با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

داستان موفقیت سئو سایت پکت (افزایش 100% ورودی از گوگل)

سینا یوسفی
سینا یوسفی
10:00، 1402/04/21
داستان موفقیت سئو سایت پکت (افزایش 100% ورودی از گوگل)
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

داستان موفقیت سئو سایت پکت (افزایش 100% ورودی از گوگل)


در مطلب امروز، قصد دارم تا داستان موفقیت خدمات سئو سایت آموزشگاه حسابداری پکت را بررسی کنم. در ادامه این مطلب، با چالش‌ها، دستاوردها، موفقیت‌ها و نتایجی آشنا می‌شوید که در سال گذشته و کمی قبل‌تر از آن، در سایت پکت با آن روبرو بودیم. با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که چطور ترافیک ورودی را بیش از 100% افزایش دادیم و توانستیم در بین رقبای سرسختی که حوزه حسابداری دارد، رتبه‌های اول را به دست بیاوریم. 

دوستای قدیمی، کارهای صمیمی

داستان آشنایی پکت به قبل‌تر از منتوریکس برمی‌گردد. طراحی سایت و cms سایت پکت، برعهده همورا (خواهرخوانده منتوریکس) بود. همین آشنایی باعث شد که ما برای اعمال تغییرات و اصلاحات تکنیکال، دستمان بازتر و کارمان راحت‌تر باشد. تغییراتی که باید روی سایت انجام می‌گرفت (هم از نظر سئویی و هم نظر طراحی ux و ui) به تیم فنی همورا ارسال و توسط آن‌ها انجام می‌شد. به همین دلیل، ما مشکل زیادی برای حل مشکلات فنی نداشتیم و تمامی مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، با کمک همورا انجام شد. 

سایت پکت در سال 1401 چه شد و چه کرد؟

داده‌هایی که از سال 1400 پکت در دستمان داریم، نشان می‌دهد که به طور میانگین در هر ماه، دستاورد زیر را داشتیم:

  • 40-45 هزار کلیک ماهانه
  • 210-220 هزار ایمپرشن ماهانه

این میزان در حال حاضر، به 60-55 هزار کلیک و 470-450 هزار ایمپرشن رسیده که نشان دهنده رشد تقریباً 40% در تعداد کلیک و بیش از 100% در تعداد ایمپرشن است.

نمودار 16 ماه اخیر سایت پکت

نمودار 16 ماه اخیر سایت پکت

اما نکته قابل توجه در این آمار چیست؟

در سال 1400، عمده ورودی‌های ارگانیک ما با کوئری‌های مرتبط با نام برند و از طریق صفحه اول سایت بود. یعنی مشخصاً برای دوره‌های هدف‌مان، ورودی خاصی نداشتیم و طبیعتاً رتبه قابل قبولی هم در نتایج سرچ گوگل نداشتیم (چرا سایتم در گوگل رتبه نمی‌گیرد؟). اما در حال حاضر، ورودی‌های ارگانیک، بین صفحه اصلی، لندینگ‌های هدف (همان دوره‌های جاری) و مطالب بلاگی تقسیم شده است. 

این اتفاق کمک کرد هم تعداد کلیک‌های ورودی سایت افزایش پیدا کند و هم برای کیوردهای دیگر هم رتبه قابل قبول داشته باشیم. بد نیست حالا نگاهی به رتبه‌های فعلی سایت پکت بیندازیم:

  • آموزشگاه حسابداری - رتبه 1
  • دوره حسابداری - رتبه 1
  • آموزش حسابداری - رتبه 6
  • دوره mba - رتبه 8
  • دوره dba - رتبه 1
  • آزمون حسابدار رسمی - رتبه 1
  • آموزش حسابرسی - رتبه 2
  • دوره مشاور مالیاتی - رتبه 1
  • دوره مشاور بیمه - رتبه 1
  • دوره حسابداری صنعتی - رتبه 1
  • دوره حسابداری مالی - رتبه 1
  • دوره مدیریت ریسک - رتبه 1
  • دوره حسابداری مالیاتی - رتبه 2
  • دوره حسابرسی داخلی - رتبه 1

اما رسیدن به چنین دستاوردی چطور ممکن است؟ در ادامه، 0 تا 100 استراتژی سئو پکت را بررسی می‌کنیم.

خانم اکرم صمدی (مدیر دپارتمان فروش و مارکتینگ پکت)، به دیجیتال مارکتینگ مسلط هستند. همین اتفاق کار ما را برای انتقال مشکلات و راهکارها به تیم پکت، راحت‌تر کرد. لازم است همینجا از خانم صمدی به خاطر همکاری که در بخش پشتیبانی فنی سئو داخلی و سئوی آف پیج داشتند، تشکر کنم.

مشکلاتی که در پکت با آن سروکار داشتیم چه بود؟

پکت از جمله پروژه‌های با تعداد کیورد بالای منتوریکس است. دوره‌های زیادی در پکت به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین آموزشگاه حسابداری کشور برگزار می‌شود که طبیعتاً کار سئو و رتبه گرفتن در همه این کیوردها را سخت می‌کند. قدم اول برای مدیریت این شرایط، کیورد ریسرچ و مشخص کردن معماری لندینگ‌های هدف بود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید از صفحه فرود (لندینگ پیج) بدانید

با مشخص شدن لندینگ‌های هدف، حالا ما ده‌ها صفحه دوره روبرو بودیم که در زمان بندی مشخص شده و پس از پایان زمان بندی، از دسترس خارج می‌شدند و دیگر امکان ثبت نام توسط کاربر در آن‌ها وجود نداشت. نتیجه این اتفاق، به وجود آمدن صفحات کنیبال با لندینگ‌های اصلی بود. در کنار آن، ما در صفحات لندینگ، باکسی برای انتشار متن سئویی نوشته شده نداشتیم که این را با کمک همورا، حل کردیم.

توانستیم روی کیوردهای دوره‌های تخصصی حسابداری به رتبه 1 برسیم

توانستیم روی کیوردهای دوره‌های تخصصی حسابداری به رتبه 1 برسیم

در نهایت برنامه ریزی برای کارهای زیر انجام شد و هر کدام از آن‌ها در اسپرینت‌های جداگانه به سرانجام رسید:

اقدامات انجام شده در بخش سئو تکنیکال

برای بهبود سئو تکنیکال سایت پکت، اقدامات زیر انجام شد:

  • بهبود فایل robots.txt
  • بهبود سایت مپ
  • اضافه شدن استراکچر دیتاها به صفحات لندینگ

در مقایسه با سایت‌های وردپرسی، مشکلات فنی و تکنیکال سایت پکت، کمتر بود. در طراحی سایت همورا، خبری از فایل‌های css اضافی و حجیم نبود و سرعت سایت، در حالت بهینه قرار داشت. بنابراین تنها چالش‌های سئو تکنیکال ما، بهینه کردن سایت مپ و فایل robots.txt بود که انجام شد.

اقدامات انجام شده در بخش سئو داخلی

برای بهبود سئوی داخلی سایت پکت، اقدامات زیر انجام شد:

نوشتن محتواهای تخصصی حسابداری، یک چالش بزرگ برای ما بود. تولید محتوای تخصصی همیشه سخت و دشوار است و زمانی که نویسنده خوبی در میان نباشد، باید دست به کار شده و نویسنده متخصص حسابداری تربیت کنید. به همین ترتیب، ما توانستیم بیش از 250 محتوای تخصصی را تولید و منتشر کنیم. 

بعد از آن، بیشترین تمرکز و انرژی ما صرف بهبود سئو داخلی شد. از سئو گوگل مپ به عنوان بخشی از سئو محلی پکت گرفته تا استراتژی‌های تولید و انتشار محتوا بلاگ را برای پکت اجرا کردیم. ما از این کار دو هدف داشتیم:

  1. تغییر مقصد ترافیک ورودی از صفحه اصلی به صفحات داخلی (لندینگ‌های هدف و مطالب بلاگی)
  2. لینک سازی داخلی و رتبه گرفتن در کیوردهای هدف

نتیجه این اتفاق را هم خیلی زود دیدیم. در همان دو ماه نخست شروع کار سئو سایت پکت، در 7 کیورد رتبه 1 را به دست آوردیم و هنوز هم آن را حفظ کردیم. علاوه بر آن، توانستیم در کیوردهای پُررقابت و پُرسرچ مثل آموزشگاه حسابداری، آموزش حسابداری و دوره mba، در نتایج اولیه گوگل قرار داشته باشیم. بررسی و بهبود دوره‌ای مطالب قدیمی سایت هم به ما کمک می‌کند تا رتبه کلمات کلیدی lsi در محتواهای بلاگی را بهبود ببخشیم که این روند هم تا زمان رسیدن به بالاترین حد ترافیک کیورد و رتبه‌های 3-1 ادامه خواهد داشت. 

نتیجه بهبود محتواهای قدیمی سایت در یک بازه 170 روزه و بازه ماقبل آن

نتیجه بهبود محتواهای قدیمی سایت در یک بازه 170 روزه و بازه ماقبل آن

اقدامات انجام شده در بخش سئو خارجی

برای بهبود سئو خارجی سایت پکت، اقدامات زیر انجام شد:

از آنجایی که پکت، رقبای قدرتمندی دارد، ابتدا تصمیم به خرید بک لینک واید برای کیورد مرکز مشاوره گرفتیم. اما بعد از بررسی نتایج 6ماهه و با در نظر گرفتن آپدیت‌های بک لینک گوگل، تصمیم گرفتیم تا آن را تمدید نکنیم و به جای آن، روی تقویت بک لینک پلن فعلی متمرکز شویم. این کار به ما کمک کرد تا از پنالتی‌های گوگل در امان بمانیم و حتی بعد از آپدیت بک لینک اسپم گوگل، رتبه‌هایمان را از دست ندهیم. 

چالش‌های سئو سایت پکت (مرکز حسابداران خبره)

سئو سایت آموزشگاه حسابداری، نکات خاص خود را دارد. آن هم زمانی که پای رقبای قدرتمندی مانند سپیدار سیستم، فرادرس و آموزشگاه فرداد در میان باشد. پکت، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین آموزشگاه‌های حوزه آموزش آنلاین حسابداری، برگزاری دوره‌های تخصصی حسابداری و حسابرسی، برگزاری دوره‌های پیش آمادگی آزمون‌های تخصصی حسابداری و برگزاری دوره و ارائه مدرک رشته‌های مدیریت اجرایی است. بنابراین به همان اندازه باید در نتایج سرچ گوگل، جایگاه مناسب و خوبی داشته باشد. 

حتی با وجود اینکه با کیوردهای سخت و دشواری که ماهانه میلیون‌ها تومان صرف دریافت بک لینک و رپورتاژ آگهی آن‌ها می‌شود، روبرو بودیم اما توانستیم در همین کیوردها هم رتبه خوبی داشته باشیم. رسیدن به:

  • رتبه 6 در آموزش حسابداری
  • رتبه 8 در دوره mba 

با وجود رقبای قدر، توانستیم در عبارت پُرسرچ دوره mba، در صفحه اول گوگل حضور داشته باشیم

با وجود رقبای قدر، توانستیم در عبارت پُرسرچ دوره mba، در صفحه اول گوگل حضور داشته باشیم

در بین رقبایی مانند سایت متمم، دانشگاه تهران، موسسه ماهان و موسسه آموزش عالی بهار، نشان دهنده این است که توانستیم با انجام اقدامات سئویی پیش بینی شده در چک لیست سئویی منتوریکس، باعث رشد و بهبود رتبه این کیوردها شویم. با این حال، داستان و ماجرای سئوی سایت آموزشگاه حسابداری پکت، به اینجا ختم نمی‌شود و تلاش ما برای بهبود رتبه‌های فعلی و رسیدن به جایگاه بالاتر، ادامه دارد. 

فرزندِ کوچکِ پکت، پروژه‌ی تازه منتوریکس

پکت در کنار برگزاری دوره‌های حضوری و آنلاین آموزش حسابداری و حسابرسی برای بزرگسالان، مدرسه فناوری مالی خود را هم با هدف تربیت حسابداران و حسابرسان خبره از دوران تحصیل متوسطه، راه اندازی کرده است. هنرستان حسابداری پکت، برخلاف سایت اصلی پکت، روی cms وردپرس اجرا می‌شود و یقیناً آن هم چالش‌های خاص خود را خواهد داشت. اما تا به اینجا، توانستیم در همان سایت هم برای 3 کیورد اصلی زیر، در صفحه اول گوگل قرار بگیریم:

  • هنرستان حسابداری - رتبه 3
  • رشته حسابداری - رتبه 9
  • رشته کامپیوتر - رتبه 9

مقایسه داده‌های دو ماه اخیر سایت هنرستان پکت با دو ماه قبل از آن

مقایسه داده‌های دو ماه اخیر سایت هنرستان پکت با دو ماه قبل از آن

سایت هنرستان فناوری مالی پکت تا قبل از ورود منتوریکس، سرچ کنسول نداشت. بنابراین نمی‌توانیم بازه قبل و بعد از ورود منتوریکس را بررسی کنیم. اما اگر همین بازه 4 ماهه اخیر را به دو قسمت تقسیم کنیم، می‌توانید میزان رشد تعداد کلیک و ایمپرشن سایت هنرستان پکت را مقایسه کنید. 

سخن آخر و نکته‌هایی که نباید فراموش شود

در پی‌ریزی استراتژی سئو، انتخاب کلمات کلیدی و صفحات لندینگ هدف، اهمیت زیادی دارد. ما با انتخاب کیوردهای مناسبی که آورده اقتصادی برای پروژه داشته باشد، توانستیم هم به رتبه‌های اول گوگل برسیم و چک لیست سئو را با موفقیت تیک بزنیم و هم به رشد مالی و توسعه مجموعه پکت، کمک کنیم. بنابراین نباید فراموش کرد که زمان نتیجه گرفتن از سئو (سئو سایت چقدر طول می‌کشد؟ {براساس تجربه تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس})، به فاکتورهای زیادی مانند نرخ سرچ کیورد و حتی میزان همکاری تیم فنی سایت با تیم سئو بستگی دارد. در خصوص پکت، نتیجه گیری در کیوردهای ساده‌تر از همان ماه‌های ابتدایی آغاز شد اما برای کیوردهای سخت و پُرسرچ، هنوز هم ادامه دارد و به پایان نرسیده است.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف