با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش سئو یوتیوب {راهنمای ویدئویی تسخیر رتبه اول}

سینا یوسفی
سینا یوسفی
10:00، 1401/06/28
آموزش سئو یوتیوب {راهنمای ویدئویی تسخیر رتبه اول}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش سئو یوتیوب {راهنمای ویدئویی تسخیر رتبه اول}


سئو ویدیو یوتیوب، تا یکی دو سال پیش، چندان اهمیتی نداشت. اما در حال حاضر به خاطر ورود یوتیوبرهای تازه نفس با ایده‌های جدید به یوتیوب و ساخت کانال‌های یوتیوبی، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که ویدئوهای شما در کمترین زمان ممکن به تعداد ویو و بازدید مورد نظرتان برسد. بهترین کار برای رتبه گرفتن در سرچ یوتیوب و افزایش بازدید یوتیوب، سئو ویدیوهای یوتیوب است که در این مطلب 0 تا 100 آن را بررسی می‌کنیم. 

سئو یوتیوب چیست؟

افزایش بازدید یوتیوب با سئو ویدیو یوتیوب ممکن است. در یوتیوب (برخلاف سایت و اینستاگرام)، تنها امکان آپلود فایل‌های ویدئویی وجود دارد. بنابراین اگر قرار است افزایش بازدیدی در کانال یوتیوب شما رخ بدهد، باید از سئو ویدیو های یوتیوب شروع کنید. سئو یوتیوب هم مجموعه‌ای از راهکارها و روش‌هایی است که برای بهبود و بهینه سازی کانال یوتیوب استفاده می‌شود. تاثیر این راهکارها، در نتایج سرچ گوگل و نتایج سرچ کاربران در سرچ باکس یوتیوب است. در نظر داشته باشید آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس، خدمات سئو را در پلن های متنوع ارائه می دهد.

یک دلیل رشد نکردن تعداد بازدید ویدئوها و سابسکرایب‌های کانال یوتیوب، سئو نبودن ویدئوهاست

یک دلیل رشد نکردن تعداد بازدید ویدئوها و سابسکرایب‌های کانال یوتیوب، سئو نبودن ویدئوهاست

سئو یوتیوب چگونه کار می‌کند؟

افزایش بازدید ویدیو یوتیوب با سئو و پروموت کردن ویدئوها در کانال‌های دیگر ممکن است. می‌توانید تبلیغات و رپورتاژ را هم برای کانال یوتیوبی خود انجام بدهید. اما قبل از آن، بهتر است تمام تنظیمات سئویی را در کانال خود اعمال کرده باشید. با سئو یوتیوب و ویدئوهای آن، می‌توانید به کسب درآمد بیشتر از یوتیوب و بیشتر دیده شدن ویدئوهای خود امیدوار باشید. هر چقدر که بتوانید بازدید بیشتری داشته باشید؛ تعداد و زمان دیده شدن تبلیغات در کانال شما بیشتر می‌شود و درآمدتان افزایش پیدا می‌کند. 

یوتیوب نمی‌تواند محتوای عکس و ویدئو را بفهمد و درک کند. اما در مقابل، به خوبی متن و کیوردها را ایندکس می‌کند. بنابراین برای سئو ویدیو یوتیوب، باید از محتوای متنی کمک بگیرید. تکنیک‌های نوشتن متن سئویی و محتوای سئو شده به شما در این کار کمک خواهد کرد. از طرف دیگر، با خریده شدن یوتیوب توسط گوگل، هسته گوگل و هسته یوتیوب و الگورتیم‌های آن، تقریبا از یک متد و روش برای امتیاز دادن به محتواهای باکیفیت و خوب استفاده می‌کنند. بنابراین، ترفندهای تولید محتوا باکیفیت و مفید برای کاربران می‌تواند به سئوی شما کمک کند. 

روش سئو در یوتیوب

youtube تنظیمات سئو مشخصی را دارد که باید با در نظر گرفتن امکانات و قابلیت‌های یوتیوب انجام شود. مثلا، قبل از آپلود ویدئو، باید تمام تنظیمات گرافیکی را در آن انجام داده باشید. زیرا بعد از آپلود دیگر امکان تغییر ویدئو و بهبود نیست. تنها می‌توانید کپشن، توضیحات، نام، عنوان فیلم و هشتگ‌ها را بهبود بدهید. بنابراین باید قابلیت‌ها و امکانات یوتیوب را همیشه در نظر داشته باشید. با این حال، روش سئو ویدیو یوتیوب کاملا مشخص و روتین است. در ادامه، به بررسی 15 نکته سئو ویدیو های یوتیوب می‌پردازیم. 

15 نکته سئو ویدئو در یوتیوب

فاکتور مهم در سئو ویدیو یوتیوب این است که بتوانید تمام نکات سئویی یوتیوب را رعایت کنید. با اطلاع از نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانید ویدیوهای خود را هم برای موتور یوتیوب و هم برای کاربران اینترنتی، سئو کنید. 

1- در اولین قدم، کیورد ریسرچ انجام بدهید

کاربران یوتیوب، ویدیوهای شما را با سرچ کلمات کلیدی و عبارات مشابه آن پیدا می‌کنند. بنابراین هرچقدر که بتوانید در نوشتن کپشن، تایتل و توضیحات ویدئو از کلمات کلیدی دقیق‌تری استفاده کنید، بازدید ویدیوها بیشتر خواهد شد. 

2- کیوردهایی را انتخاب کنید که امکان رشد آن وجود داشته باشد

لزوماً به دنبال کیوردهای عجیب و غریب و اختصاصی نباشید. مهم است که کیوردها توسط کاربران سرچ شود و بازدیدتان را بیشتر کند. استفاده از کیوردهای اختصاصی و یونیک با سرچ پایین، الزاماً به دیده شدن لینک یوتیوب ویدیوهای شما منجر نمی‌شود.

3- عنوان ویدیو خوب بنویسید

در این بخش به کمی مهارت نویسندگی هم نیاز دارید. یک تایتل ویدیو خوب و گیرا، می‌تواند کاربران را به دیدن ویدئوهای یوتیوب شما ترغیب کند. البته باید توجه کنید که نباید از عناوین زرد برای گرفتن بازدید استفاده کنید. این کار می‌تواند اعتماد بین شما و مخاطب را از بین ببرد. تعداد کاراکترهای عنوان ویدئو در بهترین حالت باید بین 45 تا 50 کاراکتر باشد. حداکثر 100 کاراکتر برای ویدئوها بگذارید و عناوین را طولانی‌تر از این عدد، نکنید. 

بهترین ویدئوهای یوتیوب، عنوان مختصر و مفید دارند

بهترین ویدئوهای یوتیوب، عنوان مختصر و مفید دارند

4- از هشتگ‌های یوتیوب بهترین استفاده را ببرید

پیشنهاد ما این است که بین 6 تا 8 هشتگ به ویدئوهای خود اضافه کنید. یکی از مهم‌ترین نکته‌های سئو ویدیو یوتیوب، استفاده بهینه و مناسب از تگ‌ها است. هشتگ خوب به الگوریتم موتور یوتیوب کمک می‌کند تا محتوای ویدئوی شما را بهتر درک کند. همچنین گذاشتن تگ در یوتیوب به دیده شدن ویدئوها، کمک بیشتری می‌کند.

5- توضیحات و کپشن خوبی بنویسید

اگر کمی با محتوا گذاری در اینستاگرام کار کرده باشید یا مطلب آموزش اینستاگرام منتوریکس را خوانده باشید، احتمالاً با نحوه نوشتن کپشن و توضیحات برای کاربران در اینترنت آشنا هستید. نوشتن توضیحات ویدیو در یوتیوب به کاربران کمک می‌کند تا قبل از دیدن ویدیو، بفهمند با چه محتوایی روبرو هستند. علاوه بر آن می‌توانید با نوشتن محتوا سئویی، به سئو ویدیو یوتیوب در نتایج جستجوی گوگل، کمک کنید.

6- نام فایل ویدئو را قبل از آپلود، بهینه کنید

قبل از اینکه بخواهید فایل ویدئو را در یوتیوب آپلود کنید، نامش را تغییر دهید. مثلا برای یک ویدئو در مورد تولید محتوا، به جای نام عجیب و غریب یا پیش فرض ضبط شده، بنویسید «how-to-learn-content-writing». با این تغییر، به یوتیوب کمک می‌کنید تا موضوع ویدئو را سریع‌تر درک کند.

7- از timestamp و transcript در ویدئوها استفاده کنید

موتور یوتیوب قادر به درک و فهم عکس و ویدئو نیست. بنابراین می‌توانید با گذاشتن برچسب‌های زمانی و transcript در ویدئوهای کوتاه و بلند، به سئوی بهتر آن کمک کنید. 

8- ویدئوهای طولانی‌تر بسازید

محتوایی که برای آپلود در نظر می‌گیرید، زمان کافی و مناسب را برای بیان تمام سرفصل‌ها و مباحث داشته باشد. رقبایتان را بررسی کنید و ببینید آن‌ها چند دقیقه ویدئو تولید می‌کنند. شما هم در همان حد و حدود باید تولید محتوای ویدئویی کنید. آپلود ویدئوها طولانی‌تر و مفیدتر، به دیده شدن تبلیغات بیشتر در میانه نمایش فیلم کمک می‌کند. در نتیجه این کار، درآمد دلاری شما از یوتیوب، افزایش پیدا می‌کند. در راهنمای جامع کسب درآمد دلاری از یوتیوب، مفصل در مورد تمام راه‌های کسب درآمد از یوتیوب صحبت کرده‌ایم. 

9- از گذاشتن CTR جذاب غافل نشوید

داشتن CTR جذاب و کاربرپسند، به افزایش بازدید و مخاطب کمک زیادی می‌کند. در تایتل ویدئو، حتما کیورد اصلی خود را بنویسید. نرخ CTR یک عامل مهم در گرفتن رتبه در نتایج سرچ گوگل هم محسوب می‌شود. علاوه بر آن کاور ویدئو خود را به قدری جذاب طراحی کنید که تعداد کلیک را بالاتر ببرد. 

10- تعامل و engagement کاربران را بالا ببرید

در یوتیوب، 4 فاکتور engagement وجود دارد؛ لایک، کامنت، ارسال برای دیگران و دنبال کردن کانال. هرچقدر که بتوانید با گفته‌های خود یا مطالبی که در زیر ویدئو می‌نویسید این فاکتورها را بهبود ببخشید، در سئو ویدیو یوتیوب موفق‌تر بوده‌اید.

نمودار تقریبی تعداد کامنت نسبت به رنک ویدئوها، به خوبی نشان می‌دهد که کامنت‌های بیشتر مساوی با رتبه و سئوی بهتر است

نمودار تقریبی تعداد کامنت نسبت به رنک ویدئوها، به خوبی نشان می‌دهد که کامنت‌های بیشتر مساوی با رتبه و سئوی بهتر است

11- انتشار ویدیوهای یوتیوب خود در فضای مجازی را فراموش نکنید

بهترین کار برای Promote کردن ویدئوهای خود در یوتیوب، انتشار آتن در کانال‌های واتس اپی و تلگرامی است. حتی می‌توانید از دوستان و اقوام خود بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند. در سروشکل رسمی‌تر، ایمیل مارکتینگ را هم می‌توانید در دستور کارتان داشته باشید. 

12- Thumbnailهای اختصاصی برای ویدئوهای خود طراحی کنید

کافی است تا کمی دانش گرافیکی داشته باشید و از طراحی با کانوا برای گذاشتن thumbnailهای جذاب، استفاده کنید. دیدن پُست‌های 5 ابزار رایگان گرافیکی برای طراحی پست اینستاگرام و 10 ابزار برای طراحی استوری اینستاگرام هم می‌تواند به شما برای طراحی ساده‌تر و جذاب‌تر کمک کند. 

13- رفتار مخاطب را در دیدن ویدئوهای یوتیوبی زیر نظر بگیرید

یک فاکتور مهم در سئو ویدیو یوتیوب، Average view duration است. این فاکتور مشخص می‌کند که مخاطبان شما، به طور متوسط چه تایمی از هر ویدئوی شما را مشاهده کرده‌اند. اگر مخاطبان شما در یکی دو دقیقه اول نمایش ویدیو، ریزش می‌کنند، یعنی باید فکری به حال کیفیت مطالب و محتواهای ویدئویی خود بکنید. هرچقدر که این زمان را افزایش دهید، تعداد مخاطبان و درآمد شما هم بیشتر خواهد شد. 

14- ارزش ویدئوهای خود را بالاتر ببرید

خوشبختانه به دوربین حرفه‌ای و میکروفون گران قیمت برای تولید محتوا در یوتیوب نیازی ندارید. در دو مطلب بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام و راهنمای انتخاب بهترین میکروفون تولید محتوا، کم و بیش به ابزارهای طراحی پیج و تولید محتوا در اینستاگرام پرداخته‌ایم اما از همین مطالب هم می‌توانید برای تولید محتوا و سئو ویدیو یوتیوب هم استفاده کنید. 

15- چشمتان به آنالیتیکس یوتیوب هم باشد

درست مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول که برای زیر نظر گرفتن داده‌های سایت استفاده می‌شود، می‌توانید از قابلیت‌های آنالیتیکس یوتیوب برای دیدن معیارها و فاکتورهای مهم برای سئو ویدیو یوتیوب استفاده کنید. فاکتورهایی مثل Watch Time، CTR، Traffic Sources (سورس ترافیک ورودی)، Unique Viewers (تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد) و Subscriber Growth (نحوه رشد تعداد دنبال کنندگان) را زیر نظر داشته باشید.

روش پیدا کردن هشتگ در یوتیوب

آموزش تگ گذاری در یوتیوب را باید هر کسی که می‌خواهد کانال یوتیوبی داشته باشد، ببیند. به کمک هشتگ‌های پربازدید یوتیوب، می‌توانید سرعت دیده شدن ویدئوهای خود را بیشتر کنید. علاوه بر آن، گذاشتن هشتگ‌های یوتیوب، به موتور این وبسایت کمک می‌کند تا محتوای ویدئوهای شما را بهتر درک کند. برای اینکه هشتگ‌های متناسب با نوع ویدئوی خود را پیدا و انتخاب کنید، می‌توانید از رقبا شروع کنید. ببینید آن‌ها چه هشتگ‌هایی گذاشته‌اند و شما هم روی آن‌ها مانور بدهید. راه دیگر، استفاده از Generatorهای هشتگ است. با ورود به سایت YouTube Hashtag Generator Tool می‌توانید کلمه کلیدی دلخواه خود را وارد کنید. با کلیک روی دکمه Generator Hashtag، هشتگ‌های متناسب با یوتیوب به شما نمایش داده می‌شود. 

توصیه ما این است که بین 6 تا 8 هشتگ را انتخاب کرده و برای کپی کردن آن‌ها، روی دکمه copy selected کلیک کنید. 

توصیه ما این است که بین 6 تا 8 هشتگ را انتخاب کرده و برای کپی کردن آن‌ها، روی دکمه copy selected کلیک کنید. 

سئو ویدئو در یوتیوب در 8 قدم ساده

سئو کانال یوتیوب قدم‌های ساده‌ای دارد و لازم نیست دردسر زیادی را متحمل شوید. سئو ویدیو یوتیوب مثل سئو در گوگل سخت و دشوار نیست. آنقدری که فکر می‌کنید، به وقت و زمان یا هزینه هم نیازی ندارد. حتی خودتان می‌توانید درست به کار شوید و این کار را انجام دهید. از 8 قدم زیر برای شروع آموزش سئو در یوتیوب استفاده کنید:

  • کیورد مرتبط و هوشمندانه انتخاب کنید
  • در تایتل و عنوان ویدئو از کیوردهای انتخابی استفاده کنید
  • کیوردها را در فایل آپلودی هم قرار بدهید
  • توضیحات و کپشن ویدئو را قبل از انتشار فیلم، به کمک کیوردها بهینه کنید
  • از تگ‌ها برای دیده شدن در نتایج سرچ وب سایت یوتیوب استفاده کنید
  • کتگوری فیلم و محتوای ویدیوی آپلودی را به درستی انتخاب کنید
  • کاور و thumbnail image اختصاصی برای هر ویدیو داشته باشید
  • به ویدیوهای خود subtitle و زیرنویس اضافه کنید

کتگوری ویدیوهای یوتیوب

کتگوری ویدیوهای یوتیوب

جمع بندی

دیگر تا به اینجا باید متوجه شده باشید که سئو یوتیوب چقدر می‌تواند در دیده شدن بیشتر ویدئوها و کسب درآمد بیشتر یا رشد مخاطبان در کانال‌های دیگر، موثر باشد. سئو ویدیو یوتیوب برای سایت‌هایی که از یوتیوب برای کسب مخاطب بیشتر استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری دارد. در کنار افزایش بازدید گوگل برای سایت، می‌توانید روی سئوی یوتیوب هم برای جذب مخاطبان بیشتر از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و سوشال مدیا، حساب باز کنید. 

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف