم. سایت مرکز مشاوره بینش نوین هم که از مشتریان منتوریکس است، در همین رتبه 2 دیده می‌شود. اما در بالای این لیست، باکس دیگری برای نشان دادن مراکز مشاوره نزدیک به من (در موقعیت ساری، استان مازندران) وجود دارد.

لزوماً همه این کسب و کارها از سئو گوگل مپ استفاده نکرده‌اند ولی با آموزش سئو گوگل مپ و انجام آن، می‌توان در رتبه بندی این لیست، تغییر ایجاد کرد. با کلیک روی هر کدام از این نام‌ها، مستقیما وارد صفحه گوگل مپ می‌شوم و امکان مسیریابی تا آن مرکز هم برای من وجود دارد. 

بنابراین نباید در بهبود سئو سایت و افزایش بازدید گوگل، کاربران محلی و نزدیک به خودتان را نادیده بگیرید. این همان چیزی است که به نام سئو محلی یا لوکال سئو شناخته می‌شود. با افزایش رتبه در نقشه گوگل، می‌توانید جایی برای خودتان در این لیست داشته باشید. ممکن است به عنوان یک کسب و کار خرد و کوچک، نتوانید با ارائه دهندگان خدمات و فروشندگان بزرگ رقابت کنید. اما به کمک local seo و آموزش سئو Google Map می‌توانید جایگاه‌تان در نتایج کاربران نزدیک به خودتان را بهبود بدهید. 

به طور کلی، ثبت کسب و کار در گوگل مپ می‌تواند مزایای زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

  • افراد راحت‌تر با شما آشنا می‌شوند
  • در بازاریابی کسب و کار شما موثر است
  • مدیریت و استفاده از گوگل مپ آسان است

تاثیر گوگل مپ در سئو سایت

Local سئو هم بخشی از سئو سایت و بهبود رتبه و افزایش بازدید گوگل است. موتورهای جستجو مانند گوگل، از تمام سیگنال‌های فالو و نوفالو برای امتیاز دادن به سایت و رتبه بندی آن‌ها استفاده می‌کنند. سئو اینستاگرام، سئو یوتیوب و دیگر اقداماتی که برای سئو شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، برای تقویت این سیگنال‌ها و بک لینک‌هاست. هدف گوگل، نشان دادن مرتبط‌ترین و نزدیک‌ترین نتیجه به خواست و نیاز کاربر است. کاربری که «داروخانه» را سرچ می‌کند:

  1. یا به دنبال خرید اینترنتی است ← دیدن لیست داروخانه‌های اینترنتی مانند دارودراگ و…
  2. یا به دنبال خرید حضوری است ← رفتن به سراغ لیست داروخانه‌های نزدیک در نقشه گوگل

با سرچ «داروخانه»، لیستی از داروخانه‌های نزدیک به کاربر به او نشان داده می‌شود

با سرچ «داروخانه»، لیستی از داروخانه‌های نزدیک به کاربر به او نشان داده می‌شود

بنابراین با آموزش سئو گوگل مپ و انجام بهینه سازی‌های مورد نیاز، می‌توانید از رقبایتان پیشی بگیرید و بازدید بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشید. اگر رتبه خوبی در نتایج سر گوگل ندارید (چرا سایتم در گوگل رتبه نمی‌گیرد؟)، یعنی هنوز تمام راه‌های موجود را امتحان نکرده‌اید.

30% از جست و جوهای کاربران اینترنتی، مکان محور است. یعنی آن‌ها به دنبال خرید حضوری یا دریافت خدمات در محل هستند. بنابراین لزوماً نباید کسب و کار بزرگی باشید تا سئو برایتان کارساز باشد. حتی با کمترین هزینه‌ها و اقدامات ساده هم می‌توانید افزایش رتبه در گوگل مپ و بیشتر شدن خریداران و مشتریان را تجربه کنید. 

تبلیغ در گوگل مپ و بالا بردن رتبه با لوکال سئو

با ثبت لوکیشن در گوگل مپ، می‌توانید در لیست کسب و کارهای Google Map، دیده شوید. اما این پایان ماجرا نیست. قبل از هر چیز، آمار زیر را ببنید تا متوجه اهمیت افزایش رتبه در گوگل مپ شوید:

  • 54% کاربران گوشی‌های هوشمند تا ابتدای سال 2022، از گوگل استفاده می‌کنند
  • گوگل مپ از 40 زبان زنده دنیا از جمله فارسی، پشتیبانی می‌کند
  • از زمان ثبت لوکیشن در گوگل مپ، کاربران راحت‌تر می‌توانند شما را پیدا کنند
  • اپلیکیشن گوگل مپ بیش از 10 میلیارد دانلود در آمار گوگل پلی استور دارد

حالا برای افزایش رتبه در نقشه گوگل چه کارهایی می‌توان کرد؟ سئو Google Map یکی از این راه‌هاست اما تنها راه نیست. تبلیغ در گوگل مپ هم می‌تواند به سئو گوگل مپ و سئو سایت کمک کند. علاوه بر آن، با تبلیغ در گوگل مپ، فاصله زمانی برای ارتقا رتبه در گوگل مپ را کاهش می‌دهید.

دقیقا همان تاثیری که گرفتن بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی در بهبود سئو سایت دارد، تبلیغ در گوگل مپ می‌تواند روی بالا بردن رتبه در گوگل مپ داشته باشد. برای این کار باید از سرویس گوگل ادز استفاده کنید.

برای اضافه کردن تبلیغات گوگل به سرویس گوگل مپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد اکانت گوگل ادز خود شوید
  • افزونه‌های محلی گوگل ادز (Location extensions) را فعال کنید
  • اکانت Google My Business مورد نظر را انتخاب کنید
  • بررسی کنید که موقعیت مکانی و اطلاعات کسب و کار درست باشد (در غیر این صورت، ابتدا اطلاعا ت را به روز رسانی کنید)
  • در نشانی Keywords & Targeting > Locations، لوکیشن‌های مشخصی را برای هدف گذاری و پیشنهاد هزینه تبلیغات، انتخاب کنید
  • کلمات کلیدی موردنظرتان را مشخص کنید (راهنمای تحلیل کلمات کلیدی در گوگل ادز)
  • بر روند کمپین تبلیغات و عملکرد آن نظارت کنید

در صورتی که کیوردهای تبلیغاتی شما، کارکرد خوبی ندارد، باید آن‌ها را بهینه کنید. ما قبلا در راهنمای تبلیغ نویسی در گوگل ادز، 0 تا 100 تبلیغ نویسی درست و اصولی در گوگل ادز را بررسی کرده‌ایم. کار با سرویس تبلیغات، به تخصص و دانش دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد. تنها داشتن اطلاعات پایه نمی‌تواند از شما یک گوگل ادزکار بسازد. راه اندازی، نظارت و بهینه سازی کمپین گوگل ادز باید توسط کسی انجام شود که حداقل دانش مورد نیاز کارشناس گوگل ادز را داشته باشد و بتواند صفر تا 100 کمپین را برای شما، انجام دهد. 

برای آشنایی بیشتر با افزونه‌های گوگل ادز کلیک کنید. 

حالا وقت آن شده که از تبلیغ در گوگل مپ بگذریم و به سراغ مهم‌ترین بحث برویم. سئو گوگل مپ چیست؟ چه کارهایی بعد از ثبت لوکیشن در گوگل مپ باید انجام بدهیم؟ چطور تاثیر گوگل مپ در سئو سایت را افزایش دهیم؟ تکنیک‌ها و ترفندهای سئو Google Map چیست؟

با آموزش سئو گوگل مپ منتوریکس می‌توانید قدم به قدم این کار را خودتان انجام دهید. 

آموزش سئو Google Map

تا به اینجا با تعریف سئو گوگل مپ، اهمیت افزایش رتبه در نقشه گوگل و نحوه ثبت کسب و کار در گوگل مپ آشنا شدید. حالا وقت آن رسیده که اقدامات لازم برای سئو گوگل مپ را مرحله به مرحله یاد بگیرید و انجام بدهید. آموزش سئو Google Map، به شما کمک می‌کند تا 0 تا 100 بهینه سازی نقشه گوگل را برای کسب و کارتان انجام بدهید. برای شروع، کارهای زیر را انجام دهید:

  • ثبت لوکیشن در گوگل مپ و راه اندازی گوگل مای بیزینس

اگر مالک کسب و کار و ارائه دهنده خدمات هستید، موقعیت مکانی خودتان را در گوگل مپ ثبت کنید. ممکن است کاربران دیگر با استفاده از قابلیت Add a missing place، این کار را انجام داده باشند. اما شما باید این موقعیت را به نام و ایمیل خودتان، ثبت کنید تا شخص دیگری نتواند از آن استفاده کند.

انتشار پُست در اکانت Google My Business می‌تواند در بالا بردن رتبه در گوگل مپ، موثر باشد

انتشار پُست در اکانت Google My Business می‌تواند در بالا بردن رتبه در گوگل مپ، موثر باشد

  • قرار دادن کلمات کلیدی در Google My Business

موتور جستجوی گوگل به کلمات کلیدی اهمیت زیادی می‌دهد و شما هم باید در نوشتن تیتر، توضیحات و هر محتوای متنی دیگری، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. در راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی، درباره نحوه پیدا کردن بهترین کیوردها، صحبت کردیم. البته آش را آنقدر شور نکنید که به دام کیورد استافینگ بیفتید. چگالی کلمات کلیدی را در حد معمول نگه دارید. 

  • انتخاب دسته بندی مناسب

کتگوری و دسته بندی خدمات و فروشگاه را به درستی انتخاب کنید تا گوگل هم در هنگام نمایش جستجوی کاربر، دچار اشتباه نشود. مثلا اگر داروخانه دارید، دسته بندی pharmacy را انتخاب کنید. هنگامی که کاربر کیورد مورد نظر و شهر را در سرچ گوگل وارد کند، احتمال دیده شدن شما با انتخاب دسته بندی مناسب، بالا خواهد رفت. 

  • افزودن عکس به Google Maps

اضافه کردن عکس به سرویس نقشه گوگل، یکی از راه‌های خوب و اثربخش برای سئو گوگل مپ است که به کاربر کمک می‌کند تا بفهمد با یک کسب و کار به‌روز و واقعی سروکار دارد. همچنین با اضافه شدن عکس، کاربران می‌فهمند که فضای کسب و کار شما چطور جایی است و چه چیزی در انتظار آن‌هاست. 

  • فعالیت در قسمت نظرات کاربران

از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا با ایمیل‌های متفاوت درباره کسب و کار شما نظر بدهند. این کار بخشی از UGC مارکتینگ است و می‌تواند به سئو گوگل مپ کسب و کار شما هم کمک کند. امتیاز دادن کاربران هم می‌تواند باعث بالا بردن رتبه در گوگل مپ شود.

فروشگاه تکنولایف، به خوبی توانسته از قابلیت‌های Google My Business برای سئو گوگل مپ استفاده کند

فروشگاه تکنولایف، به خوبی توانسته از قابلیت‌های Google My Business برای سئو گوگل مپ استفاده کند

  • استفاده از سیگنال شبکه‌های اجتماعی

نقش شبکه اجتماعی در بازاریابی محتوا، بر کسی پوشیده نیست. گذاشتن لینک گوگل مپ بیزینس‌تان در قسمت پروفایل شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام، می‌تواند به تقویت سئو گوگل مپ هم کمک کند. بنابراین، لینک گوگل مپ را در سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان اضافه کرده و آن‌ها را هم به صفحه Google My Business متصل کنید. 

  • بهبود سئو داخلی

اگر سایت یا هر شبکه اجتماعی دیگر دارید، به بهبود سئوی داخلی آن هم فکر کنید. سئو توییتر، سئو اینستاگرام، سئو فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به سئو سایت‌تان کمک کند. سئو داخلی سایت هم می‌تواند در افزایش بازدید گوگل تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین نباید تاثیر بهبود کلی همه این قابلیت‌ها را در افزایش فروش و درآمد بیشتر، نادیده بگیرید.

  • قرار دادن صفحه گوگل مپ در سایت

قبلا در قسمت سیگنال شبکه‌های اجتماعی گفتیم که برای سئو گوگل مپ، می‌توانید آدرس آن را به شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید. به همین ترتیب می‌توانید نقشه گوگل مپ را به کمک افزونه در سایت‌های وردپرسی و کدنویسی در سایت‌های غیروردپرسی، به صفحه «درباره ما» یا «ارتباط با ما» سایت‌تان اضافه کنید. 

منتوریکس در ارائه و انجام خدمات سئو (SEO)، اقدامات لازم برای گوگل مپ کسب و کار شما را نیز پیگیری می‌کند.

  • استفاده از Local business schema در صفحه لندینگ

اسکیما یا همان structure data اطلاعاتی هستند که گوگل در رابطه به نوع یک صفحه به رسمیت می‌شناسد. اسکیمای Local business یکی از این موارد است که از طریق آن می‌توانیم کسب و کار خود را از نظر محل جغرافیایی به گوگل بشناسانیم. اسکیمای Local business اطلاعاتی راجع به مکان و ساعات فعالیت و... کسب و کار ما به گوگل می‌دهد شما می‌توانید برای ایجاد این اسکیما وارد اسکیما ساز rankranger شده و با انتخاب local business اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و کد Json اسکیمای خود را گرفته و در بخش head یا body سایت خود وارد کنید.

 

8 تکنیک سئو گوگل مپ

به غیر از 8 روش بالا که برای سئو گوگل مپ موثر است و استفاده می‌شود، می‌توانید از 8 تکنیک زیر هم برای بهبود سئو Google Map کمک بگیرید. 

  1. رقبا را بررسی کنید و ببینید آن‌ها از چه روشی برای ارتقا رتبه در گوگل مپ استفاده کرده‌اند
  2. نظرات خودتان را بررسی کنید و ببینید آیا متن دارند یا نه؟ نظرات بدون متن (فقط امتیاز و ستاره‌دار) ارزش کمتری دارند
  3. کلمات مورد استفاده در نظرات را بررسی کنید و اگر جزو کلمات کلیدی شماست، آن‌ها را به توضیحات کسب و کارتان اضافه کنید
  4. اگر نظر کاربر همراه با انتقاد یا پیشنهاد است، از آن برای بهبود خدمات استفاده کنید
  5. سعی کنید به نظرات پاسخ بدهید و گفتگو ایجاد کنید
  6. ساعت و روزهای فعالیت کاری‌تان را به درستی وارد کنید 
  7. در فهرست اطلاعات گوگل مپ، پُست منتشر کنید
  8. از کلمات کلیدی محلی (با ذکر نام شهر) در توضیحات کسب و کار استفاده کنید.
  9. در تیتر و نام کسب و کار خود که در گوگل مپ ثبت می کنید سعی کنید حیطه کسب و کار و محل جغرافیایی فعالیت خود را ذکر کنید، برای مثال اگر نام شرکت "استودیو زمان" باشد و در حوزه معماری فعالیت داشته باشد می تواند با توجه به آدرس خود نام شرکت را به این شکل ثبت کند: شرکت معماری استودیو زمان {افسریه} تا به نوعی فعالیت خود را به افراد محلی بهتر معرفی کند و بتواند رتبه بهتری بگیرد. 

کاربر با دیدن ساعت کاری منتوریکس در اطلاعات Google My Business می‌تواند زمان فعالیت ما را متوجه شود

کاربر با دیدن ساعت کاری منتوریکس در اطلاعات Google My Business می‌تواند زمان فعالیت ما را متوجه شود

سخن آخر

سئو Google Map، ممکن کردن برخی ناممکن‌هاست. با آموزش سئو گوگل مپ، می‌توانید در حد و اندازه کسب و کارتان با کسب و کارهای بزرگتر و قوی‌تر، رقابت کنید. لازم نیست حتما پول و هزینه زیادی برای سئو انجام بدهید. برای فروش بیشتر و افزایش درآمد، گاهی همین اقدامات کوچک برای سئو گوگل مپ و بهینه سازی Google my Business هم می‌تواند موثر و کاربردی باشد. از راهکارهایی که در بالا گفتیم، برای افزایش رتبه در گوگل مپ و بهبود سئو استفاده کنید. بعد از آن می‌توانید شاهد تاثیر گوگل مپ در سئو سایت باشید و رشد رتبه را در نتایج سرچ گوگل ببینید. تبلیغ در گوگل مپ هم می‌تواند برای جذب کاربران و مشتریان بیشتر موثر باشد و نباید آن را هم نادیده بگیرید. 

در پایان، مایلم که نظرات شما را درباره این مطلب و راهکارهایی که گفته شد، بدانم. شما از چه راه‌هایی برای افزایش رتبه در گوگل مپ استفاده می‌کنید؟ آیا این اقدامات توانسته به افزایش رتبه در نقشه گوگل شما کمک کند؟ برای ما بنویسید و ما را هم در دانش خود، شریک کنید. 

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
ساسان
1401/11/09
باریکلا سینا. خیلی خوب و تمیز بود. خیلی خوب ارتباط بین مقالات رو هم برقرار کرده بودی و ذکر مثال‌های واقعی که مشتریان منتوریکس هستند هم عالییی بود. زنده باد. منتظر مقالات سکسی دیگرت هستم.
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/11/10
من به سرمنزلِ Content، نه به خود بُردم راه
هر چه کردم، همه از دولت «منتور» کردم!

حقیقتاً داشتن منتورها و راهنمایانی چون شما، برای من شوکت و نعمته.
به باقی دوستان هم توصیه می‌کنم راهنمای تولید محتوای شیما جان رو بخونن (digitalmentorx.com/news.cfm?id=617) تا با فوت‌وفن تولید محتوای جذاب و سکسی آشنا بشن.

نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف